Грехопадението
Re: Грехопадението
Венче, смъртта на тялото е поради греха, а смъртта на духа е поради, любовта към греха. Ако човек умре, обичайки греха, тоест мразейки Бога, то втората смърт, или смъртта на духа му е сигурна. Той става като демоните. Невъзвръщенец. Затова молитвата за умрели телом хора няма смисъл. Понеже ако са мъртви в Бога, то те са най- щастливите люде, а ако са мъртви телом ИЗВЪН БОГА, то те са като демоните.
Това е което аз поне вярвам и разбирам по темата, и съм го разбрал на база написаното в писанията
Това е което аз поне вярвам и разбирам по темата, и съм го разбрал на база написаното в писанията
Re: Грехопадението
Ще допълня Акс с тълкуванието на блажени Теофилакт на Лука 20:38: "Живите в Бог са тези, които са умрели с надежда за възкресение" :)
- Aurelia Felix
- Модератор
- Мнения: 4097
- Регистриран на: ср авг 12, 2009 8:47 pm
Re: Грехопадението
2-ра книга Макавейска, 12 глава. Това у протестантите е "зачистено". Като ги питащ защо, отговарят: това е направено от по-умни от нас... (Sic!)
36. А когато от дълго сражение изнемощяха тия, които бяха с Ездрина, Иуда призова на помощ Господа, да бъде Той началник - вожд в битката.
37. Като запя песнопения на бащин език с висок глас, той извика и неочаквано се нахвърли върху ония, които бяха с Горгия, и ги обърна в бяг.
38. След това Иуда взе войската и потегли за град Адолам, и понеже наближаваше седмият ден, очистиха се по обичая и отпразнуваха събота.
39. На другия ден Иудините човеци отидоха, според както го искаше дългът, да пренесат телата на падналите и ги положат заедно с роднините в отеческите гробници.
40. И намериха под хитона на всекиго от умрелите вещи, посветени на иамнийските идоли, каквото законът забранява на иудеите; и стана за всички явно, защо са загинали.
41. Затова всички прославиха праведния Съдия Господа, Който открива скритото,
42. и захванаха молитва, молейки да бъде съвсем изгладен стореният грях;
"Понеже положението на отминалите отвъд не е още окончателно, то за ония грешници, попаднали в ада, които са вярвали и са се каели приживе за лошия си живот, но не са имали време да принесат достойни плодове на покаянието, има още надежда за спасение. Говорейки за греха против Духа Светаго, Иисус Христос казва, че тоя грях няма да се прости на човеците нито на този, нито на онзи свят (Мат. 12:32). Оттук се вижда, че има грехове, които могат да бъдат простени и на онзи свят, т.е. след смъртта на човека. Как могат да бъдат простени такива грехове? Молитвите, милостинята и помените, правени в чест на покойниците, могат да умилостивят Бога и да покрият много грехове. Особено помага тук заупокойната литургия. От св. Библия ние знаем, че Иуда Макавей е принесъл умилостивителна жертва за падналите в бой войници (2 Мак. 12:43). В новозаветната Църква всякога е била предвиждана в последованието на божествената Литургия и молитва за покойниците. Още в Литургията на св. ап. Иаков виждаме това. Св. Василий Велики казва в своята молитва на Петдесетница, че Господ приема от нас умилостивителни молитви и жертви за ония, които са в ада, за да бъде смекчена тяхната участ или дори да бъдат те освободени от мъките. http://www.pravmladeji.org/node/64 "
36. А когато от дълго сражение изнемощяха тия, които бяха с Ездрина, Иуда призова на помощ Господа, да бъде Той началник - вожд в битката.
37. Като запя песнопения на бащин език с висок глас, той извика и неочаквано се нахвърли върху ония, които бяха с Горгия, и ги обърна в бяг.
38. След това Иуда взе войската и потегли за град Адолам, и понеже наближаваше седмият ден, очистиха се по обичая и отпразнуваха събота.
39. На другия ден Иудините човеци отидоха, според както го искаше дългът, да пренесат телата на падналите и ги положат заедно с роднините в отеческите гробници.
40. И намериха под хитона на всекиго от умрелите вещи, посветени на иамнийските идоли, каквото законът забранява на иудеите; и стана за всички явно, защо са загинали.
41. Затова всички прославиха праведния Съдия Господа, Който открива скритото,
42. и захванаха молитва, молейки да бъде съвсем изгладен стореният грях;
"Понеже положението на отминалите отвъд не е още окончателно, то за ония грешници, попаднали в ада, които са вярвали и са се каели приживе за лошия си живот, но не са имали време да принесат достойни плодове на покаянието, има още надежда за спасение. Говорейки за греха против Духа Светаго, Иисус Христос казва, че тоя грях няма да се прости на човеците нито на този, нито на онзи свят (Мат. 12:32). Оттук се вижда, че има грехове, които могат да бъдат простени и на онзи свят, т.е. след смъртта на човека. Как могат да бъдат простени такива грехове? Молитвите, милостинята и помените, правени в чест на покойниците, могат да умилостивят Бога и да покрият много грехове. Особено помага тук заупокойната литургия. От св. Библия ние знаем, че Иуда Макавей е принесъл умилостивителна жертва за падналите в бой войници (2 Мак. 12:43). В новозаветната Църква всякога е била предвиждана в последованието на божествената Литургия и молитва за покойниците. Още в Литургията на св. ап. Иаков виждаме това. Св. Василий Велики казва в своята молитва на Петдесетница, че Господ приема от нас умилостивителни молитви и жертви за ония, които са в ада, за да бъде смекчена тяхната участ или дори да бъдат те освободени от мъките. http://www.pravmladeji.org/node/64 "
Re: Грехопадението
Незнам кое е зачистено и кое не е, но едно разбрах, на теб не ти ясна разликата в двата завета! В старият завет има жертви за грях, в Новият жертвата е принесена веднъж завинаги, както пише в писанието. Жертвата е Христовото тяло и кръв. Който вярва в Него не е осъден, който не вярва е ВЕЧЕ осъден, понеже не е повярвал в името на единородният Божи Син!
Като четеш горното дето ти го написах, прави ли ти нещо впечатление? Съмнявам се, даже не съм убеден че ще го прочетеш. Но да продължа. Който не вярва е вече осъден. Умрелите без да вярват са осъдени, и накрая, при съда дефакто ще бъдат хвърлени в огненото езеро. Никакви молитви за тях, ако са невярващи нямат смисъл. Вашите молитви за умрели , имат смисъл във вашите разбирания именно заради еретичната идея за митарствата. Това е то другото благовестие. Но това ти не можеш и не желаи въобще да го разбереш, това си е твой избор.
Ако въобще израелтяните са вършили подобни неща и е било практика сред тях, то не е ясно как така ярко отсъства като практика в Старозаветните писания. Но в писаното в тази книга макавейска, в контекста се вижда, че тия падналите се числят към народа, те не са невярващи. Тоест те са под старозаветният закон и жертвата за техният грях е това което е предписано в закона. Това не е никакъв паралел с днешните умрели. Понеже днес невярващите умрели, не се числят нито към народа Божий, нито за тях важи някакъв завет. Да се молиш и да принасяш някакви безкръвни жертви за тях, е някакъв нонсенс и смесване на заветите и въобще идеята е тотална измислица и цели нещо доста страшно! Да измести благовестието настрани!
Това че дори и да умреш, без дела на покаяние, то има надежда за спасение?! Какви са тия неща? Покаянието и вярата са характерни за вярващият като разбере и приеме благовестието. Тогава, Бог ще го роди отново , ако реши и види истинска вяра, и сетне делата следват неизбежно, понеже без дела няма вяра, и според притчата в Чатей почвите без плод са обечени на гибел и само една почва дава плод, различен но дава.
Ето защо постановката че имало умрели дето се покаяли, но нямали дела на покаяние и било нужно някой да се моли и да измоли от Бога спасението им и тн , това е друго благовестие!! Няма везна дето да ти теглят делата, добрите и лошите и това да определя дали ще си в царството или няма. Това е върло друго благовестие и е нещо ужасно! Явно ако го вярвате нещата са много лоши.. АКО умре някой вярващ човек той е в Христа! Каква е тази идея, че нямал време да даде плод?? Бог не ни спасява защото сме дали или даваме плод, а заради Сина си. Плодът е следствие. Най- малко добрата изповед пред мнозина свидетели е вече плод, ако е искрена Понеже разкаяно и съкрушено сърце Бог няма да презре!.
Ако добрата изповед не е искрена, то плод няма, и няма и вяра и няма и спасение. Никакви молитви за спасение след смъртта, или за леко понасяне на някакви мъки не виждам и като бегла идея в писанието!!! Измислица, като митарствата, която измислица гали ушите на хората.
Аз днес се моля за спасението на близките си, сега в този момент, понеже за живите винаги има надежда.. А оставам с впечатлението че в православието повечето молитви са съсредоточени към вече умрелите?!?! Явно това не е случайно направено..Коренът на тия неща, ги търсете при ония въвели и наложили митарствата, там явно е коренът на това учение..
Като четеш горното дето ти го написах, прави ли ти нещо впечатление? Съмнявам се, даже не съм убеден че ще го прочетеш. Но да продължа. Който не вярва е вече осъден. Умрелите без да вярват са осъдени, и накрая, при съда дефакто ще бъдат хвърлени в огненото езеро. Никакви молитви за тях, ако са невярващи нямат смисъл. Вашите молитви за умрели , имат смисъл във вашите разбирания именно заради еретичната идея за митарствата. Това е то другото благовестие. Но това ти не можеш и не желаи въобще да го разбереш, това си е твой избор.
Ако въобще израелтяните са вършили подобни неща и е било практика сред тях, то не е ясно как така ярко отсъства като практика в Старозаветните писания. Но в писаното в тази книга макавейска, в контекста се вижда, че тия падналите се числят към народа, те не са невярващи. Тоест те са под старозаветният закон и жертвата за техният грях е това което е предписано в закона. Това не е никакъв паралел с днешните умрели. Понеже днес невярващите умрели, не се числят нито към народа Божий, нито за тях важи някакъв завет. Да се молиш и да принасяш някакви безкръвни жертви за тях, е някакъв нонсенс и смесване на заветите и въобще идеята е тотална измислица и цели нещо доста страшно! Да измести благовестието настрани!
Това че дори и да умреш, без дела на покаяние, то има надежда за спасение?! Какви са тия неща? Покаянието и вярата са характерни за вярващият като разбере и приеме благовестието. Тогава, Бог ще го роди отново , ако реши и види истинска вяра, и сетне делата следват неизбежно, понеже без дела няма вяра, и според притчата в Чатей почвите без плод са обечени на гибел и само една почва дава плод, различен но дава.
Ето защо постановката че имало умрели дето се покаяли, но нямали дела на покаяние и било нужно някой да се моли и да измоли от Бога спасението им и тн , това е друго благовестие!! Няма везна дето да ти теглят делата, добрите и лошите и това да определя дали ще си в царството или няма. Това е върло друго благовестие и е нещо ужасно! Явно ако го вярвате нещата са много лоши.. АКО умре някой вярващ човек той е в Христа! Каква е тази идея, че нямал време да даде плод?? Бог не ни спасява защото сме дали или даваме плод, а заради Сина си. Плодът е следствие. Най- малко добрата изповед пред мнозина свидетели е вече плод, ако е искрена Понеже разкаяно и съкрушено сърце Бог няма да презре!.
Ако добрата изповед не е искрена, то плод няма, и няма и вяра и няма и спасение. Никакви молитви за спасение след смъртта, или за леко понасяне на някакви мъки не виждам и като бегла идея в писанието!!! Измислица, като митарствата, която измислица гали ушите на хората.
Аз днес се моля за спасението на близките си, сега в този момент, понеже за живите винаги има надежда.. А оставам с впечатлението че в православието повечето молитви са съсредоточени към вече умрелите?!?! Явно това не е случайно направено..Коренът на тия неща, ги търсете при ония въвели и наложили митарствата, там явно е коренът на това учение..
- Aurelia Felix
- Модератор
- Мнения: 4097
- Регистриран на: ср авг 12, 2009 8:47 pm
- Aurelia Felix
- Модератор
- Мнения: 4097
- Регистриран на: ср авг 12, 2009 8:47 pm
Re: Грехопадението
ПП Относно митарствата и глухият цар разбра мнението ми, не е необходимо да го повтарям пак. Не е необходимо да ти доказвам нищо.
Върни се в “писание и предание”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта