Серафим Соболев

вашите въпроси, мнения и препоръки към портала

18
75%
6
25%
 
Общо гласове: 24
nikito5kov
Потребител
Мнения: 118
Регистриран на: чет фев 14, 2008 10:20 am

Серафим Соболев

Мнениеот nikito5kov » пон май 26, 2008 7:52 am

nikito5kov
Потребител
Мнения: 118
Регистриран на: чет фев 14, 2008 10:20 am

Мнениеот nikito5kov » пон май 26, 2008 8:14 am

Петрова
Потребител
Мнения: 524
Регистриран на: ср фев 06, 2008 4:14 am

Мнениеот Петрова » пон май 26, 2008 12:15 pm

аз знам, че има правила за канонизирането, но сега не ги знам наизуст. Малка спавка за :)
мисля, че си действа анкетата вече.
Потребителски аватар
aktex
Потребител
Мнения: 2764
Регистриран на: нед апр 30, 2006 2:30 am

Мнениеот aktex » пон май 26, 2008 4:12 pm

prokimen
Потребител
Мнения: 1671
Регистриран на: пон мар 19, 2007 10:30 am

Мнениеот prokimen » ср май 28, 2008 11:32 am



Оставам изненадан от тази анкета. Нима участниците в този форум са инстанцията, която трябва да реши въпроса с официалната канонизация на Архиепископ Серафим?

Струва ми се, че анкетата би трябвало да бъде за колко са чели творенията на Архиепископ Серафим?

Получава се една идиотска ситуация. Гласуват хора, които чули, недочули приказки по площадите и хукнали да решават въпроса с канонизацията.

Струва ми се, че при старата версия, портал "Православие.бг" имаше по-православен looking и създаваше по-сериозно впечатление.

От известно време забелязвам, че порталът почти не оправдава съществуването си с тези безпринципни препечатки от статии из медиите.

Лично аз недоумявам пред факта, че има богослови сред администраторите, а порталът няма желаната стойност.

Определено смятам, че така поднесен въпроса с Архиепископ Серафим, е нещо като превъзходна ИЗЛАГАЦИЯ!

Всички научиха, че Московската патриаршия готви канонизацията на бившия иерарх от Руската Задгранична Църква, преминал в Московската Патриаршия.

Старостилците, които са от домочадието на Покровския девически манастир, създаден от светлейшата княгиня - игумения Серафима Ливен, представят Архиепископ Серафим за свят, дори са го канонизирали, както го представят и за голям богослов.

Анкетьорите в този форум ще си чешат езиците или пръстите по клавиатурата, но едва ли знаят какво точно е писал и учил Архиепископ Серафим.

Струва ми се, че дълг на административното богословие е да излезе от своята стерилност и ограмоти читателите си, които започват да губят от времето си да намират всевъзможни статийки насъбрани оттук и оттам.

Официалната канонизация няма никаква стойност, ако православните ленивци не си направят труд да изучат трудовете на Архиепископа и имат ясна представа за него.

Една от първите богословски реакции на Архиепископ Серафим е неговото остро несъгласие с еретическото учение на Митрополит Антоний Храповицки за изкуплението.

(АНККЕТА: Колко богослови са чували и знаят за таова учение и за реакцията на Архиепископ Серафим???)

Едва ли родните богослови и докторантки, които си развяват полите по чужбина за да защитават никому ненужни докторати, знаят за това учение на Антоний Храповицки. Поне аз не съм срещал нищо написано от тези претенциозни особи, които разработват усърдно не благочестието, а своето лично ЩЕСТЛАВИЕ!

Българските старостилци се гордеят с тази ултра православна реакция на Архиепископ Серафим, но истината е, че богословският труд по този проблем в православното богословие е не толкова на Дядо Серафим, а на неговия духовен старец - Полтавския Архиепископ Теофан. (Архиепископ Теофан е старец и на Архиепископ Аверкий Таушев, когото не славословят като богослов, но е оставил многократно повече богословски трудове и съждения за истинското православие, отколкото Архиепископ Серафим Соболев).

(АНКЕТА: Колко богослови са чели богословската разработка на Архиепископ Теофан срещу еретическото учение на Митрополит Антоний Храповицки за изкуплението??? и знаят ли, че за известно време тази ерес е била включена в руския задграничен Катехизис?!)

Друг особен труд на Архиепископ Серафим е неговата "Руска идеология", която започва да набира инерция в Русия, но не намирам, че този му труд има кой знае каква стойност.

Архиепископ Серафим е твърд и непримирим противник на новия календарен стил.

(АНКЕТА: Колко са тези, които са чели доклада на Архиепископ Серафим против новия стил? Защо порталът "Православие" не го публикува?)

Отпечатаната преди време статия за Владиката е повече от недостатъчна информация за него или по-скоро за неговите трудове.
Според мен, най-важният труд на Архиепископ Серафим Соболеев, който има същинска богословска стойност, е неговото възражение или борба срещу еретическото учение на протоиерей Сергий Булгаков за "София, Премъдрост Божия".

(АНКЕТА: Колко са богословите, които са чели еретическото учение на Сергий Булгаков за "София, Премъдрост Божия" и респективно създадената богословска шумотевица и богословски писмени осъждания от страна на Архиепископ Серафим и Владимир Лоски???? Защо Портал "Православие" не запознава читателите си с подобни ереси в Православието???)

Тази нова ерес в Православието би трябвало да се знае, но православните портали предпочитат да бъдат МОДЕРНИСТИ и да увличат читателите си с модернистическите богословски мнения, които са предпоставка за бъдещи богословски колоси - еретици.

За да бъда по-ясен, ще кажа, че книгата за Силуан Атонски е най-опасната в нашето съвремие. Първо, Силуан не е учил това, което чедото му Софроний е измислил и вложил в устата му. Издателите на такива опасни книги трябва да имат чувство за отговорност, защото издавайки и пропагандирайки духовната ОТРОВА, те ще заразят мнозина с нездрава мистика. Тази книга е смъртоносно опасна за новоначалните християни, упражняващи се в православната аскетика! Не е нужно човек да издава само книги, но трябва да съобразява дейността и благочестието си със светоотеческото богословие.

Ако имаше трезви и наистина добросъвестни богослови в България, трябваше да подчертаят, че книгата на Софроний Сахаров е нов вид православие, което няма нищо общо със светоотеческото богословие. Освен уважаваният от мен Виенски и Австрийски епископ Иларион Алфеев, никой друг сериозен духовник - богослов не си е позволил екстравагантсността да възхвали книгата "Старецът Силуан" или новото мислене на архимандрит Софроний, което е на космисно разстояние от светоотеческото богословие.

Няма никакво съмнение, че съвременните православни издателства и интернетни сайтове се силят да подменят СВЕТООТЕЧЕСКОТО БОГОСЛОВИЕ с някакви нови модернистични мнения.

Никой Св. Отец не е съзерцавал Господа на върха на преобърнатата пирамида, която сама по себе си е МАСОНСКИ СИМВОЛ.

Никой Св. Отец не си е дърдал ума в ада и не е призовавал към такова Силуаново или по-скоро Софрониево НОВШЕСТВО! (едва ли полуграмотният Силуан ще да е бил начетен в масонската книжнина и символика, употребена от Софроний)

Онези, които ще побързат да ме осъдят във форума, нека отделят няколко минутки и прочетат материалите за канонизацията на Силуан. Най-върл противник на тази канонизация не съм аз, а видният православен богослов и бивш атонски монах - Брюкселският и Белгийски Архиепископ Василий Кривошеин.

(АНКЕТА: Колко са богословите, чели творенията на Архиепископ Василий Кривошеин и особено неговите спомени за стъкмените фалшиви събори на МП и назначението на Патриарх Пимен Извеков или ситуацията с Митрополит Николай Крутицки?) Защо порталът "Православие.бг" не пропагандира богословските съчинения на Архиепископ Василий Кривошеин?

Ако имаме богословие в България, тези детайли би трябвало да се знаят и да не се укриват тенденциозно от модернистично настроените православни издатели и медийни труженици.

Дано се намери богослов, който да спре вниманието си върху един сериозен богословски пропуск както в учението на Архиепископ Серафим Соболев, така и на превъзнасящите се свише небес старостилни зилоти.

Така или иначе, българските старостилци имат за свой АВВА Архиепископ Серафим и без никакво съмнение са усвоили от него ДВОЙНИЯ СТАНДАРТ.

Един богослов от величината на светият Архиепископ Серафим Соболев и чедата му архимандритите Серафим Алексиев и Сергий Язаджиев би трябвало да имат съждение за ЕКЛЕЗИОЛОГИЯТА НА РУСКИТЕ НОВОМЪЧЕНИЦИ.

(АНКЕТА: Колко богослови и докторанти са чували, знаят или са чели ЕКЛЕЗИОЛОГИЯТА НА РУСКИТЕ НОВОМЪЧЕНИЦИ?!)

Досега не съм срещал никаква думичка за тази ЕКЛЕЗИОЛОГИЯ НА НОВОМЪЧЕНИЦИТЕ нито в сладникавите писания и издания на старостилците, нито пък в надутите драсканици на новите богослови докторанти с вятърничаво богословие, което всячески подменя светоотеческото.

Архиепископ Серафим Соболев е бил противник на икуменизма. Това предполага, че почитащите го за светец би трябвало да прилагат неговото учение против новия календар и против икуменизма. В противен случай, въпросната канонизация няма смисъл и ще е поредният църковен панаирджилък. МНОГО ШУМ ЗА ЕДНО ГОЛЯМО НИЩО. Абсурдът ще е, че хора с противоположно богословие на това на Архиепископа, ще създават празнична шумотевица около канонизацията му. И СМЕХ И ГРЕХ!

Въпросът за икуменизма е много по-сериозен отколкото старците и най-големи съвременни богослови - Архимандрит Серафим Алексиев и Сергий Язаджиев са представили в своята съвместна книга.

Верни на двойния стандарт на своя Авва - Архиепископ Серафим Соболева, тези многоуважаеми от мен български богослови са представили икуменизма в полувинчатост или тенденциозно не са разработили въпроса цялостно. Просто интересът им е наложил да осъдят съвременната форма на икуменизъм и го представят като нова като ерес, но тенденциозно са скрили от читателите си и почитателите си истината, че икуменист е бил и Всерусийският Патриарх Тихон Белавин. Икуменисти са били и в Руската Задгранична Църква, в която е пребивавал Архиепископ Серафим Соболев и в която е създаван Покровския старостилен манастир. Точно затова открих тема в тукашния форум за границите на икуменизма и приложих фотографии, но сериозните въпроси не интересуват никого. Важното е шум да се вдига и се хвърля пясък в очите на неграмотните маси.

Богослови от висотата на Архиепископа и архимандрите са знаели тези нарушения, но умишлено са си замълчали. Истинското богословие не познава полуистини.

Архиепископ Серафим не е обелил думичка за икуменизма на собствената си задгранична юрисдикция.

Затова българските старостилци са прибегнали към еретичествуващия старостилен гръцки синод на Киприан да им хиротониса епископ Фотий. Еклезиологията им е еретична и частично ИКУМЕНИСТИЧНА! Ето защо старците са представили нещата малко преиначено и са замълчали истината, за да не се разбере, че и те някъде в дълбочината са фактически икуменисти и сергиани.

Така или иначе, Архиепископ Серафим е водил свят живот. Прибягвайки към неговото молитвено ходатайство пред Бог, не трябва да изпадаме в руския екзалтиран КУЛТ КЪМ ЛИЧНОСТТА. Като грамотни богослови, трябва да имаме добросъвестността да кажем истината такава каквато е тя.

Архиепископ Серафим е бил единствен да издаде труд, в който се осъжда магистерската дисертация на Сергий Страгородски на тема "Православнрото учение за спасението". Архиепископ Серафим осъжда този научен труд на бъдещия руски патриарх като НЕПРАВОСЛАВНО учение, но умира в сергианската църква, която канонически не е продължителката на дореволюционната Русийска Православна Църква. От канонична гледна точка тази Московска Патриаршия е абсурд, създаден не по каноните на Св. Православие, а чисто и просто по методите на Сталин. От този трагичен момент е унищожена СЪБОРНОСТТА в Православието! Няма помен от някогашната СЪБОРНОСТ и при зилотстващите СТАРОСТИЛЦИ! Ето я метастазата на техния идеен сергианизъм!

Ето защо е непочтено да се пише за "сергиани" в сайта на българските старостилци, защото корените им са сергиански. Почтеният човек не разчита на неграмотността на тълпата и да им разтяга пресладки локуми. Как е възможно да се пише за "сергианите" и да се замълчава че техният Авва е умрял като сергианин и че Покровският манастир е бил известно време в лоното на сергианската М.П.

Ето колко много богословски въпроси има за разглеждане около официалната канонизация на Богучарския Архиепископ Серафим Соболев.

Ще видим дали изобилстващите докторки по богословие ще обърнат внимание на сериозните богословски въпроси или ще се задоволят да бръщолевят щуротии и се разхождат по света за да подхранват тщеславието си.

[/u]
Последна промяна от prokimen на ср май 28, 2008 12:11 pm, променено общо 1 път.
Потребителски аватар
aktex
Потребител
Мнения: 2764
Регистриран на: нед апр 30, 2006 2:30 am

Мнениеот aktex » ср май 28, 2008 11:48 am

Петрова
Потребител
Мнения: 524
Регистриран на: ср фев 06, 2008 4:14 am

Мнениеот Петрова » ср май 28, 2008 12:07 pm

prokimen
Потребител
Мнения: 1671
Регистриран на: пон мар 19, 2007 10:30 am

Мнениеот prokimen » ср май 28, 2008 12:33 pm

Петрова,

В Давидовата звезда различаваме два триъгълника:



В православната иконография е известно едно изображение на триъгълник с око в средата "Всевиждащото Божие око".




Този триъгълник с окото се вижда дори на американския долар :)

В масонската символика има също триъгълник, но този, с обърнатия връх надолу.

В трудовете на нито един светоотечески автор не се среща мисъл за който и да било триъгълник, още по-малко мислимо е за франк-масонския знак.

Архимандрит Софроний Сахаров, когото изкуствено пропагандират модернистите издатели и православни сайтове, ни убеждава, че Силуан Атонски съзерцавал не Всевиждащото Божие Око, което е в съгласие в библейските текстове, че древните "ходели пред Бога", т.е., те живеели с непрекъснатото съзнание да говорят и вършат нещо пред Лицето на Всевиждащия Бог, а според Софроний, Силуан съзерцавал Господа на върха на преобърнатия триъгълник Пирамида, т.е. долния край.

Никога в богословието или в иконографията не се е изобразявал Бог на върха на преобърнатия надолу триъгълник (Пирамида). Това съзерцание е БЕСОВЩИНА и няма нищо общо с Православието и светоотеческото богословие.

Всички учени са на мнение, че Силуан не е говорил такива нелепости. В желанието си да се наложи като модерен богослов, Софроний Сахаров измислил или вложил в устата на Силуан тази НЕЛЕПОСТ, граничеща със сатанизъм.

Ако владеете руски език, потърсете в интернет. Има премоного материали. Дори върлата привърженичка на Силуан Атонски - проф. Еремина признава, че Софроний е измислил много неща, влагайки ги в устата на Силуан Атонски.

Пак тя свидетелства кокло енергично се е противопоставял Архиепископ Василий Кривошеин срещу евентуалната канонизация на Силуан.

Моята духовна старица монахиня Касиния Везенкова от манакстира "Свв. Йоаким и Анна" край с. Бистрица, Софийско беше написала обстойна разработка върху книгата "Старец Силуан". Няколко нощи не спа за да завърши труда си. Беше ме натоварила да предам този й ръкопис на Дмитровския Архиепископ Владимир, сегашен предстоятел на Украинската Православна Църква. По-късно монахиня Касиния писа отново до Патриарх Пимен Извеков и аз му го предадох при негово служение в "Св. Александър Невски". Тогава "иподяконствах" там. В действителност, втория път предадох писанията на монахиня Касиния на Митрополит Филарет, сегашният Мински и Белоруски, с когото бяхме от дълги години в кореспонденция, а и той беше най-приближения до Патриарх Пимен. Жалко, че нямам под ръка архива си за да публикувам писанията на м. Касиния. Тогава се изхитрих да предам копия, а оригиналния й ръкопис го запазих. багажът ми е разпръснат по тавани и мазета на мои приятели свещеници и дори не зная къде е този ръкопис. В него монахиня Касиния прави обстоен богословски разбор на еретическите мисли в книгата на Архим. Софроний.
nikito5kov
Потребител
Мнения: 118
Регистриран на: чет фев 14, 2008 10:20 am

Мнениеот nikito5kov » ср май 28, 2008 3:35 pm

Зная,че от нас не зависи дали ще канонизират Дядо Серафим,но поне можем да си кажем мнението.

prokimen,приятелю!
Имам чувството,че съм те наранил с нещо,щом така реагираш.
Последна промяна от nikito5kov на пет май 30, 2008 6:59 am, променено общо 1 път.
Петрова
Потребител
Мнения: 524
Регистриран на: ср фев 06, 2008 4:14 am

Мнениеот Петрова » ср май 28, 2008 4:28 pm

nikito5kov
Потребител
Мнения: 118
Регистриран на: чет фев 14, 2008 10:20 am

Мнениеот nikito5kov » чет май 29, 2008 8:34 am

whoami
Потребител
Мнения: 908
Регистриран на: пет фев 01, 2008 12:01 am

Мнениеот whoami » чет май 29, 2008 11:09 am

Последна промяна от whoami на вт окт 28, 2008 8:19 am, променено общо 1 път.
whoami
Потребител
Мнения: 908
Регистриран на: пет фев 01, 2008 12:01 am

Мнениеот whoami » пон юли 21, 2008 4:59 pm

..........
Последна промяна от whoami на нед ное 02, 2008 10:44 pm, променено общо 1 път.
Потребителски аватар
aktex
Потребител
Мнения: 2764
Регистриран на: нед апр 30, 2006 2:30 am

Мнениеот aktex » вт юли 22, 2008 11:33 pm

Еф. 2:8 - II Кор. 5:7 - 1Йоан. 5:4
Сигурен ли си ,че Мария е "и нашата първа Застъпница и Ходатайка пред Божия престол" ?

а аз намирам в 1 Тимотей 2:5
5 Защото има само един Бог и един ходатай между Бога и човеците, човекът Христос

а пък в Евреи 8:6
6 но на дело Христос е получил служение толкоз по-превъзходно, колкото и завета, на който Той е ходатай, е по-превъзходен, като узаконен върху по-превъзходни обещания.

Значи на везна са Мария и Христос. Кой ли ще натежи пред престола на Отец ?
Петрова
Потребител
Мнения: 524
Регистриран на: ср фев 06, 2008 4:14 am

Мнениеот Петрова » нед юли 27, 2008 12:44 pm


Върни се в “въпроси към Православие БГ”



Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта