Осмият вселенски събор и преподобни Кукша Одески

рисковете на междухристиянския диалог
Преспанец
Потребител
Мнения: 271
Регистриран на: чет мар 10, 2011 9:35 pm

Осмият вселенски събор и преподобни Кукша Одески

Мнениеот Преспанец » нед мар 20, 2011 11:44 pm

Предсказанието на преподобни Кукша Одески
Събота, 01 Май 2010 00:00

Преподобни Кукша е роден в 1875 в с. Арбузинско, Херсон (Крим) и получава при кръщението си името Козма. На 20 години приема пострижение в расофор с името Константин в руския Свято-Пантелеимонов манастир на Атон, а на 30 г. е подстриган за монах с името Ксенофонт. През 1913 г. се завръща в Русия и се установява в Киевопечерската лавра, където през 1931 г. е подстриган в схима и получава името на преп. Кукша.

Когато го питали не му ли е скучно да се моли по цял ден, той отвръщал леко юродиво: „Че аз не съм сам! Ние сме четирима – Козма, Константин, Ксенофонт и Кукша.” Може би е имал предвид небесните си покровители, а може би е искал да каже, че скучно може да бъде на човек, който само външно променя монашеските си степени, без никаква промяна отвътре, каквато например изисква преходът от обикновен вярващ, подстриган за расофор, станал след това монах и накрая велико-схимник. (Известно е, че приелите велика схима се ангажират от момента на пострижението си да не напускат манастира, да се молят непрестанно, да постят по-строго и въобще да се подвизават, колкото се може по-интензивно.)

След идването на болшевиките на власт, през 1938 г. е изпратен за пет години в концлагер, където 63-годишният иеросхимонах трябвало да работи по 14 часа на ден. С него в лагера имало и други християни.

Отец Кукша си спомня като за велико чудо подаръкът, който изпратил в концлагера Киевският епископ Антоний. В торбата със сухари епископът скрил около сто частички от запасни Свети Дарове, за които останалите затворници мислели, че също са сухарчета. „Казах на някои свещеници, че съм получил Свети Дарове. Вярващите много внимателно разгласиха тази вест сред нашите, за да могат всички в уречения ден и място да бъдат готови да приемат Свето Причастие, без охраната да разбере. От кърпи направихме епитрахили, нарисувахме с молив върху им кръст, прочетохме молитвите, благословихме ги и ги наложихме на себе си, като ги пъхнахме под връхните си дрехи. Свещениците се скриваха в храстите. Монасите и монахините един по един притичваха до тях, набързо се изповядваха, а ние като ги покривахме с епитрахилите, отпускахме греховете им. Така в едно утро, на път за работа, се причастиха сто човека. Как се радваха и благодаряха на Бога всички за Неговата велика милост!”

След освобождаването му го изпратили за три години на заточение; след това преподобният отново се завърнал в Киевопечерската лавра, но в 1951 г. бил преместен в Почаевската лавра и в 1957 г. – в Крещатицкия манастир под Черновци. През 1960 г. отново го преместили, този път в Одеския Успенски манастир, където и умира през 1964 г. Всичките тези преходи не били случайни – преподобният се прославил като духовен наставник и старец, което предизвикало завистта на неговите събратя монаси. Със светски дейности монасите не се занимавали, но пък тщеславието и завистта в манастира били по-силни, отколкото в света. Бог обаче прославил преподобни Кукша като мъдър и боговдъхновен духовен наставник. При него се стичали хиляди хора, както за изповед, така и за духовно наставление и утеха. Най-често хората за него казвали, че когато си близо до преподобния „на душата ти става леко”. Освен със светия си живот преподобни Кукша е известен и с изключително точните си предсказания за антихристовите времена.

През 1994 г. е причислен към лика на светиите за светия си изповеднически живот.



Предсказанието на преподобни Кукша Одески

„Скоро ще има вселенски Събор под названието „свети”. Това обаче ще е така наречения осми вселенски Събор, който ще бъде сборище на безбожници. На него всички вери ще се съединят в една. После ще премахнат постите, монашеството, ще разрешат на монасите и епископите да се женят, а на свещениците – да встъпват във втори брак. Но тези нововъведения не бива да се приемат.

Новостилният календар ще бъде въведен в цялата Вселенска църква.

Бъдете бдителни! Старайте се да посещавате Божиите храмове, докато са още наши. Скоро там няма да бъде добре да се отива, защото всичко ще бъде променено. Само избраните ще видят това. Хората тогава ще бъдат заставяни да ходят на църква, но ние в никакъв случай не бива да отиваме там.

Моля ви, стойте в Православната вяра до края на дните си и се спасявайте!”

в. "Православный Симбирск", 1998, № 21-22

Предговор и превод: Десислава Главева
http://www.budiveren.com/index.php?opti ... &Itemid=79


Патриарх Вартоломей иска да бъде ускорено свикването на Всеправославния събор
Сряда, 02 Юни 2010 00:00
http://budiveren.com/index.php?option=c ... &Itemid=74

Какво замислят отстъпленците
...
Десетте въпроса, поставени за обсъждане на „осмия вселенски” събор

Николай Кирилов

Константинополският патриарх Вартоломей е разпратил покани за предсъборните съвещания на „великия всеправославен събор”, където са посочени десет основни теми на предсъборните срещи:

1. Православна диаспора. Определяне юрисдикцията на православните общности извън пределите на националните граници.

2. Процедура за признаване на църковната автокефалия.

3. Процедура за признаване на църковната автономия.

4. Диптих. Правила за взаимно каноническо признаване на Православните Църкви.

5. Установяване на един общ календар за всички празници.

6. Правила и препятствия за извършване на тайнство брак.

7. Въпросът за постите в съвременния свят.

8. Връзки с другите християнски конфесии.

9. Икуменическото движение.

10. Приносът на Православието в утвърждаването на християнските идеали за мира, братството и свободата.

От изброените по-горе точки е абсолютно ясно, че за православните няма никаква нужда от провеждането на този събор. Ясно е само, че той е необходим на еретиците-икуменисти за утвърждаване на техните еретически възгледи и придаването им на необходимия за целта авторитет.

По отношение на първите четири точки – всички те вече са се обсъждали на Седемте Вселенски Събора от светите Отци, приели съответните постановления, които ние трябва само да изпълним. Въпреки това, домогванията на Константинополския патриархат за управление на православните народи по образеца на католическата църква са очевидни.

Пета точка е била разглеждана още на Първия Вселенски събор в Никея и на всички православни е заповядано да държат месецослова в съответствие с юлиянския календар. Въпреки това икуменистите ще приемат новия календарен стил, по който празнуват латиняните.

Шеста точка е внесена от Вартоломей за удовлетворяване на обновленческата похотливост – женен епископат и второбрачие на свещениците.**

Седма точка – унищожаване на постите от икуменистите (с намаляване на строгостта), въпреки определенията на Седемте Вселенски Събора.

Последните три точки касаят утвърждаване ереста на икуменизма.

www.3rm.info

Превод: Десислава Главева

* Заглавието е на „Бъди верен”. Предговорът е част от статията „Новый способ укрепить единство в ереси”. (обратно в текста)

** Показателен е примерът с духовното чедо на митр. Антоний (Блум) - епископ Василий Осбърн от злополучната Цариградска патриаршия, който неотдавна се отказа от сан и пост, за да стане обикновен мирянин и да може да се ожени на 72-годишна възраст – бел. прев. (обратно в текста)
http://www.budiveren.com/index.php?opti ... &Itemid=78

Дано да не излезе отец Кукша прав.
лаик
Потребител
Мнения: 189
Регистриран на: ср фев 09, 2011 11:17 am

Re: Осмият вселенски събор и преподобни Кукша Одески

Мнениеот лаик » пон мар 21, 2011 7:20 pm

Подготвя се Всеправославен събор, а не Вселенски! Вселенски събор без присъствието на римския папа или папски легати е невъзможно, а доколкото знам и дума не е ставало. Недейте да се доверявате на о.Божидар Главев и сайта му, защото от прекомерна ревност има опасност въпросния свещеник да изпадне в разкол, а разколът е по-страшен и от ерес. Също така ми е чудно на какво основание преподобният Кукша Одески бива смятан за безспорен авторитет?

Между друго то, кой твърди, че няма нужда от такъв събор, след като всички предстоятели на поместни църкви очевидно, смятат че има? Да не е някой по-голям от Църквата човекът ангажиращ се с такова твърдение? :shock: Това най-много ме смути! От такова твърдение излиза, че цялата православна Църква е в отстъпление! Това е пример за непослушание към Христос, Който е глава на едната Вселенска и Апостолста Църква! Да продължавам ли?
Преспанец
Потребител
Мнения: 271
Регистриран на: чет мар 10, 2011 9:35 pm

Re: Осмият вселенски събор и преподобни Кукша Одески

Мнениеот Преспанец » пон мар 21, 2011 8:25 pm

лаик
Потребител
Мнения: 189
Регистриран на: ср фев 09, 2011 11:17 am

Re: Осмият вселенски събор и преподобни Кукша Одески

Мнениеот лаик » пон мар 21, 2011 8:50 pm

Фактът, че Главев се смята за по-православен от предстоятелите на поместните църкви иницииращи събора не те ли смущава? Всеправославен събор беше свикан и във връзка с българския разкол от близкото минало. Той Вселенски ли беше? Знаеш ли колко събора в историята на Църквата са се състояли и защо само 7 от тях имат Вселенско значение? Вземи който и да е учебник по църковна история и си направи справки преди да излизаш със смели, но безотговорни твърдения сляпо вярвайки на един компрометиран сайт пълен с лъжи! За подробности , но прочети внимателно цялата тема преди да вземеш становище отново!
Също така, това, че някой е канонизиран за светец не означава, че през целия си живот е говорил само истини и никога не е правил грешки. Грешки не прави само папата и то когато говори ex cathedra, но това е римокатолически догмат, от който и те се отказват в последните години.
Наблюдвам и при теб тенденцията да четеш по-малко, отколкото пишеш и искрено се надявам малко да се коригираш, особено когато се опитваш да поучаваш хора прекарали голяма част от живота си в църквата и богословските факултети.
Извинявай за резкия тон, но не е лично. Предполагам, че доста хора четат и някой може да си направи погрешни изводи.
лаик
Потребител
Мнения: 189
Регистриран на: ср фев 09, 2011 11:17 am

Re: Осмият вселенски събор и преподобни Кукша Одески

Мнениеот лаик » пон мар 21, 2011 8:54 pm

Потребителски аватар
Чехълче
Модератор
Мнения: 2032
Регистриран на: нед дек 20, 2009 1:49 pm

Re: Осмият вселенски събор и преподобни Кукша Одески

Мнениеот Чехълче » пон мар 21, 2011 10:35 pm

Имаше едно становище, че е дадено името "всеправославен", а не "вселенски", както би трябвало да е, за да не се подплашат хората.
И по времето на Вселенските събори не са допускали еретици, освен ако ще ги съдят. Защо сега да допускаме папата, нали е еретик? За какво ще ни трябва? Единствените, останали истински православни, са православните църкви, другото е под анатема.
Преспанец
Потребител
Мнения: 271
Регистриран на: чет мар 10, 2011 9:35 pm

Re: Осмият вселенски събор и преподобни Кукша Одески

Мнениеот Преспанец » пон мар 21, 2011 11:16 pm

Искам да ви кажа, че нямам, разбира се, ващата богословска подготовка, също и че сухата богословска подготовка, академизма, каращ хората да се възгордяват,не може да се сравнява с чистата Христова вяра и дарът на Духа.

отец Божидар Главев може би влиза в крайности, може би не познава добре материята, за която пише. Той обаче е един достоен човек, знаете може би, че е бил в Ахат, а после е завършил семинария и Богословие.
Ще ви кажа и къде вие бъркате, според мен. Опитвате се да защитавате идеята, че Апостолските правила не са достоверни, само и само да оправдаете идеята, че новоюлианския е правилен. Там ви е грешката. Само и само да оправдаете един календар, за който няма НИКАКВИ църковно-канонически аргументи, обаче уж има някакви научни.
Мен като православен християнин ме интересуват църковните, а Църквата до 20 век единно е празнувала Господните празници по юлианския и целия църковен живот е бил по него, а не по този календар, който до 2800 г. е като Григорианския и по който Петровия пост променя своята продължителност. Интересува ме, че патриарх Милетий, радетел за новия календар, е масон. Казвате във вашия форум, че това било дума-плащилище, ама такова е, да, и то във вреда на календара, който защитавате. Цялата тоя работа е икуменизъм. Просто, дълбоко в душата си ако вникнете, ще видете, че е така. Идеята е нашата църква да става колкото се може по-близка с католическата, променяйки се, за да може един ден католици и православни да се обединят. Няма съмнение, че новоюлианския ни доближава до григорианския, съответно и до католицизма.
Впрочем да ви питам чели ли сте книгата на отец Серафим Роуз "Православието и религията на бъдещето"? Ако не сте я чели ви препоръчвам да я прочетете, пиши и за икуменизма. Впрочем отец Серафим подкрепя юлианския календар, само за информация, която вие знаете, разбира се.
Хич нямам вашата богословска подготовка, обаче мога накратко да обясня защо съм против новоюлианския.
Последна промяна от Преспанец на пон мар 21, 2011 11:30 pm, променено общо 1 път.
лаик
Потребител
Мнения: 189
Регистриран на: ср фев 09, 2011 11:17 am

Re: Осмият вселенски събор и преподобни Кукша Одески

Мнениеот лаик » пон мар 21, 2011 11:26 pm

Опаа. Изобщо не съм Каравълчев, не вярвам Венци да пропише в този форум. :biggrin:
Преспанец
Потребител
Мнения: 271
Регистриран на: чет мар 10, 2011 9:35 pm

Re: Осмият вселенски събор и преподобни Кукша Одески

Мнениеот Преспанец » пон мар 21, 2011 11:31 pm

Написаното пак важи, само че замени каравълчев с лаик.
Кабрал
Модератор
Мнения: 2534
Регистриран на: чет окт 02, 2008 11:32 pm

Re: Осмият вселенски събор и преподобни Кукша Одески

Мнениеот Кабрал » вт мар 22, 2011 12:13 am

Вселенски събор се свиква когато дадена ерес е добила такива мащаби, че Църквата трябва да определи кое е вярното. Към настоящия момент такава ерес няма. Не съм чул, всъщност и не съм се интересувал, че се подготвя събор, ще се съберат епископите, ще си поговорят и ще си тръгнат, няма какво да се обсъжда сред като всичко е ясно от векове.
Православието е православие, то е точно, няма повече или по-малко, няма консервативно или либерално православие. Ние сме православни докато следваме Църквата, а тя оставеното от Христос, нито повече, нито по-малко.
Molecule
Потребител
Мнения: 628
Регистриран на: ср ное 05, 2008 1:15 am

Re: Осмият вселенски събор и преподобни Кукша Одески

Мнениеот Molecule » вт мар 22, 2011 12:45 am

лаик
Потребител
Мнения: 189
Регистриран на: ср фев 09, 2011 11:17 am

Re: Осмият вселенски събор и преподобни Кукша Одески

Мнениеот лаик » вт мар 22, 2011 12:57 am

Приятелю @Преспанец, не академичната подготовка кара хората де се възгордяват. Ако искате да обясните на Каравълчев къде му е грешката - пишете му в неговия форум. Аз не сматам че календарът би могъл да има сотириологично значение и хич не ми се обсъжда този въпрос, особено когато се явява офтопик. Само ще кажа че светогорците когато са в България или Кипър служат по новоюлианския календар и не се притесняват. Руснаците също. Сърбите и те. Кагато наши владици са им на гости пък, служат по стария и това не е повод за разправии.
Говорите за гордост. Твърдя, че гордост е непослушанието. Отец Божидар проявяа именно такова, както много ясно обясних в горните постинги. Прочетете си ги пак. Линкът беше, че да видите, че отец Божидар си позволява да лъже защитатвайки "истината", тоест "целта оправдава средствата" - иезуитско мото.
Серафим Роуз съм го чел.Много често опитвайки се да бъде правосавен защитава католически учения, например това за свръхдлъжостните заслуги на светиите/индулгенциите/ - "разказът на блажена Теодора за митарствата" поместено в книгата му "Душата след смъртта". Също така има залитания към гностицизма. Като го чете човек започва да се страхува. не казвам, че е еретик, не го хуля човека. Бог да даде покой на душата му! Само казвам, че не е меродавен.
За дарът на Светия Дух и за живеенето в Него и познаването на Христос в Светия Дух/твърдение на св. Григорий Палама - "Христос е познаваем в Светия Дух"/ при Главев много не може да се научи за съжаление. Той не приема добре исихастката традиция в която са живели светци като Силуан Атонски, а Софроний Сахаров бива определен като "опрелестен", именно защото описва знаенето на Христос в Духа.
Онзи ден в Православие.бг прочетох една много хубава стаия на архим. Варнава Янку , а преди това в Двери малко св. Григорий Палама .
Щом искате дарът на Духа - прочетете ги и много ще Ви харесат, в случай че не го бъркате с нещо друго, разбира се.
Чистата Христова вяра е "Аз не живея, а Христос живее в мен" и "молете се непрестанно" - св. ап. Павел. Именно това следват отците-исихасти, чиито жив опит вашият ментор отрича и охулва като "прелест".
И сега нещо субективно, въз основа на личният ми опит, за да не се позовам на академичното си преимущество и да Ви обърквам с термини. В друг случай не бих си позволил да проява такава липса на смирение, но именно затова избрах да съм анонимен, да не се възгордея./Да пази Господ!/
Та: аз не виждам Христовата любов в писанията на о.Божидар. Не виждам и смирение, не виждам послушание, не виждам и духовен опит. Напротив, когато чета св.Силуан или Софроний Сахаров се посълзявам от тяхната огромна любов, от тяхното Божествено смирение и виждам собствената си нищета. Когато човек се отрече от своята воля и приеме Христовата тогава започва да живее в Духа. Този живот не винаги е лек. "Страшно е да попаднеш в ръцете на Живия Бог"! Но това може да го разбере човек когата поне малко се смири и приеме, че без Бога е никой. Да премеш, че си нищо без Бога е страшно, но изтрезняваш. Любовта е и болка. /А болката се усилва в моментите когато Бог ни оставя за известно време./ Виждаш, че си по-долен от всички и разбираш, че без Христос си мъртъв още сега, в този момент. Тогава разбираш и кой е единствният начин да си близо до Него, а именно да си в Църквата, да се молиш непрестанно, даже и докато спиш, с Иисусовата молитва и да Го приемаш ставайки и реално част от него в Евхаристията. Църквата е действително тяло Христово и когато ние се опитваме да разделим това тяло, отпадаме от благодатта! /Тези свещеници, които не дават на хората да се причастяват знаят ли, че без Христос боли? Една позната ми казваше: " Ако не се причастявам ще умра!" Не всички имаме сетива за това нещо, но някои смирени и осветили се.../
Всички поместни църкви заедно са едно тяло на нашия Спасител и когато всички техни епископи са единодушни по някой въпрос - това не е икуменизъм и отстъпление. Ако нямаме послушание към епископите си, нямаме послушание и към Христос. Който не слуша съборният глас на Църквата отстъпва от Истината. Така че, приятелю, не може един свещеник да казва правилно ли е да се свиква събор или не! Това е непослушание и противоречи на Духа.
Потребителски аватар
Чехълче
Модератор
Мнения: 2032
Регистриран на: нед дек 20, 2009 1:49 pm

Re: Осмият вселенски събор и преподобни Кукша Одески

Мнениеот Чехълче » вт мар 22, 2011 9:59 pm

Изглежда съм пропуснала нещо...Кой е господин Каравълчев, за когото иде реч?
лаик
Потребител
Мнения: 189
Регистриран на: ср фев 09, 2011 11:17 am

Re: Осмият вселенски събор и преподобни Кукша Одески

Мнениеот лаик » вт мар 22, 2011 10:11 pm

Потребителски аватар
Чехълче
Модератор
Мнения: 2032
Регистриран на: нед дек 20, 2009 1:49 pm

Re: Осмият вселенски събор и преподобни Кукша Одески

Мнениеот Чехълче » вт мар 22, 2011 10:38 pm


Върни се в “дебати: икуменизъм”



Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост