Интересно и обширно четиво относно св. Предание по принцип. В частност за календара.
Превеждам само 1 изречение от това дълбоко и обширно богословско изследване:
Древната общоцърковна практика относно църковния календар е равносилна на каноните.
Защо? Ами четете....
Статията е съкръщение на:
Ученіе Православной Церкви о Священномъ Преданіи и отношеніе ея къ новому стилю. Составлено Аѳонскими ревнителями православнаго благочестія. — Jordanville: Типографія преп. Іова Почаевскаго въ Св.-Троицкомъ монастырѣ, 1989. — С. 3-46.
Старият календар противоречи на православния канон
Re: Старият календар противоречи на православния канон
Темата за календара никога не ме е интересувала особена, като отдалечена от Църквата, но четейки за паламизма попаднах на интересен исторически факт. Никифор Григора през 20-те и 30-те години на ХІV в. изследвал Юлианския календар и поставил пред императора въпросът за коригирането му. В суматохата на гражданската война обаче се провели няколко заседания, няколко били провалени и въпросът с приемането на корекциите не бил разрешен, а последствие Григора изпаднал в немилост пред паламиските императори и случаят заглъхнал. След 250 години това, което не станало в Константинопол, станало в Рим и там бил приет новият коригиран календар.
Интересно дали ако календарът на Григора беше приет като Кантакузин или Андроников календар, пък защо не и Паламов календар, латините щяха да се делят на ново и старо-календарци, съответно дали така щяха да се делят православните?
Интересно дали ако календарът на Григора беше приет като Кантакузин или Андроников календар, пък защо не и Паламов календар, латините щяха да се делят на ново и старо-календарци, съответно дали така щяха да се делят православните?
Върни се в “дебати: стар и нов календар”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост