15-то правило на Двукратния събор

рисковете на междухристиянския диалог
йезекиил
Потребител
Мнения: 12
Регистриран на: съб яну 05, 2013 7:18 pm

15-то правило на Двукратния събор

Мнениеот йезекиил » пет фев 01, 2013 7:10 pm

Кратък разбор на 15-то правило на Двукратния (Константинополски събор)
Написано от свещеник Божидар Главев21 Август 2010
 

Единственото основание на отделящите се от единството на Църквата, поради
различните отстъпления на висшия клир, е 15-то правило на Двукратния събор. Съвсем
естествено такова сериозно действие би трябвало да има далеч по-задълбочена и
обширна каноническа обосновка, но както се оказва, за основа е взет един-единствен
канон. При това неговата втора част. Първата част на това правило винаги се
премълчава от злоупотребяващите с него, което никак не е случайно! Затова ще се
опитаме да направим кратък разбор на пълния текст на канона, като посочим, в какво
се състои злоупотребата с него от страна на отделящите се в разкол, антиикуменисти
и старокалендарци.

Ето какво гласи самото правило:

Каквото е определено за презвитери, епископи и митрополити, същото трябва да има
още по-голямо значение за патриарси. Затова презвитер, епископ или митрополит, ако
се осмели да прекъсне общение с патриарха си и не споменава, според както е
определено и установено, името му на божествени служби, а преди съборно решение и
окончателното му осъждане произведе разкол, да бъде съвършено изключен от
свещенство, ако се докаже тази беззаконна постъпка. Впрочем това е определено и
потвърдено относно ония, които само под предлог на някои обвинения отстъпват от
предстоятелите си и произвеждат разколи, като рушат единството на Църквата. Защот
о ония, които се отделят от общение със своя предстоятел поради някои ереси, осъдени
от светите събори или от отците, т. е. когато той открито проповядва ерес и явно учи
това в Църквата, такива не само не ще подлежат на каноническо наказание за това, че
преди да има съборно решение са се отделили от такъв епископ, а, напротив, ще
заслужат чест, която се пада на православни, понеже те не са осъдили епископи, а
лъжеепископи и лъжеучители, и не са разсекли с разкол единството на Църквата, а,
обратно, побързали са да освободят Църквата от разколи и разцепвания.

Видно е, че правилото се състои от две части. Първата част, (маркирана в червено), е
неговата законоустановителна част. Тук е същността на правната норма и тази част,
както е общоприето, има задължителен, императивен характер, което личи и от самия
текст. Накратко, който прекъсне общение с патриарха си преди съборното му
осъждане, да бъде съвършено изключен от свещенство.

Втората част, (маркирана в зелено), представлява изключение по отношение на
първата, същинската, законоположителна част, като са споменати условията и
мотивите за изключението.

Важно е да се знае, че двете части коренно се различават по ниво на задължителност.
Задължителна се явява именно първата част, а втората само посочва случаи, когато
тази задължителност бива отчасти суспендирана * . Втората част на правилото по
същество е икономия – снизхождение, компромис, и в никакъв случай не може да ѝ се
приписва ниво на задължителност равно на първата. По характер, втората част е
разрешителна, а не задължителна.

Какви са злоупотребите на напускащите единството на Църквата въз основа на
това правило?

По-горе се спомена, че канонът се „осакатява” чрез игнориране на неговата главна част.
А какви са мотивите? Ако е представен в пълния му текст, канонът дава съвсем ясна
представа за съотношението между задължителната и допустителната (икономийната)
част – между правилото и изключението. Затова, като игнорират първата част,
злоупотребяващите представят втората самостоятелно и така превръщат изключението
в правило, а икономията подменят с акривия. По-конкретно - да прекъснеш общение
вече става не просто възможност, а безусловно задължение. И това е само началото на
злоупотребите и каноническите нарушения. Какво следва по-нататък:

Дори да вземем само тази втора част, от нея се разбира, че тя просто дава право, (без
да формулира задължение), да спрем поменаването на патриарх или епископ, публично
проповядващ ерес. Превръщайки това право в задължение, злоупотребяващите
разтеглят действието на канона, въвеждайки следната неправославна антиканонична
логика: Щом като непоменаването вече е задължение, тогава тези, които продължават
да поменават се явяват нарушители, които на свой ред също не бива да бъдат
поменавани.

Една от причините за бързото роене на антиикуменическите, старокалендарни
разколнически формации е, че се образуват специфични логически вериги за
непоменаване. Например: Не бива да имаме общение с  А, защото той поменава Б, който
поменава В, който поменава Г, който поменава… Я, който е икуменист.
По тези вериги за непоменаване неизменно на определен етап възникват несъгласия,
последвани от анатеми и проклятия.

Друго разтегляне на действието на канона е, че злоупотребяващите не се съобразяват
с факта, че нам е дадено право само да спрем да поменаваме еретичестващия епископ.
Но после оставяме Господ да устрои изход от тази сложна ситуация, решението на
която не е по човешките сили. А изходи в Историята на Църквата Господ е давал не
веднъж, като примерно прибере проповядващия ерес или го замени с друг. Канонът
обаче не дава право на никого да се присъединява към епископи-самозванци, или
пък да поставя начало на алтернативна църковна иерархия, нарушение към което
биват съпричастни всички, напускащи единството на Църквата и отделящи се в
разкол.

По-нататък родените от акривията, сиреч от безкомпромисното прилагане на каноните,
лъжеепископи и лъжесиноди, се впускат и в други канонически нарушения: „епископски
ръкоположения”, извършвани от един „епископ”, при положение, че каноническият
минимум е двама или трима; „ръкоположения” на хора, за които се знае, че има
канонически пречки за това и т. н. Значи акривията вече им е свършила работа, за да
се отделят от законната иерархия, но после, когато трябва да приложат каноните
към себе си, се отдават на безгранична икономия.
А като се има пред вид, че всеки от тях се е самообявил за „най-православен” и по тази
причина няма кой да му търси сметка, слободията става пълна и неконтролируема.

Неминуемо последствие от всичко това е, че се променя и същността на
вероизповеданието. Нарушаването на каноните влече след себе си една цяла изопачена
и неправославна еклисиология, силно наподобяваща протестантската. Както
протестантите са убедени, че всеки е свободен сам да тълкува и прилага Свещеното
Писание, така отделящите се в разкол антиикуменисти и старокалендарци са убедени,
че всеки сам е свободен да тълкува каноните, дори да ги редактира, както те правят с
разглежданото 15-то правило.

Друго доказателство за тяхното опротестанчване е, че историята на тяхното роене
представлява сбито синтезирано копие на историята на размножаването на
протестантските деноминации. А днес, както при протестантите са налице
фундаменталисти и икуменисти, такива са налице и при бившите православни
антиикуменисти и старокалендарци. Фундаменталистите отричат присъствие и
действие на Божията благодат у други, освен у себе си, затова прекръщават и
преръкополагат присъединяващите се към тях. Но това, че подменят авторитета на
Църквата със своя собствен, позволява да бъдат определяни като протестантстващи, а
не като православни фундаменталисти. Изключително куриозно е положението на т.
нар. умерени противостоящи, които съвсем в духа на икуменизма смятат, че Божията
благодат може да присъства и действа както при тях, така и при онези, от които са се
отделили. Следователно те би следвало да бъдат определени като бивши православни
антиикуменисти - настоящи икуменисти.

Изводът от казаното е, че в никакъв случай не бива да се поддаваме на изкушението да
напускаме каноничната Църква, заради отстъплението на някои представители от
висшия клир, защото стигаме до следния абсурд: прекъсвайки общение с нея, със
сигурност се оказваме извън Църквата и докато бягаме от православните икуменисти,
отиваме при неправославни антиикуменисти.

 * суспендирана – спряна, прекратена за неопределено време
[hr]
Тук много-добре се показва какво е спиране на общение и какво разкол.Когато някой било мирянин или клирик излезе от границите на църквата и създаде самоволно свой синод или предстоятел е разкол.А, когато някой спре да поменава патриарха си, когато проповядва ерес,но всъщото време остава в самата поместна църква, без да излизат от нейните граници е канонично.
Потребителски аватар
Станиславов
Потребител
Мнения: 128
Регистриран на: вт яну 29, 2013 9:41 am

Re: 15-то правило на Двукратния събор

Мнениеот Станиславов » пон фев 04, 2013 11:20 am

[align=justify]Здравейте Йезекиил!
Простете, но въпросният разбор на въпросния свещ. Главев е пълен абсурд! Ако си отговорите на някои елементарни въпроси, сам ще се убедите, че вашият "духовен" водач е в голяма заблуда (а може би и съзнателна!). Също така ще се убедите, че между приказките и делата на водача Ви зее голяма пропаст! Какво имам предвид.
1. свещ. Главев осъжда новия папски календар и икуменизма като ереси, а в същото време продължава да бъде в пълно молитвено и евхаристиино общение с новокалендарците, икуменистите и комунистите от БПЦ, и да се числи към тяхната еретическа "църква"!? Или признаваш икуменизма, новокалендарието и комунизма за ереси, съответно икуменистите, новокалендарците и комунистите за еретици, или обратно!? В противен случай се получава абсурда - има престъпление, но няма престъпник! Или, колко лош е икуменизма, а колко добри - икуменистите, и т.н.!
Първата част на 15-то Правило на Двукратния Събор осъжда като разколници и рушители на Църквата ония, които "... само под предлог на някои обвинения отстъпват от предстоятелите си ..." Втората част на Правилото обаче позволява отделяне от общение със своя предстоятел "поради някои ереси, осъдени от светите събори или от отците, т. е. когато той открито проповядва ерес и явно учи това в Църквата ..." По-нататък в Правилото е уредено, че отделящите се от еретици ".. ще
заслужат чест, която се пада на православни ... ". Това, че втората част на въпросното Правило е императивна (задължителна), а не препоръчителна, както се опитва да ни внуши свещ. Главев се доказва и от факта, че съвместните молитви на православни с еретици, т. нар. „икуменически молитви“, толкова често практикувани днес, са абсолютно забранени от св. Канони на нашата Църква: 10-то апостолско правило: „Ако някой се помоли с отлъчен от църковно общение, макар и в дома си, да бъде отлъчен“. 45-то апостолско правило: „Епископ, презвитер или дякон, който само се е молил с еретици, да бъде отлъчен. А ако им позволи да вършат каквото и да било като служители на Църквата, да бъде низвергнат“.
Правило 15 Номоканон: „Който се моли с отлъчени, и сам също се отлъчва, по 10-то апостолско правило и 2-ро на Антиохийския Събор. Който влиза в еретическа църква да се помоли, ако е духовно лице да се низвергне, а ако е мирянин да се отлъчи, по 65-то апостолско правило.
Трети Вселенски събор (Ефески) - Правило 3: „Изобщо заповядваме, единомишленици с Православния и Вселенски Събор от клира по никой начин да не се подчиняват на отстъпили или отстъпващи от Православието епископи”.
Във връзка с гореизложеното, нека свещ. Главев и неговите последователи посочат кое правило на светата Православна Църква позволява общението с еретици и разколници, в случая дори осъдени??? Или може би те не признават провъзгласените анатеми срещу новия папски календар, икуменизма и комунизма? Нима същите очакват новокалендарците, икуменистите и комунистите сами себе си да осъдят???[/align]

Ще продължа нататък, след като получа адекватен отговор на поставените дотук въпроси!
small axe
Потребител
Мнения: 2485
Регистриран на: чет апр 23, 2009 7:23 pm

Re: 15-то правило на Двукратния събор

Мнениеот small axe » пон фев 04, 2013 11:39 am

Както е писано- " защото нуждно е да има и разделения между вас за да се явят достойните из помежду ви"

Явно достойните помежду ви, са винаги митрополитите. Точка.

Ако достойните са агенти на ДС, и настояват да си властват и командват, горко на подопечните им. Явно уставът е така направен, че дори да си прав, пак си крив, а митрополитът дори да е крив, пак е прав. Страшен устав, няма що..
йезекиил
Потребител
Мнения: 12
Регистриран на: съб яну 05, 2013 7:18 pm

Re: 15-то правило на Двукратния събор

Мнениеот йезекиил » пон фев 04, 2013 7:46 pm

1.Това правило никъде, не позволоява създаване на алтирнативен синод или предстоятел.
2.Църквата не е еретическа, а само хората , които разпространяват икуменизма в нея. Може да стане еретическа ,когато чрез съборно послание на всички патриарси и архиепископи се съобщи и узакони някое нововъвведение,ерес.
*3.Календарната реформа не е ерес, а каноническо нарушение.
4.Да не се забравя, че Църквата е Съборна.Неможе да се прави синод,нова пм. църква без съгласието на другите православни поместни църкви.Синода на противостоящите и Фотий не се съобразяват с това нещо и нарушават канони.
5.Ако тази еклисиология на Фотий е вярна, сега щеше да има най-малко 12 православни църкви, и щяхме да приличаме на протестантите.

*Според вашата грешна представа само при ерес може да излезете от границите на Църквата. Но пак казвам това правило, не позволява създаването на алтернативен синод, а само спиране на общението с патриарха.Между двете има огромна разлика.
йезекиил
Потребител
Мнения: 12
Регистриран на: съб яну 05, 2013 7:18 pm

Re: 15-то правило на Двукратния събор

Мнениеот йезекиил » пон фев 04, 2013 8:12 pm

Потребителски аватар
Next
Потребител
Мнения: 2967
Регистриран на: чет мар 29, 2012 9:19 am

Re: 15-то правило на Двукратния събор

Мнениеот Next » пон фев 04, 2013 8:19 pm

prokimen
Потребител
Мнения: 1671
Регистриран на: пон мар 19, 2007 10:30 am

Re: 15-то правило на Двукратния събор

Мнениеот prokimen » пон фев 04, 2013 8:39 pm

Любознателно ми е по силата на кой Вселенски събор и със съизволението на Светий Дух ли някои богословстващи тук обрязват крайната плът на подлога в изречението, унищожавайки граматиката на българския език?
Потребителски аватар
Next
Потребител
Мнения: 2967
Регистриран на: чет мар 29, 2012 9:19 am

Re: 15-то правило на Двукратния събор

Мнениеот Next » пон фев 04, 2013 9:14 pm

Не видях смислен въпрос, който да ме ангажира с отговор.
Иначе усукването по килифарски има далечен "прародител".
Това е т.н. плетене на слова, както например описването на добродетелите в древните жития (написани например от св. патр. Евтимий).
Потребителски аватар
Станиславов
Потребител
Мнения: 128
Регистриран на: вт яну 29, 2013 9:41 am

Re: 15-то правило на Двукратния събор

Мнениеот Станиславов » вт фев 05, 2013 11:37 am

[align=justify]Уважаеми Йезекиил, разбирам, че Ви е трудно да отговорите на поставените въпроси. Мислех, че ще се получи някакъв диалог, но уви!
Така и не казахте дали признавате провъзгласените анатеми срещу новия календар, комунизма, икуменизма, както и срещу масонството?! Ако ги признавате щяхте да знаете, че анатемата означава пълно отсичане от Бога и отделяне от Църквата и предаване на дявола. Тогава каква „църква” и каква „благодат” у новокалендарците, комунистите, икуменистите и масоните? А в случай, че не признавате анатемите, то за какво говорим тогава?
Вие твърдите, че „не бива да се поддаваме на изкушението да напускаме каноничната Църква, заради отстъплението на някои представители от висшия клир”. Бих Ви помолил да посочите на какви правила и канони е основана Вашата БПЦ, след като всички знаем какво се е случило след 44 г., а именно, че всички клирици в БПЦ са поставени на постовете им от безбожната комунистическа власт, на която власт те предано са сътрудничили? Ще ви помоля също, да посочите поне един епископ от БПЦ, който да не е новокалендарец, икуменист, комунист или масон? А ако не можете да посочите поне един православен епископ (защото и прохождащия във вярата знае, че без епископ няма църква), то тогава макар и против волята си ще трябва да признаете, че БПЦ не е православна, а още по-малко е Църква! Не Ви ли стига, че Вашият вселенски ересиарх Вартолозмей е в пълно молитвено и евхаристийно общение с римския папа и признава последния за по-голям брат, или чакате да обяви това съвсем „официално”, за да можете да го считате за еретик? Моля Ви, не ни правете на малоумни!

Класически израз на разбирането за единството на Едната Света Съборна и Апостолска Църква срещаме в житието на св. Максим Изповедник († 622 г.). На неустрашимия борец срещу тържествуващата в тогавашните поместни църкви монотелитска ерес бил поставен въпросът: „Ти от коя църква си? — Византийската, Римската, Антиохийската, Александрийската, йерусалимската? Ето, те всички, заедно с подчинените им епархии, се обединиха. И така, ако ти, както говориш, принадлежиш към Съборната Църква, то присъедини се, та да не би, като въвеждаш нов и странен път, да се натъкнеш на това, което не очакваш.“ На това св. Максим отговорил: „Бог на всичко е обявил, че Съборната Църква е правилното и спасително изповядване на вярата в Него, като е назовал Петър блажен затова, че той Го е изповядал (Мат. 16:18). Впрочем, искам да узная условието, въз основа на което е станало съединението на всички църкви и ако това е направено добре, не ще се отчуждавам“.
Когато казали на св. Максим, че той е останал сам в цялата вселена: „И ако е така, то аз съм и Едната, Свята, Съборна и Апостолска Църква”. Защото, по учението на този св. Отец, „Бог всячески е обявил Съборната Църква за правилното и спасително изповедание на вярата в Него” ("Жизнь, дела и мученичество преп. Отца нашего и Исповедника Максима"). Простете, но св. Максим ли да слушаме, или Вашите мъдрувания?

Вие ни убеждавате да не се присъединяваме към епископи-самозванци, които са създали своя алтернативна йерархия, но кажете искрено, не са ли епископи-самозванци и не създават ли своя йерархия именно Вашите владици – новокалендарците, икуменистите и комунистите? Може ли да прекъснеш общение и да се отделиш от еретичестващите, а същевременно да принадлежиш към тяхната еретическа йерархия? Това е пълен абсурд! Препоръчвам Ви да намерите и да прочетете житието на св. Марк Ефески (ненапразно същото е изхвърлено от синодалното издателство на „Жития на светиите”!) и сам ще се убедите, че той не е бил в общение с еретиците-паписти, не ги е поменавал, не се молил и съслужил с тях, дори до погребението си не ги е допуснал! А какво правите вие – т. нар. „вътрешни борци”? Та вие и един Църковен празник не можете да отпразнувате заедно със своя архиерей от БПЦ, защото той е новокалендарец! Известно е, че молитвеното поменаване на архиерея по време на богослужението е израз на пълното единомислие с него по въпросите на вярата. А това означава, че когато споменаваш името на епископ, който със слово и/или на дело отстъпва от догматите или кано¬ните на православната вяра, ти изразяваш единомислието си с него и следователно ставаш съучастник в неговото отстъпление.
Вие, „вътрешни борци” твърдите, че еретиците и разколниците са в Църквата и собствено, че те самите представляват Църквата? Та между вашето учение и това на „киприянитите” дефакто няма съществена разлика! И вие смятате еретиците и разколниците за „болни” или „грешащи” членове на Църквата, както и те! Вие говорите за „боледуваща” Църква и, че „официалната” църква е Майка, но Църквата е божествено-земна институция, чиято Глава е Господ Иисус Христос. Така уважаеми „киприанити” и „вътрешни борци”, вие учейки, че Църквата е болна (както когато един член от тялото боледува, то целия организъм е „болен”) учите, че и самата божествена Нейна Глава е също болна?!?!?! Но това не е фанатично заключение, а логично, основано на догмите на св. Църква.
Учите, че Църквата се е разделила на болни и здрави членове, но как тук се вмества 9-ти член от Символа на вярата: „Вярвам в ЕДНА (ЕДИНСТВЕНА)... Църква”. При вас излиза, че: или Църквата вече не е една, след като се е разделила, или една част от нейния организъм е болен, а другата част е здрава, но такова твърдение в учението на св. Църква няма и тези ваши твърдения наистина са екстремизъм рушащ Църквата.
Вашата еклезиология налага вие да твърдите, че да се осъди икуменизма е нужен вселенски събор, но това означава, че учението на св. Църква не е завършено, а св. отци ни учат, че то е завършено на 7-ми Вселенски Събор. Кого да слушаме? Вас или църквата? Не искаме да ви напомняме какво казва тук св. Евангелие... — анатема (Гал.1:8). А това не е ли по-лошо от екстремизъм? Екстремистите разрушиха само два небостъргача, а вие рушите св. Църква – „стълб и крепило на Истината”(1Тим.3:15).
Вие правилно твърдите, че икуменизмът е ерес, но самите еретици ги приемате като „благодатни болни членове” и така допускате парадокса, че има събитие, а няма следствие, има нарушение, а няма нарушител, т.е. има ерес, а няма еретици, или напр. в живота – има извършена кражба, а няма крадци. А тогава как ще бъдат разпознати вълците от овцете?
Във Великия Требник ясно е указано как се присъединяват членове към св. Църква и така е ясно и за пастири и за пасоми кой е член на Църквата и кой не е. Поради вашата размита еклезиология вие не използвате тези последования и така рушите ясните граници на св. Църква, като спасителен кораб в житейското море и не е ясно кой е в кораба и кой не е.
Впрочем Църквата, която е дом на премъдрост никой не може да разруши, а който дръзне срещу Нея, руши себе си. Така и вие, които искате да приписвате нови термини на св. Църква, си създавате нова такава.
Вие говорите за „тих отпор” в „дух на учтивост и умереност”, но посетете манастира „Есфигмено”, за да видите неговите наистина духовни тихи и смирени мъдри старци и с какво модерно въоръжение се тръгва на война срещу тях. Там е същинска война между въоръжени до зъби и беззащитни... както в Гетсиманската градина.
Впрочем братски ви подканям да се покаете, за да се върнете в лоното на Едната Свята Съборна и Апостолска Църква, от която сте се отделили и отпаднали и ще се успокоят душите ви, както и ще изчезнат предразсъдъците ви за екстремизъм и фанатизъм и няма да се вживявате в ролята на спасители на света, защото Спасителят е Един.[/align]

С най-добри чувства и намерения, с пожелание да бъдем заедно в Едната Църква!
Зограф
Модератор
Мнения: 933
Регистриран на: вт апр 28, 2009 11:22 pm

Re: 15-то правило на Двукратния събор

Мнениеот Зограф » вт фев 05, 2013 7:50 pm

Поздравления Станислав много добре сте написали и разкритикували това, което не одобрявате. Остава един въпрос след като сте казали "А" - къде да отиде вярващия българин - християнин? Посочете Вие къде се черкувате и кой епископ Ви е пастир?
Потребителски аватар
Станиславов
Потребител
Мнения: 128
Регистриран на: вт яну 29, 2013 9:41 am

Re: 15-то правило на Двукратния събор

Мнениеот Станиславов » ср фев 06, 2013 10:36 am

[align=justify]Уважаеми Зограф, благодаря Ви за поздравленията!
Мисля, че ако прочетете внимателно това, което съм написал ще можете сам да си отговорите на въпроса. Като православен християнин съм длъжен да бъда обективен и безпристрастен, а също да не натрапвам мнението си на никого! Отделен е въпроса дали се справям!
Нека всеки да изследва нещата чрез съвестта и сърцето си, и да прецени за себе си. Препоръчвам на всеки да прочете пълните жития на св. Максим Изповедник и св. Марк Ефески от "Чети-Минеите" на св. Димитрий Ростовски, и те ще дадат отговор на много от недоуменията!
Повярвайте, че наистина ми е много тъжно и болно от всичко това, което се случва в Църквата, както и в Родината ни. Болно ми е също и от това, че за не малка част от участващите във форумите явно няма нищо чисто и свято, а всичко бива охулвано и оплювано. Но явно историята се повтаря!
Длъжен съм да заявя на всички, че ще бъда на ваше разположение и винаги готов на диалог![/align]

Поздрави и поклон на всички!
Зограф
Модератор
Мнения: 933
Регистриран на: вт апр 28, 2009 11:22 pm

Re: 15-то правило на Двукратния събор

Мнениеот Зограф » ср фев 06, 2013 5:48 pm

И така чакам от Вас съвет, подобно на св. Петър, който пита : "Къде да идем?", но пред него е бил Сам Господ, а пред нас са се нароили едно множество "пастири" които викат: "насам народе, насам... И така повтарям въпроса си: При кой свещенник и епископ се числите като духовно чедо. Бих приел отговор и на лични.
йезекиил
Потребител
Мнения: 12
Регистриран на: съб яну 05, 2013 7:18 pm

Re: 15-то правило на Двукратния събор

Мнениеот йезекиил » ср фев 06, 2013 6:57 pm

Нещата, които казах дотук бяха абсолютно правилни.Просто вие не желаете да ги възприемете.
Не получих отговор, кое правило пряко,буквално позволява на клирици да създават своя нова Църква, когато някои проповядват ерес ?
Без разрешението и признанието на нито една пом. православна Църква ?

На едно място бях видял, че написа, моленето с еретици забранено.В тези правила се има предвид инославните, вече осъдени от съборите като католици,монофизитите и др.
,които официално са приели ерес.Православните йерарси икуменисти само проповядват лъжеучението без да го узаконяват на собствената пом. Църква, което не може да стане без съгласието на всеправославен събор събор към който някои се стремят от много -време.Никоя поместна църква не признава папата за глава,нито филиоквето,нито монофизитството.Под ОФИЦИАЛНО имам предвид реалните догми и канони изповядваща самата поместна църква, а не проявите на даден патриарх или митрополит, като служене с еретици.Примерно БПЦ в своя устав признава Господ Иисус Христос за глава, а това, че някой архийерей в частност проповядва ,че папата е такъв е съвсем различно.
Ако някоя църква има за патриарх държавен агент, който изповядва православните, канони ,то 15 правило забранява даже да не се поменава.И една забележка към вас, всяка поместна църква изповядва Христос за глава, никоя не признава вселенското главенство на Цариград, тъй че наименованието вселенски патриарх, което само той си признава е неправилно.
Относно Св. Максим Изповедник, той не е създавал нова Църква, никъде в църковните архиви няма подобно събитие, ако имаше то Шести вс. събор нямаше да съществува защото те щяха да избягат от Църквата си в нова, непризната от останалите.Явно грешно тълкувате житието му.Самият той е стоял в лоното на църквата си даже претърпял гонения.И да не се прави сравнение с неговия случай за оправдание да се бяга от църквата, тогава даже императора догматирал ереста,но и тогава всички оставали в границите на църквата.В нашият случай няма подобно нещо.Деянията на клириците нямат общо с каноните и догмите на църквата.
Още едно нещо, твърдите, че поменаването на заблуден архийерей значи, че поменаващия го симпатизира на него.Много неправилно,никъде в каноните не пише такова нещо.Не е лошо да се поменава, трябва да се молим за обръщането на такъв човек.Да бъдем милостиви не само към правилните, но и към грешните християни нещо казано от самият Господ. " за да бъдете синове на вашия Отец Небесен; защото Той оставя Своето слънце да грее над лоши и добри, и праща дъжд на праведни и неправедни." (Матея 5- 45)
Да не се изпада от една крайност(да обичаме ближния с неговите заблуждения) в друга(да мразим човека и всичко негово)
На друго място ме попитахте имали БПЦ старостилни епископи, да има 4 митрополита и един епископ. Също изкахте пример как може да се спре общение без да се напуска лоното на Църквата, и създаването на нова, примери има в света гора и руските манастири.
------------
Пак изкам да отбележа не намерих отговор на това, в кое правило се позволява създаване на друга църква, без разрешението на някоя от поместните?
Защо се свикват събори, след като може да напуснеш дадената църква вместо да се мъчиш да спреш и изгониш еретика от нея ?
------------
Анатемите над каледара, забраняват използването му, но не позволяват поставяне начало на алтернативна църква.
--------------------
Основното значение на думата Църква е не БПЦ или Еладска Архиепископия, а диптиха, тоест всички поместни църкви.Всичко извън диптиха е разкол.
--------------
Моля прочетете какво пишат за разколите светите старци и отци Димитрий Ростовски,Лаврентий Черниговски,Йосиф Исихаст,Паисий Светогорец и най-вече Анатолий Оптински, който предсказва сегашното положение на ереси и разколи.
http://www.pravoslavieto.com/life/07.30 ... ladshi.htm
-------------------
Елате върнете се в Църквата и претърпете гоненея, а не се крийте последвайте примера на светите отци, които като виждали ереста се опитвали да я премахнат от църквата и са се борели без да правят разкол.
Потребителски аватар
Станиславов
Потребител
Мнения: 128
Регистриран на: вт яну 29, 2013 9:41 am

Re: 15-то правило на Двукратния събор

Мнениеот Станиславов » чет фев 07, 2013 2:40 pm

[align=justify]Уважаеми Йезекиил, простете, но явно Вашите глупости нямат край?! Наслушахме се на мъдруванията Ви, а сега, нека чуем словата на блажения архиепископ Аверкий Таушев, когото Вашата БПЦ и останалите „официални” считат за разколник, а именно:
„Христос не е създавал цялото това изобилие и разнообразие от „църкви”, които сега съществуват на земята… Христос е създал само една Църква – Православната, но далеч не всичко, което се именува „православна църква” е действително Православна Църква, а не само една лукава имитация, афиширане, което въвежда в заблуда наивните и доверчивите, които не умеят да се ориентират във всички съвременни човешки лукавства… Не виждаме ли ние и сега ширещото се отстъпление от Христа…? И не само в така нареченото „инославие”, но и в самото Православие, което остава само един параван… Нека ни обвиняват в каквото искат, чак до там че сме сектанти или разколници, ние ни най-малко не трябва да се смущаваме от това… Измислените от човешкото лукавство, отстъпилите от Христа лъжецъркви или икуменическото обединение на всички тези лъжецъркви, за нас не са нищо повече от безблагодатни сборища”... /„О Московской Патриархии”/.

Е, уважаеми „вътрешни борци” и „спасители” на Църквата, кажете вашият вселенски ересиарх - еретик ли е или е православен? Или може би той е „православен” еретик, съгласно изискването на вашата размита еклесиология?! Така и не казахте, може ли православния да прекъсне общение (да не съмолитства, да не съслужи и да не поменава) с еретиците, а в същото време да се числи към тяхната еретическа йерархия? Хем си с тях, хем не си! Явно някакво раздвояване на личността ще да е това? Отново ви казвам - не ни правете на малоумни! А относно твърдението Ви, че св. Максим е бил част от монотелитската еретическа църква (тогава всички поместни църкви са били изпаднали в тази ерес, с изключение на римската), то нека всеки прочете неговото житие. Дръзко светохулство!

Тръгнали сте да ни убеждавате колко „канонична” е вашата БПЦ, но кажете, в кой момент изобщо вашите „архиереи” са били членове на Църквата, че да се налага да отпадат от нея? В момента, в който след 44 г. са поставени на постовете си от безбожната комунистическа власт, избила истинското Православно свещенство, или може би в момента, в който са подписали декларация за пълно сътрудничество и лоялност към същата власт? В момента, в който са въвели в употреба анатемосания от Православната Църква папски календар, или може би в момента, в който са станали членове на ССЦ и тайните масонски общества? Остава да кажете, че атеистите могат да бъдат членове на Църквата, и това вече ще бъде върхът на айсберга, както се казва!?
Вие ни учите, че „не е лошо да се поменава заблуден архиерей”, а св. Марк Ефески ни учи, че не трябва да се поменава не само заблудения архиерей-еретик, но и ония, които го поменават!!! Аз лично предпочитам да послушам светията! А Вие?!

Драги Йезекиил, кажете кой от йерарсите на „официалните православни църкви” се възпротиви открито на двустранното „вдигане на анатемите от 1054 г.” от страна на вселенския ересиарх и римския папа, през 1965 г.? На това беззаконие се възпротиви единствено митрополит Филарет Вознесенский и Руската задгранична Църква, която прекъсна общение с „официалните”, а впоследствие ги предаде и на анатема, както и няколко светогорски манастира! Впоследствие обаче от светогорските манастири само манастирът „Есфигмено” продължи да не поменава името на вселенския ересиарх на богослужение, като така е и до днес. Именно манастира „Есфигмено” е посочен като пример за подражание и от архим. Серафим Алексиев в неговата книгата „Православие и икуменизъм”! Но Вие явно и тази книга не сте чел, защото ако сте я чел не бихте ни заливали с Вашите глупости!? Вие и със самия живот на архим. Серафим не сте запознат, защото щяхте да знаете, че след 1983 г. в Княжевския манастир спират поменаването на т. нар. патриарх, а на богослужение са поменавали „всякое епископство православних”! За съжаление тази общност допуска грешка впоследствие с преминаването към неканоничния, еретически и разколнически синод на Киприан Куцумбас!
А това, че никоя от поместните православни църкви не се възпротиви на „вдигането на анатемите” и не прекъсна общението си с вселенския ересиарх означава, че те признават римокатолическата църква за църква-сестра, както е било и преди 1054 г.!!! Но явно вие чакате някакъв специален „официален” документ?! Явно вие очаквате „официалните” новокалендарни и икуменически поместни църкви да свикат събор, на който да осъдят самите себе си??? Пълен абсурд! Такъв събор със сигурност ще има, съгласно пророчествата на много св. отци, но този събор ще бъде – събор на антихриста!!!
Няма да Ви питам кои са въпросните „4 старостилни митрополита и един епископ” от БПЦ, защото такива чисто и просто няма! А относно въпроса Ви защо се свикват събори, събори се свикват, за да се осъди окончателно ереста и да се очертаят границите на църквата, за да могат глухите и слепите като вас да знаят къде е Църквата, и ако желаят да се покаят и да се присъединят към нея! Затова и новия папски календар е осъден на Всеправославен събор през 1583 г, а впоследствие и още два пъти; безбожните комунисти и модернистите-обновленци са осъдени съборно от св. патриарх Тихон и РПЦ през 1918, съответно 1923 г.; икуменизмът е осъден от събор на Руската задгранична Църква през 1983 г. Също както и римската църква по времето на св. Максим и св. Мартин, папа Римски, предава на анатема монотелитството, в което са били изпаднали останалите поместни църкви!!! Вижте и днешното житие на св. Григорий Богослов, който отивайки в Цариград не намерил нито един Православен храм, защото всички били заграбени от еретиците-ариани. Той нито веднъж не служил в тези храмове, не е възлагал ръце на нито един от клириците, а извършвал божествената служба в частен дом, в бедна къща! Така той леко по леко възкресил Православието в Цариград! А вие днес наричате такива - „сектанти”?!?!?!

Вие ни молите да прочетем какво казват старците Паисий и Йосиф, които ние не признаваме, а аз Ви моля да прочетете какво казва св. Йоан Кронщадски в своето ПРОРОЧЕСКОТО ВИДЕНИЕ ЗА СЪДБАТА НА РУСИЯ И НА СВЕТА (има го в нета). В него светият отец говори за „… еретиците, отстъпниците, безбожниците, които са отпаднали от вярата Христова и от св. Съборна и Апостолска Църква и са признали еретическата живообновленческа църква, която няма Божията Благодат”. А също, че в нея „… не трябва нито да се говее, нито да се изповядва, нито да се приобщава, нито да се приема миропомазание”. Но има ли кой да слуша?!
Вие, „вътрешни борци” ни призовавате „да се върнем в Църквата, да не се крием, а да се борим срещу отстъплението”! Но въпреки, че във вашите очи ние сме страхливци, предпочитаме да слушаме не вас, а светите отци! Ето какво е казал за последните времена св. Игнатий Брянчанинов: "Отстъплението е допуснато от Бога. Не се опитвай да го спреш с немощната си ръка. Отдръпни се, опази се от него самият ти - повече не се иска от тебе”…
Отново ви призовавам да не се вживявате в ролята на спасители на света и Църквата, защото Спасителят е Един!

Наистина учудваща е вашата абсурдна логика и в частност на вашите свещенослужители, защото когато един свещенослужител, бил той свещеник или епископ, по време на богослужение от амвона критикува икуменизма като ерес, а след това обръщайки се на Изток и отправяйки молитва към Бога, поменава икуменистите като такива, които „правилно преподават словото на Христовата истина”, той няма как да не бъде охарактеризиран от всеки благоразумен, като лицемерен измамник.
И все пак, такъв не може да излъже Бога нито пък истинските вярващи, а само така наречените ревнители – „вътрешните борци”, които въпреки явното отстъпление и ерес на „официалните църкви”, към които те се числят, продължават да пребивават в църквата на лукавите. За тях се отнасят думите на нашия Господ Иисус Христос: „Никой не може да слугува на двама господари: защото или единия ще намрази, а другия ще обикне; или към единия ще се привърже, а другия ще презре. Не можете да служите на Бога и на мамона” (Мат. 6:24).

Св. Теодор Студит: „Свети Иоан Златоуст ясно е обявил на всички, че неприятели Божии са не само еретиците, но и всички ония, които общуват с тях. На мен ми се струва, че да вървим заедно с тях и да сме безразлични в отношението си към еретиците, е едно и също”.[/align]

Мисля, че си казахме всичко. Бог да е с вас!
йезекиил
Потребител
Мнения: 12
Регистриран на: съб яну 05, 2013 7:18 pm

Re: 15-то правило на Двукратния събор

Мнениеот йезекиил » нед фев 10, 2013 7:16 pm

1.Да се твърди, че всички поместни църкви са еретически е пълна глупост и лъжа.Състоянието на дадена църква се определя от нейният УСТАВ.Той е задължителен за всички, и чрез него се показва състоянието и веровата позиция на дадена църква.
БПЦ изповядва Символа на вярата в правилна форма в своя устав.
Глава първа Чл. 2.
Основа на устройството и управлението на Българската православна църква – Българска Патриаршия са: Свещеното Писание, Свещеното Предание, Правилата на светите Апостоли, свещените Канони на вселенските и поместните събори, учението на светите Отци и настоящият Устав.
(Из Устава на БПЦ)
В този устав всичко е правилно съгласно веровите догмати на вс. събори.
Проповядваното лъжеучение от епископ или презвитер не прави Църквата му еретическа, а само него си.
2.Друг факт в Църквата има и поместни, които употребяват юлиянския календар.Повреденото състоянието на поместна църква вреди само на нея, не и на другите,които използват юлиянския календар.Повредената църква остава в Православната Църква, докато не се вземе съборно решение относно нейното присъствие.
3.Дори да е анатемосан новия календар, той не е ерес.
4.Поместна църква става еретическа, когато измени устава си, като добави някоя ерес в него.
5.Такъв термин "официална" църква е грешен.Има канонични и неканонични,същетвуващи и създадени по законен и каноничен начин, и самоволно създадени без ничие съгласие.
6.Продължавам да твърдя, че никое правило не позволява разкола.
7.Идеологията, че за да се създаде Църква е достатъчно само да се учи правилно е протестантска.Точно те наричат себе си истински християни,отхвърлят зависимоста на Св. Съборна и Апостолска Църква.Те правят постоянно разколи от "правилни" в по-"правилни", множът се, разделят се.
8.Моля да потърсите в мрежата за 4-мата митрополити старостилци, не се довярявайте на вашето незнание.Натанаил,Йосиф,Николай и Игнатий са такива.
9.Доста неправилно тълкувате думата еретик използвана от св. отци.Те имат предвит тези извън лоното на църквата.
10.Както Св. Игнатий Брянчанинов критикува ересите, така и в своята книга критикува разкола.
11. На много места сравнявате думата отделяне, с поставяне на неканонична йерархия, което е смешно.
12.Това, че вие не признавате старците Паисий и Иосиф Исихаст,никого не го интересува.Те са голями старци и православни защитници.

Върни се в “дебати: икуменизъм”



Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост