Трогателна история

предложете нови секции към този форум
Бай Иван
Потребител
Мнения: 375
Регистриран на: чет ное 02, 2006 10:23 pm

Мнениеот Бай Иван » ср мар 19, 2008 2:02 pm

Ти говориш за ОБЕКТИВНОТО добро, аз ти казвам че хората преди грехопадението не са имали нужда от подобно диференциране на понятията, тъй като Бог изцяло се е грижил за тях, т.е. е правил ДОБРО. Тъй, че тяхната преценка е била по-скоро между да изпълня и да не изпълня, а не между добро и зло. Дори когато става дума до изкушението от страна Сатаната е ставало въпрос за неизпълнение на Божия заповед, а не за ЗЛО, то е допуснато да се ПРОЯВИ именно като следствие от това неизпълнение.
Потребителски аватар
aktex
Потребител
Мнения: 2764
Регистриран на: нед апр 30, 2006 2:30 am

Мнениеот aktex » ср мар 19, 2008 2:46 pm

с риск да се повторя:

Тъй като те са корена на целия човешки род, вината за този грях бе вменена на цялото им потомство, произлизащи от тях чрез естествено раждане - Всички хора станаха мъртви в греха и с покварено естество.
Деян. 17:26; Римл. 5:12,15-19; I Кор. 15:21-22,49; Римл.7:18; Пс. 51:5; Йоан 3:6; Бит. 5:3; Йоб 15:14

Поради тази първоначална поквара ние сме станали напълно без желание и без сили да вършим добро, противопоставящи се на всяко добро, както и изцяло благосклонни към всяко зло. От тази първоначална поквара произтичат всички действителни грехове.
Римл. 5:6; 8:7; Кол.1:21; Бит. 8:21;6:5; Римл. 3:10-12; Мат.15:19; Яков 1:14-15; Еф. 2:2-3
Бай Иван
Потребител
Мнения: 375
Регистриран на: чет ное 02, 2006 10:23 pm

Мнениеот Бай Иван » ср мар 19, 2008 2:48 pm

Потребителски аватар
aktex
Потребител
Мнения: 2764
Регистриран на: нед апр 30, 2006 2:30 am

Мнениеот aktex » ср мар 19, 2008 2:53 pm

Бай Иван
Потребител
Мнения: 375
Регистриран на: чет ное 02, 2006 10:23 pm

Мнениеот Бай Иван » ср мар 19, 2008 2:58 pm

hiphopsusel
Потребител
Мнения: 1053
Регистриран на: чет фев 08, 2007 12:45 am

Мнениеот hiphopsusel » ср мар 19, 2008 3:04 pm

Потребителски аватар
aktex
Потребител
Мнения: 2764
Регистриран на: нед апр 30, 2006 2:30 am

Мнениеот aktex » ср мар 19, 2008 3:09 pm

Бай Иван
Потребител
Мнения: 375
Регистриран на: чет ное 02, 2006 10:23 pm

Мнениеот Бай Иван » ср мар 19, 2008 3:11 pm

hiphopsusel
Потребител
Мнения: 1053
Регистриран на: чет фев 08, 2007 12:45 am

Мнениеот hiphopsusel » ср мар 19, 2008 10:44 pm

whoami
Потребител
Мнения: 908
Регистриран на: пет фев 01, 2008 12:01 am

Мнениеот whoami » ср мар 19, 2008 11:12 pm

Потребителски аватар
aktex
Потребител
Мнения: 2764
Регистриран на: нед апр 30, 2006 2:30 am

Мнениеот aktex » чет мар 20, 2008 12:04 am

за предопределението:

Прави ли абсолютното Божие предопределение Бог несправедлив?

“На това ти ще речеш: А защо още обвинява? Кой може да противостои на волята му?" (Рим. 9:19).

Павел беше специалист по логика. Той знаеше точно какво обърканите (или бунтовни) хора ще се запитат, след като е описал закоравяването на сърцето на Фараона от Бога. Човекът, който не желае да приеме истината на Павловите думи, ще отвърне: “Ти казваш, че Бог не прояви честно безпристрастно отношение. Фараонът би могъл да се покае. Но Бог не му позволи да се покае. Какъв Бог е това? Казваш, че Той е всемогъщ. Тогава Той не е справедлив. Кой би могъл да противостои на волята на всемогъщ Бог? Но такъв Бог не е Бог на етиката, защото Той ограничава човешкото етично поведение. Аз не вярвам в твоя Бог. С други думи, Павле, ти си представил неправилно Бога. Ти свидетелствуваш грешно срещу Него. Бог или е праведен, или е върховен предопределящ Бог. Но Той не може да бъде и двете. Аз предпочитам да вярвам в праведен Бог, Който допуска човешка независима свободна воля. По-добре свят на възможностите, отколкото предопределен свят.”

Отговорът на Павел на такава логика е възмутителен за автономните хора: “Но, о, човече, ти кой си, че да отговаряш против Бога? Направеното нещо ще рече ли на онзи, който го е направил: Защо си ме така направил? Или грънчарят няма власт над глината, с част от същата буца да направи съд за почит, а с друга част – съд за непочтена употреба?” (Рим. 9:20-21). Накратко, замълчи, оплаквателю! Бог е върховен. Не издигай логически парадокс: “праведност срещу всемогъщество.”

Тогава какво е значението на израза, “съдовете, предмети на гнева Си, приготвени за погибел” (ст. 22)? Какво е съд направен от грънчар за – с намерение – погибел? Ако той не е направен с намерение, случаен ли е? Но Павел говори за две категории съдове, като двата вида са направени за съответните цели. Слушайте предупреждението на Исая към онези теолози, които противопостават върховенството на Бога срещу справедливостта на Бога:

“Горко на онзи който се препира със Създателя си! Черепка от земните черепки! Ще рече ли калта на Този, който й дава образ: Що правиш...? (Ис. 45:9).

Някои въпроси не трябва да бъдат задавани. Един от тях е този: “Ако Бог е всемогъщ, как може да бъде справедлив в съденето на хора за техните грехове?” Още един: “Ако човек е морално отговорен, как може Бог да предопредели всички събития?” Отговорът на Павел: “Замълчи!”

Изпитай своето посвещение към Библията. Опитваш ли се да съдиш истината на Библията чрез своята си логика? Не се ли подчиняваш на думите на Павел?
Петрова
Потребител
Мнения: 524
Регистриран на: ср фев 06, 2008 4:14 am

Мнениеот Петрова » нед мар 23, 2008 2:20 pm

Потребителски аватар
aktex
Потребител
Мнения: 2764
Регистриран на: нед апр 30, 2006 2:30 am

Мнениеот aktex » нед мар 23, 2008 4:00 pm


Върни се в “нови категории и форуми”



Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост