Икуменическият протест на Цариградския патриарх

рисковете на междухристиянския диалог
prokimen
Потребител
Мнения: 1671
Регистриран на: пон мар 19, 2007 10:30 am

Re: Икуменическият протест на Цариградския патриарх

Мнениеот prokimen » пон окт 26, 2009 10:52 am



Извинявам се, че този мой постинг ще е отклонение от темата.

С голямо закъснение и приятна изненада забелязвам форумната промяна. Да е честит и от Бога споспешествуван новият модератор! Изненадан и възрадван съм от смелостта на администрацията да отстоява убеждението и твърдението ми, че за момента този форум е най-православният. За останалото е казано на славянски: "Умному мало довлеет".

Моите адмирации към целия екип на портала!
Потребителски аватар
Мария
Модератор
Мнения: 1471
Регистриран на: пон дек 11, 2006 11:34 am

Re: Икуменическият протест на Цариградския патриарх

Мнениеот Мария » пон окт 26, 2009 1:03 pm

А аз да помоля за певод от английски и на този израз: "Умному мало довлеет". :)
Не разбирам. :oops:
ivo_tehno
Потребител
Мнения: 409
Регистриран на: ср май 28, 2008 7:00 pm

Re: Икуменическият протест на Цариградския патриарх

Мнениеот ivo_tehno » пон окт 26, 2009 1:31 pm

Потребителски аватар
Мария
Модератор
Мнения: 1471
Регистриран на: пон дек 11, 2006 11:34 am

Re: Икуменическият протест на Цариградския патриарх

Мнениеот Мария » пон окт 26, 2009 1:35 pm

Благодаря ти, Иво!
Потребителски аватар
Dadi
Потребител
Мнения: 303
Регистриран на: нед юни 17, 2007 6:48 pm

Re: Икуменическият протест на Цариградския патриарх

Мнениеот Dadi » пон окт 26, 2009 4:06 pm

kassie
Потребител
Мнения: 685
Регистриран на: пет юли 18, 2008 8:14 pm

Re: Икуменическият протест на Цариградския патриарх

Мнениеот kassie » пон окт 26, 2009 7:04 pm

Мисля, че текстът е оттук: Аз съм удивена да прочета такива неща...

Имам въпрос: документите на английски език в посочения сайт пълни ли са? Къде могат да се намерят латинските версии? Има ли онлайн нещо като деяния на събора? Трябва да има обяснение...

Официално проповядваните римокатолическите догмати за мен са достатъчно ужасни... както и думите на еп. Тихон... :( :( :(
Потребителски аватар
Dadi
Потребител
Мнения: 303
Регистриран на: нед юни 17, 2007 6:48 pm

Re: Икуменическият протест на Цариградския патриарх

Мнениеот Dadi » пон окт 26, 2009 8:27 pm

Потребителски аватар
Aurelia Felix
Модератор
Мнения: 4097
Регистриран на: ср авг 12, 2009 8:47 pm

Re: Икуменическият протест на Цариградския патриарх

Мнениеот Aurelia Felix » пон окт 26, 2009 9:01 pm

Глава 3. За властта и характера на първенството на Римския понтиф.

И така, придържащи се към ясното свидетелство на Светото Писание и към манифеста и изричните декрети на нашите предшественици римските понтифи и генералните събори, ние обявяваме отново дефиницията на екуменическия събор във Флоренция [49], която трябва да бъде вярвана от всички верни християни, а именно, че апостолския престол и Римския понтиф държат световно първенство, и че Римският понтиф е наследник на благословения Петър, принцът на апостолите, истинския наместник на Христос (бел.Тигър: Христос изпрати Светия Дух на Църквата Си, Който е дефакто Истинния Му Наместник на Земята и Който ръководи Църквата.), глава на цялата църква и баща и учител на всички християни (Тигър: е това му се вика дебела еретическа пържола за тигъра, хахаха. Глава на Църквата е Христос, а не папата)
На него, в блажения Петър, е дадена пълна власт от нашия Господ Иисус Христос да връзва, управлява и ръководи универсалната църква.
На това са основани действията на екуменическите събори и свещените канони.

Затова ние учим и декларираме, че чрез божествено нареждане, римската църква притежава пре-възвишеност на властта върху/над всяка друга църква и че тази юридическа власт на римския понтиф е и епископална и непосредствена. И клира и верните от всеки обред и сан, и поотделно и общо, са длъжни да се подчиняват на тази власт поради дълга за йерархическо подчинение и истинско покорство и това не се отнася само до вярата и морала но също и за въпросите на дисциплината и управлението на църквата по целия свят.

По този начин чрез единството с Римския понтиф в общение и изповед на същата вяра, църквата Христова става едно стадо под един върховен пастир (Тигър: върховния пастир е папата) [50] .
Това е учението на католическата истина и никой не може да се отделя от него без да застраши своята вяра и спасение.

Тази власт на върховния понтиф по никакъв начин не накърнява обикновената и непосредствена власт на епископата, чрез която епископите, които са наследници на мястото на апостолите чрез назначението от Светия Дух, се грижат и управляват стадата, които са им поверени. Напротив, тази власт е отстоявана, поддържана и защитавана от върховния и универсален пастор; защото св. Григорий Велики казва: "Моята чест е чест за цялата църква. Моята чест е твърдата сила на моите братя. Така аз приемам истинска чест, когато тя не е отказана на никой от тези, на които се дължи."[51]

По-нататък следва от върховната власт с която Римския понтиф управлява цялата църква, че той има право, в изпълнение на службата си, да комуникира свободно с пастирите и стадата на цялата църква, за да могат те да бъдат научени и ръководени чрез него по пътя към спасението.

И следователно ние осъждаме и отхвърляме мненията на тези, които поддържат, че тази комуникация на върховната глава с пастирите и стадата може да бъде законно ограничена; или че тя трябва да зависи от светските власти, което води към пазене на определеното от апостолическия престол или чрез неговата власт относно управлението на църквата, да няма сила или ефект, ако не е потвърдено чрез съгласието на светските власти.

След като Римския понтиф чрез божественото право за апостолско първенство, управлява цялата църква, ние също учим и декларираме, че той е върховния съдия на верните (Тигър: Съдия на живи и мъртви е САМО ХРИСТОС) и че във всички случаи, които попадат под еклесиалната юрисдикция са под неговия съд.[53] .

Присъдата на апостолическия престол (над която няма по-висша власт) не е субект на ревизия от никого, нито някой може законно да съди след нея.[54] . И така странят от верния път на истината тези, които поддържат, че е законно да се обжалват присъдите на Римския понтиф в екуменическите събори, сякаш има власт по-висша от тази на Римския понтиф. (Тигър: пак и пак римският понтиф е не само над съборната църква, но и над Бога - щом няма по-висша власт от неговата. О, ГОРКО ИМ!!!)
Потребителски аватар
Dadi
Потребител
Мнения: 303
Регистриран на: нед юни 17, 2007 6:48 pm

Re: Икуменическият протест на Цариградския патриарх

Мнениеот Dadi » пон окт 26, 2009 9:22 pm

Тигър, не искам да те съдя, но ще ти кажа какво ми прави впечатление: имам чувството, че проявяваш някаква арогантна небрежност към фъкта, че написа тука сериозни клевети (явно без да знаеш, че са клевети). Изглежда не те тревожи това, че ако някой не се беше обадил, може би щеше да има хора, които да мислят, че онези щуротии, които ти поднесе като текст приет от Първия Ватикански Събор от 1870, наистина представляват официалната позиция на католическата църква. Или мислиш, че клеветите насочени срещу католици не се считат за лъжа и следователно не са грях? Или че като излъжеш поради незнание, не е нужно да се разграничиш от лъжата, когато научиш истината?
Потребителски аватар
Aurelia Felix
Модератор
Мнения: 4097
Регистриран на: ср авг 12, 2009 8:47 pm

Re: Икуменическият протест на Цариградския патриарх

Мнениеот Aurelia Felix » пон окт 26, 2009 9:45 pm

продължение на гл.3:

Следователно, ако някой казва, че служението на Римският понтиф е едва наблюдение и ръководство, а не пълна и върховна власт над цялата църква и това не само в случаите на вяра и морал, но също и по въпросите отнасящи се до дисциплината и управлението на църквата, разпространена по целия свят; или че той има само принципна част, а не абсолютна пълнота на своята върховна власт; или че тази негова власт не е обикновена и непосредствена и върхо всичко и всеки в църквите и върху всички и всеки от пастирите и верните:
нека бъде анатема.


Глава 4. За непогрешимата учителска власт на Римския понтиф

Това апостолско първенство, което притежава Римския понтиф като наследник на Петър - принцът на апостолите, включва също върховна власт в учението.
Светият престол винаги поддържа това, а и постоянния обичай на църквите го демонстрира, и екуменическите събори, особено тези на които изтока и запада се срещнаха в единство на вяра и благочестие и го декларираха.

Както отците на четвъртия събор в Константинопол, следвайки стъпките на техните предшественици, публикуваха тържествена изповед на вярата: първото условие за спасение е поддържането на правилото на истинската вяра. И след като казаното от нашия Господ Иисус Христос: "Ти си Петър и на тази канара ще изградя Моята църква" [55] не може да загуби своята сила, думите си изговорени и потвърдени от обстоятелствата. Защото в апостолическия престол, католическата религия винаги е била запазена неопетнена, а свещената доктрина пазена с чест. След като нашето искрено желание е да не бъдем отделени по никакъв начин от тази вяра и учение, ние се надяваме, че можем да заслужим да останем в това общение с проповедниците от апостолическия престол, защото в него е цялата и истинска сила на християнската религия.[56] .

С одобрението на втория събор в Лион, гърците направиха следната изповед:
"Светата Римска църква притежава върховното и пълно първенство и княжество над цялата католическа църква. Тя истинно и смирено признава, че е получила това от Самия Господ в блажения Петър - принцът и началникът на апостолите (Тигър: отново антихристка идея, чужда на Св.Писание и Св.Църква), чийто наследник е римският понтиф, заедно в пълнотата на властта. И след като преди всички други тя има дълга да защитава истината на вярата, ако възникнат някакви въпроси относно вярата, чрез нейния съд те трябва да бъдат разрешавани."[57]

Ето определението на събора във Флоренция:

"Римският понтиф е истинския наместник на Христос, глава на цялата църква и отец и учител на всички християни (ТИГЪР: ОТНОВО ОТКРОВЕНИ АНТИХРИСТКИ ИЗЛИЯНИЯ); и на него бе поверена от блажения Петър чрез нашия Господ Иисус Христос, пълната власт за грижа, управление и ръководство на цялата църква.[58]

Поради тази причина епископите по цял свят, понякога индивидуално, понякога събрани в синоди, според отдавна установения обичай на църквите и образеца на древната практика, отнасят към апостолическия престол тези опасности, които особено възникват по отношение на вярата. Това е за уверение, че всяка вреда, понесена от вярата, трябва да бъде поправяна на това място, което е над всички, където вярата не познава падение. (Тигър: "където вярата не познава падение" - най-вече Борджиите, но не само)

Римските понтифи също, както обстоятелствата на времето или състоянието на работите изискват, понякога чрез събиране на екуменически събори или консултиране с мнението на църквите, разпръснати по света, понякога чрез специални синоди, понякога чрез възползване от други полезни средства, които чрез Божията помощ те познават и в съгласие със светите Писания и апостолските традиции.

Защото Светия Дух беше обещан на наследниците на Петър. (Тигър: поредното гнусно изопачаване на богооткровената истина. Светият Дух е обещан на Църквата Христова, не на един човек само и неговите пишман-наследници), не за да могат те, чрез неговото откровение да измислят някакво ново учение (Тигър: е, те измислиха бая нови учения), но с неговата помощ да огат да пазят и вярно да излагат откровението на вяра, предадена чрез апостолите.

Всъщност, тяхното апостолско учение беше прегърнато от всички почитани отци и почитано и следвано от всички свети ортодоксални учители, защото те знаеха много добре, че този престол на св.Петър винаги остава неопетнен от грешки, в съгласие с божественото обещание на нашия Господ и Спасител към принца на Неговите апостоли: Аз се молих за теб твоята вяра да не пропадне; и когато ти се обърнеш, укрепи братята си."[60] .

Този дар на истината и непропадащата вяра беше следователно божествено поверена на Петър и неговите наследници на този престол, за да могат те да разпростират своето издигнато служение за спасението на всички и цялото стадо на Христос да може да бъде пазено от тях от отровна храна и грешки и да бъде хранено със небесното учение. Така, тенденцията към схизма е премахната от цялата църква и тя е запазена в единство и, почивайки на тази основа, може да стои твърда срещу портите на ада.

Но след като в днешно време, когато благотворната ефективност на апостолическото служение е най-много необходима, не са малко тези, които пренебрегват тази власт, ние смятаме за абсолютно необходимо да потвърдим тържествено прерогатива, който Единородният Син на Бога даде на върховната пастирска служба.
Следователно, вярно придържайки се към традицията приета от началото на християнската вяра, за слава на Бога нашия Спасител, за издигането на католическата религия и за спасението на християните, с одобрението на свещения събор, ние учим и определяме като божествено открита догма, че

КОГАТО РИМСКИЯТ ПОНТИФ ГОВОРИ EX CATHEDRA,
което става когато в упражнение на своето служение като пастир и учител на всички християни, в добродетелта на неговата върховна апостолска власт, той дефинира учението относно вярата и морала, които трябва да бъдат държани от цялата църква, той притежава чрез божествена помощ, обещана му от блажения Петър, тази непогрешимост, на която божественият Изкупител е пожелал да се радва Неговата църква в определяне на учението относно вярата и морала. Следователно, подобни определения на Римския понтиф са сами по себе си, а не по съвета на църквата, непогрешими.
Затова, ако някой, да забрани Бог, има дързостта да отхвърли това наше определение: нека бъде анатема.

КРАЙ НА ПРЕВОДА


Както е писано: Собствените им думи ги осъждат.
Потребителски аватар
Aurelia Felix
Модератор
Мнения: 4097
Регистриран на: ср авг 12, 2009 8:47 pm

Re: Икуменическият протест на Цариградския патриарх

Мнениеот Aurelia Felix » пон окт 26, 2009 9:52 pm

Потребителски аватар
Dadi
Потребител
Мнения: 303
Регистриран на: нед юни 17, 2007 6:48 pm

Re: Икуменическият протест на Цариградския патриарх

Мнениеот Dadi » пон окт 26, 2009 10:44 pm

Тигър, благодаря ти за отговора. Сега ми се струва, че по-добре разбирам как ти виждаш нещата: За теб няма особена разлика в посланието, звученето и внушението на двата текста - оригиналния и този, който ти публикува първоначално. Следователно ти смяташ, че няма кой знае какво значение дали двата текста се припокриват като съдържание. Правилно ли съм разбрал?

Освен това пишеш: "не вярвам един авторитетен православен портал да публикува непроверени текстове".
Значи продължаваш да мислиш, че текстът все пак наистина е взет от назования източник и следователно ти не носиш отговорност за разпространение на клевети.

И последно, май мислиш, че си ми разбила илюзиите относно католическата църква, или че аз съм католик, или че симпатизирам на католицизма. Така ли е?

Нека сега да ти обясня аз как виждам нещата: Първо не съм католик и католицизмът не ми е по-близък или по-симпатичен от православието. Затова и не ми е особено важно да защитавам католицизма и неговите догми, а специално в непогрешимостта на папата не вярвам. За мене е важна истината във всички нейни проявления. И ето какво проявление виждам тук:

Текстът, който ти първоначално публикува се различава съществено като послание, звучене и внушение от оригиналния текст приет на събора и аз се учудвам, как можеш да мислиш, че той е някаква "скрита" част от оригинала. Тази съществена разлика е именно радикалната разлика между лъжа и истина - оригиналният текст отрязява правдиво манталитета, убежденията, начина на мислене и не на последно място начина на изразяване на хората, които са го съставили, католическите кардинали. Докато другият текст, който ти ни представи първоначално, не отразява манталитета, убежденията, начина на мислене и начина на изразяване на кардиналите, дори подозрително прилича на съзнателно изопачаване на позицията на тези хора с цел дискредитирането им.

И освен това, аз за разлика от теб напълно допускам "един авторитетен православен портал да публикува непроверени текстове". Истината е много важно нещо и на мен не ми стига това, че порталът е авторитетен и православен. (Впрочем аз още като прочетох текста, веднага го потърсих в Google и видях откъде си го взела.) Искам обаче да знам кой е авторът на текста и дали не е съзнателна клевета, един вид "православна пропаганда". За мене е доста ясно, че кардиналите не са написали и приели такъв текст. Остава въпросът откъде го е взела Алена Антонова и кой го е написал в действителност.
Потребителски аватар
Aurelia Felix
Модератор
Мнения: 4097
Регистриран на: ср авг 12, 2009 8:47 pm

Re: Икуменическият протест на Цариградския патриарх

Мнениеот Aurelia Felix » вт окт 27, 2009 9:27 am

kassie
Потребител
Мнения: 685
Регистриран на: пет юли 18, 2008 8:14 pm

Re: Икуменическият протест на Цариградския патриарх

Мнениеот kassie » вт окт 27, 2009 11:12 am

ТодорК
Модератор
Мнения: 1140
Регистриран на: пон окт 06, 2008 2:36 pm

Re: Икуменическият протест на Цариградския патриарх

Мнениеот ТодорК » вт окт 27, 2009 11:27 am


Върни се в “дебати: икуменизъм”



Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост