Как да разбирам това?
Zara_83:Gunev здравей
Здравей Зара 8)
>>> имам желание за спокоен и интелигентен диалог
Това може само да ме радва.
>>> и ти излагам нашата позиция по въпроса.
Имам поглед върху вашата позиция по въпроса. Преди 18 години бях активен евангелист - пастор и проповедник. Имам идея за какво говориш. Разбирам те напълно и знам че вярваш в това което отстояваш. Знам че си мотивирана и правиш всичко тук с най-чисти намерения. Също така ти вярваш че имаш ясна представа за "духовното състояние" на православните, подвеждаш ги под някакъв знаменател, но точно тук няма как да се съглася с теб.
>>> актех ти приложи стихове,където е писано да не правиш идоли на които ДА СЕ КЛАНЯШ И ДА ИМ СЛУЖИШ.
Опазил Господ да си правя идоли и да им служа. Няма православен догмат, който да ме принуждава да си правя идоли и да им служа. Темата с иконите е разисквана и решена преди много векове. При проявен интерес мога да ти дам препратки към информация за канонотворческите събори на Църквата. Така и така с Актекс прекарвате голяма част от времето си в тези форуми, нищо няма да ви струва да се запознаете с в кратце учението на Църквата относно всички положения които ви притесняват. Не те карам да приемаш Православието, а само да се запознаеш с учението му. Това би се приело като проява на уважение към опонента и би довело до осмисляне и двупосочност на дискусиите водени тук. Препоръчвам ти книжката "Към протестантите за Православието" на дякон Кураев(издателство Омофор):
http://www.omophor.com/omophor/book016.htm
Като наличности е изчерпана, но хората от Омофор обърнаха склада и ми намериха една бройка (10Х). Ако не успееш да си я набавиш веднага ти подарявам моя екземпляр.
Здравей Зара 8)
>>> имам желание за спокоен и интелигентен диалог
Това може само да ме радва.
>>> и ти излагам нашата позиция по въпроса.
Имам поглед върху вашата позиция по въпроса. Преди 18 години бях активен евангелист - пастор и проповедник. Имам идея за какво говориш. Разбирам те напълно и знам че вярваш в това което отстояваш. Знам че си мотивирана и правиш всичко тук с най-чисти намерения. Също така ти вярваш че имаш ясна представа за "духовното състояние" на православните, подвеждаш ги под някакъв знаменател, но точно тук няма как да се съглася с теб.
>>> актех ти приложи стихове,където е писано да не правиш идоли на които ДА СЕ КЛАНЯШ И ДА ИМ СЛУЖИШ.
Опазил Господ да си правя идоли и да им служа. Няма православен догмат, който да ме принуждава да си правя идоли и да им служа. Темата с иконите е разисквана и решена преди много векове. При проявен интерес мога да ти дам препратки към информация за канонотворческите събори на Църквата. Така и така с Актекс прекарвате голяма част от времето си в тези форуми, нищо няма да ви струва да се запознаете с в кратце учението на Църквата относно всички положения които ви притесняват. Не те карам да приемаш Православието, а само да се запознаеш с учението му. Това би се приело като проява на уважение към опонента и би довело до осмисляне и двупосочност на дискусиите водени тук. Препоръчвам ти книжката "Към протестантите за Православието" на дякон Кураев(издателство Омофор):
http://www.omophor.com/omophor/book016.htm
Като наличности е изчерпана, но хората от Омофор обърнаха склада и ми намериха една бройка (10Х). Ако не успееш да си я набавиш веднага ти подарявам моя екземпляр.
Гунев, много е добро това, има го и в електронен вариант:
Ама едва ли някой слепец ще иска да прогледне, като си му е добре и така.
А за горните си думи може би дължа обяснение, мисълта ми беше, че писаното Слово има времево начало, а вечен е Божият Син, Когото почитаме именно с това, че следваме всичко, казано от Него - написаното в Библията и предаденото на апостолите.
Ама едва ли някой слепец ще иска да прогледне, като си му е добре и така.
А за горните си думи може би дължа обяснение, мисълта ми беше, че писаното Слово има времево начало, а вечен е Божият Син, Когото почитаме именно с това, че следваме всичко, казано от Него - написаното в Библията и предаденото на апостолите.
Зара, то бива невежество за Библията, ама чак пък втората Божия заповед от Декалога да не познаваш, срамота! Защо делиш Библията и едно признаваш, друго отхвърляш, жал ми е да лъжеш така! Какво пише тук: Не си прави кумир и никакво изображение на онова, що е горе на небето, що е долу на земята, и що е във водата под земята. Защо излъга, че според теб трябва да се правят изображения, защо заблуждаваш хората, които са решили да те последват! В случая дори умишлено си затваряш очите, Пламен ти е цитирал цялата заповед, а ти я отричаш. Питам пак по другия въпрос: апостол Лука идолопоклонник ли е бил, щом е нарисувал образа на Богородица с цел да се съхранява ликът й, когато тя вече няма да е на земята и да й се отдава почит, както й е било отдавано и приживе?
Венче аз няма да ти отговоря на нападките с нападки,само ще те помоля още веднъж да прочетеш последното ми мнение,това което казах беше в различна връзка,ти ме разбра погрешно
ако БОГ беше против изображенията въобще Той нямаше да заповяда да се направи змия от мед,която като я погледнат да се излекуват.
Въпроса е за поклонението и отдаването на слава.
Опитай се да поразсъждаваш над стиховете и не ме обвинявай веднага в лъжа. В дадения от теб стих - кумир и изображение са дадени в една и съща връзка - обект на поклонение.
поздрав :)
ако БОГ беше против изображенията въобще Той нямаше да заповяда да се направи змия от мед,която като я погледнат да се излекуват.
Въпроса е за поклонението и отдаването на слава.
Опитай се да поразсъждаваш над стиховете и не ме обвинявай веднага в лъжа. В дадения от теб стих - кумир и изображение са дадени в една и съща връзка - обект на поклонение.
поздрав :)
Оки, змията не е обект на поклонение, но ти продължаваш да твърдиш, че е забранено само покланянето на идоли (друг е въпросът, че за теб всяка вещ е идол, което е абсурдно, както и да го погледнеш - то значи и Библията е идол, защото е направена от хартия и дрехите са идол и чиниите и вилиците, демек пращаш ни в гората), та, малко се отплеснах. Като казах, че не познаваш Божията заповед, имах предвид, че вкарваш едно "и", дето го няма. Изречението не е сложно съчинително, а се изреждат няколко заповеди една след друга, съединени с точка и запетайка, което показва 2 отделни прости изречения или 2 отделни заповеди. Иначе напълно отричаш Изход 20:4. Сори, но няма връзка между изобразяването и кланянето, освен контекстуална :)
Последна промяна от Gunev на пон сеп 15, 2008 1:35 am, променено общо 1 път.
Върни се в “нови категории и форуми”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта