Нормалната и правилна позиция, изразена от министър Вълчев!

обсъждане на професионални теми. вероучението в училищата
sandi
Потребител
Мнения: 1174
Регистриран на: вт мар 06, 2007 6:31 pm

Re: Нормалната и правилна позиция, изразена от министър Вълчев!

Мнениеот sandi » пон мар 23, 2009 12:36 pm

refab
Потребител
Мнения: 1164
Регистриран на: пон окт 09, 2006 7:25 pm

Re: Нормалната и правилна позиция, изразена от министър Вълчев!

Мнениеот refab » пон мар 23, 2009 1:40 pm

Все пак, да уточня, че, все пак, нямам становище за цялостната личност и дейност на министъра-нямам достатъчно информация, освен това, той принадлежи на политическа сила, чийто водач не уважавам достатъчно, а в някои негови аспекти не мога да го понасям изобщо, меко казано!
В тази тема съм респектиран положително от конкретната му изява и от интелигентността и балансираността на стила му!
sandi
Потребител
Мнения: 1174
Регистриран на: вт мар 06, 2007 6:31 pm

Re: Нормалната и правилна позиция, изразена от министър Вълчев!

Мнениеот sandi » пон мар 23, 2009 8:48 pm

Ф.Николов
Потребител
Мнения: 149
Регистриран на: вт яну 27, 2009 6:00 pm

Re: Нормалната и правилна позиция, изразена от министър Вълчев!

Мнениеот Ф.Николов » нед май 10, 2009 9:09 pm

Категорично подкрепям идеята за задължително религиозно обучение, даже се подписах преди време в книгата специално по този случай в александър невски три пъти с различни имена, като прибавих при това, че искам да се изучава само православно-конфесионално вероучение и то не от училище, а още от детската градина и където е възможно и от яслите. Като мотив за това мога да посоча, че знам една фирма за играчки със смесено участие (датско-българска), която може да направи много хубави различни дрънкалки на църковна тематика, които хем ще развличат децата, хем ще ги настройват положително към възприемане на спасителната истина; което в крайна сметка ще ги приучи да разпознават моралното от неморалното поведение и ще изгради повечето от тях като достойни православни граждани на нашата държава.

Разчитам освен това на конфесионалното обучение по православие като незаменимо средство за създаване на твърди и непоколебими атеисти. Въпреки, че целта на православната църква е набиране на клиенти за осъществяване на оборот от различни по вид църковни дейности и оползотворяване ресурсите на църковните имоти, както и намеренията на една дузина религиозни фондации да спрат да просят средства от чужбина и да си осигурят твърди приходи на местна почва, а освен това и десетките хиляди богословски кадри от пропаднали и необразовани семейства да намерят препитание, убеден съм, че всеки нормален човек, който премине още от най-малък през религиозното обучение в последствие е изгубен за "вечната кауза".Това го знаят всички непредубедени хора, и в позицията на БПЦ наглостта е не толкова в намеренията й (макар и скрити), а в това че използва страданието на хората за да изпълни икономическите си замисли.

Нямам никакво съмнение, че само тази програма е в състояние да създаде такъв значителен брой атеисти, че след известно време ръководството на БПЦ ще се моли от сутрин до вечер да се върне сегашното положение, в което единствените й врагове са определени хора от властта, но като цяло няма ясно изразена обществена позиция срещу нея.Основание за тези ми прогнози се явява фактът, че образованите в православните ценности и правила няма да бъдат: "бивши" наркомани, "бивши" сектанти, деца на комунисти, открили прелестите и дълбочините на православната вяра в напреднала възраст, различни националисти придатъци на комунистите, както и деца на родители със средно и основно образование, хора със слаба психика, лесно манипулируеми, реваншисти и т.н. т.е повечето от православните които крепят БПЦ в момента. Че ще има такива спор няма - клиенти ще има - спокойно! но ще има и базброй други, които много бързо могат да направят елементарни съпоставяния, анализ и критика, за да разберат кой, какво и защо изисква от тях и да си направят изводите, също няма спор. Разбира се, резултатите ще се очакват в не толкова близко бъдеще, обаче си заслужава.

Никакви съвременни теории, никакви научни открития и факти, никакви достижения, никаква култура, никакво изкуство не са в състояние да създадат идеалния, безкомпромисен атеист за цял живот. Така че аз настоявам още от тази есен да започне конфесионалното-православно вероучение и да го преподават свещеници, ако е възможно с дълги бради, за да имат децата по-голям респект от тях. Така след около 10-15 години ще има потенциален материал, а след още 10-12 години и твърди завършени атеисти, отвратени веднъж и завинаги от религията.

"Помощ, спасяват ни!" това ще бъде девизът на всеки честен атеист, който ще извезем с пурпурни конци на знамето на свободата от религиозните предразсъдъци и суеверия.

:))
Потребителски аватар
Мария
Модератор
Мнения: 1471
Регистриран на: пон дек 11, 2006 11:34 am

Re: Нормалната и правилна позиция, изразена от министър Вълчев!

Мнениеот Мария » пон май 11, 2009 10:40 am

Ф.Николов, много си черноглед :? Моите познати православни по никакъв начин не се вписват в описаните от тебе профили...
Неприятно ми е, че се усеща някаква злост от мненията ти..
ТодорК
Модератор
Мнения: 1140
Регистриран на: пон окт 06, 2008 2:36 pm

Re: Нормалната и правилна позиция, изразена от министър Вълчев!

Мнениеот ТодорК » пон май 11, 2009 11:32 am

Като става дума за вероучение, аз винаги съм бил "за" - разбира се, в незадължителна форма. Не мисля че е правилно (то няма и как да стане) да бъден насилван някой да приеме християнството. Сега обаче е точно обратното - училищата са изцяло атеистични и в тях се проповядва само атеистичната гледна точка за всичко. Считам, че е честно и почтено (спрямо всякакви стандарти) да има възможност за избор.

Ф. Николов, боя се че не разбрах каква точно е позицията ти:
1. Ти си против вероучението по принцип
или
2. Не си против самото вероучение, а считаш че БПЦ е корумпирана, лицемерна и неспособна да го проведе по един правилен начин. И всъщност търси да получи главно икономически (светски) облаги.

Признавам също че съм доста любопитен относно самия теб. Ти казваш че си атеист, но имаш доста задълбочени познания както за християнството/православието като цяло, така и за проблемите в тези среди. Може би се интересуваш чисто философски от въпроса? Или някога самият ти си се движил в такива кръгове? Интересно ми е да науча също какво интересно намираш в християнството и разговорите с християни при положение, че си атеист.
Можеш да ми пишеш ЛС ако считаш че въпросите ми са лични или да не ми отговаряш изобщо - ако са твърде лични :)
who am i

Re: Нормалната и правилна позиция, изразена от министър Вълчев!

Мнениеот who am i » пон май 11, 2009 1:16 pm

Абе не разбрахте ли, че Фичката си прави майтап с вас. Преди време в еднат тема Илиан доказа, че той и Ангел Небесен са един и същи човек, най-малкото пишат от едно и също IP. Човекът е във форума, за да си прави майтап. Ето например темата с проституцията. Пусна я, за да се избъзика с нас и да гледа сеир. вижте колко хора му се вързаха на долнопробната провокация(вкл. и аз). Така че не му се връзвайте на мненията. И сега очаквам как ще отрече, че той не е АН, при положение, че Илиан го показа със снимка в някоя от темите.

Фичo, пардон, Ангиле, ко стаа батка? Аресва ли ти сеира? Ни съм прав, нали? Пак се правя на морализатор, че в случая даже и на доносник. Леле, колко съм долен. Може и да съм долен, но пиша това, за да не ти се връзват свестните съфорумци на простотиите и провокациите.

Не му се връзвайте на евтините бъзици ;)
Ф.Николов
Потребител
Мнения: 149
Регистриран на: вт яну 27, 2009 6:00 pm

Re: Нормалната и правилна позиция, изразена от министър Вълчев!

Мнениеот Ф.Николов » пон май 11, 2009 1:29 pm

ТодорК да започнем от начало...

моля Ви не използвайте изтъркани реваншистко-попски клишета как образованието било атеистично. Няма нищо такова, то не може и да съществува, защото няма атеистична доктрина (и не привеждайте аргумента с "дарвинизма", с комунистическото наследство, със "съвременността", научни теории и т.н.). Религиозните хора, в частност християните, пречупват всичко през своите интереси; и когато не видят различните си доктринални разработки да влизат в употреба на индоктринация (в който се състои смисълът им), започват наляво-надясно да вият как всичко било атеизъм, как цялото общество се гърчи в непоносими страдания, как нравствените ценности се задават само от религията, как само и единствено "Личността" се задава от "вярата" и хиляди подобни глупости, повтаряни до втръсване.

Друго е интересно: на мен винаги ми е бил непонятен един единствен факт от религиозната психология. Мога да разбера донякъде как някой разпалено защитава вярата си, убежденията си, как е твърдо убеден, че той е функция от това в което вярва, че ценностите, които изповядва са толкова емоционално вкоренени в съзнанието му, че пречупват целия свят през призмата си; в някакъв смисъл няма значение дали човек си дава сметка за ценностния си когнитивизъм или възприема някакво по-имплицитна позиция за ценностите и нагласите си, вярата за него може да е целият му живот и да я разглежда романтично-органически като не я "рационализира", в крайна сметка има един ВУЛГАРНО/ЦИНИЧЕН скрит елемент присъщ на всички вярващи: това да "знаеш", че можеш да определиш човека чрез вярата си, да го опишеш, да го сведеш до "вечност" (рая/ада), общо казанода се месиш във "вътрешния свят" на човека и да си играеш с него дори без да подозираш.

Това взиране в чувствата, мислите, намеренията на човека е такъв неописуем ОТВРАТ, че аз признавам си не мога да си го обясня напълно. Не мога да разбера, как човек няма елементарно чувство за дистанция, за уважение, мисъл за това, че всичко, което вярващия описва чрез "вечното си слово" може да е негова гледна точка; не разбирам как нещо написано може да се разпростре и опише веднъж и завинаги живота в неговата цялост, всичко живо; що за хора са това, които боготворят ДУМИ. Какво са думите в крайна сметка? Що за претенции са това да определяш кое е "важно", кое не е "важно", кой как трябва да се държи, как да постъпва, какво да чувства, що за малоумие е това...не мога да си обясня. Как така човек не знае до къде може да се разпростира в отношенията с всеки друг, да не говорим за различно вярващия, изобщо за различния човек? Що за арогантна убеденост, че "нещата" са такива, каквито ти ги виждаш чрез вярата си и не могат да бъдат други, че всичко ценно е това, което ти кажеш, че е ценно, другото не е и не може да бъде ценно? ......не знам...за мен това е някакъв вид тежка болест, някаква "душевна" нечистоплътност...по друг начин не мога да си го обясня.

Това за любовта е такава световноисторическа басня/гавра, че няма никакво съмнение в това колко престъпници е създала и колко хора е убила; не тя пряко, разбира се, опосредствено, тихо, спокойно, подмолно...да неговорим, че "любовта" в нейния краен религиозен контекст е някаква форма на пасивно-страдалческо отношение, което възприема "действието" като причина за всяко страдание и затова се въздържа от всякакви "действия".

за начало е това; ако можеш дай ми някакво обяснение........
:wave:


п.с. не съм никакъв "Ангел", пиша от компютър, който е достъпен за още поне 10 човека; никакъв "сеир" не искам да правя... ако пък толкова много държите мога и Ангел да стана :wave:
ТодорК
Модератор
Мнения: 1140
Регистриран на: пон окт 06, 2008 2:36 pm

Re: Нормалната и правилна позиция, изразена от министър Вълчев!

Мнениеот ТодорК » пон май 11, 2009 3:19 pm

Ф.Николов
Потребител
Мнения: 149
Регистриран на: вт яну 27, 2009 6:00 pm

Re: Нормалната и правилна позиция, изразена от министър Вълчев!

Мнениеот Ф.Николов » ср май 13, 2009 3:18 pm

Уважаеми ТодорК

по всички изглежда, че в този форум е разпространена някаква Ангело-фобия; по прочетеното в една друга тема заключавам, че се се стигнало до някакво остро параноично-агресивно състояние, при което всяка критика, въпроси, различно-провокативни мнения се преписват на някакво същество – Ангел Небесен – което пък по някакъв начин насочва и към мен. Обърнете внимание, че дори и някой да реши да си прави "шега" или да гледа "сеир", чисто хипотетично говоря, едва ли ще си сменя непрекъснато и безразборно ник-а. Така, че моят съвет към вас е поне да определите един "враг" и да обстрелвате само него (ако ви се занимава, разбира се); освен това, сега се сещам – как преценявате кога някой говори сериозно и кога се шегува – дори и да приемем, че пише от друг никнейм; значи трябва да приемете най-малкото едно негово истинско лице, т.е. нещо, което ви импонира в по-голяма степен в един случай отколкото в друг...а откъде в крайна сметка знаете кое е истинското му лице, за да заключите, че той е "еди-какъв си"?...това между другото.

Що се отнася до мен не знам точно как да Ви уверя, че и една дума написана от мен, не е с цел "заяждане", нито гледане на "сеир"; напротив всичко, което пиша е напълно сериозно (дори и когато използвам ирония) и според силите ми обосновано.

В какво се изразява точно и конкретно атеистичното образование в България?
Тази изтъркана позиция: “всеки вярва в нещо...” е църковна позиция. Все едно аз да кажа: никой не може да вярва в нищо, следователно и да вярва в бога, защото просто не може да се вярва...

Християнският мироглед доколкото е конструиран да привилегирова "Някой" или "Нещо" над човека, да!!!, категорично го смятам за ОТВРАТ; НО конкретен човек, който въпреки "вярата" си е способен да зачита човека срещу себе си, само заради него, а не заради някакви "свръхестествени сили" не го смятам за отврат. За мен лично, това, че някой се нуждае от Пример, Образец, в който да вярва и заради който да определя отношението си към хората или "Личноста" е дълбоко унижаващо човека. В крайна сметка, човек не гледа конкретния друг, а търси това в което вярва да намери в другия – това също го смятам за отврат. Има някаква невероятна подмяна, някакво шизофренна конструкция в личността на вярващия. От една страна той трябва да обича ближния си, от друга обаче той не може да го обича, ако не обича "Нещо" - "Някой", което да се явява трансмисия за любовта му. Какво трябва да открива "любящият" християнин в другия – умален образ, на някакъв друг по голям образ – бог. Това уголемяване на трансцеденцията, вярата, бога като причина и единствено условие да видиш другия е като някакво оправдание/непризнато извинение за това, което искаш да извършиш спрямо човека или да видиш в него. Това "заради нещо", "поради някакви обстоятелства" не само не може да бъде любов, а води до точно обратното......

Защо идвам да общувам с хрстияните? Мисля, че въпросите ми добре казват какво ме интересува. Аз признавам на всеки човек възможността да определя за себе си: кое е важно, кое е ценно, какво да го интересува, какво да привилегирова и какво да изключва от живота си.......едно нещо не мога да разбера.....А-Б-С-О-Л-Ю-Т-И-З-А-Ц-И-Я-Т-А......на всичко и всеки според един единствен критиерий.... и тъй като смятам, че религията е нейното убежище, а пък в конкретния случай християнството я изразява, въпросите, които задавам в прединия си пост показват защо не приемам религиозното образование и не разбирам религиозното отношение към света от страна на християните. Не мисля да ги повтарям отново, но ги смятам за важни...те са свързани с незачитането на човека заради "божиите повели".
Потребителски аватар
Мария
Модератор
Мнения: 1471
Регистриран на: пон дек 11, 2006 11:34 am

Re: Нормалната и правилна позиция, изразена от министър Вълчев!

Мнениеот Мария » ср май 13, 2009 4:55 pm

Agni
Потребител
Мнения: 384
Регистриран на: съб фев 07, 2009 5:21 pm

Re: Нормалната и правилна позиция, изразена от министър Вълчев!

Мнениеот Agni » ср май 13, 2009 7:44 pm

Потребителски аватар
Мария
Модератор
Мнения: 1471
Регистриран на: пон дек 11, 2006 11:34 am

Re: Нормалната и правилна позиция, изразена от министър Вълчев!

Мнениеот Мария » чет май 14, 2009 9:50 am

Бе човече, ти да н`си някакъв си своеобразен биг брадър и да наблюдаваш отвисоко и да знаеш всички кой що прави? :roll: :D :wink: Н`дей тъй.

За причините някой, да се присъеди към някое вярване съвсем не мога да споря. Може и повече да са, чини ми се, не си изброил всичките.
Не ми е приятно ти да определяш моята и то без да ме познаваш.
Все пак имам си "моята" камбанария и съм доволна с нея. Ти що искаш да ми развалиш рахата? :)
Ф.Николов
Потребител
Мнения: 149
Регистриран на: вт яну 27, 2009 6:00 pm

Re: Нормалната и правилна позиция, изразена от министър Вълчев!

Мнениеот Ф.Николов » чет май 14, 2009 8:22 pm

Драга ми Мария, прави ми впечатление, че щракаш по клавиатурата само за да се намираш работа.
Разбира се, че гледам от "моята си камбанария", оставам и вас да правите същото; това, което трябва да разбереш е, че има разлика, между абсолютистката гледна точка, която не позволява на други истини да съжителстват с нея и в нефундаменталиски настроени свегогледи, които виждат и признават (не приемат) другата камбанария наравно със своята.

Agni напълно споделем това, което пишеш за приемането на вярата/религията.

По отношение на образованието, религиозните ни приятели не правят разлика между това, в училище да се учи, че няма бог и това, да не се учи, че има бог; тези неща за тях са еднакви, защото те задължително искат да "спасяват", просто на всяка цена са убедени в "спасителната" си истина.

Как оправдават своите намерения: когато вярващи вършат поразии - "всички сме грешни"; когато невярващи вършат престъпления: "ето до какво води безбожието", Общо казано: "бог да пази йезуитите"!!!! :biggrin:
Ф.Николов
Потребител
Мнения: 149
Регистриран на: вт яну 27, 2009 6:00 pm

Re: Нормалната и правилна позиция, изразена от министър Вълчев!

Мнениеот Ф.Николов » вт юни 02, 2009 2:35 pm

Тук искам да постна предложението/концепцията на проф. Георги Бакалов (православен християнин) по отношение на преподаването на предмет "Религия" (не вероучение!!!) в държавните училища. До известна степен съм съгласен с тях; но само като погледна мотивите, принципите, целите и задачите и сравня с православната действителност в България освен смях :lol: нищо друго не може да предизвикат тези "изисквания"; няма точка от тях, която да може да се изпълни от православен християнин (а и изобщо от християнин) и което е по-важно няма учител, който да се съобрази с тези изисквания и да може да преподава от тази гледна точка.

І. Мотиви за въвеждане на предмета

1. В българското общество преобладава мнението, че днес училището не допринася достатъчно за нравственото възпитание на младите хора.
2. Добрата морална образованост може да помогне на учениците да изберат положителна ценностна система и ще намали проявите на наркомания, насилие и обвързване с движения, изповядващи религиозен фанатизъм.
3. Потребността от повече морална образованост и възпитание трябва да се разглежда в контекста на днешните проблеми на България, породени от сложни исторически обстоятелства през последните няколко века, отрицателните последици от тоталитарния социализъм, бавния икономически и социален преход след 1989 г. към добре уредено модерно общество.
4. В тази ситуация важна роля играе диалогът между светското ирелигиозното начало в българското общество, което не винаги успява да разграничи атеизма от секуларизма.
5. Не трябва да се пренебрегват и съвременните проблеми в отношенията между религиите в глобален и регионален план. Липсата на адекватно преподаване на религия в училище несъмнено улеснява дейността на радикални политически и религиозни групи в България, които биха използвали религията за постигане на користни цели.
6. Посочените недостатъци и проблеми в българското училище са допълнително препятствие пред желанието на страната да бъде не само равноправен, но и равноценен член на европейското семейство от държави, култури, човешки общности и богатство от личности.
7. Училището е онази светска институция, която осигурява необходимите условия за балансирано представяне на нравствените традиции на световните религии и за запознаване на учениците с тях.
8. Обучението по предмет Религия се осъществява на основата на универсалните човешки права. Религиозната грамотност трябва да е част от общата грамотност на българския гражданин.


ІІ. Цели и задачи

Главната цел на този предмет е даде на учениците познания в религиозната сфера и да развие у тях усет и уважение към религиозното, което ще спомогне за адекватната им ценностна ориентация и ориентация сред различните религии. (тука пада голям смях :lol: :lol: :lol: , това дори не може да се разбере от православния християнин, да не говорим за споделяне на целите и задачите)

Обучението по религия има за задача да изгради граждани, които

- познават християнството, както и други световни и исторически религии;
- уважават религиозните възгледи на другия;
- умеят да живеят в мултирелигиозна среда и да водят междурелигиозен диалог;
- осъществяват обществено-полезни дейности и различни граждански и
- национални инициативи съвместно с представители на други вероизповедания;
- уважават светския характер на държавата.

тук забавлението продължава, това пък "хаптен" не може да се разбере :biggrin:

ІІІ. Принципи
1. Правни

Обучението по религия в българското училище съблюдава международните конвенции, ратифицирани от България, нейните конституционни и законови принципи:

Религиозна толерантност (Общата декларация за човешките права от 1948 г., чл. 26, § 2,);
Свобода на религията и съвестта (Общата декларация за човешките права от 1948 г., чл. 18);
Правото на детето на свобода на мисълта, съвестта и религията (Конвенцияза правата на детето, чл. 14, ал. 1);
Свобода на съвестта и избор на вероизповедание (Конституция, чл. 37;
Закон за вероизповеданията, чл. 4);

Равнопоставеност на вероизповеданията (Конституция, чл. 37; Закон за вероизповеданията, чл. 4);
Светски характер на държавата и образованието (Конституция, чл. 13;)

Закон за народната просвета, чл. 5; Закон за вероизповеданията, чл. 4);

Уважение към религията на другия (Закон за народната просвета, чл. 15) ;

:!: :!: :!: Недопускане на идеологическо и религиозно индоктриниране на учениците(Правилник за прилагането на ЗНП, чл. 4). :!: :!: :!:

това вече граничи с невъзможното възприятие от страна на православните християни:

2. Образователни

Преподаването на предмета е светско и култивира уважение на учениците към светските устои на българската държава, нейната конституция и закони;

Обучението по предмет "Религия" се основава на универсалните човешки права

Преподаването се осъществява изцяло и само в духа на религиозна, културна и личностна толерантност;

Преподаването на предмет Религия е открито за диалог и помага за ценностното ориентиране на учениците;

Обучението е интеррелигиозно и плуралистично;

Религиозната грамотност е неделима част от общата грамотност на българския гражданин;

---------
------------------


както винаги е било в България добрите идеи в най-добрия случай живеят/имат място само на хартия....... :biggrin:

Върни се в “преподаватели по вероучение”



Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост