Откровение 20: 1-7
Re: Откровение 20: 1-7
В Откровение на св.Йоан Богослов глава 20 / 4 четем :
--------------------
4. И видях престоли и седналите на тях, на които бе дадено да съдят; видях и душите на обезглавените заради свидетелството Иисусово и заради словото Божие, и ония, които се не поклониха на звяра, нито на образа му, и не приеха белега на челото си и на ръката си. Те оживяха и царуваха с Христа през хилядата години;
-----------------
Към този цитат и повдигнато с червен цвят се говори, че пишещият Откровението св. Йоан е ВИДЯЛ душите. При мене трудно някой ще ме обърка с многото си приказки и разсъждения върху ТОЗИ точен цитат.
Та питам small axe, с какви точно очи са видяни душите?
Ако са видяни с физически очи, значи че хилядата години са физически човешки години. Но в цитата точно е написано, че са видяни душите . Това пък означава, че гледащият вижда с някакво зрение способно да види души. За мене логиката сочи, че въпросните души могат да се видят с душевно зрение от душевните тела* или по-високо стоящото духовно зрение на духовните тела*. Което пък от своя страна означава, че мерните единици които се описват около описаните картини не са мерни единици от физическият свят. Физическите очни очи са пригодени да функционират в триизмерното пространство-време, където параметрите са път/скорост/време. В по-горните измерения , вероятно става въпрос за измерения над 10-тото едва ли има мерна единица в човешка година от 365 дни. Това е логиката ми и тя е много явна. Разбира се, хората вече 2000 човешки години се опитват да разтълкуват това наистина прекалено сложно от човешка гледна точка Откровение на св. Йоан Богослов по всевъзможни начини. Обаче Бог ревниво пази тайните си и ги поверява на когото си иска. А ако казваме, че вярваме на Бог, тогава нека Му се доверим въпреки нашето желание, нека Бог реши кога и как ще ни открие тайните си. По -добре да се потрудим да заслужим Неговото доверие с дела по Вярата.
ПП
* - душевни и духовни тела
Ако някой иска да спори дали ги има, нека са обърне към ап. Павел 1 Коринтяни 15 / 40-50
40. Има тела небесни и тела земни, ала друг е блясъкът на небесните и друг на земните;
41. един е блясъкът на слънцето; друг е блясъкът на месечината, друг е пък на звездите; па и звезда от звезда се различава по блясък.
42. Тъй е и възкресението на мъртвите: сее се в тление - възкръсва в нетление;
43. сее се в безчестие - възкръсва в слава; сее се в немощ - възкръсва в сила;
44. сее се тяло душевно - възкръсва тяло духовно. Има тяло душевно, има и тяло духовно.
45. Тъй е и писано: "първият човек Адам стана жива душа", а последният Адам - животворен дух.
46. Но първом не иде духовното, а душевното, и после духовното.
47. Първият човек е от земя, земен; вторият човек е Господ от небето.
48. Какъвто е земният, такива са и земните; и какъвто е Небесният, такива са и небесните;
49. и както сме носили образа на земния, тъй ще носим и образа на Небесния.
50. И това ви казвам, братя, че плът и кръв не могат да наследят царството Божие, нито тлението може да наследи нетление.
--------------------
4. И видях престоли и седналите на тях, на които бе дадено да съдят; видях и душите на обезглавените заради свидетелството Иисусово и заради словото Божие, и ония, които се не поклониха на звяра, нито на образа му, и не приеха белега на челото си и на ръката си. Те оживяха и царуваха с Христа през хилядата години;
-----------------
Към този цитат и повдигнато с червен цвят се говори, че пишещият Откровението св. Йоан е ВИДЯЛ душите. При мене трудно някой ще ме обърка с многото си приказки и разсъждения върху ТОЗИ точен цитат.
Та питам small axe, с какви точно очи са видяни душите?
Ако са видяни с физически очи, значи че хилядата години са физически човешки години. Но в цитата точно е написано, че са видяни душите . Това пък означава, че гледащият вижда с някакво зрение способно да види души. За мене логиката сочи, че въпросните души могат да се видят с душевно зрение от душевните тела* или по-високо стоящото духовно зрение на духовните тела*. Което пък от своя страна означава, че мерните единици които се описват около описаните картини не са мерни единици от физическият свят. Физическите очни очи са пригодени да функционират в триизмерното пространство-време, където параметрите са път/скорост/време. В по-горните измерения , вероятно става въпрос за измерения над 10-тото едва ли има мерна единица в човешка година от 365 дни. Това е логиката ми и тя е много явна. Разбира се, хората вече 2000 човешки години се опитват да разтълкуват това наистина прекалено сложно от човешка гледна точка Откровение на св. Йоан Богослов по всевъзможни начини. Обаче Бог ревниво пази тайните си и ги поверява на когото си иска. А ако казваме, че вярваме на Бог, тогава нека Му се доверим въпреки нашето желание, нека Бог реши кога и как ще ни открие тайните си. По -добре да се потрудим да заслужим Неговото доверие с дела по Вярата.
ПП
* - душевни и духовни тела
Ако някой иска да спори дали ги има, нека са обърне към ап. Павел 1 Коринтяни 15 / 40-50
40. Има тела небесни и тела земни, ала друг е блясъкът на небесните и друг на земните;
41. един е блясъкът на слънцето; друг е блясъкът на месечината, друг е пък на звездите; па и звезда от звезда се различава по блясък.
42. Тъй е и възкресението на мъртвите: сее се в тление - възкръсва в нетление;
43. сее се в безчестие - възкръсва в слава; сее се в немощ - възкръсва в сила;
44. сее се тяло душевно - възкръсва тяло духовно. Има тяло душевно, има и тяло духовно.
45. Тъй е и писано: "първият човек Адам стана жива душа", а последният Адам - животворен дух.
46. Но първом не иде духовното, а душевното, и после духовното.
47. Първият човек е от земя, земен; вторият човек е Господ от небето.
48. Какъвто е земният, такива са и земните; и какъвто е Небесният, такива са и небесните;
49. и както сме носили образа на земния, тъй ще носим и образа на Небесния.
50. И това ви казвам, братя, че плът и кръв не могат да наследят царството Божие, нито тлението може да наследи нетление.
Re: Откровение 20: 1-7
Преди да спори протестант на тема Откровение, нека сравни изпървом своя превод със Синодалния. Минавайки към православието навремето си направих този труд и бях втрещен от дърварската протестантска версия.
Преди да се опита да се извиси, човек е добре да провери на какво е стъпил.... :idea: :idea:
Преди да се опита да се извиси, човек е добре да провери на какво е стъпил.... :idea: :idea:
Re: Откровение 20: 1-7
Това, дето "се знае" го донесоха едни западняци с едни портативни компютри през 90-те...
Re: Откровение 20: 1-7
Смол, трагедията на православните е пълна, никой от тях не посмя да прочете и да размишлява върху текста. Защо?
Кабрал казва че откровението нямало догматично значение, че от къде иначе вземате идеята за тамяна, нали от тука, май както ни изнася...
По темата наистина много сериозна и хубава тема, но никой тук дори не си помисли че 1000 годишното царуване на Христос е описано в СЗ в Исая и другите пророци, защото апостолите постоянно го питаха именно за Неговото царуване на земята, а народа искаше да го направи Цар, самите юдеите знаеха че Месия ще царува и ще седне на престола на баща си Давида. това казва и пророк Данаил, това казва и Откровение 20, но разбира се никой не иска да го приема защото православните невярваме в такиви неща, нямам думи!!!
Това оношение към Отрковение и Пророците на Израилл направо е трагично....
Кабрал казва че откровението нямало догматично значение, че от къде иначе вземате идеята за тамяна, нали от тука, май както ни изнася...
По темата наистина много сериозна и хубава тема, но никой тук дори не си помисли че 1000 годишното царуване на Христос е описано в СЗ в Исая и другите пророци, защото апостолите постоянно го питаха именно за Неговото царуване на земята, а народа искаше да го направи Цар, самите юдеите знаеха че Месия ще царува и ще седне на престола на баща си Давида. това казва и пророк Данаил, това казва и Откровение 20, но разбира се никой не иска да го приема защото православните невярваме в такиви неща, нямам думи!!!
Това оношение към Отрковение и Пророците на Израилл направо е трагично....
-
- Потребител
- Мнения: 1478
- Регистриран на: нед сеп 18, 2011 7:53 am
Re: Откровение 20: 1-7
Випаз, душицо мила, тамяна не е взет от книгата Откровение :)
Тази ароматна смола се е ползвала в почти всички религии, в случая да говорим по-специално за еврейската вяра.
В Храма на Сион използването на тамян е било достатъчно широко застъпено, освен хвърлянето на тамян върху жертвеника, имало е и малки ръчни кадилници.
п.п.освен всичко друго тамяна има лечебни свойства :)
Тамяна има каквто символично значение, така и чисто практическо полезно действие.
Тази ароматна смола се е ползвала в почти всички религии, в случая да говорим по-специално за еврейската вяра.
В Храма на Сион използването на тамян е било достатъчно широко застъпено, освен хвърлянето на тамян върху жертвеника, имало е и малки ръчни кадилници.
п.п.освен всичко друго тамяна има лечебни свойства :)
Тамяна има каквто символично значение, така и чисто практическо полезно действие.
-
- Потребител
- Мнения: 1478
- Регистриран на: нед сеп 18, 2011 7:53 am
Re: Откровение 20: 1-7
Да, вярно е че помага за много неща.
Познавам едно момиче, което работеше в Църковният магазин срещу офиса ни, колкото пъти отида да я видя, почти винаги виждах хора да си купуват тамян за лечебни цели.
Как точно се ползва всеки сам да си намери, правя само уговорката че става дума за чистият гръцки тамян, българският не е качествен, и не е така хубав.
Познавам едно момиче, което работеше в Църковният магазин срещу офиса ни, колкото пъти отида да я видя, почти винаги виждах хора да си купуват тамян за лечебни цели.
Как точно се ползва всеки сам да си намери, правя само уговорката че става дума за чистият гръцки тамян, българският не е качествен, и не е така хубав.
Re: Откровение 20: 1-7
Випаз, използването на тамян не е догмат, а практика при богослужнението. Би ли дал описание на църковно богослужение в Новия завет?
Върни се в “писание и предание”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост