Митарствата - друго евангелие
- Aurelia Felix
- Модератор
- Мнения: 4097
- Регистриран на: ср авг 12, 2009 8:47 pm
Re: Митарствата - друго евангелие
Смол,
Това са общи приказки, твои умозаключения, които сам няма с какво сигурно да подкрепиш.
Коте,
Същата история.
Не съм се занимавал с Чъстният съд в този аспект, но все пак какъв е? Не се заяждам, просто ми е интересно, защото няма да си дам зор да чета за митарствата.
Това са общи приказки, твои умозаключения, които сам няма с какво сигурно да подкрепиш.
Коте,
Същата история.
Не съм се занимавал с Чъстният съд в този аспект, но все пак какъв е? Не се заяждам, просто ми е интересно, защото няма да си дам зор да чета за митарствата.
Re: Митарствата - друго евангелие
11. Кажи: “Ще ви прибере душите Ангелът на смъртта, комуто сте възложени. После към вашия Господ ще бъдете върнати.” СУРА 32. ПОКЛОНЪТ
за това ли става въпрос?:)
http://www.sveshteniatkoran.com/32.htm
за това ли става въпрос?:)
http://www.sveshteniatkoran.com/32.htm
Re: Митарствата - друго евангелие
Не , не става дума за това.Тук се обсъжда Писанието , не сури.
В Писанията чета за ангела Гавраил(Лука 1 ;26)
Ангелът на Бездната Абадон имащ верига и ключа от бездната (Откр 9:1, 11; 20:1),за Седем Ангела с тръби (Откр 8:6) и за едни други 7 ангели (откр.15 глава).
Важното в случая е , че всички служат на Бога и изпълняват Неговата воля.
Дори и ако говорим хипотетично за някакъв подобен ангел на смъртта и той не прави изключение от това правило.( говoрим за ангели , не за съгрешили ангели).
В Писанията чета за ангела Гавраил(Лука 1 ;26)
Ангелът на Бездната Абадон имащ верига и ключа от бездната (Откр 9:1, 11; 20:1),за Седем Ангела с тръби (Откр 8:6) и за едни други 7 ангели (откр.15 глава).
Важното в случая е , че всички служат на Бога и изпълняват Неговата воля.
Дори и ако говорим хипотетично за някакъв подобен ангел на смъртта и той не прави изключение от това правило.( говoрим за ангели , не за съгрешили ангели).
- Aurelia Felix
- Модератор
- Мнения: 4097
- Регистриран на: ср авг 12, 2009 8:47 pm
Re: Митарствата - друго евангелие
Mnogo,mnogo Bojii svetii sa potvurdili sushtestvuvaneto na mitarstvata. A nie , xorata , po choveshki razsujdavame , i bez svetostta na svetiite , dumite ni shte sa si govorene po choveshki ,ili bezblagodatni.
Много,много Божии светии са потвърдили съществуването на митарствата. А ние , хората , по човешки разсъждаваме , и без светостта на светиите , думите ни ще са си говорене по човешки ,или безблагодатни.
Много,много Божии светии са потвърдили съществуването на митарствата. А ние , хората , по човешки разсъждаваме , и без светостта на светиите , думите ни ще са си говорене по човешки ,или безблагодатни.
- Aurelia Felix
- Модератор
- Мнения: 4097
- Регистриран на: ср авг 12, 2009 8:47 pm
Re: Митарствата - друго евангелие
Dobre de , Tigur, na tvoite dumi li da viarvam,ili na 20,30 sveti Otci na Curkvata,na koito se opira cialoto ni Pravoslavie ?
Re: Митарствата - друго евангелие
Коте,
Темата за митарствата като цяло не ме интересува, но ти беше изръсила 2-3 страници с откровени глупости и взех отношение по тях.
Асенов,
Ти нищо не може да ми обясниш, не забравяй това. Може евентуално да ме поправиш, ако съм сбъркал датата, но по верски въпроси - не.
Расъжденията ви са крайно повърхностни, директно игнорират многобройни текстове, от наличните вадите спорни и противоричеви заключения, които не оборват нищо, а вашите представи за него.
Къде е казано, че дяволите съдят? Твърди се, че дяволите обвиняват, а съди Бог. Дяволите обвиняват, защото те са тези, които искат и взимат душата на съгрешилият, защото тя е изцяло в тяхна власт.
"Бъдете трезвени, бъдете бодри, защото вашият противник, дяволът, като рикащ лъв обикаля и търси кого да глътне" (1 Петр. 5:8).
"Поради това и аз, като не можех вече да търпя, пратих да узная за вярата ви, да не би някак да ви е изкусил изкусителят, та да отиде напразно нашият труд" (1 Сол. 3:5).
"Семето е словото Божие; ... но отсетне дохожда при тях дяволът и грабва словото от сърцето им, за да не повярват и се спасят..." (Лука 8:12).
Тази душа отива на Частният съд, защото е казано, че праведникът на съд не дохожда, а за грешникът когато умре след това съд. Но това е съд - една душа която е във властта на дявола ще бъде осъдена или при определени обстоятелства оправдана, но и в двата случая ще отиде на съответното място, където да чака Страшният съд.
Частният съд е и за неповярвалите и за еретиците:
"Чеда, никой да ви не прелъстява! ... Който прави грях, от дявола е, защото открай време дяволът съгрешава. Затова се и яви Син Божий, за да разруши делата на дявола" (1 Иоан 3:8).
"Господният раб не бива да влиза в крамоли, но да бъде към всички кротък, поучлив и търпелив; с кротост да наставлява противниците, та дано Бог им даде покаяние, да познаят истината и да се освободят от примката на дявола, който ги е живи уловил, за да изпълняват волята му" (2 Тим. 2:24-26).
Душата е безсмъртна, тя не умира, телесната смърт не е границата за промяна на душата, а преминаването от властта на дявола във властта на Бог и след това новото й отделяне от Бог и взимането й от сатаната. Точно тези души ги чака Частният съд, където ще бъдат съдени, т.е. съществува вероятност някой да бъдат оправдани.
Какво установихме:
1. Душата на грешника/съгрешилият/ е във властта са дявола.
2. Тази душа отива на Временният, частен съд.
Вероятно ли е там тази душа да бъде обвинямана от дяволите и защитавана от ангелите?
-Макар и не задължително поради оскъдността на информацията и много вероятно!
Нали те всички са духове служебни, провождани да служат на ония, които ще наследят спасение?" (Евр. 1:13-14)
Душата е в дяволите, поради даден грях /не говоря за неверници и еретици/, но знаем, че любовта покрива много грехове, което ще рече - определени наши дела, най-малкото любовта, водят до изкуплението на други.
Чак тука се поражда съмнението, което не можем да разрешим поради липса на информация, следователно и не обсъждаме, защото православието не борави с предположения и хипотези. Дали съдът е в представяне на греховете/злите дела/ от дяволите и представянето на добрите дела /съкровищата, които събираме за небето/ от ангелите или Бог решава без да изслушва страните, поради това, че е Всезнаещ и Абсолютната Справедливост?
Темата за митарствата като цяло не ме интересува, но ти беше изръсила 2-3 страници с откровени глупости и взех отношение по тях.
Асенов,
Ти нищо не може да ми обясниш, не забравяй това. Може евентуално да ме поправиш, ако съм сбъркал датата, но по верски въпроси - не.
Расъжденията ви са крайно повърхностни, директно игнорират многобройни текстове, от наличните вадите спорни и противоричеви заключения, които не оборват нищо, а вашите представи за него.
Къде е казано, че дяволите съдят? Твърди се, че дяволите обвиняват, а съди Бог. Дяволите обвиняват, защото те са тези, които искат и взимат душата на съгрешилият, защото тя е изцяло в тяхна власт.
"Бъдете трезвени, бъдете бодри, защото вашият противник, дяволът, като рикащ лъв обикаля и търси кого да глътне" (1 Петр. 5:8).
"Поради това и аз, като не можех вече да търпя, пратих да узная за вярата ви, да не би някак да ви е изкусил изкусителят, та да отиде напразно нашият труд" (1 Сол. 3:5).
"Семето е словото Божие; ... но отсетне дохожда при тях дяволът и грабва словото от сърцето им, за да не повярват и се спасят..." (Лука 8:12).
Тази душа отива на Частният съд, защото е казано, че праведникът на съд не дохожда, а за грешникът когато умре след това съд. Но това е съд - една душа която е във властта на дявола ще бъде осъдена или при определени обстоятелства оправдана, но и в двата случая ще отиде на съответното място, където да чака Страшният съд.
Частният съд е и за неповярвалите и за еретиците:
"Чеда, никой да ви не прелъстява! ... Който прави грях, от дявола е, защото открай време дяволът съгрешава. Затова се и яви Син Божий, за да разруши делата на дявола" (1 Иоан 3:8).
"Господният раб не бива да влиза в крамоли, но да бъде към всички кротък, поучлив и търпелив; с кротост да наставлява противниците, та дано Бог им даде покаяние, да познаят истината и да се освободят от примката на дявола, който ги е живи уловил, за да изпълняват волята му" (2 Тим. 2:24-26).
Душата е безсмъртна, тя не умира, телесната смърт не е границата за промяна на душата, а преминаването от властта на дявола във властта на Бог и след това новото й отделяне от Бог и взимането й от сатаната. Точно тези души ги чака Частният съд, където ще бъдат съдени, т.е. съществува вероятност някой да бъдат оправдани.
Какво установихме:
1. Душата на грешника/съгрешилият/ е във властта са дявола.
2. Тази душа отива на Временният, частен съд.
Вероятно ли е там тази душа да бъде обвинямана от дяволите и защитавана от ангелите?
-Макар и не задължително поради оскъдността на информацията и много вероятно!
Нали те всички са духове служебни, провождани да служат на ония, които ще наследят спасение?" (Евр. 1:13-14)
Душата е в дяволите, поради даден грях /не говоря за неверници и еретици/, но знаем, че любовта покрива много грехове, което ще рече - определени наши дела, най-малкото любовта, водят до изкуплението на други.
Чак тука се поражда съмнението, което не можем да разрешим поради липса на информация, следователно и не обсъждаме, защото православието не борави с предположения и хипотези. Дали съдът е в представяне на греховете/злите дела/ от дяволите и представянето на добрите дела /съкровищата, които събираме за небето/ от ангелите или Бог решава без да изслушва страните, поради това, че е Всезнаещ и Абсолютната Справедливост?
Re: Митарствата - друго евангелие
Общи приказки и собствени расъждения без доказателства. Дал съм малка част от цитатите, връзката сатана-грях е проследена в Писанието още от Грехопадението, но както съм казал без разбиране на Кръщението няма да разбиране за нищо.
- Aurelia Felix
- Модератор
- Мнения: 4097
- Регистриран на: ср авг 12, 2009 8:47 pm
Върни се в “писание и предание”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта