Предникейски отци за Св. Троица

въпроси за източниците на нашата вяра
Кабрал
Модератор
Мнения: 2534
Регистриран на: чет окт 02, 2008 11:32 pm

Re: Предникейски отци за Св. Троица

Мнениеот Кабрал » вт окт 26, 2010 12:10 am

Слънце, нищо не можеш да обясниш! Това, че алах означава на някакъв език бог не значи, че това, на което се кланят мюсюлманите е бог, то е идол, то е нищо, измишльотина на шарлатанин. "Бог" е и Зевс, което естествено не означава, че Зевс е ипостас на Троицата. Или Индра. Опитвате се да обясните как Иисус Христос е бил измислен като Божия ипостас на Никейският Събор, а Светия Дух на Константинополският. Това е, което правите за да бъдете ларж, да бъдете толерантни. Което правите е да се присмивате на тези, които цитира Ванче. Да хулите светците, които умираха по арените, защото отказваха да се поклонят на юдейският идол, който бил надлежно регистриран в кадастъра на боговете в Римската империя. Било достатъчно и християните да регистрират Пресветата Троица в същият имперски кадъстър, но те не го направили, защото това бил единственият Бог. И мрели за това.
Затова темата да се заключва и хубаво си помислете върху написаното. Хубаво си помислете дали Църквата винаги е изповядвала есно и също или го е сменяла на всяка петилетка.

По темата, като ще е на приключване:
Първото безспорно древно произведение е Дидахе, където се изповядва Триединният Бог - Отца и Сина и Светаго Духа(VІІ,2), Господ Иисус Христос ще съди света(ХІV), Светият Дух е изповядван наравно с Отца и Сина(VІІ), Църквата е съборно единство на вярващите(ІХ), Църквата е йерархична, като са дадени многобройни указания за реда в нея, като на епископите и дяконите освен "учението" на паството е дадена и администрацията на общината.

Втори по древност са произведенията Св. Климент Римски, толкова древни, че книгите на Новия завет не се цитират в буквалният им текст, а смислово, т.е. още не са били приети като канон, докато навсякъде Старият завет е цитиран точно.
Първо послание: Троицата присъства навсякъди "един Бог, един Христос, и един Дух благодатта се излива върху нас (XLVI 6) жив Бог, жив Господ Иисус Христос и Светия Дух(LVIII 2). Господ Христос призовава чрез Светия Дух (XXII1). Църквата се управлява от епископи и дякони(XLVII 4-5), но се споменават и презвитери (XLIV 5; LVII1), като се сочи, че таво устройство е било винаги (XLII 5).

Второ послание - Изрично се сочи, че Иисус Христос е Бог "Ние трябва да мислим за Иисус Христос като за Бог и Съдия на живите и мъртвите". Свети Климент бие шута поклонниците на добрият крадец от кръста, като ясно казва: Изповядването на вярата в Него се състои в съблюдаване на това, което Той е казал и в ненарушение на Неговите заповеди....Не само да го зовем Господ, но да изпълняваме и неговите дела...(ІІІ и ІV).

Псевдо Варнава- "Не говорете, че Старият завет е и наш(на юдеи и християни), той е само наш (на християните).(ІV-6)
Иисус не е човешки син, а Син Божий, явил се в плът (XII10).
Ако Той не беше дошъл в плът хората нямаше да могат да се спасят (V10).
Тайнството кръщение умива греха(XI 11).

Пастир(виденията) на Ерм. Силно алегорични писания под формата на видения с ясно подчертаване на Божествеността на Духа.

И моят любимец Свети Игнатий Богоносец/православен по вероизповедание, както и останалите/, същият дето Иисус Христос го носил на ръце.

И така слушайте, за да не ви говори някой не както трябва за Иисуса Христа, Който е от дома Давидов, от Мария истински се е родил, ял и пил, истински бил тонен при Понтия Пилата, истински бил разпънат и умрял пред лицата небесни, земни и на преизподнята...Който истински възкръсна от мъртвите, възкресен от Отца, подобно на Неговото възкресение Неговият Отец ще възкреси в Христа Иисуса и нас, вярващите в Него, без което нямаме истински живот... Посл. до тралийци ІХ
В посланието до смирненци(православни)11-2 казва поти същото с допълненията:
Аз прославям Иисуса Христа Бога....родил се от Дева, кръстен от Иоан...чрез неговото възкресение ....да бъдем в едно тяло в Неговата Църква..

Та мисълта ми е от кога е формулиран символът на вярата? Да не се окаже, че се изповядвал 300 години по-рано?

За юдействащите е казал: Не християнството е от юдейството, а юдейството излезе от християнството.(Магнез. X 3)
Като му кажел някой древен евангелист: Не го ли намеря в Писанията, няма да го повярвам в Евангелията, отговарял - За мен древното е Иисус Христос, непреходното древно - Неговият кръст, Неговата смърт, Неговото възкресение и вяра(Филад. VIII-2)
"Божествените пророци живяха по Христос (а не Христос по тях)".(Магнез. VIII 2).

Тука да внимават мюсюлманите, отговаря на любимите им въпроси:

"Господ нищо не е сътворил без Отец, защото е с Него съединен" (Магнез. VII). Т.е. не някой казва нещо по радиото, което на другият край на града.

Ясно подчертана йерархичност на Църквата - Където е епископът, там е паството. Иисус Христос е нашият епископ.

И т.н. и т.н. Но иска четене и разбиране, а не вироглавие и инат.
Андрей
Потребител
Мнения: 197
Регистриран на: пет мар 26, 2010 12:57 am

Re: Предникейски отци за Св. Троица

Мнениеот Андрей » вт окт 26, 2010 12:15 am

Думите Елохим и Аллах имат общ корен, общ произход (от семитското Ел, Елоах) и означават едно и също. Използват се в два родствени езика - иврит и арабски.

Темата не си струва да се заключва, напротив, по-добре да се върнем към нея - предникейски свидетелства за Троицата.
chacho
Потребител
Мнения: 540
Регистриран на: пет дек 26, 2008 11:37 am

Re: Предникейски отци за Св. Троица

Мнениеот chacho » вт окт 26, 2010 12:37 am

Единствен Господ (Аллах), може да даде сведения за това дали е Триединен. Той не го е направил. Никъде и никога не е казвал такова нещо. Него никой не го е виждал. Аз лично и от предникейските отци , не съм видял досега такова нещо написано. Ако все пак някой намери такова нещо (напримар Божидар Д. , като нищо ще го открие за да развива родния туризъм), да знае че то не е истинско. Такова нещо няма. Това е ПР акция на църквата за събиране на повече пари. Исус е човек. Пише го черно на бяло в Библията. Който не я е чел (Кабрал), да бъде така добър да си я прочете или да се помоли за помощ (1 Тимотей 2:5 ).

Може би е време някой да подскаже на църквата че е време да си обнови чудесата, например възкресението (http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=368161) и непорчното зачатие (http://www.biberonbg.com/info/invitro.htm) отдавна се правят във всяка многопрофилна болница със средства от здравната каса.
ven4e
Потребител
Мнения: 2975
Регистриран на: чет мар 27, 2008 8:13 pm

Re: Предникейски отци за Св. Троица

Мнениеот ven4e » вт окт 26, 2010 7:42 am

Естествено, че Христос е Човек - ние не сме противохалкидонци, за да твърдим обратното. Просто същевременно е и Бог - тайната на двете естества, както и тайната на Трите Лица, са достъпни само за вярата - за тези, които имат ум Христов. При това са абсолютно недостъпни за разбиране, а единствено за приемане - като деца, на които Майката Църква дава духовна храна, за да не погинат. Самото Божие слово също се приема с вяра и във всичко потвърждава тези неща. Ако се промени Библията (което никога няма да стане), тогава да ще се променят и догматите - както са в момента, няма място за недоумение, има само за отричане (в Конституцията не е забранено да се отхвърлят очевидни неща, освен ако човек не стане опасен за себе си и околните), а това си зависи от самия човек и съответно всеки търпи последствия от собствените си решения.
afrem
Потребител
Мнения: 71
Регистриран на: ср мар 31, 2010 11:11 am

Re: Предникейски отци за Св. Троица

Мнениеот afrem » вт окт 26, 2010 9:34 am

Последна промяна от afrem на вт окт 26, 2010 2:10 pm, променено общо 2 пъти.
Радослав
Модератор
Мнения: 1530
Регистриран на: ср дек 20, 2006 4:11 pm

Re: Предникейски отци за Св. Троица

Мнениеот Радослав » вт окт 26, 2010 12:01 pm

afrem
Потребител
Мнения: 71
Регистриран на: ср мар 31, 2010 11:11 am

Re: Предникейски отци за Св. Троица

Мнениеот afrem » вт окт 26, 2010 1:31 pm

ven4e
Потребител
Мнения: 2975
Регистриран на: чет мар 27, 2008 8:13 pm

Re: Предникейски отци за Св. Троица

Мнениеот ven4e » ср окт 27, 2010 10:17 am

Потребителски аватар
m.muladzhikova
Потребител
Мнения: 774
Регистриран на: пет яну 22, 2010 9:04 am

Re: Предникейски отци за Св. Троица

Мнениеот m.muladzhikova » ср окт 27, 2010 12:10 pm

Бог Иисус Христос - Е Бог облечен в плът. Това понятие "Богочовек" въведено в богословието е измислица, която грози определението дадено от Св.Отци - а именно, че Бог Иисус Христос Е Бог облечен в плът.
kassie
Потребител
Мнения: 685
Регистриран на: пет юли 18, 2008 8:14 pm

Re: Предникейски отци за Св. Троица

Мнениеот kassie » ср окт 27, 2010 1:09 pm

Потребителски аватар
Aurelia Felix
Модератор
Мнения: 4097
Регистриран на: ср авг 12, 2009 8:47 pm

Re: Предникейски отци за Св. Троица

Мнениеот Aurelia Felix » ср окт 27, 2010 4:33 pm

Господ Иисус Христос е въплътеното чрез Светия Дух и Дева Мария Божие Слово, напълно Бог и напълно човек, което на български се казва Богочовек, а на английски God-Man.

предполагам Муладжикова се е объркала от някакъв превод.
Славян
Потребител
Мнения: 1132
Регистриран на: съб сеп 26, 2009 1:49 pm

Неизследимата Божия Милост на Новия Завет

Мнениеот Славян » ср окт 27, 2010 6:17 pm

chacho
Потребител
Мнения: 540
Регистриран на: пет дек 26, 2008 11:37 am

Re: Предникейски отци за Св. Троица

Мнениеот chacho » ср окт 27, 2010 6:44 pm

ven4e
Потребител
Мнения: 2975
Регистриран на: чет мар 27, 2008 8:13 pm

Re: Предникейски отци за Св. Троица

Мнениеот ven4e » ср окт 27, 2010 6:56 pm

Бог си съблече плътта само за 3 дни и при Възкресението пак я облече и оттогава човешкото естество е завинаги свързано с Втората Ипостас на Света Троица.
Жоро
Потребител
Мнения: 1396
Регистриран на: съб апр 11, 2009 9:10 pm

Re: Предникейски отци за Св. Троица

Мнениеот Жоро » ср окт 27, 2010 7:09 pm


Върни се в “писание и предание”



Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост