Наистина има отвъдно, наистина нищо не е слуайно, има Бог!!!

два пътя; колко истини?
ven4e
Потребител
Мнения: 2975
Регистриран на: чет мар 27, 2008 8:13 pm

Re: Наистина има отвъдно, наистина нищо не е слуайно, има Бог!!!

Мнениеот ven4e » ср мар 04, 2009 2:26 pm

Защото постът е заради Господ, в чест на Негов празник, който предстои (на самия празник задължително не се пости :) ), а вегетарианството е заради самия човек (животни винаги ще се убиват, културите са прекалено различни, за да станат всички растителноядни).
nope
Потребител
Мнения: 12
Регистриран на: нед фев 22, 2009 5:33 pm

Re: Наистина има отвъдно, наистина нищо не е слуайно, има Бог!!!

Мнениеот nope » чет мар 05, 2009 10:30 pm

В библията да се споменава някъде да не ядем месо или да не убиваме ?
Искра
Потребител
Мнения: 226
Регистриран на: чет апр 27, 2006 1:15 am

Re: Наистина има отвъдно, наистина нищо не е слуайно, има Бог!!!

Мнениеот Искра » чет мар 05, 2009 11:45 pm

Споменава се да не убиваме. Не се споменава да не ядем месо.
А по въпроса дали Иисус Христос е ял месо, погледни Марк 14:12-18. wink:
ven4e
Потребител
Мнения: 2975
Регистриран на: чет мар 27, 2008 8:13 pm

Re: Наистина има отвъдно, наистина нищо не е слуайно, има Бог!!!

Мнениеот ven4e » пет мар 06, 2009 12:03 am

Аз бих добавила: Стани, Петре, заколи и яж...което Бог е очистил, ти не считай за нечисто. Така че да, Библията не забранява месоядството :)
nope
Потребител
Мнения: 12
Регистриран на: нед фев 22, 2009 5:33 pm

Re: Наистина има отвъдно, наистина нищо не е слуайно, има Бог!!!

Мнениеот nope » пет мар 06, 2009 12:32 am

Това за стани Петре ми се вижда лошо.

За какво Ми са многото ваши жертви? казва Господ. Преситен съм на всесъжения от овни и на тлъстина от угоен добитък; и кръв от телета, от агнета и козли не искам...И кога простирате ръце, Аз закривам от вас очите Си, и кога умножавате молбите си, Аз не слушам: ръцете ви са с кръв пълни. Умийте се, очистете се; махнете от очите Ми злите си деяния; престанете да правите зло;
~ Исаия 1:11, 15-16

По-добре е да не ядеш месо, да не пиеш вино и да не правиш нищо, от което брат ти се препъва, или се съблазнява, или изнемогва.
~ Римляни 14:21
Искра
Потребител
Мнения: 226
Регистриран на: чет апр 27, 2006 1:15 am

Re: Наистина има отвъдно, наистина нищо не е слуайно, има Бог!!!

Мнениеот Искра » пет мар 06, 2009 12:53 am

В първия цитат от nope не виждам забрана за ядене на месо.

А малко преди втория `и цитат пише: "който яде, да не презира оногова, който не яде; и който не яде, да не осъжда оногова, който яде, понеже Бог го е приел" (Рим. 14:3).

Това достатъчно ли е, за да приключим дискусията или още ще се замеряме с цитати?
nope
Потребител
Мнения: 12
Регистриран на: нед фев 22, 2009 5:33 pm

Re: Наистина има отвъдно, наистина нищо не е слуайно, има Бог!!!

Мнениеот nope » пет мар 06, 2009 1:11 am

Аз нямах предвид под забрана.
Искра нямам намерение да се заяждам с никого извинявам се ако съм разбран погрешно.
ven4e
Потребител
Мнения: 2975
Регистриран на: чет мар 27, 2008 8:13 pm

Re: Наистина има отвъдно, наистина нищо не е слуайно, има Бог!!!

Мнениеот ven4e » пет мар 06, 2009 1:15 am

Ето още малко за това, че месоядството е позволено, но ако някой не желае да яде месо, никой не може насила да го накара, само защото е позволено!
Всичко, що се продава на месарницата, яжте без никакво издирване за спокойна съвест; защото "Господня е земята и онова, що я изпълня".
И наистина 14 Римляни слага край на спора :)
Искра
Потребител
Мнения: 226
Регистриран на: чет апр 27, 2006 1:15 am

Re: Наистина има отвъдно, наистина нищо не е слуайно, има Бог!!!

Мнениеот Искра » пет мар 06, 2009 12:33 pm

Включвам се само, за да се извиня на nope, че говорех за него в женски пол. Прощавай недоглеждането ми!
véra
Потребител
Мнения: 7
Регистриран на: нед фев 05, 2012 11:33 am

Re: Наистина има отвъдно, наистина нищо не е слуайно, има Бо

Мнениеот véra » нед юни 17, 2012 8:15 pm

Не виждам защо вегетарянството да е противопоказно на постите... Мислих, че постите не са само пред "празник", пости се по 3 пъти в седмица освен фолемите пости. Постенето е с цел пречистване на тялото и ума за да може човек да приеме Господа. Под пости се разбора не само неядене на месо, но и ограничение от всякакъв порок. Което значи, че месото е вид порок.... още повече, при сътворението човек не е ял месо, не е било естествено за него.


Чак след големия потоп след като човек е разневил Бог, той говори на Ной, отначало той разграничава "храната, която се яде" с животните, които трябва да събере...

след това му казва, че всичко де се движи може да му е за храна, но:

9:3 Всичко живо, що се движи ще ви бъде за храна; давам ви всичко също, както дадох зелената трева.
9:4 Месо обаче с живота му, тоест, с кръвта му, да не ядете.
9:5 А вашата кръв, кръвта на живота ви, непременно ще изискам; от всяко животно ще я изискам; и от човека, да! от брата на всеки човек, ще изискам живота на човека.
9:6 Който пролее човешка кръв, и неговата кръв от човек ще се пролее; защото по Своя образ направи Бог човека.


Нещо повече, човек е единственото същество, което може да се храни толкова разнообразно. Може напълно да вземе необходимите витамини, протеини и прочие, без да яде мъртви одушевени животни. ТОва си е впрос на избор според мен, Господ позволява, но дали е добре за човек, който иска да се доближи до Него, не знам...

ПОне аз така го разбирам... :)
Eleazar_Levi
Потребител
Мнения: 1478
Регистриран на: нед сеп 18, 2011 7:53 am

Re: Наистина има отвъдно, наистина нищо не е слуайно, има Бо

Мнениеот Eleazar_Levi » пон юни 18, 2012 12:39 am

véra
Потребител
Мнения: 7
Регистриран на: нед фев 05, 2012 11:33 am

Re: Наистина има отвъдно, наистина нищо не е слуайно, има Бо

Мнениеот véra » пон юни 18, 2012 2:44 am

Пости се сряда и петък, както и преди причастие в неделя (до края на литургията, макар, че е хубаво да се пости събота ако иска човек да се причасти на следващия ден).

То и тук си го пише:

Eleazar_Levi
Потребител
Мнения: 1478
Регистриран на: нед сеп 18, 2011 7:53 am

Re: Наистина има отвъдно, наистина нищо не е слуайно, има Бо

Мнениеот Eleazar_Levi » пон юни 18, 2012 8:14 am

Petence
Потребител
Мнения: 17
Регистриран на: нед май 13, 2012 12:52 pm

Re: Наистина има отвъдно, наистина нищо не е слуайно, има Бо

Мнениеот Petence » пон юни 18, 2012 8:53 am

Вера, вегетарианството не е противопоказно за поста. Чисто и просто смисълът на поста не е в отказването от тази или онази храна, спазване на диета или пък лечебно гладуване. Както казва Иван Николов в книгата си " За постите в православната църква" , " Християнският православен пост е духовен подвиг, в който въздържанието от телесна храна е само едно от многото средства за неговото постигане, при това далеч не най-същественото" . Хубава е книгата и обяснява много добре всичко. Както ти добре отбеляза, духовната страна на въздържанието е далеч по-важна.
véra
Потребител
Мнения: 7
Регистриран на: нед фев 05, 2012 11:33 am

Re: Наистина има отвъдно, наистина нищо не е слуайно, има Бо

Мнениеот véra » пон юни 18, 2012 10:13 am

Eleazar_Levi,
Ама ти ако искаш яж и "а л'англе" преди да се причастиш неделя щом го смяташ за редно, но не съм сигурна, че свещеникът ще ти позволи (или по-скоро щеше да те попита дали наистина си сигурен) да се причастиш ако знаеше....

Не бях виждала хора да ядат каквото и да било ако искат да се причастят, но не знам по канон как е.
За мен не е редно.

"7) Накрая, особена предпоставка за вярващите е и т.нар. „евхаристиен" пост, т.е. необходимия пост непосредствено преди пристъпването към светото Причастие. Каноните по начало не определят конкретна евхаристийна подготовка нито препоръчват определен пост преди причастяването. Предписанието им е „светата Евхаристия да се принася от постещи и да се преподава на постещи".

Според изследователя на изворите на каноничното предание проф. Теодорос Янгос „в Православната Църква не съществуват конкретни свещени канони, които да уреждат продължителността и качеството на поста преди светото причастие".

Предевхаристийното определяне на дните, времевата продължителност или качество на поста и останалите въздържания не се посочват от официалните литургични и канонически текстове на Православната Църква. През XVIII в. е регистриран и се предписва за първи път официално, доколкото знаем от Никифор Теотокис, тридневен предевхаристиен пост.

Свети Никодим, издигайки стойността на подготовката и отвъд тридневното въздържание (тримиренето), приема предевхаристийния пост като благочестив обичай на постоянно полезно въздържание за силните и подготвените, никога обаче като формално спазване на някакво определено и принудително задължение. Той изисква „пост според силите" и не споменава за броене и отбелязване на дните. Евхаристийният пост е усилие на свободата, а не някакво наложено задължение. Основава се на необходимото благочестие на участника да пристъпи към тайнството на светата Евхаристия, а не на формално спазване на някакви времеви схеми. Изисква качество, без принудително да определя количество.
."
http://bg-patriarshia.bg/reflections.php?id=191

Върни се в “наука и религия”



Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост