Имат ли Светите Отци, Светия Дух?

академични, професионални, лични разговори
Кабрал
Модератор
Мнения: 2534
Регистриран на: чет окт 02, 2008 11:32 pm

Re: Имат ли Светите Отци, Светия Дух?

Мнениеот Кабрал » пон яну 26, 2015 11:50 am

Ние, православните, следваме безприкословно Светото писание, а не човешки предания, и предлагам да се държим о боговдъхновеното, което казва:

"А Господ му рече: стани, та иди на улицата, която се нарича Права, и подири в Иудината къща един тарсянин, на име Савел; ето той се моли, и видя във видение мъж, на име Анания, влязъл и възложил ръка върху него, за да прогледа".
Бог изпраща Анания за да върне зрението на Савел, като възложи ръце върху него.

"Анания отиде и влезе в къщата и, като възложи върху му ръце, рече: брате Савле! Господ Иисус, Който ти се яви по пътя, по който дохождаше ти, ме прати, за да прогледаш и да се изпълниш с Дух Светий. И изведнъж сякаш люспи паднаха от очите му, и той веднага прогледа и, като стана, покръсти се";

Привидно Анания "разширява" мисията си, като освен полагането на ръце казва, че е изпратен за да се изпълни Савел със Дух Светий. Това разширяване обаче е привидно, защото при възнесението Иисус Христос изпраща апостолите да кръщават с вода и Дух и "во имя Отца, Сина и Духа Светаго". Анания полага ръце и апостолът проглежда. Актът с полагането на ръце е завършен и Савел "стана". някак си е трудно да станеш с възложени върху ти ръце. Очевидно е, че актът на кръщението е последващ и точно при него Савел получава Дух Светий. В този стих разказвача се явява трето лице и ни представя картината отстрани, но в 22 глава на Деяния Савел, вече известен като ап.Павел пи разказва от първо лице, ед.ч.:

"Анания,.... дойде при мене, застана и ми рече: брате Савле, прогледай! И аз тозчас прогледах и погледнах към него. А той ми каза: Бог на нашите отци те е отредил да познаеш волята Му, да видиш Праведника и да чуеш глас от устата Му, защото ще Му бъдеш свидетел пред всички човеци за онова, що си видял и чул. И сега що се бавиш? Стани, кръсти се и умий греховете си, като призовеш името на Господа Иисуса".


Виждаме, че след полагането на ръцете и проглеждането на Павел, за което Иисус Христос е дал сила на Анания, последва разговор и Анания призовава Павел да се кръсти, като умие греховете си, призовавайки името на Господа Иисуса. Това е именно християнското кръщение с вода и Дух, за опрощение на греховете.

същото виждаме и в глава 8, епизода с евнуха:
"па слязоха двамата във водата, Филип и скопецът; и кръсти го. Когато пък излязоха из водата, Дух Светий слезе върху скопеца"...

Никога не се е спорило, че само и единствено апостолите низхождат даровете на Духа, за това е посветена нарочна глава в Деяния:
"А Симон, като видя, че Дух Светий се дава чрез възлагане ръцете апостолски, донесе им пари и рече: дайте и мене тая власт, та, комуто възложа ръце, да приема Духа Светаго".

Очевидна е несъстоятелността на тезата, че някой "от само себе си" може да започне да полага ръце.

Това ти го пиша за втори път, да видим дали ще го разбереш до петия, като Випаз, или ще трябват повече?
ven4e
Потребител
Мнения: 2975
Регистриран на: чет мар 27, 2008 8:13 pm

Re: Имат ли Светите Отци, Светия Дух?

Мнениеот ven4e » пон яну 26, 2015 2:06 pm

Вие протестантите за нищо ги нямате седемдесетте, за които се разказва в Лука 10:1-11. Това са мъже, които Христос е избрал и е изпратил да проповядват - какво по-ясно определение за апостоли, точно като дванайсетте, с единствената разлика, че не са били на Тайната Вечеря. Те също имат дарби, както е описано в Евангелието и дали ще ги наречеш апостоли или ученици е взаимнозаменяемо. От тях са били Варнава (Деян. 14:14) и Яков, брат Господен (Гал. 1:19). А че са били доста, провери в 1 Коринтяни 15 глава, където в прав текст е казано "след това на всички апостоли", демек има и много такива, които не са дванайсетте и не са Павел, защото на него Христос се е явил последен (1Кор. 15:8). А и дванайсетте са наричани толкова често ученици, че думата "ученик" е аргумент по-скоро за, отколкото против апостолството на Анания. И една малка забележка относно твърдението:
Йоан написа:Няма никакво съмнение, че и обикновен ученик може да кръщава със Светия Дух апостол.

В момента на Кръщението Павел не е никакъв апостол, а фарисеят Савел, когото обаче Божията благодат преобразява и призовава към благовестие, ако и Господ да е знаел предварително какво ще се случи (Деян. 9:15-16).

Върни се в “богослови”



Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост