Arena Ecumenico

рисковете на междухристиянския диалог
Потребителски аватар
Чехълче
Модератор
Мнения: 2032
Регистриран на: нед дек 20, 2009 1:49 pm

Re: Иконопочитанието

Мнениеот Чехълче » пет дек 25, 2009 6:21 pm

Последна промяна от Чехълче на пет дек 25, 2009 6:25 pm, променено общо 1 път.
Потребителски аватар
zmianatz
Потребител
Мнения: 1760
Регистриран на: съб ное 28, 2009 9:50 am

Re: Иконопочитанието

Мнениеот zmianatz » пет дек 25, 2009 6:23 pm

Последна промяна от zmianatz на пет дек 25, 2009 6:27 pm, променено общо 1 път.
Потребителски аватар
Чехълче
Модератор
Мнения: 2032
Регистриран на: нед дек 20, 2009 1:49 pm

Re: Иконопочитанието

Мнениеот Чехълче » пет дек 25, 2009 6:26 pm

Змиянац, да търсиш светия Дух в други религии е хула срещу Него.
Потребителски аватар
zmianatz
Потребител
Мнения: 1760
Регистриран на: съб ное 28, 2009 9:50 am

Re: Иконопочитанието

Мнениеот zmianatz » пет дек 25, 2009 6:31 pm

Славян
Потребител
Мнения: 1132
Регистриран на: съб сеп 26, 2009 1:49 pm

Re: Иконопочитанието

Мнениеот Славян » пет дек 25, 2009 6:36 pm

Потребителски аватар
zmianatz
Потребител
Мнения: 1760
Регистриран на: съб ное 28, 2009 9:50 am

Re: Иконопочитанието

Мнениеот zmianatz » пет дек 25, 2009 6:45 pm

Последна промяна от zmianatz на съб дек 26, 2009 4:37 am, променено общо 1 път.
Славян
Потребител
Мнения: 1132
Регистриран на: съб сеп 26, 2009 1:49 pm

Re: Иконопочитанието

Мнениеот Славян » пет дек 25, 2009 6:49 pm

Змиянац, Христа ради, те моля да изговаряш със сърце и уста, Символ Верую, колкото пъти на ден слагаш нещо в устата си, за да вникнеш в Св. Спасителна Вяра Христова Православна, за да не те отвее лукавия дух!
Потребителски аватар
Чехълче
Модератор
Мнения: 2032
Регистриран на: нед дек 20, 2009 1:49 pm

Re: Иконопочитанието

Мнениеот Чехълче » пет дек 25, 2009 8:21 pm

Змиянац, догматиката не е за теб сега, защото, преди да започнеш с догмата за спасението, е необходимо НАПЪЛНО и без съмнение да приемеш думите от Символа на вярата. Без това не можеш да се наречеш православна християнка.
Без свето Кръщение не се придобива благодат. Ерес е да мислиш, че без Кръщение, тоест в друга вяра, можеш да получиш спасение. Ерес е да мислиш, че светият Дух е на друго място, освен в православната църква. Ерес е да мислиш, че някои от думите в Библията, касаещи любимата ти Ванга и подобните ней, са лъжа.
И най-накрая, погрешно е да смяташ, че аз или който и да е друг, сме седнали тук да си показваме знанията по религия. Това може да се случи единствено, когато си съвсем в началото на Знанието, после нещата придобиват толкова важни измерения, че собственото ти аз спира да има каквото и да има значение на фона на думита на Спасителя ни. И това да защитиш името Божие пред неверник става най-важното нещо за теб. Така че недей да хулиш нито мен, нито другите, които разясняват Божието слово, защото ние се опитваме да помогнем на заблудените овци да се върнат в стадото.
Последна промяна от Чехълче на пет дек 25, 2009 8:46 pm, променено общо 1 път.
small axe
Потребител
Мнения: 2485
Регистриран на: чет апр 23, 2009 7:23 pm

Re: Иконопочитанието

Мнениеот small axe » пет дек 25, 2009 8:43 pm

данте , аз съм , плюнката.. :wave:

Какво според теб има впредвид Иисус когато казва , че преди да е бил Авраам , Той е?
Как е съществувал преди Авраам?Как си го обясняваш?
Как си обясняваш че е от дните на вечността?
Последна промяна от small axe на пет дек 25, 2009 8:44 pm, променено общо 1 път.
Славян
Потребител
Мнения: 1132
Регистриран на: съб сеп 26, 2009 1:49 pm

Re: Иконопочитанието

Мнениеот Славян » пет дек 25, 2009 10:31 pm

Християни,

Тази борба, за правилната вяра в Триединния Бог (Trinity -Tri + Unity) е вече спечелена и мюсюлманите са изобличени, и макар Данте да се върти и си гони опашката, не напредва ни най-малко така. Ето изобличението на мюсюлманите, ето откровението от равноапостолния славянски просветител Константин-Кирил Философ:

След това агаряните, наричани сарацини, подигнаха хула срещу едното Божество на Света Троица и казваха: "Как вие християните мислите, че Бог е един, а Го разделяте на три и казвате, че има Отец и Син и Дух? Ако можете да докажете това ясно, изпратете мъже, които могат да говорят по този въпрос и да ни оборят!"

Тогава Философът беше на 24 години. Царят свика съвета, повика и него и му рече:

- Философе, чуваш ли какво говорят агаряните против нашата вяра? Понеже си служител и ученик на Света Троица, иди и им се противопостави! И Бог, прославян в Троица ­ Отец и Син и Свети Дух, ­ завършител на всяка работа, Той да ти даде благодат и сила в думите и да те покаже нов Давид против Голиат, който с три камъка го победи, и да те върне при нас със заслуги за небесното царство!

Той чу и отговори:

- С радост ще отида за християнската вяра! Какво по-сладко за мене на този свят от това, да живея или да умра за Света Троица?

Дадоха му за придружител Георги и ги изпратиха.

Като пристигнаха, те завариха срамни и гнусни неща, които агаряните бяха направили, за да поругаят и осмеят тамошните християни. Бяха нарисували демонски образи отвън върху вратите на всички християни за поругание. И попитаха Философа:

- Философе, можеш ли да разбереш какво значи това?

А той отговори:

- Виждам демонски образи и си мисля, че вътре живеят християни, поради което демоните стоят отвън, понеже не могат да живеят с тях. А където няма този знак отвън, там демоните спокойно си живеят с обитателите на дома.

Седейки на обед лъжемъдрите агарянски книжници, учили геометрия, астрономия и други науки, го изкушаваха и питаха:

- Философе, виждаш ли колко удивително е това чудо?! Пророк Мохамед ни донесе евангелие от Бога, обърна много народ и ние всички държим неговия закон, без да престъпваме нещо. А вие християните уж държите закона на вашия пророк Христа, обаче един така, а друг иначе го изпълнява, на когото както е угодно!

Философът отговори:

- Нашият Бог е като морската бездна. Пророкът казва за Него: "Рода Му кой ще обясни? Защото Той бе изтръгнат от земята?" (Ис. 53:8). Търсейки Го, мнозина навлизат в бездната и силните умове с Негова помощ получават разумно богатство, преплуват и се завръщат. А слабите умове дръзват да преминат като с гнили кораби и едни потъват, а други, люшкани от безсилието на леността, с голям труд едва могат да си отдъхнат. А вашето е тясно и удобно, за да може всеки малък и голям да го прескочи ­ няма нищо повече от човешките инстинкти, които всеки може да върши. Защото действително нищо не ви е заповядал, щом като не ви е обуздал гнева и похотите, а всичко ви е разрешил. Който е смислен, ще разбере в каква пропаст ще ви провали той! А Христос не така, ами от низината възвежда високо горе човешката тежест, като обучава човека с вяра и Божия добродетел. Бидейки Творец на всичко, Той сътворил човека между ангелите и животните, като го отделил от животните с дара на словото и мисълта, а от ангелите с гнева и плътската похот. И кой към която част повече се приближава, към нея се приобщава ­ към низшите или към висшите.

Пак го попитаха:

- Ако можеш, обясни ни как вие славите единия Бог в три, Които наричате Отец и Син и Дух! Щом така говорите, тогава остана да Му дадете и жена, та да се разплодят много богове от Него!

Философът отговори:

- Не хулете Пресвета Троица! - отговорил св. Константин философ. Отец, Син и Свети Дух не са три божества, а три лица на единия Бог. Погледнете слънцето! В него има три неща - кръг, светлина и топлина. Сравнете Това с Пресвета Троица! Слънчевият кръг е подобие на Бог Отец, защото както кръгът няма нито начало, нито край, така и Бог е безначален и безкраен. И както от слънчевия кръг произлизат светлината и топлината, така и от Бота Отца се ражда Синът и изхожда Светият Дух. Светлината е подобие на Бога Син, Който е роден от Отца м е просветил с Евангелието целия свят А топлината е подобие на Светия Дух, Който предвечно изхожда от Отца. И така, разглеждайте слънцето и ще добиете представа за Пресвета Троица. Слънцето се състои от три различни неща, но разделя ли се поради това на три слънца? Така и Пресвета Троица, макар и да има три лица, обаче не се дели на три божества. И тъй, ние вярваме, че Бог един по същество и троичен по лица.

Слава на Отца и Сина и Светия Дух, и сега и винаги, и во веки веков! Амин!
Потребителски аватар
zmianatz
Потребител
Мнения: 1760
Регистриран на: съб ное 28, 2009 9:50 am

Re: Иконопочитанието

Мнениеот zmianatz » пет дек 25, 2009 10:32 pm

Последна промяна от zmianatz на пет дек 25, 2009 10:45 pm, променено общо 1 път.
Славян
Потребител
Мнения: 1132
Регистриран на: съб сеп 26, 2009 1:49 pm

Re: Иконопочитанието

Мнениеот Славян » пет дек 25, 2009 10:42 pm

Змиянац,

Ела на мене си!
Както всички хора сме синове Божии по осиновяване, а Сина Божи по естество, така и Пресветия Животворящия Благ Дух на Отца е навсякъде, но не в пълнота във всички хора!
Дори християните Го нямат, когато се огрешават, а само когато Го припечелят с добротворство, пост, молитва, както пчелата бива привлечена от скъпоценния цветен прашец!
Но и да Го има у един, а да Го няма у друг, Той е в Светата Църква (Събранието Вярващи) от Петдесетница до Вечни Времена!
Потребителски аватар
zmianatz
Потребител
Мнения: 1760
Регистриран на: съб ное 28, 2009 9:50 am

Re: Иконопочитанието

Мнениеот zmianatz » пет дек 25, 2009 10:47 pm

Славян
Потребител
Мнения: 1132
Регистриран на: съб сеп 26, 2009 1:49 pm

Re: Иконопочитанието

Мнениеот Славян » пет дек 25, 2009 11:11 pm

Потребителски аватар
zmianatz
Потребител
Мнения: 1760
Регистриран на: съб ное 28, 2009 9:50 am

Re: Иконопочитанието

Мнениеот zmianatz » пет дек 25, 2009 11:38 pm

Последна промяна от zmianatz на съб дек 26, 2009 6:12 am, променено общо 3 пъти.

Върни се в “дебати: икуменизъм”



Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта