За това кой свещеник е достатъчно "стар", за да бъ

пространство за срещи и разговор
Sylvester
Потребител
Мнения: 8
Регистриран на: вт авг 22, 2006 6:03 pm

За това кой свещеник е достатъчно "стар", за да бъ

Мнениеот Sylvester » вт авг 29, 2006 6:07 pm

todorka
Потребител
Мнения: 47
Регистриран на: ср юни 07, 2006 10:50 pm

Мнениеот todorka » вт авг 29, 2006 6:20 pm

Потребителски аватар
aktex
Потребител
Мнения: 2764
Регистриран на: нед апр 30, 2006 2:30 am

Мнениеот aktex » вт авг 29, 2006 11:17 pm

Sylvester
Потребител
Мнения: 8
Регистриран на: вт авг 22, 2006 6:03 pm

Мнениеот Sylvester » пон сеп 04, 2006 3:23 am

Да, така погледнато наистина мнението ми прилича на самомнение за самомнението :-) Причината, да започна така кратко и неясно беше свързана с трудности при отварянето ми на потребителския ми адрес. Накрая реших да напиша нещо като анонс на онова, което по-късно(т.е. сега) да изложа ясно.

Първото нещо, което се набива на очи е ПРЕЗВИТЕР Стефан Стефанов. Ако той наистина е презвитер или протопрезвитер е напълно обяснима титлата пред името. Ако обаче той е йерей Стефан Стефанов е крайно неправилно да се подписва по този начин. И да не излиза с евтиния трик, че всички свещеници са презвитери, защото както казва св.ап.Павел: всичко да става с приличие и ред... Редът в Църквата е особено важен и пример за това трябва да дават свещениците на първо място. В същия контекст може да се нарече СВЕТИЯ Стефан Стефанов, защото всички в Църквата сме светии Божии. Моето предложение е отец Стефан да си напише истинската офикия или да се напише просто отец Стефан. Не е толкова сложно...

"Всички молитви в светата Литургия са насочени към светата Чаша" е сентенция, която профанизира Светата Литургия, която е обществено богослужение, център на което е Евхаристията. На Светата Литургия се молим не само за това да пристъпим към Общение с Бога чрез Тялото и Кръвта Му, но и за много други неща.

Светите отци ни свидетелстват, че по време на Светата Литургия самите Ангели небесни присъстват и молейки се участват в нея. Много хора идват на Божествената служба и участват в нея молейки се също.
Други от тях пристъпват към Светото Причастие като по този начин получават видимо Общение с Невидимия и Непостижимия Бог. За да не ядат Тялото и Кръвта Христови недостойно тези християни се подготвят за великото Тайнство чрез духовни упражнения (използвам думата упражнение, защото ПОДВИГ е от църковно-славянски произход и означава на български УПРАЖНЕНИЕ) и очистване.

Светата ни Църква е дала молитвени правила, които да помогнат на християните по-пълно и по-цялостно да се настроят към това духовно преживяване.

Очистването има две измерения: духовно и телесно. Духовното става с разкаяние и просене прошка за греховете пред свещеника, който има дадена от Бога власт да връзва и развръзва греховете. А телесното очистване се произвежда чрез поста, за който много ми се иска специално да напиша нещо и да го споделя с читателите на сайта. Та затова Постим и се Изповядваме преди приемане на Божествените Дарове, за да сме чисти при срещата ни с Всечистия.

"В Църквата не съществува специален “предпричастен” пост." - това е последното изречение, на което ще се спра от обяснението на ПРЕЗВИТЕРА защо, според него, не трябва да се пости и изповядва преди приемане на Свето Причастие.

ПРЕЗВИТЕР Стефан Стефанов не казва истината в този случай. Такъв пост съществува в цялата Света Православна Църква и само някои, неразбиращи същността на поста и изповедта, не го приемат. Но имаше в древност и такива, които не приеха, че Иисус е Христос, нашия Господ. Други не приемаха друго и те не получиха спасение в Него, а станаха протестанти и друговерци.
Тези, които не се изповядват и не постят преди Свето Причастие рискуват да се съединят с Бога неочистени и с дреха, която не е сватбарска. Рискуваме така да бъдем изгонени от сватбата.
forerunner
Потребител
Мнения: 55
Регистриран на: нед фев 12, 2006 10:30 pm

Мнениеот forerunner » пон сеп 04, 2006 11:09 am

Sylvester
Потребител
Мнения: 8
Регистриран на: вт авг 22, 2006 6:03 pm

Мнениеот Sylvester » пон сеп 04, 2006 10:06 pm

ПРЕЗВИТЕР Стефан си намери защитник досущ като него, вместо да се напише както Църквата изисква - явно ми стана, че не е протопрезвитер.

"Да разбирам ли от това изречение, че тези хора са с равноангелско битие?"
Не, отец Стояне, онова, което репликираш го написах, за да предпазя някой ПРЕЗВИТЕР свещеник да каже, че няма нужда от Св.Литургия, ако храмът е празен от хора.

"Когато пишеш "светите отци" се споменава поименно кой, кога, какво и в какъв контекс е изказал определена мисъл по отношение на даден богословски проблем или литургична практика. "

Написах "свети отци" по две причини и нито една от тях не е, за да покажа ума си, както се пише в Стария Завет(а сети се къде :shock: )
Първата причина бе, че за това говорят мноооого свети отци на много места, а втората - че ПРЕЗВИТЕР Стефан Стефанов, а и ти пишете по същия начин, та реших, че към мен няма да се мери с друга мярка. :lol:

Интересно е и отношението ти към мен, отец СТОЯНЕ - направи ВЕЛИКОСЛАВЕН анализ на страстите ми от въздуха, както казват хората. :wink:

От друга страна се обаждаш така обиден на предложението ми един йерей да не се нарича презвитер, а да спазва реда. Къде видя афекта, сладкий? И ако това ти е деликатния изказ :shock: какъв ли ще е НЕДЕЛИКАТНИЯ?

Съвсем не желая да де подтикна към неделикатно отношение с гореписаното :D

Разбирането ми на Светата Литургия и нейната структуралност СЪВСЕМ НЕ Е ТВОЯ РАБОТА ДА Я КОМЕНТИРАШ така безславно, а и според мен това право има моя архиерей. Той знае, че в нашия храм, по моя молба, ежедневно се служи Света Литургия.

ПРЕВИШАВАШ ПРАВАТА СИ, миличък. Всичко в църквата трябва да става с приличие и ред, а ти го нарушаваш, неприемайки една правилна и правилно дадена забележка. Заради това ПРЕЗВИТЕРСТВО някои непредубедени читатели на сайта ще решат, че в Църквата има такава офикия и отец Стефан е пооооо-специален свещеник от останалите. А ти какво? - нахока ме. Не ти се сърдя по причина на любовта ми към Бога. Дори съм доволен, като ме хокат, когато увещавам "навреме и ненавреме". От тебе обаче, сега като се замисля, май не го очаквах :cry:

Ти май не знаеш много за мен, отче!?!
Ще ти кажа няколко неща, за да можеш по-добре да превишаваш правата си като йерей. Защото и на чело да застанеш пак ще си йерей, а един йерей трябва да се съобразява с църковната дисциплина.
Свещеноиконом съм - не ставрофорен, а обикновен.
Председател съм на храм "Света София" в Сливен и на една купчина още неща, които работят с променлив успех.
Слушам почти винаги архиерея си и се старая да се съобразявам с него, дори и когато великославния ми ум не е съгласен. Защото послушанието е важно за свещеника: чрез него той проповядва и назидава своите духовни чеда, показвайки го пред тях. Ето и сега се смирявам пред укорите на свещеник с по-ниска офикия. А аз се съобразявам и с офикиите, колкото и условни да са ( а те не са)
Един от уклоните ми е изследването на тоталитарното мислене и дестурктивните секти. От 1990 година се занимавам с тях и усилено ги изучавам.
Правя множество проекти както към НСО така и пред частни дарители. Последният ми проект, върху който работя ще надхвърли 1 млн. лева. Какъв ще е няма да ти кажа, защото се държа с мен неуважително - имам право на някаква реакция и ще се огранича с това.
Изнасям лекции по училищата (общо ми се събират от 1992 досега над 1800) за православната вяра, православния праксис, делата на вярата, приложени в живота и дори за секса от църковна гледна точка.
В храма си водя обикновено курсовете по Богослужение и Типик.
Май вече усещам как ми се изпаряват плюсовете :( пред Бога, но се надявам това да ти послужи да назидание: чужд на православния праксис и душеспасение е принципът: ПЪРВО СТРЕЛЯЙ - ПОСЛЕ ПИТАЙ!
С нетърпение очаквам твоето включване.
С поздрав в Христа: иконом Силвестър
П.П. Христос посреди нас го казва по-старшия свещеник. И тук се издъни...
ava Agaton
Потребител
Мнения: 16
Регистриран на: вт мар 07, 2006 5:02 pm

Мнениеот ava Agaton » пон сеп 04, 2006 11:31 pm

"Не, отец Стояне, онова, което репликираш го написах, за да предпазя някой ПРЕЗВИТЕР свещеник да каже, че няма нужда от Св.Литургия, ако храмът е празен от хора.



НЯМА НУЖДА ОТ СВЕТА ЛИТУРГИЯ АКО ХРАМЪТ Е ПРАЗЕН ОТ ХОРА!!!

Съжелявам о.Силвестре ама го казах :oops:

Ние от пустинята така разбираме Литургията или ще останем със змиите(в нас)
forerunner
Потребител
Мнения: 55
Регистриран на: нед фев 12, 2006 10:30 pm

Мнениеот forerunner » пон сеп 04, 2006 11:39 pm

Христос посреди нас, отче,
първо да ти кажа, че за тебе знам много повече, отколкото ти самия знаеш за себе си.
аз може и да бях малко саркастичен (сигурно пак ще съм), но бях абсолютно конструктивен.
Очакваш включване, ама не виждам за какво да се закача, голема мъка.
Все пак, въпреки неимоверните усилия, които положих, не разбрах по какъв начин зашеметяващия ти аргумент, че всеки ден се служи Литургия във вашия храм оборва моето твърдение, че хал хабер си нямаш от структуралната логика на литургичното последование. Ми ти знаеш ли, възлюбени мой брате, че има стотици иереи, които десетки години служат Литургия, но не знаят какво означава на български молитвата "Иже херувими"? Не се хващай за "структуралната логика", изразът може богословски и да не е издържан, но мисля, че те провокира в правилната посока. Без каквото и да е притеснение ще ти кажа, че и в Сорбоната лекции да четеш, ако не попрочетеш малко повечко светоотеческа и специализирана литургична литература (а такава има достъпна и на български и на руски и на други езици, в нета на "литургика" също ще намериш нещо) дълго време няма да си наясно какво се случва на общото дело на свещенството и вярващия народ. Ще трябва да открадна една мисъл на един твой любим богослов, за да ти го обясня накратко: софтуера ти е сбъркан.
И аз имам послушание към моя Владика, само че то е минало през огъня на изпитанието, недоверието, съмнението, компромиса, но повярвай ми, е истинско, защото е основано на абсолютното зачитане на уникалността на личността на другия и на твърдото ми православно убеждение, че само Бог е безгрешен. Много е лесно да си послушен, когато от семинарската скамейка те настанят в катедралата. Блаженство. Знам аз за какво парадирате пред хората със послушанието си - за да имате после "основание" да искате същото от тях.
И престани най-накрая с този "презвитер" - дали ще кажеш иерей, свещеник, поп, отец, презвитер е все едно.
Не знам апостолите да са имали офикии, затова се хвали с плодове на покаяние, а не с това призвание, което не заслужаваш. Намерил на кого да предава номера на старшинство.
Много поздрави от Велиана.
Твой брат в Христа, отец Стоян.
forerunner
Потребител
Мнения: 55
Регистриран на: нед фев 12, 2006 10:30 pm

Мнениеот forerunner » пон сеп 04, 2006 11:43 pm

marst
Потребител
Мнения: 133
Регистриран на: вт окт 25, 2005 6:35 pm

Re: За това кой свещеник е достатъчно "стар", за д

Мнениеот marst » вт сеп 05, 2006 12:50 am

презвитер Стефан
Потребител
Мнения: 25
Регистриран на: пон сеп 04, 2006 11:29 pm

Въпроср за тройка

Мнениеот презвитер Стефан » вт сеп 05, 2006 3:39 pm

Моля отец Силвестър да посочи местата в Свещеното Писание на Новия Завет, където е срещал понятията свещеник (иерей), свещенство, изключая, разбира се местата, където се споменава за старозаветното левитско свещенствопо чина Ааронов и за Свещеника навеки по чина Мелхиседеков - нашия Господ Иисус Христос. Специално като за него пускам и един жокер - да не цитира І Тим. 4:14, защото българският превод там е грешен, а в оригинала стои пресвитериу. Следващият въпрос ще бъде малко по-труден. Успех!
За информация: офикията ми е ставрофорен свещеноиконом, но автентичното е презвитер. Иерей обаче не съм, защото не желая да се връщам в Стария Завет. А отец ме наричат тези, които ме приемат за такъв.
Razkolnikov
Потребител
Мнения: 196
Регистриран на: нед авг 27, 2006 4:46 pm

Мнениеот Razkolnikov » ср сеп 06, 2006 3:18 am

Е, на това му се вика черен PR за БПЦ! Ако бях мюсюлманин щях да полудея от щастие, докато чета вашите изказвания. Дайте да пратим една разпечатка от тоя разговор в главното мюфтийство, от там много ще си зарадват!
Ако бях обиковен мирянин и видех какви богоугодни диалози водят свещениците в тоя форум, направо щях да ида да се потурча!
И за какво СТАРЧЕСТВО говорите сега?! Старец може да бъде само монах. Вие сте едни обикновени требничари и такива ще си останете. Поне си научете требите като хората, че има някои дето един водосвет не могат да изкарат като хората.
А ти Агатоне стига лъга, че си Синайски брат и не ми обяснявай, че с Атенагорас не се познавате. Ти от него явно си прхванал "синайската" мода.
ЛюбимеЦ 12+1
Потребител
Мнения: 35
Регистриран на: пет мар 24, 2006 8:27 pm

Мнениеот ЛюбимеЦ 12+1 » ср сеп 06, 2006 4:02 am

презвитер Стефан,forerunner искам да ви пожелая все повече хора да ви разбират.
На мен специално Изключително ми е приятно да ви чета.
В нашия град познавам само един (за мен отец :lol: ) който разсъждава по подобен на вас начин.

Може да се каже че чрез него приех нашата Вяра,преди това бях посещавал друга "църква".
Sylvester
Потребител
Мнения: 8
Регистриран на: вт авг 22, 2006 6:03 pm

Мнениеот Sylvester » ср сеп 06, 2006 6:03 am

Здравейте, всички!

Отец Стояне, даваш ми много козове с този твой речник и псевдо-научен структурален параанализ :lol: :lol: :lol: , обаче и предишния път не забеляза, че не използвах всяка твоя слабост, за да те нападна или да те разбия отвсякъде :wink:

първо да ти кажа, че за тебе знам много повече, отколкото ти самия знаеш за себе си.
:shock: ако в това изречение не виждаш проблем в себе си не виждам смисъл да се старая да се опитвам да извлека доброто у тебе на по-предна линия. Не се изживявам като спасител на нацията.

Очакваш включване, ама не виждам за какво да се закача, голема мъка.

Отец, тук май е по-добре да бе използвал не ЗАКАЧА, а ЗАЯМ :D :D
Естествено, че ще ти е трудно, по простата причина, че аз не се заяждам или закачам, а се старая да внеся яснота в неяснотата или ред в безредието. Не очаквах, че е толкова сложно един свещеник да признае грешката си. Не очаквах и друг свещеник да поддържа с такава ревност грешката на първия. Нали знаеш: Еди кой си ми е приятел, но истината ми е по-голяма приятелка - това е по-мъдрото решение.

Привеждаш мнение на друг ВЕЛИКОСЛАВЕН, наричащ се аввввва - аз наистина би трябвало да остана без думи при тези свидетелства.

Относно грешката в софтуеъра - за пореден път превишаваш правата си отче, не само като свещеник, но и като човек. За твое безпокойство ще ти кажа: това, че си македонец, не оправдава невъзпитания темперамент. Аз също съм от този корен...
Не разбрах защо още от първото си включване тотално нарушаваш академичното отношение, което би трябвало да демонстрираш при мнението, което имаш за себе си? Помисли върху това!

И последно:
Много е лесно да си послушен, когато от семинарската скамейка те настанят в катедралата. Блаженство. Знам аз за какво парадирате пред хората със послушанието си - за да имате после "основание" да искате същото от тях.

Това, ако го беше казал безбожник, сектант или друг невежа щях да го приема с усмивка.....
МНОГО СИ МИ ЯДОСАН, но не виждам причина да приема твоето мнение: нито църковна, нито богословска, нито дори от гледна точка на братолюбието. Защото ИСТИНАТА МИ Е ПО-МИЛА.

За мен става все по-ясно, че щом един свещеник не признава малките си грешки, няма какво да говорим за по-големите.

МАРСТ, ако се представиш кой си, ще ти отговарям на въпросите с нужвото търпение и изчерпателност. Като знак на моята добра воля и с желание да поправям грешките си от утре ще съм с офикията пред името си, а не с ОТЕЦ, защото наистина не е правилно сам да се наричам така. :? :D :wink:
РАЗКОЛНИКОВ ти също си достатъчно анонимен, за да ти обръщам внимание, но все пак ще ти кажа, че черният PR е мълчанието на Църквата, когато някой се ровичка и променя основните истини и правила в Нея. Аз все още се надявам този разговор между свещеници да излезе от тези рамки на невъзпитание, което се демонстрира.
Последна промяна от Sylvester на ср сеп 06, 2006 6:18 am, променено общо 1 път.
Sylvester
Потребител
Мнения: 8
Регистриран на: вт авг 22, 2006 6:03 pm

Мнениеот Sylvester » ср сеп 06, 2006 6:17 am

В Светата Православна Църква всичко трябва да става с приличие и ред. За съблюдаването на този ред особена роля имат свещениците. За да бъдат те, обаче, добри пазители на реда, сами трябва да го спазват. Случката с монахът, който първо се е противопоставил на братята си; после на свещениците, игумена след това загубил ума си, противопоставяйки се на самия Бог показва докъде може да доведе самомнението.
Много ми се искаше да не съм прав по отношение на самомнението у отците и разчитах на Божията мисъл: изобличавай праведника и той ще те обикне... До този момент се изпълнява първата част от това изречение ( Не изобличавай кощунника, за да не те намрази)

И върпреки всичко, отец Стояне, все още се надявам да проговориш нормално, като свещеник-наставник, за какъвто те има Велиана.
Изпрати и поздрав и от мене.
Дописане!

Върни се в “духовници”



Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта