Теосис

въпроси за източниците на нашата вяра
Потребителски аватар
Next
Потребител
Мнения: 2967
Регистриран на: чет мар 29, 2012 9:19 am

Re: Теосис

Мнениеот Next » нед сеп 03, 2017 8:18 pm

Болен си Кабрале, защото лочиш само вода от замърсени водоеми.
Това православната книжнина за тебе е демоде - и в това е нещастието ти.
Нямаш си идея за нищо, защото съветниците ти са или глупави, или лукави, или невежи.
Доказуемо е, но не ми се губят няколко часа в безплодни полемики.
Имаш Гугъл, питай него. И ако не ме лъже паметта, смъртта на твоя католически светия е много показателна за акъла му.
Но и не ми се проверява дори това, че го четох отдавна, колко време мина.....
Кабрал
Модератор
Мнения: 2534
Регистриран на: чет окт 02, 2008 11:32 pm

Re: Теосис

Мнениеот Кабрал » пон сеп 04, 2017 9:42 am

Потребителски аватар
Next
Потребител
Мнения: 2967
Регистриран на: чет мар 29, 2012 9:19 am

Re: Теосис

Мнениеот Next » пон сеп 04, 2017 2:56 pm

Кабрал
Модератор
Мнения: 2534
Регистриран на: чет окт 02, 2008 11:32 pm

Re: Теосис

Мнениеот Кабрал » пон сеп 04, 2017 5:11 pm

На тези лозунги съм се наслушал! Истината обаче е, че всички беди за Църквата са дошли от отците и преданието, нито една от Писанието. Римската епископия не изпадна в ерес заради Писанието, а заради светоотческото си предание. То им изяде главите, а от Палама насам ние тръгнахме по техния път. Всеки критикува клира, но засега само той държи фронта и е преграда пред всякакви странни идеи, изсмукани от "отците и преданието". Едни ще ни държат главите в ада, други ще ни правят богове, трети ще ни водят по митници, а всички заедно ще чакаме светлини. Какво означава, че е имало и грешки? Не, имало е катастрофи и разколи, довели до векове граждански войни и страдания за десетки милиони заради ината на няколко отци.

Какво е обожението? Това, което е и осиновяването в Библията. Някой обаче решава, че обожение или теосис звучат по-добре, какво лошо има? Тогава никакво, но след 1000 години вече се забравило, че става дума за осиновяване и решили, че щом ще се обожаваме, то задължително трябва да стане чрез нетварни енергии. Ако са тварни, може да се осиновим, но няма как да се обожим. Ама нали преди време беше едно и също, как сега осиновяване без нетварни енергии бива, но обожение не бива? Това се получава, когато се излезе от Писанията и се мине на свободни съчинения.

Някой ще се почуства ли унизен, ако Бог го осинови, а не го обожи?
Кабрал
Модератор
Мнения: 2534
Регистриран на: чет окт 02, 2008 11:32 pm

Re: Теосис

Мнениеот Кабрал » чет сеп 07, 2017 10:59 am

Още малко за при православни и католици.

Учение о причинах Боговоплощения, содержащееся в творениях Максима Исповедника, представляет особый интерес — как по причине его оригинальности, так и ввиду того, что оно в чем–то перекликается с трактовкой Боговоплощения у средневековых западных богословов. На Западе, начиная с Руперта из Дойтца (†1129), ставился вопрос о том, воплотился бы Сын Божий, если бы Адам не согрешил, или нет. Иными словами, можно ли считать Боговоплощение следствием грехопадения Адама, или оно произошло бы вне зависимости от грехопадения? Гонорий Отенский (†1152) утверждал, что причиной воплощения Христа был не грех Адама, а «предопределение обожения человека», существовавшее от вечности. По словам Гонория, для Христа «необходимо было воплотиться, чтобы человек мог обожиться. И отсюда не то следует, что грех был причиной воплощения, но скорее то, что грех не мог изменить решения Божия об обожении человека»

Статията е интересна за четене и показва докъде води сливането на Светото и Църковното предание.

Върни се в “писание и предание”



Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост