Бременни булки и православно бракосъчетание?

за отношенията между половете
parol
Потребител
Мнения: 33
Регистриран на: пет авг 24, 2007 10:14 am

Мнениеот parol » вт сеп 18, 2007 9:03 am

До колко един грях е "смъртен или по-малко смъртен", ако въобще можем да приемем подобни определения , има кой да отсъди. На нас човеците не ни е дадено това право. Ние можем да съдим съобразно своите морални ценности, които са заложени във всеки от нас, но нямаме правото да ОСЪЖДАМЕ. Поне аз се стремя да не го правя.
Какво значи смъртен грях? Нали на нас ни бе дадена възможноста за покаяние така, че в този ред на мисли като "смъртен" можем да определим единствено самоубийството защото по този начин човек се лишава сам от покаяние и получаване на опрощение.
Потребителски аватар
aktex
Потребител
Мнения: 2764
Регистриран на: нед апр 30, 2006 2:30 am

Мнениеот aktex » вт сеп 18, 2007 10:12 am

parol
Потребител
Мнения: 33
Регистриран на: пет авг 24, 2007 10:14 am

Мнениеот parol » вт сеп 18, 2007 11:11 am

Казваш, че отговаряме пред Бог като църква? Но не е ли самият Бог църквата, не е ли той Главата, а ние грешните тялото?
Кой ти е дал правото на теб или на зовящите се "църква" тебеподобни събратя и посестрими да осъждате и с "компетентна" вещина да отсявате кое добро и кое лошо.
Нека оставим Господ Бог да бъда както строг съдник така и Всеблаг и Всемилостив. Ние не можем да избягаме от грешната си природа и да бъдем осъдителни към ближните си и като казвам ние имам предвид и владиката и йерея и пастора и на пастора шурея и групата за хваление и групата за следене на членовете на деноминацията.
Самият акт на някакво отлъчване извършено от група хора, пък били и те свещеници с благодат е вид държане в подчинение на паството. Тук трябва да разграничим църковното наказание (епитимията) която може да бъде наложена и да ни лиши в определен период от време от приемането на Св. Дарове, с цел да можем да осъзнаем грехът си и да се покаем искрено.
Би ли била сигурна именно ти, че си спазила буквата до последната "йота" за да се превърнеш в съдник на събрата си? На този въпрос трябва да си отговориш.
Човек е склонен към греха и ако ние понякога успеем да се въздържим от грях със слово и дело, то нашето падение в помислите е ежедневно и безкрайно. Гордоста ни кара да живеем в самоизмама и да бъдем доволни от себе си - "да виждаме гредата, но не и сламката" и единственият "коректив" е нашата съвест - гласът на Самия Бог който ни разобличава. Господ е готов да помилва и укрепи всеки, който идва при Него с покаяние и ни помага да се противим на греховете и да не ги повтаряме.
Потребителски аватар
aktex
Потребител
Мнения: 2764
Регистриран на: нед апр 30, 2006 2:30 am

Мнениеот aktex » вт сеп 18, 2007 11:23 am

Pauli
Потребител
Мнения: 16
Регистриран на: пет мар 02, 2007 9:44 am

Мнениеот Pauli » ср сеп 19, 2007 6:14 pm

Ралица
Потребител
Мнения: 13
Регистриран на: пон сеп 10, 2007 8:43 am

Мнениеот Ралица » чет сеп 20, 2007 4:07 pm

Pauli
Потребител
Мнения: 16
Регистриран на: пет мар 02, 2007 9:44 am

Мнениеот Pauli » чет сеп 20, 2007 4:18 pm

Ралица
Потребител
Мнения: 13
Регистриран на: пон сеп 10, 2007 8:43 am

Мнениеот Ралица » чет сеп 20, 2007 9:36 pm









Тези са много хубави. Въпреки изразените критики няма никакви обидни квалификации за разлика от статиите, които ти си прочел. Надявам се да ти харесат. Май на мен ми харесват всичките от сайта.[/url]
Pauli
Потребител
Мнения: 16
Регистриран на: пет мар 02, 2007 9:44 am

Мнениеот Pauli » пет сеп 28, 2007 10:53 am

Pauli
Потребител
Мнения: 16
Регистриран на: пет мар 02, 2007 9:44 am

Мнениеот Pauli » пет сеп 28, 2007 1:43 pm

nephrit
Потребител
Мнения: 4
Регистриран на: нед фев 25, 2007 10:48 pm

Мнениеот nephrit » ср окт 10, 2007 8:03 pm

nephrit
Потребител
Мнения: 4
Регистриран на: нед фев 25, 2007 10:48 pm

Към автора и всички

Мнениеот nephrit » ср окт 10, 2007 8:14 pm

Ралица
Потребител
Мнения: 13
Регистриран на: пон сеп 10, 2007 8:43 am

Мнениеот Ралица » чет окт 11, 2007 6:18 pm

Pauli
Потребител
Мнения: 16
Регистриран на: пет мар 02, 2007 9:44 am

Мнениеот Pauli » пет окт 19, 2007 1:45 pm

1 Коринтяни 5:1-13
Осъждане на безнравствеността
1. Дори се чува, че между вас имало блудство, и то такова блудство, каквото не се споменава дори между езичниците, именно, че един от вас има бащината си жена.
2. И вие сте се възгордели, вместо да скърбите, за да се отлъчи от вас този, който е направил това нещо.
3. Затова пък аз, ако и да не съм телесно при вас, но с духа си съм при вас и осъдих вече, в името на нашия Господ Исус, онзи, който е извършил това, като че ли съм при вас
4. (като се събра моят дух заедно с вас с властта на нашия Господ Исус),
5. да предадем такъв човек на Сатана за погубване на плътта му, за да се спаси духът му в деня на Господ Исус.
6. Хвалбата ви не е добра. Не знаете ли, че малко квас заквасва цялото тесто?
7. Очистете стария квас, за да бъдете ново тесто, тъй като сте безквасни; защото и Христос, нашата Пасха, беше заклан за нас.

Апостол Павел не е ли обичал този човек, че първо го осъжда, а второ го осъжда даже на отлъчване от събранието на верните? Колко гротескно би звучало, ако беше написал "Просто го обичайте и се молете"...

Защо апостолът прави толкова драматична стъпка? Според мен поради любовта си - към самия човек, "за да се спаси духът му в Господния ден", както и към християните в Коринт, за които това е ЛОШ ПРИМЕР, водещ към поквара и развала на цялата поместна църква. А него го е било грижа за своите духовни деца, за тяхното развитие и израстване в благочестие и непорочност пред Бога.

Колко прилича на днешното положение древният град Коринт, за съжаление!
Ралица
Потребител
Мнения: 13
Регистриран на: пон сеп 10, 2007 8:43 am

Мнениеот Ралица » нед окт 21, 2007 9:24 pm


Върни се в “жени и мъже”



Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост