>>
"Майката Анастасия била голяма почитателка на св. прав. Иоан Кронщадтски, често бивала у него в Петербург и разспространявала негови книги. При най-първото нейно посещение и било казано от батюшката: «Через теб ще бъде явен голям Светител, който твърде много ще се потруди за преумножение и укрепление на Църквата в последно време»........" (четете линка)
Житие на схимитрополит Генадий (Секача)
Re: Житие на схимитрополит Генадий (Секача)
Е, не е само "баба ви Теодора". Още откъс от житието:
"...Било и това: в лек сън вл. Григорий (плем. вл. Генадий) се явил на инокиня Е., и разказал, как той преминал през митарствата. Сам засвидетелствал, че било крайно трудно и страшно, но силно помогнали молитвите на вл. Генадий…"
"...Било и това: в лек сън вл. Григорий (плем. вл. Генадий) се явил на инокиня Е., и разказал, как той преминал през митарствата. Сам засвидетелствал, че било крайно трудно и страшно, но силно помогнали молитвите на вл. Генадий…"
Re: Житие на схимитрополит Генадий (Секача)
Не разбрах защо отворихте тази тема.
Ако сте искали да правите апология на митарствата, които водят началото си от сънища-псево-видения, защо сте протегнали голямата въдица с Генадий?
Какъв катакомбен герой е, след като цял свят го знае и никой в църковните среди не го взима сериозно за нещо стойноствно, а и твърде късно са го хиротонисали за епископ за да бъде авторитет. Колкото педерунгелът и доносник на КГБ Лазар Журбенко е авторитетен катакомбник, толкова и въпросният Секач. Едно са сънищата на този и онзи и друго нещо е Учението на Църквата.
Дори Генадий да би бил канонизиран светец, пак сънищата му не могат да бъдат авторитет. Има велики светии като преп. Ефрем Сирин (Сириец), който макар и да е канонизиран, не всички негови творби са признати да са в съгласие с Учението на Църквата. Църквата не ги е осъдила като ереси, но не ги препоръчва.
Вашият Генадий не е Ефрем Сирин и сънищата му нямат никаква вероучителна стойност. Дори митарствата да са реалност, Генадий не може да служи за авторитетното им доказателство.
Не всеки буламач е душеспасителна духовна храна.
В дадения случай са несравнимо по-полезни детските приказки на Андерсен, отколкото страшилките на Генадий.
Ако сте искали да правите апология на митарствата, които водят началото си от сънища-псево-видения, защо сте протегнали голямата въдица с Генадий?
Какъв катакомбен герой е, след като цял свят го знае и никой в църковните среди не го взима сериозно за нещо стойноствно, а и твърде късно са го хиротонисали за епископ за да бъде авторитет. Колкото педерунгелът и доносник на КГБ Лазар Журбенко е авторитетен катакомбник, толкова и въпросният Секач. Едно са сънищата на този и онзи и друго нещо е Учението на Църквата.
Дори Генадий да би бил канонизиран светец, пак сънищата му не могат да бъдат авторитет. Има велики светии като преп. Ефрем Сирин (Сириец), който макар и да е канонизиран, не всички негови творби са признати да са в съгласие с Учението на Църквата. Църквата не ги е осъдила като ереси, но не ги препоръчва.
Вашият Генадий не е Ефрем Сирин и сънищата му нямат никаква вероучителна стойност. Дори митарствата да са реалност, Генадий не може да служи за авторитетното им доказателство.
Не всеки буламач е душеспасителна духовна храна.
В дадения случай са несравнимо по-полезни детските приказки на Андерсен, отколкото страшилките на Генадий.
Re: Житие на схимитрополит Генадий (Секача)
За катакомбна руска църква се заговорва след прословутата декларация на митрополит Сергий Страгородски. Предполага се, че самият патриарх Тихон е хиротонисвал тайни епископи, но традиционно под "катакомбна руска църква" се разбират верните на патриарх Тихон, които не признават и не поменават в молитвите си узорпатора Сергий Страгородски.
Прот. Александър Мен е започнал своите първи духовни стъпки под ръководството на каткомбната схиигумения Мария в Сергиев Посад.
Не е зле онези, които спрягат руската катакомбност да прочетат за подвига на въпросната схиигумения Мария и най-вече интервюто във видео клипа на нейните чеда, които подчертават, че в тяхното съзнание никога не е съществувал този израз "катакомбни". Това название се появява твърде късно. В онова време е ставало дума за признаващи Сергий Страгородски и за непризнаващи болшевишките радости за радости на църквата, според Декларацията.
Вашият герой Генадий няма абсолютно никакво морално право да се смята за катакомбник и само хора с лабилна психика могат да го тачат за такъв, защото той няма нищо общо с онези идейни противници на митрополит Сергий.
В житието му четем следното:
Обърнете внимание колко идиотщина съдържа само едно единствено изречение. Човек трябва да е неспасяемо бесноват за да признае Генадий за катакомбник. Житието твърди, че първото му ръкоположение е извършено от професионалния симонит Леонтий.
Леонтий не може да създава катакомбна църква след като е признал болшевишките радости на Сергий Страгородски за църковни радости. Леонтий приема сан при Сергий, после се появява в Украинеска Автономна Църква, което ще рече, че се отделя от единната Росийска църква. После отива в Руската задгранична църква и за ПАРИ създава гръцката старостилна иерархия.
Но буламачът и идиотщината на Генадий не започват и не свършват с вещия в симонията играч Леонтий, станал Чилийски.
В житието се упоменава Лаврентий Черниговски. Той е канонизиран официално и е препоръчвал на своите чеда да не приемат украинската автокефалия, ако един ден такава се появи. Леонтий бил автокефалист още по времето на Лаврентий и с благодатта на узорпатора Сергий изфабрикувал катакомбността на Генадий.
Може ли нормални хора да си губят времето и да рекламират този шарлатанин Генадий Секач?! И смех и грех!
, който измами РПЦЗ, но никой никога не го е признавал за същински катакомбен християнин и има твърде много свидетелства, че той е бил провокатор и доносник на руските тайни служби.
Това Генадиево изчадие с бандитска мутра има ли благообразието на същински катакомбник?
, който направи дядо Фотий митрополит.
Матушка Серафима и старците сигурно са се преобърнали в гробовете си, че провокаторите секачевци в лицето на Агатангел са изфабрикували цял секачевски митрополит на българското старостилие в лицето на свето-Триадицкия Фотий.
Прот. Александър Мен е започнал своите първи духовни стъпки под ръководството на каткомбната схиигумения Мария в Сергиев Посад.
Не е зле онези, които спрягат руската катакомбност да прочетат за подвига на въпросната схиигумения Мария и най-вече интервюто във видео клипа на нейните чеда, които подчертават, че в тяхното съзнание никога не е съществувал този израз "катакомбни". Това название се появява твърде късно. В онова време е ставало дума за признаващи Сергий Страгородски и за непризнаващи болшевишките радости за радости на църквата, според Декларацията.
Вашият герой Генадий няма абсолютно никакво морално право да се смята за катакомбник и само хора с лабилна психика могат да го тачат за такъв, защото той няма нищо общо с онези идейни противници на митрополит Сергий.
В житието му четем следното:
Обърнете внимание колко идиотщина съдържа само едно единствено изречение. Човек трябва да е неспасяемо бесноват за да признае Генадий за катакомбник. Житието твърди, че първото му ръкоположение е извършено от професионалния симонит Леонтий.
Леонтий не може да създава катакомбна църква след като е признал болшевишките радости на Сергий Страгородски за църковни радости. Леонтий приема сан при Сергий, после се появява в Украинеска Автономна Църква, което ще рече, че се отделя от единната Росийска църква. После отива в Руската задгранична църква и за ПАРИ създава гръцката старостилна иерархия.
Но буламачът и идиотщината на Генадий не започват и не свършват с вещия в симонията играч Леонтий, станал Чилийски.
В житието се упоменава Лаврентий Черниговски. Той е канонизиран официално и е препоръчвал на своите чеда да не приемат украинската автокефалия, ако един ден такава се появи. Леонтий бил автокефалист още по времето на Лаврентий и с благодатта на узорпатора Сергий изфабрикувал катакомбността на Генадий.
Може ли нормални хора да си губят времето и да рекламират този шарлатанин Генадий Секач?! И смех и грех!
, който измами РПЦЗ, но никой никога не го е признавал за същински катакомбен християнин и има твърде много свидетелства, че той е бил провокатор и доносник на руските тайни служби.
Това Генадиево изчадие с бандитска мутра има ли благообразието на същински катакомбник?
, който направи дядо Фотий митрополит.
Матушка Серафима и старците сигурно са се преобърнали в гробовете си, че провокаторите секачевци в лицето на Агатангел са изфабрикували цял секачевски митрополит на българското старостилие в лицето на свето-Триадицкия Фотий.
Re: Житие на схимитрополит Генадий (Секача)
Как хубаво наплюхме покрай всичко и св. Иоан Кронщадски...
Спорете със Руската задгранична. Аз в тия сложни времена и връзки/взаимовръзки не се наемам да хвърля камък... Който е без грях - да мята смело!
Спорете със Руската задгранична. Аз в тия сложни времена и връзки/взаимовръзки не се наемам да хвърля камък... Който е без грях - да мята смело!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта