Как трите Божества в Троицата са един Бог?
Как трите Божества в Троицата са един Бог?
Това, което просто не мога да осмисля е как Синът е Бог, Отец е Бог и Светия Дух е Бог и всичките три взети заедно пак са Бог и са равни по способности, няма иерархия. Как 1+1+1=1? Как три божества правят едно? Това не е ли лицемерен политеизъм, прикрит като монотеизъм?
Re: Как трите Божества в Троицата са един Бог?
Ще опитам простичко, ако не - някой богослов сложничко. Ако няма желаещ, тогава аз вероятно.
Имаш 1 Слънце (видим диск), а от него още светлина и топлина. 3 в 1. Но говорим ли за Слънце, едновременно имаме предвид небесното тяло, светлината му и топлината му.
Имаш 1 Слънце (видим диск), а от него още светлина и топлина. 3 в 1. Но говорим ли за Слънце, едновременно имаме предвид небесното тяло, светлината му и топлината му.
Re: Как трите Божества в Троицата са един Бог?
Дискът, светлината и топлината са различни по същност. Не е ли по правилно да вярваме в един Бог, Отец, защото Иисус е бил юдеин и няма откъде да му е хрумнала троицата, освен това Той се моли на Отец, а Той самият е Бог? Защо при положение, че Отец е всепрощаващ, праща безгрешния си Син да изкупи греховете ни?
Re: Как трите Божества в Троицата са един Бог?
Стахувам се, че много от основата на св. Православие ти липсва. Всичко е описано изключително разбираемо тук:
Забележителната книга на аримандрит Серафим Алексиев за 10-те Божии заповеди.
Има това, над което недоумяваш, а и много друго, което се чете с лекота и удоволствие...
Забележителната книга на аримандрит Серафим Алексиев за 10-те Божии заповеди.
Има това, над което недоумяваш, а и много друго, което се чете с лекота и удоволствие...
Re: Как трите Божества в Троицата са един Бог?
Ако ще се заиграваме с математиката, то уравнението 1+1+1=1 изобщо не е подходящо за илюстрация. Трябва да използваш безкрайност+безкрайност+безкрайност=безкрайност. Което си е вярно отвсякъде. ;)
Изпратено от моят SM-G935F с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят SM-G935F с помощта на Tapatalk
Re: Как трите Божества в Троицата са един Бог?
Няма три божества в Светата Троица! Говорим за три ипостаса на Единия Бог - Отца, Сина и Светия Дух. Тези три ипостаса се различават по това, че Отец е безпричинен, нероден и неизхождащ, Синът е с причина в Отца, от Който се ражда вечно, Светият Дух е с причина в Отца и вечно изхождащ от Него.
Можем да си обясним Божията същност много лесно - като приемем, че е необяснима и я възприемем с вяра.
Това е учението на Църквата. Последствие някой църковни дейци решили да изяснят нещата и започнали да изпадат в грешки. Първо заговорили за лица, а един монах от западната църква, някъде през VІІ-VІІІ в., написал Анастасиевия символ на вярата, който приписал на св. Анастасйи Велики. В този символ се промъкнало "личности", с което били означени ипостасите и вече не се говорило за Един Бог, а за Бог Отец, Бог Син и Бог Свети Дух. Ноистина авторът пояснява, че става дума за един Бог, но този "Символ" навлиза широко в западната църкна, а чрез нея и в протестантските и евангелски общности и се стига до въпрос като този:
...как Синът е Бог, Отец е Бог и Светия Дух е Бог и всичките три взети заедно пак са Бог?
Ние се обръщаме към Отец с "Бог" и "Господ", така се обръщаме и към въплътения Син, а с господ и към Светия Дух, но Бог и Господ е Пресветата Троица в трите си ипостаса, говорейки за Бог като същност не трябва да казваме Бог Отец, Бог Син и Бог Свети Дух, защото това наистина води до многобожие.
Който не вярва в Триипостасната Троица - здраве! Ние не можем да променяме учението или да си измисляме нови неща за да ги накараме да повярват. В ада, както и в рая, има място за всички.
Можем да си обясним Божията същност много лесно - като приемем, че е необяснима и я възприемем с вяра.
Това е учението на Църквата. Последствие някой църковни дейци решили да изяснят нещата и започнали да изпадат в грешки. Първо заговорили за лица, а един монах от западната църква, някъде през VІІ-VІІІ в., написал Анастасиевия символ на вярата, който приписал на св. Анастасйи Велики. В този символ се промъкнало "личности", с което били означени ипостасите и вече не се говорило за Един Бог, а за Бог Отец, Бог Син и Бог Свети Дух. Ноистина авторът пояснява, че става дума за един Бог, но този "Символ" навлиза широко в западната църкна, а чрез нея и в протестантските и евангелски общности и се стига до въпрос като този:
...как Синът е Бог, Отец е Бог и Светия Дух е Бог и всичките три взети заедно пак са Бог?
Ние се обръщаме към Отец с "Бог" и "Господ", така се обръщаме и към въплътения Син, а с господ и към Светия Дух, но Бог и Господ е Пресветата Троица в трите си ипостаса, говорейки за Бог като същност не трябва да казваме Бог Отец, Бог Син и Бог Свети Дух, защото това наистина води до многобожие.
Който не вярва в Триипостасната Троица - здраве! Ние не можем да променяме учението или да си измисляме нови неща за да ги накараме да повярват. В ада, както и в рая, има място за всички.
Re: Как трите Божества в Троицата са един Бог?
Здрасти! В изобразяването на Кръста (на който е принесена Жертвата) неслучайно са съединени двата основни догмата - за Троичността (трите събрани пръста) и за двете природи на Христос - божествена и човешка (двата свити), защото доколкото изобщо могат да бъдат разбрани, то е само в съвкупност, а не поотделно. Ан затова се обърква, защото мисли, че Христос се принася в жертва само на Отец, а Той се принася в жертва и на Сина, и на Светия Дух, Троица Единосъщна и Неразделна.
Re: Как трите Божества в Троицата са един Бог?
Юдейството не приема триипостасния Бог, но най-големият еврейски тълкувател на Тората, Филон Александрийски, роден 20 години преди Иисус Христос, извежда Бог като Отец, Син (Логос) и Свети Дух, само от старозаветните писания. Филон не стига до разкриване на истинската Божия същност, защото тя още не е била открита от въплътения Син, но трудовете му показват, че и тогава юдействащите не са имали представа нито за Бог, нито за Светото писание.
Re: Как трите Божества в Троицата са един Бог?
Така е, юдеите не са познавали Бог в пълнота, както казва Моисей, че ще дойде друг Пророк - Иисус Христос, Който пръв говори за "името на Отца и Сина и Светаго Духа" - името, а не имената, защото е Един Бог. Като юдеин Той е познавал Закона и Пророците, а като Бог ги е изяснил в такава степен, че след Него не е възможно друго Откровение.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта