МОЛБА

предложете нови секции към този форум
skitnik
Потребител
Мнения: 19
Регистриран на: ср фев 28, 2007 11:59 pm

МОЛБА

Мнениеот skitnik » нед окт 14, 2007 10:20 pm

незнам дали му е тук мястото,но понеже съм виждал подобни съобщения във форума на дякон Кураев,си позволявам да отправя тази молба към участниците във този форума.Преди няколко дни съпругата ми прочела в един форум предназначен за майки/http://club.biberonbg.com/read.php?9,601433/ за едно малко 9 месечно момиченце-Николая-което е болно от левкемия и вероятно не му остава много време.Молбата ми към съфоромците е ,нека всеки който приеме тази нужда в сърцето си да се помоли за здравето на това дете и за утеха на родителите му в своята енория и дори ако може да бъде отслужен молебен за здраве. Мат.[18:19] Пак ви казвам, че, ако двама от вас се съгласят на земята да попросят нещо, каквото и да било, ще им бъде дадено от Моя Отец Небесен;
[18:20] защото, дето са двама или трима събрани в Мое име, там съм Аз посред тях. Марк.[9:37] който приеме едно такова дете в Мое име, Мене приема, а който Мене приема, приема не Мене, а Тогова, Който Ме е пратил.
Потребителски аватар
aktex
Потребител
Мнения: 2764
Регистриран на: нед апр 30, 2006 2:30 am

Мнениеот aktex » пон окт 15, 2007 10:34 pm

19 Пак ви казвам, че ако двама от вас се съгласят на земята за каквото и да било нещо, което да поискат, ще им бъде дадено от Отца Ми, Който е на небесата.


Галатяни 3:10

10 Защото всички, които се облягат на дела, изисквани от закона, са под клетва, понеже е писано: "Проклет всеки, който не постоянствува да изпълнява всичко писано в книгата на закона".
11 А че никой не се оправдава пред Бога чрез закона, е явно от това, "че праведният чрез вяра ще живее";


Аз лично си задавам въпроса ... Защо толкова малки деца страдат от такива болести или защо умират? Те не са направили нищо. Да , но не е съвсем така. Първо те са се редили в грях, второ са възпитани в грях.

Хубаво е човек да се помоли за момиченцето но ....

Второзаконие 27:15

15 Проклет да е оня, който направи изваян или излеян кумир, мерзост на Господа, дело на художнически ръце, и го постави на скрито място. И всичките люде в отговор да кажат: Амин!

Работата е там ,че вече кумирите не са тайни, а са явни. Изваяни икони дело на художнически ръце .... Нека се съберем без тамян и без икони, без да палим свещи , без да къдим - просто да се молим. Нека да не бъдем като онези фарисей дето обичаха първите места в синагогите и правеха дълги и протяжни служби, дето къдяха и молитвите стигаха до покривите...

9 И никого на земята недейте нарича свой отец, защото Един е вашият Отец, Небесният.

И още нещо с което трябда да се замислим ...Кураев трябвали да го пишат и да го наричат ОТЕЦ ???

Тази вечер ще спомена момиченцето в молитват си. Всичко е в ръцете на Бог. Ни човек , ни машина е способна да и помогне, още по малко пари .....
sandi
Потребител
Мнения: 1174
Регистриран на: вт мар 06, 2007 6:31 pm

Мнениеот sandi » ср окт 17, 2007 4:03 pm

aktex написа:19 Пак ви казвам, че ако двама от вас се съгласят на земята за каквото и да било ...нещо, което да поискат, ще им бъде дадено от Отца Ми, Който е на небесата.


Галатяни 3:10

10 Защото всички, които се облягат на дела, изисквани от закона, са под клетва, понеже е писано: "Проклет всеки, който не постоянствува да изпълнява всичко писано в книгата на закона".
11 А че никой не се оправдава пред Бога чрез закона, е явно от това, "че праведният чрез вяра ще живее";


Аз лично си задавам въпроса ... Защо толкова малки деца страдат от такива болести или защо умират? Те не са направили нищо. Да , но не е съвсем така. Първо те са се редили в грях, второ са възпитани в грях.

Хубаво е човек да се помоли за момиченцето но ....

Второзаконие 27:15

15 Проклет да е оня, който направи изваян или излеян кумир, мерзост на Господа, дело на художнически ръце, и го постави на скрито място. И всичките люде в отговор да кажат: Амин!

Работата е там ,че вече кумирите не са тайни, а са явни. Изваяни икони дело на художнически ръце .... Нека се съберем без тамян и без икони, без да палим свещи , без да къдим - просто да се молим. Нека да не бъдем като онези фарисей дето обичаха първите места в синагогите и правеха дълги и протяжни служби, дето къдяха и молитвите стигаха до покривите...

9 И никого на земята недейте нарича свой отец, защото Един е вашият Отец, Небесният.

И още нещо с което трябда да се замислим ...Кураев трябвали да го пишат и да го наричат ОТЕЦ ???

Тази вечер ще спомена момиченцето в молитват си. Всичко е в ръцете на Бог. Ни човек , ни машина е способна да и помогне, още по малко пари .....


Тая "варосана гробница" още ли не са я прибрали в ... , !? :lol:


Е'гати лудата, за връзване !!!


.
Потребителски аватар
aktex
Потребител
Мнения: 2764
Регистриран на: нед апр 30, 2006 2:30 am

Мнениеот aktex » ср окт 17, 2007 4:09 pm

Санди , ти помолили се за момиченцето? или ходи да целуваш икони и да молиш за поредната бройка .....
Harry
Потребител
Мнения: 89
Регистриран на: нед мар 18, 2007 12:47 am

Мнениеот Harry » чет окт 18, 2007 1:01 pm

"3. А зад втората завеса беше оная част от скинията, която се нарича "Святая Святих";
4. в нея се намираше златната кадилница и обкованият от всички страни със злато ковчег на завета, в който стояха златната стомна с мана, покаралият жезъл Ааронов и скрижалите на завета,
5. а над него - Херувими на славата, които осеняваха очистилището; за тия неща няма нужда сега да се говори подробно." (Евр. 9:3-5)

Е, явно в Стария Завет са били идолопоклонници. Явно и св. ап. Павел е бил, щом споменава този пасаж...

Браво AkteX!

Помисли малко, какво точно значат думите: “не си прави кумир” (Изх.20:4).
Очевидно това не се отнася просто до образи.

Поздрави!
Harry
Потребител
Мнения: 89
Регистриран на: нед мар 18, 2007 12:47 am

Мнениеот Harry » чет окт 18, 2007 1:08 pm

Понеже това сигурно ти изглежда като противоречие в Библията, за да си изясниш нещата можеш да погледнеш тук: http://www.balamand.edu.lb/theology/Joicons.htm

С ереста на иконоборството църквата се е борила някъде през 7-8 век. Скоро след като се е преборила с ереста, отричаща Светата Троица.
Потребителски аватар
aktex
Потребител
Мнения: 2764
Регистриран на: нед апр 30, 2006 2:30 am

Мнениеот aktex » пет окт 19, 2007 12:38 am

Harry написа:"3. А зад втората завеса беше оная част от скинията, която се нарича "Святая Святих";
4. в нея се намираше златната кадилница и обкованият от всички страни със злато ковчег на завета, в който стояха златната стомна с мана, покаралият жезъл Ааронов и скрижалите на завета,
5. а над него - Херувими на славата, които осеняваха очистилището; за тия неща няма нужда сега да се говори подробно." (Евр. 9:3-5)

Е, явно в Стария Завет са били идолопоклонници. Явно и св. ап. Павел е бил, щом споменава този пасаж...

Браво AkteX!

Помисли малко, какво точно значат думите: “не си прави кумир” (Изх.20:4).
Очевидно това не се отнася просто до образи.

Поздрави!


Браво хари , но все пак Исус сключи Нов Завет с нас и по друг начин протича :) ....

Стих 1. А даже при първия завет имаше постановления за богослужение. Първият завет с обредите си е бил мъдро постановление; той е бил назначен да порази чувствата в един чувствен и просташки век; той бил потребен като система на първообрази да даде на човеците истинска идея за човешка грешност и нужда от Спасител; и той е питаел духовния живот на набожните. Колко дълбоко духовноумни хора са можали да се вълнуват от него можем да видим в распалените думи на Давид в Псалмите му. Той бил драгоценен за тези, които са съзирали в обредите великите истини, които те са означавали; но той бил празна работа за тези, които се облягали на самите обреди. – Земно светилище, - принадлежащо на този свет, чувствен предмет сравнително с небесното, духовното.

Стих 2. Светилникът, - в скинията, от чисто злато със седем светила (Из. 25:31-39 ). В Соломоновия храм имало десет светилника (3Цар. 7:49); във втория храм имало един като светилника в скинията. Римляните отнесли този светилник и го показвали като трофей в тържественото шествие на Веспасиан; и до сега още се вижда издялан изпъкано на триумфалната арка на Тит в Рим, на която това тържественно шествие е изобразено. – Трапезата и присътствените хлябове. Из. 25:23-30; Лев. 24:5,6. В Соломоновия храм имало десет такива трапези (2Лет. 4:8). – Светото място. Скинията се е деляла със завеса на две отделения; външното отделение се наричало Святото Място или Светая, а вътрешното – Пресвятото Място или Светая Светих (Из. 26:33 ).
Стихове 3,4. Златната кадилница. Тълкувателите доста много са се съмнявали дали това значи златна кадилница или златен олтар за кадене както се описва в Из. 30:1-10; защото гръцката дума може да значи “кадилница” или “олтар”. Но в закона не се казва нищо за такава златна кадилница, че се е намирала в Светая Светих; но пак, от друга страна, кадилният олтар не бил в Светая Светих, но пред завесата до нея. Тази трудност може да се разясни по два начина: (1) че това е било златна кадилница, която не се споменава в Петокнижието, но особенно се споменава в Равинските съчинения, - нещо обаче, което се вижда да се отнася само за втория храм, а не за скинията; и (2) че тази дума действително значи олтар, а не кадилница. Понеже бил турен тъкмо вън от завесата срещу очистилището (Из. 30:6 ), и понеже бил поръсван със същата кръв, която се внасяла в Светая Светих в Денят на Умилостивението, този олтар се вижда да е имал някакво особенно отношение на най-святото място; и това може да е причината защо се споменава с него. – Ковчегът на завета. Този ковчег бил в Соломоновия храм; но когато Навуходоносор съсипал храма, ковчегът се изгубил, и нищо не се знае вече за него. (за описанието на ковчега Из. 25:10-22 ) – Златната стомна, съдържаща манната. Из. 16:32-34. – Аароновият жезъл. Чис. 17:1-11. Тези не останаха за винаги, защото във времето на Соломон тях ги нямало вече там, понеже словото ни казва в 3Цар. 8:9, че по него време в ковчега нямало нищо друго освен скрижалите на закона.
Стих 5. Херувимите на Божията слава. Из. 25:18-22. Тези херувими вероятно “означават сътворението Божие”, неговите разни сили и разуми. Те са имали вероятно четири лица, както се казва в Ез. 1:4-14; и почти същото се казва в Отк. 4:6-8. Божията слава сияела посред херувимите; така тя сияе в сътворението. Херувимите се представяли, че се кланят с лицата си обърнати към очистилището; така и херувимите в Отк. 4:8 викат, “Свят, свят, свят!”. Сътворението се кланя на Бога с всичките си сили и всичкия си разум. Върху очистилището се е поръсвала кръвта на умилостивение, и за това се е наричало място на умилостивение.
Стихове 6,7. Свещениците влизаха постоянно. Тези бяха ежедневни служби, - жертвоприношение и кадене, наглеждане на светилата, и пр. Лев. 6:8-13; Из. 30:7,8. – А във втората, т.е., в Светая Светих зад завесата. – Веднъж в годината влизаше само първосвещеникът, - един ден в годината (Из. 30:10). Това ставало на великия Ден на Умилостивение, когато той влизал два или три пъти (Лев. гл. 16).
Стих 8. Пътят за в светилището не е бил открит. Всички били изключени освен първосвещеникът, а той влизал само веднъж в годината; това показва, че под обредния закон, и чрез него, никакъв действителен достъп до Бога не е имало. – Първата част на скинията. Това, което се обемало в покривалото на кожи се деляло на две части, святото и пресвятото места. Първото се нарича в ст. 6 първата скиния, а пресвятото място се нарича в ст. 7 втората скиния; тъй щото това изречение тук означава предната скиния, или святото място.
Стих 9. Образ на сегашното време. Подобието се вижда да е това, - Светая Светих представлявала небето, включително и евангелската наредба; святото място, където свещениците служили всеки ден, било отделено от това със завеса; а това показва, че под старата наредба богомолците не се припущали близо до Бога. От това виждаме, че предната скиния със службите си представлявала за тях тяхната обредна наредба, или Юдейщина. Докато тази първа скиния стояла, т.е., докле Юдейщината е стояла, нямало е свободен достъп до Бога; техните служби и жертвоприношения не са можали никога да премахнат завесата, и да ги удостоят да се явят пред Бога.

Та .... има ли пасаж от словото , който обяснява защо малки деца умират или имат ужасни болести ?
Harry
Потребител
Мнения: 89
Регистриран на: нед мар 18, 2007 12:47 am

Мнениеот Harry » пет окт 19, 2007 11:14 am

AkteX написа:“Браво хари , но все пак Исус сключи Нов Завет с нас и по друг начин протича”

Но AkteX, протестантските доводи срещу иконопочитането са също от Стария Завет – заповедта:
“4. Не си прави кумир и никакво изображение на онова, що е горе на небето, що е долу на земята, и що е във водата под земята;
5. не им се кланяй и не им служи, защото Аз съм Господ, Бог твой, Бог ревнител,” (Изх. 20:1-5)
Как тогава Бог заповядва също:
“17. Направи също и очистилище от чисто злато: дълго два лакти и половина, и широко - лакът и половина;
18. и направи два херувима от злато: изковани ги направи на двата края на очистилището;
19. направи единия херувим на единия край, а другия херувим на другия край; направете херувимите да бъдат издадени от двата края на очистилището;
20. и херувимите да бъдат с разперени отгоре крила, като покриват с крилата си очистилището, а лицата им да бъдат едно срещу друго; лицата на херувимите да гледат към очистилището.” (Изх. 25:17-20) ?

Очевидно създаването на изображения на това, що е горе на небето, що е долу на земята, и що е във водата под земята, само по себе си не е грях (иначе трябваше да се забрани напълно рисуването), а е грях да им се служи като на богове.

Така че, иконопочитането е нещо добро и полезно – особено за неуките, които така разбират за евангелските събития. Опасно би било, ако смятахме иконите за богове.
А покланянето само по себе си, не значи, че им служим като на богове. Защото има много видове покланяне – напр. навремето покланяне на царете, покланяне на по-горните, като например:
“30. та да легна при отците си; ще ме изнесеш от Египет и ще ме погребеш в тяхната гробница. Иосиф рече: ще постъпя според думата ти.
31. И рече: закълни ми се. И той му се закле. А Израил се поклони върху възглавницата на постелката. *
* Според превода на 70-те: "на върха на жезъла му"” (Бит. 47:30-31)
Ние се кланяме на иконите от уважение – понеже смятаме за свети изображенията на Господа, Неговата майка, светите апостоли, мъченици и т.н. Как да не почитаме и уважаваме онези, които Бог е обикнал? Но напълно съзнаваме, че Бог е един, и че Неговата майка и светиите са получили всичко от Бога.

И AkteX, с тези непрекъснати цитати от протестантски тълкуватели много ми напомняш на католиците, които също така непрекъснато привеждат готови тълкувания и мнения – те пък от своята католическата интернет-енциклопедия. И така, не бъди като тях, а разсъждавай сама, според думите на Господа:
“57. А защо и сами от себе си не съдите, що е право?” (Лук. 12:57)

AkteX написа:“Та .... има ли пасаж от словото , който обяснява защо малки деца умират или имат ужасни болести ?”

А защо един се ражда беден, а друг богат? Само Бог знае. Всеки има определен различен път за спасение – един се спасява чрез търпение на несгодите, друг чрез раздаване на милостиня, а трети се отделят от света и прославят непрекъснато Бога, а също не се докосват до жена. Последните ще получат голяма награда:
“2. И чух глас от небето като шум от много води и като звук от силен гръм; чух глас на гуслари, които свирят на гуслите си
3. и пеят като че ли нова песен пред престола и пред четирите животни и старците; и никой не можеше да научи тая песен, освен ония сто четирийсет и четири хиляди, които бяха изкупени от земята.
4. Тия са, които се не оскверниха с жени, защото са девствени; тия са, които вървят след Агнеца, където и да отиде. Тия са изкупени измежду човеците, начатъци на Бога и Агнеца,” (Откр. 14:2-4)
В крайна сметка всеки ще бъде съден според делата си (Откр. 20:12). Ако малко дете – което няма все още свободна воля и следователно не може да извърши никакво зло, почине, то ще отиде в царството Божие. Понеже Бог обича всички и не може да има наказание за този, който не е извършил зло чрез собствената си свободна воля.

Поздрави!
Потребителски аватар
aktex
Потребител
Мнения: 2764
Регистриран на: нед апр 30, 2006 2:30 am

Мнениеот aktex » пет окт 19, 2007 11:39 am

Хари, точно.... някой хора (и повечето са православни) се кланят на икони. Не казвам ,че ти го правиш, а че има много хора,които го правят.

Да един се ражда богат , а друг беден ... Това Бог го заповядва , но осще Бог каза, че не щчрез дела ще се спасим. Няма да се спасим ако раздаваме милостиня, или чрез търпение на несгоди ....
Ефесяни 2:8,9,10,11 ...
8 Защото по благодат сте спасени чрез вяра, и то не от сами вас; това е дар от Бога;
9 не чрез дела, за да се не похвали никой.
10 Защото сме Негово творение създадени в Христа Исуса за добри дела, в които Бог отнапред е наредил да ходим.
11 Затова помнете, че вие, някога езичници по плът, наричани необрязани от тия, които се наричат обрязани с обрязване на плътта, което се извършва с ръце,
....

Ето по благодат, а не чрез дела....
иконом Силвестър
Потребител
Мнения: 15
Регистриран на: ср сеп 06, 2006 5:25 am

Мнениеот иконом Силвестър » пет окт 19, 2007 8:42 pm

Много специфичен похват, характерен за неопетдесятниците: разделяй и владей!
Ние, православните, сме еднакви във вярата си и, за твое нещастие, в практиката.
Обърни внимание каква дандания направи, а хората те помолиха да се помолиш на Бога за Николая - сети ли се, че става дума за невръстно дете.
Болен ум имаш, мило момиче, ама се опитай да се помолиш за детето!Може Бог чрез това да те осени и промени към спасение...
Ние, в храм Света София в Сливен, ще се молим за Николая, докато Господ не Си покаже волята за нея.
иконом Силвестър
Потребител
Мнения: 15
Регистриран на: ср сеп 06, 2006 5:25 am

Мнениеот иконом Силвестър » пет окт 19, 2007 8:45 pm

Да не говорим, че от времето когато за последен път влязох във форума и на йота не си си променила знанията за Бога и Свещеното Писание - цитираш както ти падне. Имай милост към тези, които са се трудили да четат Словото Божие. Толкова много грешки правиш, че е невъзможно да бъдеш коригирана...
gaitan vejdu
Потребител
Мнения: 700
Регистриран на: чет окт 06, 2005 8:25 am

Мнениеот gaitan vejdu » пет окт 19, 2007 9:01 pm

Отче Силвестър,
виждам, че сте онлайн, бихте ли бил така добър да кажете, дали ще сте в споменатия храм Св. София в дните неделя следобед и понеделник предиобед?

Не знам къде точно е храмът, но тези дни съм силно интригуван от изобилното количество на безкористни и добри хора в Сливен.
Нещо ми се случва напоследък да наобикалям разни сливенски места, и честно да ви кажа, много читав народ срещнах!

НИЩО НЯМА ДА ВИ ИСКАМ!
Просто, ако съм наблизо и се намеря във възможност, ще се отбия.

Звучите супер готино, отче, направо не знам откъде е тази радост!

Гледах неотдавна по тв отец Евгени, а може би и вас, нещо ми се мержелее като спомен ...

----------

Всъщност, аз не ще посмея да ви обезпокоя,
просто приемете думите ми само като френдли привет, умолявам.

Искаше ми се да ви кажа нещо мило, дано не ви досадих твърде.
Потребителски аватар
aktex
Потребител
Мнения: 2764
Регистриран на: нед апр 30, 2006 2:30 am

Мнениеот aktex » съб окт 20, 2007 12:24 am

aktex написа:Тази вечер ще спомена момиченцето в молитват си. Всичко е в ръцете на Бог. Ни човек , ни машина е способна да и помогне, още по малко пари .....



Икономе ........
mims
Потребител
Мнения: 23
Регистриран на: пет апр 06, 2007 4:32 am

Мнениеот mims » съб окт 20, 2007 2:58 am

predlagam da prekratim temata ,zashtoto sme zastrasheni ot bogohulstvo,ako tozi spor prodalji .neka prosto se pomolim za momi4enceto s 4isto sarce i silna vqra .i o6te neshto-ako Bog ne e v sarceto ti ne go tarsi v nikoq carkva.BOJIITE PATISHTA NE SA NA6I PATISHTA ,KAKTO I NEGOVITE NAMERENIA ,NE SA NASHI NAMERENIA
михаилий
Потребител
Мнения: 57
Регистриран на: пон май 07, 2007 9:44 pm

Мнениеот михаилий » съб окт 20, 2007 5:32 am

[quote="aktex"][quote="aktex"]
Мила Актекс, мисли си каквото пожелаеш, но да се прекръстиш, поклониш и целунеш икона е достойно и истинно почитание на Бога, Неговата майка или друг някой светия, удостоен с място във вечното царство. Ние не се покланяма на самите иконите, а на личностите изобразени на тях. Ти всъщност най-вероятно не си изпитала силната вътрешна духовна радост от поклона пред истинният Бог. На кого изобщо да се поклоним ако не на Него?! Опитай поне малко да се освободиш от протестантските модели на вдигане на показалеца за щяло и не щяло.

И още нещо. Ако истински беден дойде при теб и те замоли за малко подкрепа, а ти му откажеш, мислейки че дела пред Бога не са ти нужни, а само вяра, то какво точно ще отговориш на Христос, когато те попита " Ти защо не му помогна?"

Спасението иска повече от гола вяра, защото оставена без израз, тя не принася плод.

Върни се в “нови категории и форуми”



Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост