Имат ли Светите Отци, Светия Дух?
Re: Имат ли Светите Отци, Светия Дух?
Както ми беше казал един наш монах, с протестанти не се спори. Цялата тема и всички мнения дотук са поредното доказателство за правдивостта на думите му.
Тези хора няма да приемат православната позиция, независимо колко пъти им пишат братята Кабрал и Зограф. Целта с периодичните им явявания далеч не е да дискутират, а да всеят раздори. Очевидно не им е достатъчно да беснуват по сборищата си, нужно им е да го правят и тук.
Тези хора няма да приемат православната позиция, независимо колко пъти им пишат братята Кабрал и Зограф. Целта с периодичните им явявания далеч не е да дискутират, а да всеят раздори. Очевидно не им е достатъчно да беснуват по сборищата си, нужно им е да го правят и тук.
Re: Имат ли Светите Отци, Светия Дух?
Многократно съм казвал, че пиша за православните, не за евангелистите, а подкрепям и тезата, макар и неправилна от църковно гледище, че не е редно в рая да има навалица.
Вярно, че това беше докато из България дивееха безброй проповедници които така бяха опищели орталъка с псевдобиблейски истории, че много православни се съмняваха дали Църквата въобще е чувала за Библията. Сега изчезнаха някъде и общо взето трудно се намира някой да се заядеш с него за спорта.
Не е вярно, че с евангелист няма смисъл да се спори, много от най-ревностните православни са били евангелисти, но като цяло тезата, че не трябва да се влиза в спорове е правилна.
Вярно, че това беше докато из България дивееха безброй проповедници които така бяха опищели орталъка с псевдобиблейски истории, че много православни се съмняваха дали Църквата въобще е чувала за Библията. Сега изчезнаха някъде и общо взето трудно се намира някой да се заядеш с него за спорта.
Не е вярно, че с евангелист няма смисъл да се спори, много от най-ревностните православни са били евангелисти, но като цяло тезата, че не трябва да се влиза в спорове е правилна.
Re: Имат ли Светите Отци, Светия Дух?
Йоане, ние говорим за получаване на даровете на Духа, което става с полагане на ръце апостолски, а не до изцеление на временна слепота. Светия Дух се получава при кръщението, а даровете му при миропомазване, съответно с полагане на ръце апостолски, докато апостолите са били живи.
За Анания съм обяснявал поне 5 пъти на Випаз и тоя май схвана как са нещата там. Ще обясня на тебе:
В глава IX, на Деяния на свети апостоли Господ се явява на Савел и Анания. Това е изключително събитие, което не се повтаря. Точно заради изключителността му, а и да няма шарлатани в бъдеще, то е видяно от мнозина - Савел, Анания, спътниците на Павел и в този смисъл никой не може да твърди, че Иисус му се явил лично и му казал да полага ръце:
"Господ каза: Анание! Той отговори: ето ме, Господи! А Господ му рече: стани, та иди на улицата, която се нарича Права, и подири в Иудината къща един тарсянин, на име Савел; ето той се моли, и видя във видение мъж, на име Анания, влязъл и възложил ръка върху него, за да прогледа.
Първо става дума за изключително събитие, случило се само веднъж в Писанията: след възнесението Йисус да се яви на някой. След това видението получава и Павел, той се моли и вижда как при него ще отиде Анания и ще положи ръка върху му, за да прогледа.
Какво се случва по нататък:
"Анания отиде и влезе в къщата и, като възложи върху му ръце, рече: брате Савле! Господ Иисус, Който ти се яви по пътя, по който дохождаше ти, ме прати, за да прогледаш и да се изпълниш с Дух Светий. И изведнъж сякаш люспи паднаха от очите му, и той веднага прогледа и, като стана, покръсти се";
Анания казва на Павел, че е изпратен да извърши две неща:
първото, да възложи ръка върху му "за да прогледа";
второто, да извърши действия с които Павел да се изпълни с Дух Светий.
Анания извършва тези две неща:
първо, полага ръце и Савел проглежда;
второ, кръщава Савел и той получава Светия Дух.
Ето как е преразказано събитието и в глава XXII на Деяния:
"Анания,.... дойде при мене, застана и ми рече: брате Савле, прогледай! И аз тозчас прогледах и погледнах към него. А той ми каза: Бог на нашите отци те е отредил да познаеш волята Му, да видиш Праведника и да чуеш глас от устата Му, защото ще Му бъдеш свидетел пред всички човеци за онова, що си видял и чул. И сега що се бавиш? Стани, кръсти се и умий греховете си, като призовеш името на Господа Иисуса".
С полагане на ръце Анания излекува слепотата на Савел, символизираща слепотата на юдейството и земното. След което апостолът се кръщава за опрощение на греховете, като призовава името на Иисуса Христа.
Кръщението в името на Иисус Христос или наричаното от някой "Христово кръщение" е кръщението за опрощение на греховете. Друго кръщение в богочовешкия организъм на Църквата няма. защото един е Господ, една е и вярата.
За Анания съм обяснявал поне 5 пъти на Випаз и тоя май схвана как са нещата там. Ще обясня на тебе:
В глава IX, на Деяния на свети апостоли Господ се явява на Савел и Анания. Това е изключително събитие, което не се повтаря. Точно заради изключителността му, а и да няма шарлатани в бъдеще, то е видяно от мнозина - Савел, Анания, спътниците на Павел и в този смисъл никой не може да твърди, че Иисус му се явил лично и му казал да полага ръце:
"Господ каза: Анание! Той отговори: ето ме, Господи! А Господ му рече: стани, та иди на улицата, която се нарича Права, и подири в Иудината къща един тарсянин, на име Савел; ето той се моли, и видя във видение мъж, на име Анания, влязъл и възложил ръка върху него, за да прогледа.
Първо става дума за изключително събитие, случило се само веднъж в Писанията: след възнесението Йисус да се яви на някой. След това видението получава и Павел, той се моли и вижда как при него ще отиде Анания и ще положи ръка върху му, за да прогледа.
Какво се случва по нататък:
"Анания отиде и влезе в къщата и, като възложи върху му ръце, рече: брате Савле! Господ Иисус, Който ти се яви по пътя, по който дохождаше ти, ме прати, за да прогледаш и да се изпълниш с Дух Светий. И изведнъж сякаш люспи паднаха от очите му, и той веднага прогледа и, като стана, покръсти се";
Анания казва на Павел, че е изпратен да извърши две неща:
първото, да възложи ръка върху му "за да прогледа";
второто, да извърши действия с които Павел да се изпълни с Дух Светий.
Анания извършва тези две неща:
първо, полага ръце и Савел проглежда;
второ, кръщава Савел и той получава Светия Дух.
Ето как е преразказано събитието и в глава XXII на Деяния:
"Анания,.... дойде при мене, застана и ми рече: брате Савле, прогледай! И аз тозчас прогледах и погледнах към него. А той ми каза: Бог на нашите отци те е отредил да познаеш волята Му, да видиш Праведника и да чуеш глас от устата Му, защото ще Му бъдеш свидетел пред всички човеци за онова, що си видял и чул. И сега що се бавиш? Стани, кръсти се и умий греховете си, като призовеш името на Господа Иисуса".
С полагане на ръце Анания излекува слепотата на Савел, символизираща слепотата на юдейството и земното. След което апостолът се кръщава за опрощение на греховете, като призовава името на Иисуса Христа.
Кръщението в името на Иисус Христос или наричаното от някой "Христово кръщение" е кръщението за опрощение на греховете. Друго кръщение в богочовешкия организъм на Църквата няма. защото един е Господ, една е и вярата.
- Aurelia Felix
- Модератор
- Мнения: 4097
- Регистриран на: ср авг 12, 2009 8:47 pm
- Aurelia Felix
- Модератор
- Мнения: 4097
- Регистриран на: ср авг 12, 2009 8:47 pm
Re: Имат ли Светите Отци, Светия Дух?
Видях, че випаз цитирал светите отци за духовните дарби. Хубаво сте ги цитирал, но кой Ви излъга, че православната църква се бори днес срещу тези дарби? Вероятно твърдите нещо без да сте си направил труда да проучите как стоят нещата.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта