Идете, научете...

споделете опит и интересни идеи
_Christian_
Потребител
Мнения: 28
Регистриран на: съб дек 08, 2007 3:02 pm

Мнениеот _Christian_ » съб яну 05, 2008 2:30 am

hiphopsusel
Потребител
Мнения: 1053
Регистриран на: чет фев 08, 2007 12:45 am

Мнениеот hiphopsusel » съб яну 05, 2008 10:26 am

Потребителски аватар
aktex
Потребител
Мнения: 2764
Регистриран на: нед апр 30, 2006 2:30 am

Мнениеот aktex » съб яну 05, 2008 10:59 am

Христиан .... хуманизмът поставя човека над всичко (тоест създанието), а християнството точно обратното ни учи. Че има един по силен от и от цар , по мощен от всички армии на света (тоест Създателя) ...

Ще дам точки по които Християнството и хуманизмът се различават.

1.ХРИСТИЯНСТВО
Суверенитетът на триединния Бог е изходната точка, и този Бог говори чрез непогрешимото Си слово.
1.ХУМАНИЗЪМ
Суверенитетът на човека и държавата е изходната точка, и словото на учения, елитарния човек е това, което трябва да взимаме под внимание.

2.ХРИСТИЯНСТВО
Трябва да приемем Бог като Бог. Само Той е Господ.
2.ХУМАНИЗЪМ
Човекът е бог сам на себе си, избирайки или определяйки за себе си какво е добро и зло ( Битие 3:15 ).

3.ХРИСТИЯНСТВО
Словото и Личността на Бога са Истината.
3.ХУМАНИЗЪМ
Истината е прагматична и екзистенциална: тя е това, което откриваме, че е полезно и потребно за нас.

4.ХРИСТИЯНСТВО
Образованието е в Божията истина за всяка област.
4.ХУМАНИЗЪМ
Образованието е себереализацията и усъвършенстването на детето.

5.ХРИСТИЯНСТВО
Образованието е дисциплина в системата на истината. Тази система на истина расте чрез изследване и изучаване, но истината е обективна и дадена от Бога. Ние започваме с презумпцията за Бог и Неговото слово.
5.ХУМАНИЗЪМ
Образованието е свобода от ограниченията и от всяка идея за истина вън от нас. Ние сме стандартът, а не нещо извън човека.

6.ХРИСТИЯНСТВО
Божиите стандарти ни преценяват. Ние трябва да се измерваме според тях. Учителят преценява ученика.
6.ХУМАНИЗЪМ
Училището и светът трябва да се измерват според нуждите на ученика. Ученикът преценява учителя.

7.ХРИСТИЯНСТВО
Човешката воля и детската воля трябва да се пречупят в полза на Божиите цели. Човекът трябва да е обновен, новороден чрез Божията благодат.
7.ХУМАНИЗЪМ
Обществото трябва да се пречупи и обнови според волята на човека, а детската воля е свещена.

8.ХРИСТИЯНСТВО
Човешкият проблем е греха. Човекът трябва да се създаде наново от Бога.
8.ХУМАНИЗЪМ
Човешкият проблем е обществото. Обществото трябва да се създаде наново от човека.

9.ХРИСТИЯНСТВО
Семейството е основната институция на Бога.
9.ХУМАНИЗЪМ
Семейството е остаряло. Индивидът или държавата са основни.
Бай Иван
Потребител
Мнения: 375
Регистриран на: чет ное 02, 2006 10:23 pm

Мнениеот Бай Иван » съб яну 05, 2008 12:08 pm

Извинявай, по-голяма глупост не бях чел, що за идиотщина си написала. Мога да те оборя точка по точка, ама е безсмислено.
Потребителски аватар
aktex
Потребител
Мнения: 2764
Регистриран на: нед апр 30, 2006 2:30 am

Мнениеот aktex » съб яну 05, 2008 12:40 pm

ivan_iyi оборвай ... но оборвай с Библия . Не с човешки приоми :)

Не се ли изморихте да отичате Бог и Библията :( ?

Философското течение хуманизъм
Хуманизмът е една философска интерпретация на реалността, която е открила, че човешкото същество в своята същност е нещо имащо огромна важност. Смятат се хуманистични всяка позиция или практична дейност, които се базират на този факт.
Хуманизмът учи, че формацията на едно човешко същество би била недостатъчна, ако не се смятат за важни следните смятания:
1. Всеки човек е едно невероятно творение.
2. Човешкото същество е толкова природа, колко и формация.
3. Човечеството е като един голям супер-организъм, от който ние сме част.
4. Пълноценната връзка и кооперация са нужни за най-доброто функциониране и благополучие на човешкото същество.

Ето думите на един православен автор

" ...

Господа, с това завършвам краткия преглед на философията на православието. Желал бих от всички мисли, които сте чули и от всички чувства, които са ги съпровождали, да оформите в себе си едно убеждение, а именно - Православието е съвършен, върховен живоносен принцип и сила на душата ни, на историята ни, на народите ни, на нашия човек; то е душа на душата ни, сърце на сърцето ни, живот на живота ни. Развито, разлистено, разцъфнало и оплодено в младите души, това убеждение би гласияло - Православието е неизчерпаем извор на всички животворни, творчески сили на нашата народна душа, на нашето народно сърце, на нашия народен живот, на нашия народен прогрес, на нашата народна просвета, на нашата народна култура; с една дума, на нашата народна история. Всичко, което е истински велико, безсмъртно и вечно, и в историята на народите, и в живота на всеки човек поотделно, е такова, само защото е въплъщение на Христовия дух. Оставим ли това, ние ще оставим нашето величие и онова, което ни прави велики, нашето безсмъртие и онова, което ни прави безсмъртни, нашата вечност и онова, което ни прави вечни. А ние ще оставим Христовото, знаете ли кога? Когато ни повлече мътната и тъмна река на европейската хуманистична култура, европейската хуманистична просвета, европейската хуманистична цивилизация, европейската хуманистична религия, европейската хуманистична наука, когато ни повлече и отнесе в мъртвото европейско море. В това море не може да живее нищо Христово. В него постепенно умира душата и сърцето ни, и човекът, и народът. С една дума, умира и отмира всичко, що е Христово. За да не се случи това с нас, днешните потомци на Христовите светии, нужно е всеки от нас да се изпълни с Христовия животворен дух, така че и човекът, и семейството, и обществото, и народът във всички области на живота да работят, творят и живеят с Христовия дух.
... "

Авторът Юстин (Благой) Попович

Ето той не иска хумаността. Като изключим ,че не иска евройското, той казва хумаността .Не иска хуманитарните науки, не иска хуманитарна религия ... на него му е добре в чистата вяра (била и тя православна)

Хуманитарна ли беше заповетта "Око за Око" ?
Хуманитарно ли Бог се отнесе с Фараон ?
Хуманитарно ли Бог се отнесе към всички тези хора , които направиха златния телец в постинята ?
Хуманитарно ли бе разпването на Бог Син
Хуманизъм ли бяха бичовете ?
Хуманизъм ли беше изпепеляването на Содом и Гомор ???
Бай Иван
Потребител
Мнения: 375
Регистриран на: чет ное 02, 2006 10:23 pm

Мнениеот Бай Иван » чет яну 17, 2008 9:34 pm

Ангел Небесен
Потребител
Мнения: 311
Регистриран на: нед май 14, 2006 9:33 pm

Мнениеот Ангел Небесен » чет яну 24, 2008 7:48 pm

Скъпа aktex,
Мисля, че всеки средно интелигентен човек ще остане доста учуден от това как едназначно разбираш хуманизма. Освен това, непрестанното ти изискване за позоваване на Библията по никакъв начин не означава гаранция за богопознание; всеки висшист-атеист точно чрез Библията може да ти докаже, че Бог няма, че това е човешка измислица целяща психични компенсации в човеката душевност. Цитирането на Библията трябва да е преди всичко напомняне, чрез назидание, на всеки който е забравил божието изискване за любов и милост към ближния от страна първо на този, който нарича себе си християнин и след това на “езичника”; тя обаче не може да служи пряко за оправдание или опровегаване на каквито и да било произлезли от историята доктрини и течения в човешката мисъл.

При всичко това трябва да се има предвид, че хуманизмът преминава през няколко стадия преди да се “осъществи” в това, което ти наричаш “философско течение”, а имнно през Възраждането (Ренесанса), Реформацията и Просвещението.
Разграничението, което си направила между хуманизма и “християнството” е само привидно несъответствие, а всъщност си е една добре подредена дихотомия; двете страни на един и същ медал, но гледани от различни хора, всеки от своята си страна. Дали ще утвържадваш човек без Бог или ще изискваш “Божията” воля незачитаща човешката, като възможност за “обективно” разбиране на истината е едно и също нещо. И при двете няма общи точки между Бог и човек, всичко се случва извън допирателната на осъществяването на човешкото предназначение.
Докато в началото зараждането на хуманистичните идеи целят, утвърждаването на самостоятелността на човека пред лицето на Бога, издигане на смазаното от католическатна църква човешко достойнство, признаванета на самобитността на човешката и божията природа, то измислената от Мартин Лутер “доктрина” утвърждава само съществуването на Бога и божествената природа, отричайки по този начин самостоятелния характер на човешката воля при оподобяването на своя Творец. Това пък от своя страна влече отричане на човешката свобода като съучастник в делото на спасението, а оттам и безмислието на Боговъплъщението, което се явява като висш израз на съединяване на двете природи. За да се преобрази човешката природа до Божествена и да “влезе” в нея, тя не би могла да се “подчини” незачитайки човешката свобода, защото преображението на старата твар представлява сливане, без върховенство на едната по отношение на реализацията. Да преобразиш не значи да подчиниш, не значи “над”, а значи “В”. Претенцията, че човек трябва да се подчини на Бога за да го познае “обективно” е всъщност отричане на Боговъплащението в две природи, което води или до монотелизъм или до арианство, отричане е всъщност на възможността човек да преобрази тварната си природа. Идването на Христос не е с цел създаването на нов ад за грешниците, а възможност “стария” да бъде преодолян, т.е човешкото да влезе в своята пълнота в Божественото, възприемане на божественото в човешкото. Очевидно това няма как да стане, когато не се зачита свободният избор на човек да тръгне от греховността (човешкото) си, и просветлявайки го да достигне до Бог. Ти искаш просто подчинение, без човешка свобода.

А темата “идете и научете” според мен е свързана индиректно именно с това другите да индоктринират човека в някоя вяра, без да зачитат волята му. Не знам защо (а може и да не искам да разбера защо), “идете и научете” се разбира като “преподавайте” (физика, химия, биология, математика....), въцърковявайте по един толкова елегантно лесен начин, че направо да ти стане милно и топло на сърцето с каква бързина даден човек може да стане християнин. Като по този начин сякаш есенцията на това да си вярващ е просто да посещаваш редовно църковните служби, което няма как да не е индикатор за сериозност по отношение на религиозния дълг на всеки “набожен”. Оттук пък произлиза перфектното алиби на такъв “християнин”: “Аз може да съм си грешен, ама вече съм си в църквата и тази ми греховност е “осветена”, при което се стига до такава посредственост в реализацията, че езичниците (Господ да ги порази) могат и вършат повече добри дела нежели “въцърковените” успокоени от посредствено лесния начин по който са “станали” християнин. Това недоразумение няма как да се избегне след като се предпоставя, че грешника е необходимо само да бъде приобщен, а оттам нататък пътят на спасението е лесен. И трагичното е, че тези, които си мислят че знаят какво занчи “идете и научете” са толкова невежи не в образованието, а в ОПИТА. Защото ако бяха знаели опитно какво значи това “идете и научете” нямаше да бързат така категорично да го афишират. Невъзмутимата им сериозност, позоваваща се неизвестно защо на светския закон при това е толкова убедена в своята правота, че едва ли не вероучението значи обредоучение, а за “въцърковяването” не е необходим някакъв специален подход, всичко може да бъде перфектно унифицирано с една механична система на бълване на човеци перфектно знаещи символите на вярата, редовно участващи в живота на църквата и при все това оставащи си суеверни идиоти не знаещи какво е саможертва, любов към всеки и към всичко, милост, търпение и куп още неща, които те са “научили” извън техния опит. И понеже този, който не е разбрал това в което е въвлечен “насила” е осъден никога да не го ръзбере, по-добре е това “идете и научете” да е насочено към тези, които са убедени, че “знаят” какво значи.

Върни се в “енорийска и социална дейност”



Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост