Границите на "икуменизма"

рисковете на междухристиянския диалог
Потребителски аватар
Next
Потребител
Мнения: 2967
Регистриран на: чет мар 29, 2012 9:19 am

Re: "Аз съм вечно Същестуващият" (Изх. 3:14)

Мнениеот Next » съб яну 26, 2013 7:25 pm

Въпросите са несериозни. На толкова наивен/глупав/неграмотен изглеждам?
ven4e
Потребител
Мнения: 2975
Регистриран на: чет мар 27, 2008 8:13 pm

Re: "Аз съм вечно Същестуващият" (Изх. 3:14)

Мнениеот ven4e » съб яну 26, 2013 8:49 pm

Next написа:Въпросите са несериозни.

Предполагам, че за моя въпрос става дума, защото въпросите на Прокимен са доста трудни и аз се наемам да отговоря само на единия от тях:
prokimen написа:доколко срещата на праотеца Авраам с Мелхиседек може да бъде разглеждана през призмата на икуменизма?

Тъй като Мелхиседек е предобраз на Христос, значи Авраам е дал десятък именно на Него в образа на свещеника...Това показва и фактът, че Мелхиседек изнася хляб и вино, като Христос на Тайната вечеря...Оттам и икуменическите (обединителните) събрания са на основата на Евхаристията...Но тъй като има забрана това да се случва с еретици, то икуменизмът в този вид, като общение в Тайнствата, е нещо лошо...но не и икуменизмът във формата на междуконфесионален диалог.
ven4e
Потребител
Мнения: 2975
Регистриран на: чет мар 27, 2008 8:13 pm

Re: Границите на "икуменизма"

Мнениеот ven4e » съб яну 26, 2013 10:14 pm

Ето по-точно какво исках да кажа (редактиран вариант):
Тъй като Мелхиседек е предобраз на Христос, значи Авраам е дал десятък именно на Него в образа на свещеника. Това показва и фактът, че Мелхиседек изнася хляб и вино, като Спасителят на Тайната вечеря. Икуменическите събрания се провеждат на основата на Евхаристията и това е неприемливо (заради каноните). Но старозаветната случка не е обща жертва между две религии, а показва оправданието в Христос дори на богоизбрания народ (в лицето на Авраам). Проблемът на икуменическите срещи е общуването в Тайнствата между представители на различни клонове на християнството и дори нехристиянски такива.
Потребителски аватар
Aurelia Felix
Модератор
Мнения: 4097
Регистриран на: ср авг 12, 2009 8:47 pm

Re: Границите на "икуменизма"

Мнениеот Aurelia Felix » съб яну 26, 2013 10:28 pm

Междуконфесионалният диалог е нещо много хубаво, но между християни. Защото какво по-прекрасно от това един ден отново всички християни да бъдем "едно стадо, с Един Пастир", обединени в Истината?!
За съжаление обаче, това далеч не е целта на кукловодите, стоящи зад "икуменизма". Тяхната цел е размиването на всички религии в един общ тюрлюгювеч - религията на новото, просветено илядолетие.

Този "междуконфесионален диалог" е напълно ОК, ако е на междучовешко ниво. Но, както казват кошиите ич никой да не се лъже, че тия на високи позиции по черквите имат интерес от реална и силна Църква. Ето документалното доказателство за това (имах някъде целия запис на събитието, но не можах да го намеря)
http://www.youtube.com/watch?v=keiU9WiyPJE
Радослав
Модератор
Мнения: 1530
Регистриран на: ср дек 20, 2006 4:11 pm

Re: Границите на "икуменизма"

Мнениеот Радослав » съб яну 26, 2013 10:47 pm

Икуменизмът не може и не трябва да е самоцел. Той е само средство да свидетелстваме за Истината.
ven4e
Потребител
Мнения: 2975
Регистриран на: чет мар 27, 2008 8:13 pm

Re: Границите на "икуменизма"

Мнениеот ven4e » съб яну 26, 2013 10:53 pm

Aurelia Felix написа:Междуконфесионалният диалог е нещо много хубаво, но между християни.

Да разбирам ли, че според Вас размиването между отделните християнски конфесии не е проблем? Приемате ли за достатъчен изповедния минимум на икуменическите събрания, че Христос е Спасител? И всъщност какво общо имат тайните цели на заинтересовани групи с междуверския диалог по принцип, като например между приятели или в този форум (това е въпрос основно към Некст)?
Потребителски аватар
Next
Потребител
Мнения: 2967
Регистриран на: чет мар 29, 2012 9:19 am

Re: Границите на "икуменизма"

Мнениеот Next » съб яну 26, 2013 11:11 pm

ven4e написа:
Next написа:Въпросите са несериозни.

Предполагам, че за моя въпрос става дума, защото въпросите на Прокимен са доста трудни......
Не бих казъл, че са толкова трудни.
Взема се едно руско вероучение и се преписва... Просто човек трябва да помни кое къде се намира.
Потребителски аватар
Next
Потребител
Мнения: 2967
Регистриран на: чет мар 29, 2012 9:19 am

Re: Границите на "икуменизма"

Мнениеот Next » съб яну 26, 2013 11:26 pm

Радослав написа:Икуменизмът не може и не трябва да е самоцел. Той е само средство да свидетелстваме за Истината.
Той е средство за отпадане от истината :idea:
ven4e написа:
Aurelia Felix написа:Междуконфесионалният диалог е нещо много хубаво, но между християни.

Да разбирам ли, че според Вас размиването между отделните християнски конфесии не е проблем? Приемате ли за достатъчен изповедния минимум на икуменическите събрания, че Христос е Спасител? И всъщност какво общо имат тайните цели на заинтересовани групи с междуверския диалог по принцип, като например между приятели или в този форум (това е въпрос основно към Некст)?

Aurelia Felix, дай ако може твоето разбиране за "Междуконфесионалният диалог".
ven4e, и най-малкия икуменизъм е нещо, което св. Предание и св. Писание подлатат автоматически на анатема (проклятие). Аз какво да разсъждавам?
Ако искаш задай по прецизен въпрос. Не намирам, че в тоя форум се служи, за да има икуменизъм в действие. Обаче, ако човек отвори книга, в която има помощни въпроси за изповед, там четем: ...увличах се от еретически и сектантски учения и хвалех техните учители и писания.
Ако правилно съм разбрал въпроса, който се състои по моему от няколко части.
ven4e
Потребител
Мнения: 2975
Регистриран на: чет мар 27, 2008 8:13 pm

Re: Границите на "икуменизма"

Мнениеот ven4e » съб яну 26, 2013 11:34 pm

Next написа:Не бих казъл, че са толкова трудни.

Аз имам проблеми с втория въпрос и ще съм благодарна за всяко разяснение на нещо толкова елементарно:
prokimen написа:дали в известна степен Бог не нарушава завета Си с Авраам, искайки от него да принесе в жертва сина си Исаак?

Исаак е предобраз на Христос - дотук добре. Но защо Исаак не е пожертван, а е отстранен в последния момент, за разлика от Сина, Който изтърпява всичко докрай? И защо се изисква от Авраам да заколи сина на обещанието, т.е. да се пренебрегнат едни Божии думи за сметка на други?
Потребителски аватар
Aurelia Felix
Модератор
Мнения: 4097
Регистриран на: ср авг 12, 2009 8:47 pm

Re: Границите на "икуменизма"

Мнениеот Aurelia Felix » съб яну 26, 2013 11:47 pm

ven4e написа:
Aurelia Felix написа:Междуконфесионалният диалог е нещо много хубаво, но между християни.

Да разбирам ли, че според Вас размиването между отделните християнски конфесии не е проблем? Приемате ли за достатъчен изповедния минимум на икуменическите събрания, че Христос е Спасител? И всъщност какво общо имат тайните цели на заинтересовани групи с междуверския диалог по принцип, като например между приятели или в този форум (това е въпрос основно към Некст)?


Разбирайте каквото си искате. Аз казах напълно ясно каквото имам да казвам и добронамерените хора ще го разберат, а злонамерените ще търсят под вола теле.

За Некст: Междуконфесионалният диалог трябва да има за цел да насочи обратно в Православието християните, които поради исторически причини са отделени от него. Толкоз.
ven4e
Потребител
Мнения: 2975
Регистриран на: чет мар 27, 2008 8:13 pm

Re: Границите на "икуменизма"

Мнениеот ven4e » съб яну 26, 2013 11:49 pm

Next написа:Ако правилно съм разбрал въпроса, който се състои по моему от няколко части.

Към теб беше само последният от трите въпроса - благодаря за отговора :) Колкото до изповедите, ти няма как да си извършил грях, без да си разбрал - или си хвалил, или не си хвалил икуменизма примерно. Но това, че хваленето е грях, не значи, че плюенето е добродетел, даже може и то да се превърне в грях, ако се окаже празнословие - извън контекст. Виждаш ли колко внимателни трябва да бъдем :?:
Потребителски аватар
needsnow
Потребител
Мнения: 48
Регистриран на: пон дек 31, 2012 12:26 am

Re: Границите на "икуменизма"

Мнениеот needsnow » нед яну 27, 2013 12:01 am

ven4e написа:
Next написа:Не бих казъл, че са толкова трудни.

Аз имам проблеми с втория въпрос и ще съм благодарна за всяко разяснение на нещо толкова елементарно:
prokimen написа:дали в известна степен Бог не нарушава завета Си с Авраам, искайки от него да принесе в жертва сина си Исаак?

Исаак е предобраз на Христос - дотук добре. Но защо Исаак не е пожертван, а е отстранен в последния момент, за разлика от Сина, Който изтърпява всичко докрай? И защо се изисква от Авраам да заколи сина на обещанието, т.е. да се пренебрегнат едни Божии думи за сметка на други?


Няма човек живял с вяра на земята без да бъде изпитан. Авраам е наречен "баща на вярата". Той направи нещо за което никой друг не бе способен. След като получи обещанието, че ще има син, на 100 годишна възраст той повярва и Сара, жена му роди. Тя самата беше на 90годишна възраст. След известно време обаче Бог поиска нещо нечувано от Него. Ако прочетем историята в Първа книга Моисеева Битие, глава 22, стихове от 2 до 8 " 2. Бог рече: вземи едничкия си син Исаака, когото ти обичаш, и иди в земя Мория, и там го принеси в жертва всесъжение на една от планините, която ще ти покажа.
3. Авраам стана сутринта рано, оседла ослето си, взе със себе си двама от своите слуги и сина си Исаака; нацепи дърва за всесъжението и стана та отиде на мястото, за което Бог му говори.
4. На третия ден Авраам дигна очи и видя отдалеч мястото.
5. И рече Авраам на слугите си: останете вие тука с ослето; пък аз и син ми ще отидем там, ще се поклоним и ще се върнем при вас.
6. И взе Авраам дърва за всесъжението и натовари сина си Исаака; взе в ръце огън и нож, и тръгнаха двамата заедно.
7. Тогава Исаак проговори на баща си Авраама и рече: тате! Той отговори: ето ме, синко. Той рече: ето огънят и дървата, а де е агнето за всесъжение?
8. Авраам рече: Бог ще Си предвиди, синко, агне за всесъжение. И вървяха нататък двамата заедно."

Това беше изпитът на Авраамовата вяра. Да, той беше получил сина си по обещание, знаеше, че Бог е обещал потомство от това момче. Но думите на Бог бяха за него заповед. Често пъти ние не разбираме Бог. Той не ни обяснява нито пита какво да направи. Изпитът на вярата е изпит на покорство към думите на Бога. Авраам не знаеше защо Бог иска да жертва сина си, не знаеше и как да обясни това на момчето. Навярно имаше стотици въпроси в ума си, но знаеше едно и то беше най-важно: Бог ще промисли, ще предвиди всичко!

И наистина Бог промисли, дори в последния момент. Нека прочетем края на този разказ: Битие, глава 22, стихове от 9 до 13 "И стигнаха до мястото, за което му бе казал Бог; и направи там Авраам жертвеник, наслага дървата и, като свърза сина си Исаака, тури го на жертвеника върху дървата.
10. Тогава Авраам протегна ръка и взе ножа, за да заколи сина си.
11. Но Ангел Господен му викна от небето и рече: Аврааме, Аврааме! Той отговори: ето ме!
12. Ангелът рече: не дигай ръка върху момчето и не прави му нищо; защото сега познах, че се боиш от Бога и не пожали едничкия си син за Мене.
13. Подигна Авраам очи и видя: ето, отзаде му овен, който се бе заплел с рогата си в гъстака. Авраам отиде, взе овена и го принесе всесъжение вместо сина си (Исаака).

Авраам по време на този изпит не разсъждаваше колко е лош Бог и колко много иска от него, а това, че Бог е всемогъщ и може да възкресява от мъртвите.

Вярата му беше не в сина му Исаак, а в Бога. Това е промяна на мисленето в полза на вярата.
ven4e
Потребител
Мнения: 2975
Регистриран на: чет мар 27, 2008 8:13 pm

Re: Границите на "икуменизма"

Мнениеот ven4e » нед яну 27, 2013 12:09 am

Aurelia Felix написа:Разбирайте каквото си искате. Аз казах напълно ясно каквото имам да казвам и добронамерените хора ще го разберат, а злонамерените ще търсят под вола теле.

За Некст: Междуконфесионалният диалог трябва да има за цел да насочи обратно в Православието християните, които поради исторически причини са отделени от него. Толкоз.

Наричайте ме каквато пожелаете, но на този принцип (исторически причини) не можете да отхвърляте нехристияните, защото тяхното място също е в Православието и за тях също е умрял Христос. Вие приемате компромисен вариант - християнски икуменизъм, но дори и в този си вид, ако има интеркомюнион, той е неканоничен. Исторически погледнато, точно той проправя пътя към смесването с другите религии - отначало се губи понятие за ерес и общуват "само християни", а впоследствие отпада това изискване и стават "не само християни", което наблюдаваме в момента и което предизвиква силното Ви възмущение.
Зограф
Модератор
Мнения: 933
Регистриран на: вт апр 28, 2009 11:22 pm

Re: Границите на "икуменизма"

Мнениеот Зограф » нед яну 27, 2013 12:39 am

Подкрепям Аурелия и приканвам да не търсите под вола теле. Това преследване по всички теми с цел да се спори на всяка цена прави впечатление вече на всички. Нека не мъдруваме повече от онова, що е писано. "Обаче, ако някой иска да се препира, ние нямаме такъв обичай, нито църквите Божии" /1Кор.11,16/
ven4e
Потребител
Мнения: 2975
Регистриран на: чет мар 27, 2008 8:13 pm

Re: Границите на "икуменизма"

Мнениеот ven4e » нед яну 27, 2013 12:58 am

С думите на преп. Теодосий Печерски се оттеглям от темата, но, за разлика от вас, не ви обвинявам в злонамереност - напълно ви вярвам, че не сте ме разбрали:

"Пази се, чедо, от кривоверците и от разговори с тях, защото те са напълнили и нашата страна! Възможно е да спасиш душата си само ако живееш според Православната вяра. Защото няма друга вяра по-добра от нашето чисто свето Православие. Ако живееш с тази вяра, ти не само ще се избавиш от грехове и вечни мъки, но ще станеш и участник на вечния живот и безкрайно ще се радваш със светиите. А ония, които живеят в друга вяра, не ще видят вечния живот. Не подобава, чедо, и да хвалиш чуждата вяра. Който от нас хвали някоя чужда вяра, той все едно че хули нашата. Който пък хвали и нашата вяра, и чуждата, той е двоеверец и е близо до ерес!
И тъй, чедо, пази се от тях и винаги стой за нашата Вяра! Не се побратимявай с тях, но бягай от тях и се подвизавай в нашата Вяра с добри дела! А милостиня прави не само на своите по Вяра, но и на друговерците. Ако видиш някого гол или гладен или изпаднал в беда – дори да е той евреин (юдеин) или турчин (мохамеданин), или латинянин (римокатолик) – ти бъди милосърден към всекиго, избави го от беда, доколкото можеш, и не ще бъдеш лишен от награда пред Бога, защото Сам Бог в тукашния живот излива Своите милости не само върху християните, но и върху неверниците (срв. Мат. 5:45). За езичниците и за друговерците Бог се грижи в този живот, но в бъдещия те ще бъдат чужди на вечните блага. А ние, ако живеем според Православната си вяра, и тук получаваме всички блага от Бога, и в бъдещия живот ще получим спасение от нашия Господ Иисуса Христа.
Чедо! Дори да ти се наложи да умреш за светата наша Вяра, смело върви на смърт! Така и светиите са умирали за Вярата, а сега живеят в Христа.
Ако видиш, чедо, че друговерци спорят с някой православен и искат с измама да го откъснат от Православната Църква, ти помогни на православния! С това ще избавиш агне от устата на лъва. Ако ли пък премълчиш и го оставиш без помощ, това е все едно да отнемеш от Христа една изкупена от Него душа и да я предадеш на сатаната.
Ако някой ти каже: “И вашата, и нашата вяра са от Бога”, ти, чедо, му отговори така: “Кривоверецо, нима ти и Бога смяташ за двоеверец?!” Не чуваш ли какво казва Писанието: Един е Господ, една е вярата, едно е кръщението! (Еф. 4:5)".

Върни се в “дебати: икуменизъм”



Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост