Една забележителна илюстрация на прелъстеност

предложете нови секции към този форум
refab
Потребител
Мнения: 1164
Регистриран на: пон окт 09, 2006 7:25 pm

Re: Една забележителна илюстрация на прелъстеност

Мнениеот refab » пон юли 05, 2010 8:27 am

Aliya
Потребител
Мнения: 215
Регистриран на: ср юни 02, 2010 4:19 pm

Re: Една забележителна илюстрация на прелъстеност

Мнениеот Aliya » пон юли 05, 2010 10:10 am

Aliya
Потребител
Мнения: 215
Регистриран на: ср юни 02, 2010 4:19 pm

Re: Една забележителна илюстрация на прелъстеност

Мнениеот Aliya » пон юли 05, 2010 10:16 am

Aliya
Потребител
Мнения: 215
Регистриран на: ср юни 02, 2010 4:19 pm

Re: Една забележителна илюстрация на прелъстеност

Мнениеот Aliya » пон юли 05, 2010 10:25 am

Aliya
Потребител
Мнения: 215
Регистриран на: ср юни 02, 2010 4:19 pm

Re: Една забележителна илюстрация на прелъстеност

Мнениеот Aliya » пон юли 05, 2010 10:31 am

Aether
Потребител
Мнения: 982
Регистриран на: съб юни 27, 2009 10:40 pm

Re: Една забележителна илюстрация на прелъстеност

Мнениеот Aether » пон юли 05, 2010 11:16 am

Та имам едно обещание да спазвам... Ест като видях маетрияла, който трябва да изпиша ми стана лошо :lol: , а и никой не обича прекалено дълги писаници, затова се налага да посъкратя нещата без да изяснявам абсолютно цялата терминология. :) , но няма начин пак ще излезе дълго...

Просветление - По този начин се превеждат пордаи липса на по-подходящ израз санскритският термин бодхи (буквално "пробуждане") и яп. сатори или кеншо; впрочем той няма нищо общо с възприемането на оптическа светлина. При него по-скоро чоек мигновено осъзнава празнотата (Шунята),която е самия той, (както и че цялата вселена) е празнота и която единствено му дава възможност да схване истинската същност на всички неща. Понеже думата просветление непрекъснато се разбира погрешно като виждане на светлина и виждането на светлина погрешно се смята за просветление, по-подходящ е преводът - пробуда, представящ по сполучливо този опит. При изпитваната тук празнота става дума не за празнотата на нищото, а за Невъзприемаемото, Немислимото, Безкрайното отвъд битие и небитие. Празнотата не е обект, който може да се изпитва от един субект, дори самият субект се разтваря в тази празнота. Макар просветлението да в внаги еднакво по своята същност, съществуват твърде различни степени на този опит. Ако сравним процеса на просветление с пробиване на стена, то този опит мже да варира от пробиването на малка дупка до пълното разрушаване на тази стена, от пълното просветление на Шакямуни Буда до всички останали степени. Разликите по яснота и точност на виждането са огромни, макар в двата случая да се вижда един и същи свят.. Този пример наистина изяснява разликите, но е слаб в това отношение, че показва света на просветлението като обект, който човекът в качеството си на субект възприема. Освен това той поражда погрешното впечатление, че светът на просвтлението, на абсолюта, стои напълно отделено от света на феномените (демек "нормалния"). Не е така обаче. При дълбокия опит на просветлението става ясно, че празнота/феномени, абсолютно/относително са напълно едно цяло. Преживяването на истинската действителност е тъкмо преживяване на това единство
"Формата не е нищо друго освен празнота, празнотата не е нищо друго освен форма" се казва в Махапраджня-парамита-хридая-сутра (сутра на сърцето), те не са два свята. Дълбокото просветление води до унищожаване, до умиране на егото. Затова в Дзен също се казва: "Ти трябва даумреш веднъж върху възглавницата". Следствие от това "умиране", от Великата смърт, е Великия живот. Живот в свобода и мир.

Бодхи - Първоначално бодхи означава осъществяването на четирите степени от свръхземния път (аря-марга) и се постига чрез усъвършенстването на 37-те неща, принадлежащи на просветлението (бодхипакшика-дхарма) и чрез премахването на незнанието (авидя) т.е чрез осъществяването на 4-те благородни истини.

Тук има малки разлики в степените на бодхи от Хинаяна и Махаяна. Характерно тук е че в школата Махаяна са един вид по състрадателни от Хинаяна (в Хинаяна всичко е концентрирано около личното просветление). При Махаяна една от степените на просветление е Бодхисатва - това са Буди, който са се врекли да не достигат съвършенното просветление преди да са помогнали на всички живи същества и са готови да поемат върху себе си страданието им и да им дадат свойте кармични заслуги (тук се сетих за митарствата със светеца и кесииката). Те се явяват в най-различни образи, за да водят съществата по пътя на освобождението. Те са обект на култ от страна на вярващите, който ги възприемат като пътеводители и помощници в нужда.

бодхипакшика-дхарма - Това са 37 -те необходими за постигане на просветлението условия, който се делят на седем области
1 Четирите основи (събуждания) на вниманието (Сатипатхана) - състои се в това вниманието да се наосчи последователно въру тялото, усещанията, дуа и обектите на духа. Внимание върху тялото съдържа: внимание върху вдишването и издишването (Анапанасати), както и върху четирите положения на тялото - вървене, стоене, седене, лежане, яснота на съзнанието при всичките дейност, съзерцание на 32-те части на тялото както и анализ на телесните елементи и съзерцание полето на труповете (размишления върху смъртта - не точно, но...)
1.2 Внимание върху усещанията позволява чувствата да бъдат разпознати като приятни, непирятни или индеферентни и изяснява техния преходен характер.
1.3 При внимание върху духа всяко пораждащо се състояние на съзнанието се забелязва и осъзнава като страстно или лишено от страсти, изпълнен с омраза или лишено от такава, заслепено или незаслепено и т.н
1.4 При вниманието върху обектите на духа човек осъзнава обусловеността и несубстанциалността на нещата, разбира дали у него съществуват петте пречки (Ниварана), схваща, че личността се състои от скандхите, осъзнава основите на духовните процеси и добива съответстващо на действителността разбиране на Четирите благородони истини. В махаяна това упражнение е леко променено: тялото, усещанията духът и обектите на духа се разпознават като празни в същността си (Държа да подчертая, че празни не е точен превод, явно няма такава дума)

2 Четирите съвършенни усилия
2.1 Усилие с цел обуздаване (избягване на несвързани със спасението неща)
2.2 Усилие с цел преодоляване (избягване на несвързани със спасението неща)
2.3 Усилие с цел развитие (на спасителните неща, главно на звената от просветлението)
2.4 Усилие с цел съхранение (на спасителните неща)

3 Четиите следи на силата (Ридхипада) Така се наричат следните четири качества, от който се поражда вглъбяването (Самадхи) и които са основа на за активирането на свръхчовешките сили (Ридхи)
Концентрация на
3.1 Намерението (чанда)
3.2 на силата на волята (Виря)
3.3 на духа (Чита)
3.4 на изследването и обмислянето (Мимамса)

Абхиджня - свръхестествените сили който притежава един Буда, бодхисатва, архат (разликата между архат и бодхисатва е че те не са постигналил пълна нирвана за разлика от Буда и бодхисатвата помага на непросветлените, както писах по горе, за разлика от архата). Те са 6 абхиджни първите 5 са считани за мирски а 6-тата за свръхземна
1 Ридхи
2 Небесен слух
3 Приемане мислите на други същества
4 Припомняне на предишни съществувания
5 Божествено око (разбиране за кръговрата на живота и смъртта на всички същества)
6 АшраваИзчистване на трите опетнения предизвикващи страданието (самсара)
6.1 опетнението от страстите (санскр Камасрава, пали Камасава)
6.2 опетнението от възникването ( Бхавасрава / Бхавасава )
6.3 опетнението от незнанието (авидясрава / авиджджасава) (тук се включват тришна и авидя)

Рдихи - главно следните сили (има и още :lol: ):
силата да се умножаваш, да се преобразяваш и приемаш друг облик, да ставаш невидим, да преминаваш през твърди предмети, да ходиш по вода, да докосваш слънцето и луната, да се издигаш до най-високото небе, силата на духовно създаване (да създаваш от тялото си духовно тяло), силата на изчерпателно познание, което ти позволява да преминаваш опасните ситуации невредим, както и силата на съвършенно съсредоточение. Тези способности са странични явления при различнит упражнения по медитация и концентрация. Излагането на тези сили на показ и извличането на полза от тях преставлява науршение на правилата на ордена и самоизтъкването на притежателя на такива сили е основание за изключването му от общината (Сангха, виная) (демек те изгонват от манастира)

Нататък само ще ги спомена

4 Петте корена (Индрия)
5 Петте сили (Бала)
6 Седемте члена на просветлението (Бодхянга)
7 Осморния път.

Та Алия това е специялно за теб... че изговори много глупости, така малко да слезнеш от облаците. Извинявай, но си много далче от бодхи както виждаш (поне това си показала във форума). И мнението на рефаб трябва да видим колко човека го споделят може би аз съм първия. :lol:
Aliya
Потребител
Мнения: 215
Регистриран на: ср юни 02, 2010 4:19 pm

Re: Една забележителна илюстрация на прелъстеност

Мнениеот Aliya » пон юли 05, 2010 2:13 pm

Етер,

Аз си мисля, че ти изписа много глупости, защото направи нещата още по - неясни - и за себе си, и за другите :!: :wink:
Аз вече ти казх многократно, че няма да намериш Просветлението, Царството Божие навън, нито в дебелите книги! Каквото и да пише там, то е опитът на другите, а за теб ще си остана лъжа. Защото Истината не е и не може да бъде втора употреба, тя е дълбоко лична, интимна :!: :idea: Истината е Твоето изживяване на Бог, Срещата ти с Него.
Ако истината се постигаше с наизустяване и четене на дебели книги, всички "очилатковци" щяха вече отдавна да са се просветлили. :problem:
Но за теб е трудно да смелеш това мое твърдение - твърде много его си инвестирал в проучване и четене на дебели книги, твърде много показност има в теб, за да се примириш, че всичко това е било напразно, прах в очите :wink:
П.Влахов
Потребител
Мнения: 64
Регистриран на: пон окт 02, 2006 10:25 pm

Re: Една забележителна илюстрация на прелъстеност

Мнениеот П.Влахов » пон юли 05, 2010 3:40 pm

Aliya, ако Той не е в заблудите, значе вече някъде не е, освен ако не кажеш, че тези заблуди всъщност не съществуват. Тогава за какво говорим?

Наистина, тъжно ми е за Буда само доколкото той съществува, но няма Буда, така че не може и да ми е тъжно. Затова няма и учение на Буда, това е просто празен звук, представа.
Aliya
Потребител
Мнения: 215
Регистриран на: ср юни 02, 2010 4:19 pm

Re: Една забележителна илюстрация на прелъстеност

Мнениеот Aliya » пон юли 05, 2010 3:58 pm

Aether
Потребител
Мнения: 982
Регистриран на: съб юни 27, 2009 10:40 pm

Re: Една забележителна илюстрация на прелъстеност

Мнениеот Aether » пон юли 05, 2010 4:01 pm

Последна промяна от Aether на пон юли 05, 2010 5:41 pm, променено общо 1 път.
П.Влахов
Потребител
Мнения: 64
Регистриран на: пон окт 02, 2006 10:25 pm

Re: Една забележителна илюстрация на прелъстеност

Мнениеот П.Влахов » пон юли 05, 2010 4:10 pm

Ако си в миналото, значи не живееш сега. Историята е проекция. А Буда ако е личност, значи не е в абсолюта, за който учи, и значи лъже. В този смисъл, не може Буда да е историческа личност. Ако казваш, че го е имало, го отричаш.
Aliya
Потребител
Мнения: 215
Регистриран на: ср юни 02, 2010 4:19 pm

Re: Една забележителна илюстрация на прелъстеност

Мнениеот Aliya » пон юли 05, 2010 4:26 pm

П.Влахов
Потребител
Мнения: 64
Регистриран на: пон окт 02, 2006 10:25 pm

Re: Една забележителна илюстрация на прелъстеност

Мнениеот П.Влахов » пон юли 05, 2010 4:34 pm

Точно затова казах, че Буда няма, това е само представа на въображението. Затова и нищо не може да се научи от него.
Aliya
Потребител
Мнения: 215
Регистриран на: ср юни 02, 2010 4:19 pm

Re: Една забележителна илюстрация на прелъстеност

Мнениеот Aliya » пон юли 05, 2010 8:43 pm

Aliya
Потребител
Мнения: 215
Регистриран на: ср юни 02, 2010 4:19 pm

Re: Една забележителна илюстрация на прелъстеност

Мнениеот Aliya » пон юли 05, 2010 9:00 pm


Върни се в “нови категории и форуми”



Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта