За кръщението

предложете нови секции към този форум
voin_na_svetlinata
Потребител
Мнения: 39
Регистриран на: вт апр 29, 2008 10:05 am

За кръщението

Мнениеот voin_na_svetlinata » вт юни 24, 2008 9:10 pm

Имам 1 въпрос относно кръщението и много ще се радвам да чуя мнението на съфорумците. :!: Доколкото знам след приемане на водно кръщение, предишните грехове на кръстения се считат един вид за измити. Това не поставя ли в по-неравностойно положение хората,кръстени като бебета, спрямо тези, кръстени например на 20 години?! :roll: Ето какво имам предвид - до 20 години човекът примерно е правил извънбрачен секс, след това се кръщава-> греховете му се опрощават и се жени едновременно с това... И излиза все едно,че е по-добре да да се изчака с кръщението, да се "понатрупат" повечко грехове и след това да се кръсти и очисти... не е честно така... :?:
whoami
Потребител
Мнения: 908
Регистриран на: пет фев 01, 2008 12:01 am

Мнениеот whoami » вт юни 24, 2008 9:31 pm

............
Последна промяна от whoami на нед ное 02, 2008 10:51 pm, променено общо 1 път.
ven4e
Потребител
Мнения: 2975
Регистриран на: чет мар 27, 2008 8:13 pm

Мнениеот ven4e » вт юни 24, 2008 9:42 pm

Воине, наист са привилегировани в 1 отношение кръстените късно, а именно че пред Бог всякакви техни мерзости, така да се каже, се очистват при кръщението. Но да се кръщават бебета е постановено още през 3в мисля от свети хора, които със сигурност са взели повече съображения, отколкото ние можем да измислим и освен това чрез тях е говорил Бог Дух Свети (както знаеш, всеки Събор е започвал с думите Угодно бе на Светаго Духа и нам). Щом Църквата е постановила така чрез служителите Си (а създаването на Църквата е била целта на въплъщаването на Господ - Ако Аз замина, ще ви Го пратя - Духа Утешител), няма какво да умуваме...а да почнем да се каем за греховете си :wink:
dshakin
Потребител
Мнения: 238
Регистриран на: вт апр 22, 2008 5:03 pm

Мнениеот dshakin » вт юни 24, 2008 11:58 pm

Потребителски аватар
aktex
Потребител
Мнения: 2764
Регистриран на: нед апр 30, 2006 2:30 am

Мнениеот aktex » ср юни 25, 2008 12:35 am

voin_na_svetlinata , здравей.

Не знам дали обичаш хаоса, но вече има такава тема. Каквото кажем тук ,вече сме го казали в другата тема.
Но , ако не си намерил другата тема , все пак да пиша:
Христос призова и благослови малките деца; ние не трябва да ги изключваме от белега и ползата от кръщението.
За Водното Кръщение
И така, на първо място, добре известно учение, с което всички праведни са съгласни, е, че правилното приемане на белезите не се състои просто във външните церемонии, а зависи главно от обещанието и духовните тайни, за чието изобразяване са наредени самите церемонии. Следователно, онзи, който добре разбира действието на кръщението – неговата цел и истинска същност – не трябва да спира до веществото и материалния предмет, а да гледа напред към Божиите обещания, които са ни дадени в него, и да се издигне до вътрешните тайни, които са ни представени в него. Който разбира тези неща е достигнал твърдата истина и така да се каже цялата същност на кръщението, и от това ще схване и естеството и употребата на външното поръсване. От друга страна, който ги подминава с пренебрежение и държи мислите си напълно съсредоточени върху видимата церемония, няма да разбере нито силата, нито правилното естество на кръщението, нито ще разбере какво означава то, или каква цел е постигната с употребата на водата.

1.Водното Кръщение е тайнство в Новия Завет, отредено от Исус Христос (Мат. 28:19 ) не само за тържественото приемане на кръщавания във видимата Църква (1Кор. 12:13; Гал. 3:27-28 ), но също и с цел да му служи като знак и печат на завета на благодат (Римл.4:11; Кол.2:11-12 ), на присаждането му в Христос (Гал. 3:27; Римл. 6:5 ), на новорождението му (Йоан 3:5; Тит 3:5 ), на прощаването на греховете му (Марк 1:4; Деян. 2:28; 22:16 ) и на отдаването му на Бога, чрез Исус Христос, за да води нов живот (Римл. 6:3-4 ). Това тайнство, както постановява сам Христос, трябва да бъде продължавано В Църквата Му до края на света (Мат. 28:19-20 ).
2.Външният елемент, необходим при това тайнство е вода, с която приемникът трябва да бъде кръстен в името на Отца и Сина, и Святия Дух от служител на благовестието, законно призован да изпълнява тези функции (Деян. 10:47; 8:36-38; Мат. 28:19 ).
3.Потапянето на човека във водата не е необходимо, но Водното Кръщение е отслужено правилно когато човека се
полее или поръси с вода (Евр. 9:10,13,19,21; Марк 7:2-4; Лука 11:38 )
4.Не само действително изповядващите вяра в Христос и послушание към Него (Деан. 2:41; 8:12-13; 16:14-15), но също и невръстните деца на един или двама вярващи родители, трябва да се кръщават (Бит. 17:7-14; Гал.3:9; Кол.2:11-12 Деян. 2:38-39; Римл. 4:11-12; 2Мат. 19:13; Марк 10:13-16; Лука 18:15-17; Мат. 28:19; 1Кор.7:14 )
5.Въпреки че е голям грях да се презира или пренебрегва това тайнство (Бит. 17:14; Изх.4:24-28; Мат. 28:19; Деян. 2:38; Лука 7:30 ), благодатта и спасението не са така неделимо свързани с водното кръщение, че никой да не може да бъде новороден или спасен без него (Римл. 4:11; Деян. 10:2,4,22,31,45,47 ); нито пък всички кръстени са несъмнено и новородени (Деян. 8:13,23 ).
6.Ефективността на Водното Кръщение не е свързана с момента на отслужването му (Йоан 3:5,8 ); независимо от това, при правилното участие в тайнството, обещаната благодат не само се предлага, но и действително се изобразява и предоставя чрез Святия Дух на онези(били те възрастни или деца), на които тази благодат се полага според решението на Божията воля, в определеното от Него време (Римл. 6:3-6; Гал. 3:27; I Петър 3:21; Деян. 2:38,41 ).
7. Тайнството Кръщение трябва да бъде отслужвано само веднъж по отношение на всеки човек (Римл. 6:3-11; Еф.4:5 ).

Децата се кръщават за да се положат под завета на Бог.
Някои родители го правят защото така е много модерно да се прави.
voin_na_svetlinata
Потребител
Мнения: 39
Регистриран на: вт апр 29, 2008 10:05 am

Мнениеот voin_na_svetlinata » ср юни 25, 2008 8:42 am

whoami
Потребител
Мнения: 908
Регистриран на: пет фев 01, 2008 12:01 am

Мнениеот whoami » ср юни 25, 2008 9:15 am

Който претърпи докрай, ще бъде спасен
(Мат. 10:22).
Дръж в мисълта си това, че когато бедата вече е дошла, ти не можеш да я захвърлиш подобно на тясна дреха, но ще трябва да я претърпиш. По християнски ли ще я претърпиш или не, все пак това е неизбежно; така че по-добре е да претърпиш по християнски. Роптаенето не избавя от бедата, но я прави още по-тежка, а смирената покорност пред определенията на Божия Промисъл и благодушието отнемат тежестта от бедите. Осъзнай себе си като заслужаващ не само такава беда, и че ако Господ би поискал да постъпи с теб според всяка правда, такава беда ли би следвало да ти изпрати? Повече от всичко се моли - и милостивият Господ ще ти даде сила на духа, при която, докато другите се удивляват на твоите беди, на теб ще ти се струва, че сякаш нищо не търпиш.
(Св. Теофан Затворник)
Ако човек понася връхлитащите го изпитания с благодарност към Бога, тогава те ще му помагат при постиганео на вечното спасение.
(Св. Теофан Затворник)
Да благодариш сред бедите е по-голяма заслу­га, отколкото да даваш милостиня.
(Св. Димитрий Ростовски)
Как да се държим, богато боледуваме, и Как да се отнасяме към боледуващите?
„Здравето е дар Божий - казва преподобният Серафим Саровски, - но този дар невинаги бива по­лезен: както и всяко страдание, болестта има сила­та да ни очиства от душевната сквернота, да изг­лажда греховете, да смирява и смекчава нашата душа, да ни заставя да се опомним, да осъзнаем не­мощта си и да си спомним за Бога. Затова болести­те са нужни и на нас, и на нашите деца."
Трябва да благодарим на Господа за болестите и изкушенията, защото в тях ние биваме изпитани в любовта към Господа, приближаваме се към Него, а в това е същинската цел на живота на християни­на - да върви към Христа, нашия Спасител.
Болестта е кръст, благо иго, което води към вечното блаженство. Затова бъдете благодушни сред вълненията, предайте себе си на Божията воля, с радост и благодарност претърпявайте болестта, като знаете, че чрез телесните страдания се изцелява ду­шата.
Утеха в болестите и скърбите трябва да тър­сим в Иисуса Христа: иначе напразно ще търсим утешение.
Подвигът на.този, който боледува и благодари е велик пред Бога и е равен на подвига на предалия се на пустиннически живот. Когато си болен, благо­дари на Господа, Който ти е дарил най-краткия път към спасение.
Случва се болестта да дойде, за да пробуди зас­палата душа.
Не е възможно, когато вървим по пътя на прав­дата, да не ни сполети скръб, тялото да не изнемогне в страданията и трудовете и да си остане неизме­нено - стига само да възлюбим да живеем в добро­детелта.
Както лекарството принася полза на тялото, така и болестта - на душата.
Болестта не е нещастие, а поучение и Божие посещение; когато преподобният Серафим боледу­ваше, бе посетен от Божията Майка; и ние, ако смирено търпим болестта, биваме посещавани от не­бесните сили.
Болестта избавя от много душевни страсти; апостол Павел казва: макар външният ни човек и да тлее, но вътрешният от ден на ден се подновява (2 Кор. 4:16).
Болестите се допускат до нас понякога заради греховете, а понякога - по Божията благодат, за да получим чрез тях вечното блаженство на небето.
Болестта - ето училището по смирение, ето къде виждаш, че си нищожен и гол, и сляп.
А когато те безпокоят несгоди или болестни страдания, или нещо подобно, тогава се старай да не изпускаш от паметта си думите на Свещеното Писание: През лгного скърби трябва да влезем в Цар­ството Небесно.
(Преп. Амвросий Оптински)
Когато сме в болест, преди всичко друго тряб­ва да побързаме да се очистим от греховете в тайн­ството покаяние и да се примирим с Бога в съвест­та си.
(Се. Теофан Затворник)
Нашите болести в по-голямата си част произ­хождат от греховете, затова най-доброто средство да се предпазим и изцелим от тях се състои в това да не грешим.
Велик подвиг е търпеливото понасяне на болестите и дори и намирайки се сред тях, да възнасяш благодарствени песни към Бога.
С Бога ни сближават скръбта, притесненията, болестта, трудовете. Не роптай срещу тях и не се бой от тях.
Болестта, макар и да измъчва плътта ти, спа­сява твоя дух.
(Св. Тихон Задонски)
Всички най-тежки скърби и нещастия се по­насят от хората по-леко, отколкото тежките телесни недъзи. Безспорният познавач в делото на терзаенето и измъчването на хората - сатаната - засвиде­телства пред лицето на Самия Бог, че телесните бо­лести са по-непоносими от всички други нещастия и че човек, мъжествено и безропотно претърпяващ други бедствия, може да отпадне в търпението си и да се поклати в предаността си към Бога, когато бъде сполетян от тежка болест.
Ако си претърпял много тук, няма да търпиш вечни мъки на другия свят, а напротив - ще се наслаждаваш на такова блаженство, пред което се­гашното щастие е нищо.
Който няма утеха тук и понася това търпеливо, той несъмнено може да се надява, че там, в бъдещия живот, ще получи голяма и неизказана утеха.
(Преп. Амвросий Оптински)
Потребителски аватар
aktex
Потребител
Мнения: 2764
Регистриран на: нед апр 30, 2006 2:30 am

Мнениеот aktex » ср юни 25, 2008 11:33 am

whoami
Потребител
Мнения: 908
Регистриран на: пет фев 01, 2008 12:01 am

Мнениеот whoami » ср юни 25, 2008 11:41 am

Последна промяна от whoami на нед ное 02, 2008 10:50 pm, променено общо 1 път.
Потребителски аватар
aktex
Потребител
Мнения: 2764
Регистриран на: нед апр 30, 2006 2:30 am

Мнениеот aktex » ср юни 25, 2008 11:47 am

whoami
Потребител
Мнения: 908
Регистриран на: пет фев 01, 2008 12:01 am

Мнениеот whoami » ср юни 25, 2008 12:00 pm

Последна промяна от whoami на вт окт 28, 2008 8:26 am, променено общо 1 път.
ivo_tehno
Потребител
Мнения: 409
Регистриран на: ср май 28, 2008 7:00 pm

Мнениеот ivo_tehno » ср юни 25, 2008 4:31 pm

voin_na_svetlinata
Потребител
Мнения: 39
Регистриран на: вт апр 29, 2008 10:05 am

Мнениеот voin_na_svetlinata » ср юни 25, 2008 4:54 pm

ven4e
Потребител
Мнения: 2975
Регистриран на: чет мар 27, 2008 8:13 pm

Мнениеот ven4e » чет юни 26, 2008 1:45 am

Воине, защо така провокираш ти, как можа :wink:
Има 1 известен цитат Синко, кога се приготвиш да служиш Господу Богу, приготви душата си за изкушение и явно на тези думи се опира въпросното предположение за трудности след Кръщението. За мен обаче Господ е над всякакви предписания и е абсолютно непредвидим, така че не можем да кажем със сигурност - ти си се разболял, други пък са оздравявали след Кръщение. Господ прави, каквото си иска :)
2 ти въпрос е ясен: Един е Господ, една е вярата, едно е Кръщението. Мерси за хубавата темичка :)
hiphopsusel
Потребител
Мнения: 1053
Регистриран на: чет фев 08, 2007 12:45 am

Мнениеот hiphopsusel » чет юни 26, 2008 7:51 pm

няма връзка с темата, но пък аз за първи път в живота си ще постя и се радвам много!постът ми е до събота в 5 часа!! :D :D :D :D :D

Върни се в “нови категории и форуми”



Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост