Здравейте,
Имам трудности при разбирането на притчата за неверния пристойник, описана в Лука 16:1-13.
Особено ме смущава и не зная какво е тълкуването на следното:
"9. И Аз ви казвам: придобийте си приятели с неправедно богатство, та, кога осиромашеете, те да ви приемат във вечните живелища.
10. Верният в най-малкото е верен и в многото, а несправедливият в наймалкото е несправедлив и в многото.
11. И тъй, ако в неправедното богатство не бяхте верни, кой ще ви повери истинското?
12. И ако в чуждото не бяхте верни, кой ще ви даде вашето?"
Много бих се радвал, ако някой може да ми помогне с лично мнение или тълкуване от страна на Светата Православна Църква, Св. Отци и др.
Въпроси към Българската православна църква.
Re: Въпроси към Българската православна църква.
@reader - отговорих ти с руски сайт (православно тълкувание). Поста ми "изчезна". Прочете ли го междувременно?
Re: Въпроси към Българската православна църква.
Да, Next! Благодаря ти! Прочетох го и си свалих информацията от линка. Ще я ползвам за цялото Св. Писание. Навремето ползвах свободно руския език...даже бях и отличник, но в последните години не съм чел руска литература в оригинал и поради това в началото ще ми е трудно. Но надявам се, че след молитви за просвещение от Светия Дух ще мога да възприема това, от което имам нужда...което може и да не е същото, което искам, но Бог знае по-добре. Благодаря ти отново!
Re: Въпроси към Българската православна църква.
За някои думи има руски сайтове - тълковен речник един вид. (Yandex.ru)
Иначе донякъде и това върши работа:
Иначе донякъде и това върши работа:
Re: Въпроси към Българската православна църква.
Основното внушение на тези четири стиха (не на цялата притча) е да се дава милостиня на нуждаещите се. Едно и също означават изразите "неправедно богатство" (ст. 9, 11), "най-малкото" (ст. 10) и "чуждото" (ст. 12) - става дума за земното богатство, което е неправедно, не защото е натрупано по нечестен начин, още по-малко пък защото самото богатство е порок, а защото е суетно и скоропреходно. Паралелен по смисъл текст е: "Не си събирайте съкровища на земята, където ги яде молец и ръжда, и дето крадци подкопават и крадат", с други думи, по-мъдро е (според Св. Теофан Затворник основният смисъл на притчата е да се проявява мъдрост) да се събира праведно богатство, т.е. да се проявява милост.
Re: Въпроси към Българската православна църква.
Все се питам, защо ние, българите, в последните стотина години нямаме хора като сръбските Николай Велимирович, Юстин Попович, старецът Тадей; румънският Клеопа Илие, руските старци, гръцките Паисий Светогорец, Йосиф...? Защо е почти невъзможно да намериш такива светоотечески текстове и тълкувания, каквито има на езиците на другите православни народи? Защо нямаме такива съвременни богослови като Николаос Людовикос, Атанасий Лимасолски, Коканос и др.?
Re: Въпроси към Българската православна църква.
Господ е допуснал да паднем под турско, защото тук е станало развъдник на всякакви ереси.
Народа е станал "топлохладен". А сега традиционнобитов. Знае кога какво се яде.
Знае това. Другото твърде не го вълнува.
Корена по моему на това е либерализъм, що се отнася до духовните неща.
П.п. "Бежанците" ни подминаха в основната си маса, защото Турция ни пази за себе си. България е била перлата на Ориента. Те в момента имат огромна раждаемост и още от деца четат комикси колко е велико да умреш в джихад (за исляма). Природата не търпи празно пространство... :idea:
Народа е станал "топлохладен". А сега традиционнобитов. Знае кога какво се яде.
Знае това. Другото твърде не го вълнува.
Корена по моему на това е либерализъм, що се отнася до духовните неща.
П.п. "Бежанците" ни подминаха в основната си маса, защото Турция ни пази за себе си. България е била перлата на Ориента. Те в момента имат огромна раждаемост и още от деца четат комикси колко е велико да умреш в джихад (за исляма). Природата не търпи празно пространство... :idea:
Re: Въпроси към Българската православна църква.
Тълкуването на всички Христови притчи е само в контекста на написаното от Ванче. През призмата на учението на Иисус Христос всичко си идва на мястото - покаяние, вяра, както и противопоставянето им на човешките предания на юдеите.
Re: Въпроси към Българската православна църква.
Здравейте,
Бих искал да ви попитам долуцитирания откъс от Откровението на св. Йоан Богослов за какво говори: За евтиния във всичко или скъпотия? Нещо не мога да се ориентирам в тези мерни единици:
"6. И чух глас среди четирите животни, който говореше: хиникс * жито за динарий, и три хиникса ечемик за динарий; ала дървеното масло и виното да не повредиш."
Бих искал да ви попитам долуцитирания откъс от Откровението на св. Йоан Богослов за какво говори: За евтиния във всичко или скъпотия? Нещо не мога да се ориентирам в тези мерни единици:
"6. И чух глас среди четирите животни, който говореше: хиникс * жито за динарий, и три хиникса ечемик за динарий; ала дървеното масло и виното да не повредиш."
Върни се в “въпроси към Православие БГ”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта