Ролята на Света Мария

вашите въпроси, мнения и препоръки към портала
hiphopsusel
Потребител
Мнения: 1053
Регистриран на: чет фев 08, 2007 12:45 am

Ролята на Света Мария

Мнениеот hiphopsusel » пет авг 15, 2008 3:44 pm

Здравейте, драги съфорумници , отговорете ми моля на въпроса-каква е ролята на Дева Мария в последните времена в книгата "Откровение" на Свети Йоан евангелист?


аз съм сигурен че има някаква роля,
драги съфорумници, моля кажете ми каква ще е ролята на Света Мария в последните времена?
Потребителски аватар
aktex
Потребител
Мнения: 2764
Регистриран на: нед апр 30, 2006 2:30 am

Мнениеот aktex » съб авг 16, 2008 10:39 am

ven4e
Потребител
Мнения: 2975
Регистриран на: чет мар 27, 2008 8:13 pm

Мнениеот ven4e » съб авг 16, 2008 12:32 pm

Очевидно имаш предвид 12 глава на Откровението, а ако не - знай, че именно там се показва колко огромна ще е ролята на Света Богородица в последните времена, защото Тя е Тази, която ще се противопостави на силите на злото. Тя е жената, облечена в слънце и нейната поява в небето празнуваме на празника "Покров Богородичен". Ето какво казва св.Димитрий Ростовски:
Както някога св. Иоан Богослов видя на небето голямо знамение - жена, облечена в слънце (Откр.12:1) - така в небоподобната Влахернска църква св. Андрей видя Пречистата Богородица, облечена в слънцеобразна порфира. Знамението, което видя св. Иоан, предизобразяваше нашата премилосърдна Покровителка, Чието застъпничество се откри в това време, когато цялото създание сякаш се рушеше от гибелните последици на грехопадението. "Явиха се - пише той - светкавици и гласове, гръмотевици и трус и голяма градушка. И яви се на небето голяма поличба - жена, облечена в слънце" (Откр. 11:9; 12:1). Защо това знамение, което е предобраз на Пречистата Дева, не се яви преди светкавиците, гръмотевиците и гласовете, преди труса и градушката, когато всички стихии все още бяха в покой, но се яви по време на най-страшното разтърсване на небето и земята? Затова именно, за да се покаже, че когато върху нас връхлита разрушителната сила на злото, тогава нашата преблага Защитница ни идва на помощ и ни покрива от измамния и краткотраен като светкавица блясък на мирската суета, от гласовете на житейската гордост и тщеславието, от гръмовете на внезапното вражеско нападение, от труса на страстите и от наказанията за нашите грехове, които подобно на градушка се сипят върху нас. Когато всички тези бедствия ни притиснат, веднага се явява незакъсняващата помощ на Всесилната Застъпница на християнския род и Тя със Своето ходатайство ни пази и ни закриля.
Потребителски аватар
aktex
Потребител
Мнения: 2764
Регистриран на: нед апр 30, 2006 2:30 am

Мнениеот aktex » съб авг 16, 2008 11:52 pm

ven4e
Потребител
Мнения: 2975
Регистриран на: чет мар 27, 2008 8:13 pm

св.Никодим Светогорец

Мнениеот ven4e » вт авг 19, 2008 10:42 pm

Ето още малко за огромната роля на Пресвета Богородица:
О,Мариам! Най-желано от света име!
Ти, Дево, стоиш между Бога и човеците
и така си направила Бога човек,
а човеците богове по благодат.
Дево, благодарим за твоето посредничество,
чрез което си спасила целия свят!
Потребителски аватар
aktex
Потребител
Мнения: 2764
Регистриран на: нед апр 30, 2006 2:30 am

Мнениеот aktex » вт авг 19, 2008 11:31 pm

Венче колко богохулни думи си написала.
Ужас.
Не само Мария отнема поста на Исус като стои между отец и хората, но и отгоре на всичко отнема ходатайството от Исус и след това , не чрез Исус се спасяват ами чрез Мария- тъй като е ходатайствала и посредством това спасява.

1 Тимотея 2:5;
5 Защото има само един Бог и един ходатай между Бога и човеците, човекът Христос Исус,
ivo_tehno
Потребител
Мнения: 409
Регистриран на: ср май 28, 2008 7:00 pm

Мнениеот ivo_tehno » ср авг 20, 2008 9:48 am

Абе като се има предвид че старците от Света гора са казвали, че Никодим Светогорец не е бил светец, може и aktex да е права. Много хора казват че методите му и приказките били повече католически, както и книгата му "Стремеж към съвършенство", там пише че мъжът/не жената/ за да се опази от блудни нападения трябва да си я представя като разяждана от червеи и ред гадости. Просто е прекалено противоречив, а Христос наистина е Ходатая. Поздрави
Потребителски аватар
plamen
Администратор
Мнения: 799
Регистриран на: ср авг 24, 2005 12:26 pm

айде сега...

Мнениеот plamen » ср авг 20, 2008 10:49 am

Вижте пак текста, пуснат от Венче - никакво ходатайство св. Богородица не "отнема" от Христос; става въпрос за нейния акт на свободна воля, чрез който е станало възможно Боговъплъщението и съответно - спасението. Без онова "Нека ми бъде по волята Ти" при Благовещението, нямаше да имаме Рождество, Разпятие и Възкресение. "Посредничеството" в случая е синергията на двете воли - Божията и човешката (на Девата), чрез която става възможно спасението. Това е и моделът на собственото ни спасение - без нашето съгласие то е невъзможно.

И докато моята молитва за спасение касае само мен и онези, за които се моля, нейната "Нека ми бъде по волята Ти" касае цялото човечество.

поздрави
п.с.
ven4e
Потребител
Мнения: 2975
Регистриран на: чет мар 27, 2008 8:13 pm

й.Партений

Мнениеот ven4e » ср авг 20, 2008 10:51 pm

Безмъжна майко на Емануила,
кристаловидна невесто на Параклита,
при последното ми издихание
ела ми на помощ.
Нахрани ме с Божествената Кръв на Христа
за далечния път чак до Царските врати,
докато се поклоня на любимия си Съдия.
Бъди ми спътница Ти,
Бездна на милостта и всепета Утешителко.
Потребителски аватар
aktex
Потребител
Мнения: 2764
Регистриран на: нед апр 30, 2006 2:30 am

Мнениеот aktex » ср авг 20, 2008 11:43 pm

По скоро трябваше да се изрази по следния начин:
Благодарим ти Мария ,че ти бе инструмент в Божията ръка и бе използвана за да се роди спасителя.

Защото така казани думите от венче излиза ,че не Христос спасява , а Мария, не Христос ходатайства , а мария и т.н.

Поздрави на всички :)

Отново думите на венче нещо са много неясни.

Мария е имала мъж, но когато е заченала е нямала и не е познала мъж в библейския смисъл.

Може ли Мария да бъде спътница и утешшителка , след като това е ролята на Святия Дух ???
Потребителски аватар
plamen
Администратор
Мнения: 799
Регистриран на: ср авг 24, 2005 12:26 pm

мда

Мнениеот plamen » чет авг 21, 2008 8:49 am

актекс, ако Девата беше просто "инструмент" и "използвана" - защо да й благодарим :-)?
Потребителски аватар
plamen
Администратор
Мнения: 799
Регистриран на: ср авг 24, 2005 12:26 pm

един стар мой превод за св. Богородица

Мнениеот plamen » чет авг 21, 2008 9:16 am

“Защото, ето, отсега ще ме облажават всички родове.” (Лука 1:48 )

От две хиляди години Църквата пази паметта на Светата Дева Мария като пример за всички христяни. Мария била истински чиста и безпрекословно предана на Господа. Според църковното Предание тя останала дева през целия си живот. И макар че доживотната девственост не е задължителна за всички, духовната чистота на Мария, нейната чистосърдечна преданост на Бога са достойни за почит и възхвала.

Честта, която отдаваме на Мария, е част от вярата ни в истинската същност на Иисус. От най-древни времена Църквата е нарекла Мария “Майка Божия” (гр. Theotokos, Богородица) - наименование, което означава, че Синът й е изцяло човек и изцяло Бог. Като Негова майка, Мария е източник на Иисусовата човешка природа. В същото време, тя е носила в утробата си вечния Бог.

И така, поради нейните лични достойнства и особено поради ролята й в Божия план за спасението, християните почитат Мария като първа между светиите. Архангел Гавриил слага началото на тази прослава с думите: “Радвай се, благодатна! Господ е с тебе; благословена си ти между жените” (Лука 1:28 ). Този поздрав ясно показва, че Сам Бог е избрал да отдаде прослава на Мария. Нейното особено положение е потвърдено при посещението при братовчедката й Елисавета, която по това време носела в утробата си Иоан Кръстител. Елисавета посреща Мария с думите: “Благословена си ти между жените, и благословен е плодът на твоята утроба! И откъде ми е това - да дойде при мене майката на моя Господ?” (Лука 1:42, 43). Тогава самата Мария по Божие вдъхновение предсказва почитта, която ще й се отдава през цялата история: “Защото, ето, отсега ще ме облажават всички родове” (Лука 1:48 ).

Покорна на ясната воля Божия, Православната Църква почита Мария чрез икони, песнопения и празници в нейна чест. Ние я славим като човешкото същество, което е било най-близо до Христа на земята в буквален смисъл и я молим да се застъпи за нас пред своя Син. Молим я, като първата вярваща и майка на Църквата, за водителство и закрила. Почитаме я, но не й служим, защото последното принадлежи само на Бога.

По време на утренята, вечернята и всички църковни служби пеем това песнопение, което изразява незаменимото място на Мария в Творението:

“Достойно ест
яко воистину блажити тя Богородицу,
присноблаженную и пренепорочную
и матер Бога нашего.
Честнейшую херувим
и славнейшую без сравнения серафим,
без истления Бога Слова рождшую,
сущую Богородицу тя величаем”.

Наистина е достойно
да те облажаваме, Богородице,
вечноблажена, пренепорочна
и Mайка на нашия Бог.
По-чтима от херувимите
и несравнено по-славна от серафимите;
нетленно родила Бога Слово,
истинска Богородице, величаем те.

Преведено от Orthodox Study Bible
Потребителски аватар
aktex
Потребител
Мнения: 2764
Регистриран на: нед апр 30, 2006 2:30 am

Мнениеот aktex » чет авг 21, 2008 9:59 am

Лука 1:28
Стих 28. Благодатна, не която дава благодат, или е пълна с благодат, но една която е приела благодат, сиреч, за дето е била избрана да бъде майка на Месия (виж Еф. 1:6 в Гръцкия текст). Да се числи някой между праотците Му се е считало за голяма чест; даже Авраам и Давид са го считали за голяма чест, че Месия е щял да бъде един от потомците им. Но дева Мария е избрана за негова майка, за единствен негов човешки родител. – Господ е с тебе. “Е”-то не се среща в първообразния текс; и, вместо него, някои предпочитат “да бъде”, та така обръщат изражението на едно призование от страна на ангела Божието благословение върху Мария. Но “е”-то се вижда да е по-добро, както в Съдии 6:12. – Благословена си ти между жените; т.е., ти си най-честитата между жените. Но в повечето стари ръкописи това изражение е изоставено.

Лука 1:42,43
Стих 42. Рече; несъмнено под влиянието на Светия Дух (виж последната част на стих 41), и преди Мария да й казала нещо. – Благословена си ти, и прочие това може да значи или благословена от Бога повече от другите жени, или ублажавана, т.е., хвалена от другите жени. Първото се вижда по-вероятно.

Стих 43. На моя Господ. Както и да тълкуваме тези думи, никога няма да ни се види прилично да се нарича едно неродено дете “Господ”, освен ако предположим, че Елисавета, както старите пророци, е била осветлена свише да съзре божественото естество на Месия. Възможно е щото Елисавет, като наричала Мария “благословена” поради вярата й, да си е припомнила злочестата нямота от която страдал мъжът й с месеци поради недостатъчната му вяра.

Лука 1:48
Стих 48. От сега ще ме ублажават всичките родове. Тези думи не значат, че всичките родове ще се покланят на дева Мария, или ще я припознават за ходатайка, но че ще я наричат честите, дето е била избрана за майка Христова.
hiphopsusel
Потребител
Мнения: 1053
Регистриран на: чет фев 08, 2007 12:45 am

Мнениеот hiphopsusel » пет авг 22, 2008 9:42 pm

prokimen
Потребител
Мнения: 1671
Регистриран на: пон мар 19, 2007 10:30 am

УСПЕНИЕ БОГОРОДИЧНО

Мнениеот prokimen » чет авг 28, 2008 11:13 am

ЧЕСТИТО УСПЕНИЕ БОГОРОДИЧНО!



Из слова Святителя Григория Паламы:

...поскольку не свойственно говорить о том, что выше слов, то любовь к Богоматери должно освящать по преимуществу песнопениями. Если "честна смерть преподобных" (Пс.115, 6), и "память праведнаго с похвалами" (Притч. 10, 7), то насколько более - память Святейшей святых, чрез Которую - всякое освящение святым, - память Приснодевы и Богоматери, которую (память) нам прилично сотворить с величайшими благохвалениями? Мы ныне празднественно творим святое Успение, или преставление, чрез которое Умаленная на краткое время пред Ангелами, превзошла без сравнения Ангелов и Архангелов, и сущие над ними премирныя Силы, Своей близостию к Богу и от века предначертанными и совершившимися над Нею чудными делами. Ибо ради Нее были предречения богодухновенных пророков, чудотворения, предуказавшие на великое чудо вселенной - Сию Приснодеву и Богоматерь; установления Духа, разнообразно прообразовавшие будущую действительность; обетования о рождении Имеющей родить бессеменно Рождаемого от Бога Отца предвечно... Царь всяческих возжелал таинственной красоты Приснодевы, как предрек Давид, и в Нее вселилась воплотившаяся Сила Всевышнего не чрез мрак и огонь, как Богодухновенному Моисею, и не посредством бури и облаков, как пророку Илии явила Свое присутствие; а непосредственно, без всякой завесы Сила Вышнего осенила всепречистое и девственное чрево. Так несказанно вселилось в Нее и из Нее произошло облеченное плотию Слово Божие, и "на земли явися и с человеки поживе" (Вар. 3, 38), обожив нашу природу и даровав нам, согласно с Божественным апостолом, то "в няже желают Ангели проникнути" (1 Пет. 1, 12), и в этом - чудное прославление и пречестная слава Этой Приснодевы...

Върни се в “въпроси към Православие БГ”



Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта