Осмият Вселенски събор и Третият иерусалимски храм

рисковете на междухристиянския диалог
ortos
Потребител
Мнения: 68
Регистриран на: пон яну 26, 2015 3:51 pm

Re: Осмият Вселенски събор и Третият иерусалимски храм

Мнениеот ortos » вт юли 12, 2016 4:48 pm

За какво право на глас може да претендира бачкият Ириней, когато той няма право да бъде изобщо епископ. На всичко отгоре се представя като ревнител на Православието. Също така е чудно, че претенциозният budiveren го цитира като авторитет, едва ли не зилот.

Ап. Правило 65. Клирик или мирянин, който се моли в иудейска или еретическа синагога, да бъде низвергнат от свещен чин и отлъчен от църковно общение.
Ап. Правило 70. Епископ, презвитер, дякон или въобще броящ се в клира, който пости наедно с иудеи, празнува наедно с тях или приема техни празнични дарове, като опресноци или нещо подобно, да бъде низвергнат, а мирянинът да бъде отлъчен.
И не е за чудене: защото сам сатаната се преобразява в ангел на светлината, та затова не е голяма работа, ако и служителите му се преобразят като служители на правдата; но техният край ще бъде според делата им. (2 Кор.11:14,15)

Същото се отнася и за сръбския патриарх Ириней.

ortos
Потребител
Мнения: 68
Регистриран на: пон яну 26, 2015 3:51 pm

Re: Осмият Вселенски събор и Третият иерусалимски храм

Мнениеот ortos » вт юли 12, 2016 5:16 pm

Потребителски аватар
Next
Потребител
Мнения: 2967
Регистриран на: чет мар 29, 2012 9:19 am

Re: Осмият Вселенски събор и Третият иерусалимски храм

Мнениеот Next » вт юли 12, 2016 5:47 pm

Да, вярно. Простете, че подведох по сайта http://budiveren.com/.
ortos
Потребител
Мнения: 68
Регистриран на: пон яну 26, 2015 3:51 pm

Re: Осмият Вселенски събор и Третият иерусалимски храм

Мнениеот ortos » чет юли 14, 2016 11:16 pm


Видеообращение на международната богословска кръгла маса по повод предстоящето заседание на Синода на РПЦ по проблемите на събора в Крит.
ortos
Потребител
Мнения: 68
Регистриран на: пон яну 26, 2015 3:51 pm

Re: Осмият Вселенски събор и Третият иерусалимски храм

Мнениеот ortos » пет юли 15, 2016 4:30 pm

Шестдесет атонски монаси и старци са написали отворено писмо до Свещения Кинотис на Св. Гора Атон, в което са осъдили проведения на о.Крит Събор на десете църкви като антиправославен, "разбойнически" и еретически. Призовават да бъде прекратено поменаването на Константинополския патриарх Вартоломей на богослуженията.
prokimen
Потребител
Мнения: 1671
Регистриран на: пон мар 19, 2007 10:30 am

Re: Осмият Вселенски събор и Третият иерусалимски храм

Мнениеот prokimen » съб юли 16, 2016 2:54 pm

Ортос, каква е Вашата интерпретация на руската новина, която не е оповестена от двата православни информационни портала в България и не срещам гръцки информационен източник?

Мислите ли, че може да се има доверие на атонските монаси? Те до ден днешен проспаха толкова много отстъпления от православието, та сегашната ли предполагаема позицийка би променила нещо в световното православие?

Отдавна Атон не може да бъде какъвто и да било ориентир за чисто православие. А ето че и един български митрополит побърза да угоди на позицията на портала "Двери" по отношение на критското вероотстъпничество или придаване на съборен авторитет на явна ерес, че има повече от една църкви.

Между другото, критската ерес за много църкви не е по-голяма ерес от ереста на Киприан и неговите изчадия, че Църквата била разделена на болна и здрави части.
ortos
Потребител
Мнения: 68
Регистриран на: пон яну 26, 2015 3:51 pm

Re: Осмият Вселенски събор и Третият иерусалимски храм

Мнениеот ortos » съб юли 16, 2016 11:44 pm

prokimen
Потребител
Мнения: 1671
Регистриран на: пон мар 19, 2007 10:30 am

Re: Осмият Вселенски събор и Третият иерусалимски храм

Мнениеот prokimen » нед юли 17, 2016 7:40 am

Ортос,

Благодаря за линковете. Те имат своята стойност не толкова за мен, колкото за другите, които все още защитават събранието на о. Крит и не искат да уважат народния глас като част на Църквата.

Критското събрание е глас на иерархията, но не и на Църквата Христова, която е народ + иерархия.

Не забелязах управата нито на портала "Двери", нито на портала "Православие бг" да са си направили труда да уведомят читателите си, тъй като са единствените осведомителни източници, за реакцията на част от атонските монаси.

Така или иначе, тази реакция на атонитите не може да има някакво особено значение, защото поменаването на цариградския патриарх на Атон е задължително. Ако упорстават, ще бъдат изхвърлени както стана преди повече от десетилетие с монасите от РПЦЗ на Атон.

Един единствен факт - признаването на еретическите течения за равностойни църкви и потъпквайки догмата за Единството на Църквата заслужава моментално прекратяване на евхаристийното общуване и споменаване имената на архиереите предатели.

Колкото и да не е политкоректно, синодният сайт имаше правото и ЗАДЪЛЖЕНИЕТО да каже директно, че подписалите документа, са вероотстъпници или ЕРЕТИЦИ, независимо дали това се харесва или не на агента Ангелов и компанията му провокатори от портала "Двери".

Намирам за трагично положението на богословието като наука и християнско съзнание в България.

Не се намери нито един богослов да направи критичен анализ на критското събрание. Остава някак незабелязана тенденцията занапред всичко да се решава по този критски начин от предстоятелите на поместните църкви.

Как пък нито един богослов не го забеляза и не обърна вниманието, че това не е съборност, нито исконната православна традиция. Църквата Христова не е и не може да се отъждестви само с иерархията. В живота на Църквата не може да се пренебрегне и игнорира гласът на народа.

ПОЗОР за българските богослови, които не оправдават нито заплатите си, нито православността си! За дипломите е излишно да се споменава, а на докторатите им "плюнь, плюнь и дунь, дунь" от последованието за отричане от сатаната при кръщението.
Кабрал
Модератор
Мнения: 2534
Регистриран на: чет окт 02, 2008 11:32 pm

Re: Осмият Вселенски събор и Третият иерусалимски храм

Мнениеот Кабрал » пон юли 18, 2016 8:23 pm

Повдигат се много въпроси!

Авторитет ли са атонските монаси?
Последните 2-3 века от Атон тръгнаха някой неправилни учения, едни осъдени, други не. Подбутнаха се други и се правят опити да им се предаде догматична тежест, каквато нямат (исихазъм) и ред други неща. В този смисъл на атонската общност трябва да се гледа като на всяка друга, прави са тези, които точно изповядват православната вяра.
За писмото.
Критският събор не може да се нарече еретичен и разбойнически! Той не взе решения, които да имат каквото и да е отношение към живота в Църквата. Наистина Енцикликата и Посланието са изпъстрени с най-невероятни глупости, но едва ли някой се е замислял над тях, когато ги е гласувал, още по-малко от догматична страна. Съборът беше една политическа акция, нямаща отношение към вярата и затова не трябва да се издига с определения като "еретическа" или "разбойническа".
prokimen
Потребител
Мнения: 1671
Регистриран на: пон мар 19, 2007 10:30 am

Вартоломей може да не се завърне завинаги в Истанбул

Мнениеот prokimen » пон юли 18, 2016 8:49 pm

Вартоломеевата нощ или приказка за хитрата сврака, която влязла в капана с двата крака



prokimen
Потребител
Мнения: 1671
Регистриран на: пон мар 19, 2007 10:30 am

Re: Осмият Вселенски събор и Третият иерусалимски храм

Мнениеот prokimen » пон юли 18, 2016 9:06 pm

ortos
Потребител
Мнения: 68
Регистриран на: пон яну 26, 2015 3:51 pm

Re: Осмият Вселенски събор и Третият иерусалимски храм

Мнениеот ortos » вт юли 19, 2016 2:27 am

Ха, ха, ха! Прокимен, Вие бяхте недоволен от портала dveri и те побързаха да поправят грешката си.
"Архидякон Йоан Хрисавгис: Писмото на 60-те светогорци не отразява позицията на атонската монашеска общност".

Светкавична реакция на Вселенската патриаршия и на dveri. Явно писмото на 60-те атонски старци и монаси силно ги е разтревожило и се разтърчаха. Има защо. Смятам отвореното писмо на тези атонски монаси за изключително важно, което беше причина да насоча вниманието на форума към него. Защо мисля така:
1. Защото това е първата ясна, категорична, недвусмислена оценка за Критския "лъжесъбор" като антиправославен, еретически, разбойнически, какъвто и аз смятам, че е.
2. Тези монаси не си играят на шикалки, както често се изразява Прокимен, но са готови да преминат към ефективни действия предвидени в каноните при подобна ситуация(15 правило)
3. Предлагат да се свика истински по същество Православен Свят и Велик Събор от верните, който да анулира лъжесъбора.
4. Тези монаси не са случайни, като се почне от първите двама подписали старци - Гавриил и Сава Лавриот. Може ли да им се има доверие? Вселенската патриаршия ни уверява, че може.
5. Това писмо е писано от действащи монаси аскети, които са в сърцето на Вселенската патриаршия и под омофора на Вселенския папатриарх Вартоломей вдъхновител на еретическия лъжесъбор. Т.е. Вартоломей е атакуван фронтално. Само истински монаси могат да проявят такава твърда позиция.
Проблемите в резултат на Критския лъжесъбор едва сега започват.
Потребителски аватар
Next
Потребител
Мнения: 2967
Регистриран на: чет мар 29, 2012 9:19 am

Re: Осмият Вселенски събор и Третият иерусалимски храм

Мнениеот Next » вт юли 19, 2016 8:40 am

Кабрал
Модератор
Мнения: 2534
Регистриран на: чет окт 02, 2008 11:32 pm

Re: Осмият Вселенски събор и Третият иерусалимски храм

Мнениеот Кабрал » вт юли 19, 2016 9:27 am

Добре са го казали монасите, но този форум е пълен с възхвали на един друг монах - Силуан Атонски, който е говорил съвсем други неща за инославните, пък е светец, а не еретик. Не го давам за пример, защото винаги съм критикувал "учението" му, но е добре нещата да се гледат в цялост и не според конюнктурата.
За да се обяви нещо за ерес то трябва да противоречи на догматичното учение на Църквата. В документите изрично е казано, че Църквата е една, като на деноминациите на инославните също е дадено името "църкви", но очевидно те не са от "едната". Тук няма догматично отстъпление, а хитруване на дребно, начин да се поддържа диалог с глухи, който осигурява някакво "първенство" на епископите около милет-баши пред останалите.
Да не говорим, че не може стотици епископи и цели автокефални църкви да се отлъчват заради езикови спорове. Ерестта не е в тях, а в подмяната на устройството на Църквата, което се прокарва тихомълком и на което не се обръща внимание заради "шоу ефекти", като названието "инославни църкви".

Масонството, доколкото знам, се е появило много късно и едва ли е попаднало в някое от апостолските правила. Общо взето каноничните правила, включващи низвергване, отлъчване и т.н., са си останали само на хартия и от десетките или стотици хиляди епископи през вековете на пръсти се броят тези към които са приложени, а ако се спазваха стриктно поне 90% от клира и миряните щяха да са натирени от църквата.
Потребителски аватар
Next
Потребител
Мнения: 2967
Регистриран на: чет мар 29, 2012 9:19 am

Re: Осмият Вселенски събор и Третият иерусалимски храм

Мнениеот Next » вт юли 19, 2016 11:08 am


Върни се в “дебати: икуменизъм”



Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост