Въпрос относно Изповедта
Въпрос относно Изповедта
Погледнете линка. Наистина ли е толкова тежко премълчаването на грехове при изповед?
Имам желание да се изповядам (без Причастие) обаче се страхувам да не пропусна поради забравяне, срам или някаква друга причина някой грях.
Re: Въпрос относно Изповедта
Преспанец, лошо е ако съзнателно премълчиш грах. Няма на земята човек, който да може да си спомни и изреди всичките си прегрешения.
Поговори със свещеника си, нека ти благослови няколко дни пост. През това време си помисли хубаво, изпитай сърцето си и отивай смело. Според мен няма смисъл и от тези списъци и инструкции за изповед. Господ не гледа на списъци а гледа на сърца. Истински съкрушеното сърце, бъди сигурен Той няма да отхвърли. :angel:
Поговори със свещеника си, нека ти благослови няколко дни пост. През това време си помисли хубаво, изпитай сърцето си и отивай смело. Според мен няма смисъл и от тези списъци и инструкции за изповед. Господ не гледа на списъци а гледа на сърца. Истински съкрушеното сърце, бъди сигурен Той няма да отхвърли. :angel:
Re: Въпрос относно Изповедта
Благодаря за позицията! В момента спазвам Великия пост (хапнах едно нещо дето не трябваше, ама от незнание), това брои ли се?
Re: Въпрос относно Изповедта
По повод интереса, който предизвикахте в мен, лаик, със споменаването на името на о. Божидар Главев, се разрових в и-нет и прочетох това:
http://www.obshtestvo.net/content/view/1948/12/
"Това дали човек е вярващ се познава не от това дали ходи на църква на някой празник, а по неговия живот. Християнството не е религия. Религията е нещо, което е създадено от човека. Християнството е начин на живот, начин на служене на Бога 24 часа на ден, седем дни в седмицата; учение за спасението на човека, предадено на апостолите от самия Господ и разпространено от тях. Ходенето на църква само на големите празниците е показност. Християнството не е ритуал, в него има тайнства, но то в никакъв случай не се изчерпва с тях."
(Ал. Тодоров)
Не съм старостилка, нито съм запозната с "творчеството" на тези хора. :)
Но особено горецитирания много умно се изразява за религията, вярата и всичко, свързано с духовността. :clap:
От линка, който съм пуснала, става ясно, че някои чудеса в православието се случват само по старостилния (Юлиански) календар, а ние в момента сме в новостилен, създаден от папата (Грегориански).
Не съм много запозната с всичко това, но истина ли е, питам, това нещо?... (Може би трябваше отделна тема - може би вече е дискутирано - покажете ми, ако е така :) )
"Новият календар беше за кратко въведен и в Йерусалимската църква и тогава благодатен огън не падна на Великден на Божи гроб – върнаха обратно светоотеческия църковен календар и благодатния огън пак си пада. Ето, виждаме как Бог свише с чудесата си показва благоволението си към стария православен богослужебен ред – има три ежегодни чудеса, които стават на три празника само на датите по стар стил:
1) благодатния огън пада на Великден само по стар стил: (http://tiabg.com/?c=n&id=844);
2) благодатният облак слиза над Тавор само на Преображение по стар стил, на 19 август, а не 6-ти: (http://www.budiveren.com/index.php?opti ... &Itemid=75);
3) чудното разпукване на върбите в Русия става само в навечерието на Въведение Богородично по стар стил: (http://www.budiveren.com/index.php?opti ... &Itemid=75). Малко ли е това? Не стигат ли ни тези знаци? Не чуваме ли гласът на Господа, който вика към нас от Евангелието: „Лицемерци, вида на небето умеете да разпознавате, а личбите на времената не можете ли?” (Мат. 16:3)."
http://www.obshtestvo.net/content/view/1948/12/
"Това дали човек е вярващ се познава не от това дали ходи на църква на някой празник, а по неговия живот. Християнството не е религия. Религията е нещо, което е създадено от човека. Християнството е начин на живот, начин на служене на Бога 24 часа на ден, седем дни в седмицата; учение за спасението на човека, предадено на апостолите от самия Господ и разпространено от тях. Ходенето на църква само на големите празниците е показност. Християнството не е ритуал, в него има тайнства, но то в никакъв случай не се изчерпва с тях."
(Ал. Тодоров)
Не съм старостилка, нито съм запозната с "творчеството" на тези хора. :)
Но особено горецитирания много умно се изразява за религията, вярата и всичко, свързано с духовността. :clap:
От линка, който съм пуснала, става ясно, че някои чудеса в православието се случват само по старостилния (Юлиански) календар, а ние в момента сме в новостилен, създаден от папата (Грегориански).
Не съм много запозната с всичко това, но истина ли е, питам, това нещо?... (Може би трябваше отделна тема - може би вече е дискутирано - покажете ми, ако е така :) )
"Новият календар беше за кратко въведен и в Йерусалимската църква и тогава благодатен огън не падна на Великден на Божи гроб – върнаха обратно светоотеческия църковен календар и благодатния огън пак си пада. Ето, виждаме как Бог свише с чудесата си показва благоволението си към стария православен богослужебен ред – има три ежегодни чудеса, които стават на три празника само на датите по стар стил:
1) благодатния огън пада на Великден само по стар стил: (http://tiabg.com/?c=n&id=844);
2) благодатният облак слиза над Тавор само на Преображение по стар стил, на 19 август, а не 6-ти: (http://www.budiveren.com/index.php?opti ... &Itemid=75);
3) чудното разпукване на върбите в Русия става само в навечерието на Въведение Богородично по стар стил: (http://www.budiveren.com/index.php?opti ... &Itemid=75). Малко ли е това? Не стигат ли ни тези знаци? Не чуваме ли гласът на Господа, който вика към нас от Евангелието: „Лицемерци, вида на небето умеете да разпознавате, а личбите на времената не можете ли?” (Мат. 16:3)."
Re: Въпрос относно Изповедта
Една подробност, ние сме новоюлианския календар .
Върни се в “въпроси към Православие БГ”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта