Предизвикателствата пред съвременната Църква
Re: Предизвикателствата пред съвременната Църква
Е, то протестантите, въпреки, че имат уж 3 степенна йерархия, редовия протестант не си знае началника. Но правилно знае, че е женен....
Знае още, че ако не даде 10% месечен десятък, това е 100% кражба.
А познайте какви потоци блага накъде текат?!
Много бих се учудил, ако протестант знае верния отговор.
Знае още, че ако не даде 10% месечен десятък, това е 100% кражба.
А познайте какви потоци блага накъде текат?!
Много бих се учудил, ако протестант знае верния отговор.
- Aurelia Felix
- Модератор
- Мнения: 4097
- Регистриран на: ср авг 12, 2009 8:47 pm
Re: Предизвикателствата пред съвременната Църква
Зограф, посочил си причината поради която е постановено епископатът да не е женен. Но както виждаме, това вече не върши работа. От това, което си написал излиза, че ако даря някакъв имот на църквата, той ще отиде в епископа, така ли?
При добро желание може да се приемат църковни закони, които да се хармонизират със сегашните светски по въпроса за унаследяването, а именно, собствеността на дадена поместна църква като юридическо лице е изрично само нейна и никой служещ в нея, било епископ или друг, не може да има претенции и права върху собственоста на юридическото лице. Пример - един началник в банка не може да бъде собственик на активите на банката, нито неговите наследници имат някакви наследствени права.
Просто е, но няма воля да се направи.
При добро желание може да се приемат църковни закони, които да се хармонизират със сегашните светски по въпроса за унаследяването, а именно, собствеността на дадена поместна църква като юридическо лице е изрично само нейна и никой служещ в нея, било епископ или друг, не може да има претенции и права върху собственоста на юридическото лице. Пример - един началник в банка не може да бъде собственик на активите на банката, нито неговите наследници имат някакви наследствени права.
Просто е, но няма воля да се направи.
- Aurelia Felix
- Модератор
- Мнения: 4097
- Регистриран на: ср авг 12, 2009 8:47 pm
Re: Предизвикателствата пред съвременната Църква
Не се изразих достатъчно ясно. Под "началник в банка" разбирам началник в някой клон на банката или друг началник, който е нает там да работи с договор, а не учредител и акционер.
Епископите от кога са собственици на Църквата? Не е ли Христос Собственикът на Църквата, а епископите - Негови слуги?
Епископите от кога са собственици на Църквата? Не е ли Христос Собственикът на Църквата, а епископите - Негови слуги?
Re: Предизвикателствата пред съвременната Църква
Както показва самото значение на гръцката дума "епископос" /блюстител, или по точно надзираващ/ и като имаме пред вид, че това е най-висшата от трите богоустановени степени на свещенство и още, че те са пълноправни продължители на апостолската власт в пълнота нещата стават сложни, дотолкова, доколкото те са носители на сугубата благодат и единствено те могат да извършват ръкоположение и са главни учители на вярата за клира и народа. Показателни са думите на св. Киприян Картагенски, че където е епископа - там е Църквата, но на мен повече ми допадат думите на св. Епифаний Кипърски, че "епископската степен е създадена за раждането на Отци, защото на него е възложено да ражда и преумножава в Църквата духовни Отци." И голямото предизвикателство пред съвременната Църква е, че тези които Господ постави за Пастири, дяволът подмени с Наемници, които нехаят за стадото и го оставиха на вълците /поднебесните духове на злобата/.
Re: Предизвикателствата пред съвременната Църква
Поради непознаване на историческата реалност и факт, понекога си повтаряме некои работи, еж цитирайки канона. Ако познавахме по-добре историческия живот, тука на Балканите, щехме да видиме, че откъм 9-10 век, собственици на манастири са били дарителите, които са ги устроявали и им са давали устав. Енорията е била собственик на всички материални активи, които сА бИлИ към храма. Понекое време на Владиката не е било разрешено да преспива в манастир. И така до 19 век. В 1862 г. Цариградския Синод взима решения Митрополитите да са собственици на манастирити и за 2-3 години се изпразват всички метоси. Владиката е светски човек и неговото место е епархията и енорията. Канона, който се цитира, че Владиката е собственик на всички неща, не се тълкува правилно. Той е собственик до толкова, доколкото като възникне проблем, той застава над канон, устав и го решава.
Re: Предизвикателствата пред съвременната Църква
Всичко църковно в селото било на енорията. Идват комунистите и техните агенти. Под предлог за защита от безбожници, от обезверяване на села и градове, собствеността от енорията отива при Синодалните старци...
Re: Предизвикателствата пред съвременната Църква
Интерес представлява съвременното състояние на Църквата, особено окичената с националистически етикет БПЦ, РПЦ, СПЦ, РПЦ, ЕПЦ. Каква ще е богословската оценка на това, че православен храм е изпаднал в дългове и сега е на път да стане джамия. Защо тази информация се прикрива най-старателно, сякаш се намираме в строго секретните коридори на антихристката власт. Същата власт използва срещу Църквата всички усилия, но най-голямата им победа е, че правзеха Епископата.
-
- Потребител
- Мнения: 1478
- Регистриран на: нед сеп 18, 2011 7:53 am
Re: Предизвикателствата пред съвременната Църква
"Колчем ядете тоя хляб, и пиете тая чаша, ще възвестявате смъртта на Господа, докле дойде Той. Затова, който яде тоя хляб или пие чашата Господня недостойно, виновен ще бъде спрямо тялото и кръвта Господня. Но нека човек да изпитва себе си, и тогава да яде от хляба и да пие от чашата. Защото, който яде и пие недостойно, той яде и пие своето осъждане, понеже не различава тялото Господне. Затова между вас има много немощни и болни, а и умират доста" (1Кор. 11:26-30).
Дава се св. Причастие след пост и изповед. Всекиму пост според мярката, която свещеника му е благословил. Не е коливо, което да се раздава ей така: за Бог да прости... Или въпросния руснак има по-голяма тежест от Светото Писание и хилядолетната традиция на св. Църква ?!?
И защо скачаме срещу нашите агенти на ДС, а срещу руските, участващи в Световния Съвет на "църквите" да викаме: дъждец вали.... ?!?
Дава се св. Причастие след пост и изповед. Всекиму пост според мярката, която свещеника му е благословил. Не е коливо, което да се раздава ей така: за Бог да прости... Или въпросния руснак има по-голяма тежест от Светото Писание и хилядолетната традиция на св. Църква ?!?
И защо скачаме срещу нашите агенти на ДС, а срещу руските, участващи в Световния Съвет на "църквите" да викаме: дъждец вали.... ?!?
-
- Потребител
- Мнения: 1478
- Регистриран на: нед сеп 18, 2011 7:53 am
Re: Предизвикателствата пред съвременната Църква
И срещу тях "скачаме", може да видиш темите.
В случая важното е че патр.Кирил е прав, в руската църква се води дълъг диспут по темата, и вижда се че са тръгнали по правия път, проблема е че ние спим.
Некст, може би в живота не си лош човек, проблема е че познанията ти са много слаби, дори текста в който цитира има един ключов момент, изглежда на теб всичко ти е ясно, само не и най-важното обаче.
В думите на апостола стои следното "човек да изпитва себе си", никъде не става дума как на хората събрани за литургия да не бъде поднесена чашата!
Схващаш ли разликата? Можеш ли?
В случая важното е че патр.Кирил е прав, в руската църква се води дълъг диспут по темата, и вижда се че са тръгнали по правия път, проблема е че ние спим.
Некст, може би в живота не си лош човек, проблема е че познанията ти са много слаби, дори текста в който цитира има един ключов момент, изглежда на теб всичко ти е ясно, само не и най-важното обаче.
В думите на апостола стои следното "човек да изпитва себе си", никъде не става дума как на хората събрани за литургия да не бъде поднесена чашата!
Схващаш ли разликата? Можеш ли?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта