Осмият Вселенски събор и Третият иерусалимски храм

рисковете на междухристиянския диалог
Потребителски аватар
Next
Потребител
Мнения: 2967
Регистриран на: чет мар 29, 2012 9:19 am

Re: Осмият Вселенски събор и Третият иерусалимски храм

Мнениеот Next » ср юли 27, 2016 9:51 pm

laikos
Потребител
Мнения: 199
Регистриран на: чет фев 05, 2015 8:42 pm

Re: Осмият Вселенски събор и Третият иерусалимски храм

Мнениеот laikos » ср юли 27, 2016 10:04 pm

Потребителски аватар
Next
Потребител
Мнения: 2967
Регистриран на: чет мар 29, 2012 9:19 am

Re: Осмият Вселенски събор и Третият иерусалимски храм

Мнениеот Next » ср юли 27, 2016 10:28 pm

"Да завършим темата с победа на твоята теза: ние българите сме света вода ненапита, заобиколени от геноцидстваща конспиративна шайка - турци, гърци, сърби, румънци, руснаци, шиптари, черногорци и разбира се олицетворението на световното зло - евреите."

Това е книга, коя се занимава с тоя въпрос. Не сме света вода ненапита. Знаем и нашите зулуми.
Обаче книгата си заслужава - най-малкото до колкото помня има забележителна библиография (а и свидетелски показания).
Темите са добре фактологически, стилът е добър.

Другото ми се чини повърхностно или нежелание да се види нееврейската (сиреч неофициалната) история. Междувпрочем зверските мъчения и издевателства над Старозагорските мъченици са описани покъртително! Сега и да ходиш из Стара Загора по официалните институции по тая тема - или нищо, или ти посочват вратата.

Всичко друго намирам за предубеждение. Не казвам, че книгата е самата и светата истина.
Казвам, че си заслужава четенето!
ortos
Потребител
Мнения: 68
Регистриран на: пон яну 26, 2015 3:51 pm

Re: Осмият Вселенски събор и Третият иерусалимски храм

Мнениеот ortos » ср юли 27, 2016 11:03 pm

А ето и началото на турското присъствие:
"Но вдигна се и друга буря, по-голяма и по-жестока от първата, от преразказа на която човешкият език немее и косите ги обхваща трепет. Турския управител, когото турският цар назначи да управлява града, повика при себе си в църквата Божиите люде, които по име и добродетел превъзхождаха другите, уж за да се съветват за общополезни неща. И те отидоха в своето неведение като агнета на заколение подир палачите. Като ги видя събрани 110 благочестиви мъже, този кръвопиен звяр ги закла посред църквата, без да се засрами от белите коси и без да пощади младостта! Труповете им мъчителят остави за храна на небесните птици, обаче Господ причисли техните духове към надмирните ангели! О свето опълчение, одушевени жертви, словесни всесъжения, които заедно застанахте пред мъчителя за клане, а заедно застанахте и пред Христа за увенчание! След това войници грабнаха свети Евтимий и го представиха на мъчителя, нито уплашен в душата си, нито изменен от страх, а спокойствието на лицето издаваше живеещия в него Свети Дух. И говореше на нечестивия: "3ащо така неоснователно си унизил величието на моето достойнство, о неправеднико? Най-напред трябваше свещеникът да бъде пожертван, че тогава да последват жертвите! Пастирят трябваше да мине преди овцете и бащата преди чедата си! Трудещият се земеделец трябваше пръв да вкуси от този сладък плод!" Съблякоха му одеждата и го покачиха на градската стена, за да му отсекат главата. А той подканяше палача, прекланяше глава и усърдно притягаше шията си. Но Бог превърна убийствената десница в недвижима и недействена, както можем да си представим някой да има мъртви ръце, прилепени към жив и подвижен труп. Това хвърли в ужас гордия мъчител и цялото измаилско общество. Затова пак върнаха одеянията на блажения и му разрешиха свободно да ходи, където си ще. И понеже човек не може много пъти да умре, той с произволението си изпълни това: "И безаклан и се прослави като мъченик без кръв!" Толкова голяма беше победата, щото и враговете познаха Христовата сила. Защото видяха мъжеството му, презрението му към смъртта, вярата му в Бога, грижата му за духовните чеда, а после ­ преславното чудо с ръката на палача като доказателство за християнската истина. Нечестивите уплашени оставиха Евтимий и се разбягаха от онова място, да не би да пострадат от Божия гняв, задето измъчват праведника.."

Из житието на св. Евтимий, патриарх Търновски от Григорий Цамблак.


Достоевски: Най-лакейският възможен случай
laikos
Потребител
Мнения: 199
Регистриран на: чет фев 05, 2015 8:42 pm

Re: Осмият Вселенски събор и Третият иерусалимски храм

Мнениеот laikos » чет юли 28, 2016 10:06 am

Тук въобще въпросът не е за присъствие или робство. Не ставаше дума и за войни и завоевания.

Я прочети описанието на нахлуванията на цар Калоян в Тракия... Не по-малко стряскащо четиво е. И какво значение има това за тогавашната социална система в България или Византия?

Говореше се за социална система.

Щом двамата обявявате дедите си за турски роби, така да бъде. Така, ако искате, си учете и децата.

Моите деди не са били никога турски роби. Били са победени от по-силен завоевател и е трябвало да оцеляват. Когато са могли, трепали са турци без да им мигне окото. Моят пра-прадядо е одран жив от турците, след като е заловен от потеря, като преди това е убил сам седем преследвачи. А колцина е изпратил в магарешкия рай преди това, за да се стигне дотам с потеря да го гонят, само той си знае. Децата и жена му никой не смее да пипне. Всички доживяват Освобождението.
ortos
Потребител
Мнения: 68
Регистриран на: пон яну 26, 2015 3:51 pm

Re: Осмият Вселенски събор и Третият иерусалимски храм

Мнениеот ortos » чет юли 28, 2016 11:41 am

Потребителски аватар
Next
Потребител
Мнения: 2967
Регистриран на: чет мар 29, 2012 9:19 am

Re: Осмият Вселенски събор и Третият иерусалимски храм

Мнениеот Next » чет юли 28, 2016 1:11 pm

laikos
Потребител
Мнения: 199
Регистриран на: чет фев 05, 2015 8:42 pm

Re: Осмият Вселенски събор и Третият иерусалимски храм

Мнениеот laikos » пет юли 29, 2016 12:43 pm

Не видях някой да е изразявал мнение за равенство на християни и мюсюлмани в Османската империя.

Един от участниците във форума правилно посочи причината за лесното османско завоевание на Балканите, а именно по-прогресивната социална система в османската държава в сравнение с европейския феодализъм.

Никой не си е поставил за цел да отрича исторически факти.

Някой да е чул за покупко-продажба на рая в Османската империя? По такива въпроси четете руските класици, това е ставало в православната империя.

Някой да е чувал за prima nocta из Балканите? Което е било обичайно право дори на най-дребните немски феодали.

А някое селянче да сте чували да е станало премиер-министър на някоя европейска страна преди ХХ век? Подобно на босненското сръбче Мехмед Соколович?

Ами въобще в християнска европа да се е чуло хора от простолюдието да заемат каквито и да било ръководни постове? При това другородци? При това синове на друговерци?

Хайде малко да се научим да мислим. И после да говорим.
Потребителски аватар
Next
Потребител
Мнения: 2967
Регистриран на: чет мар 29, 2012 9:19 am

Re: Осмият Вселенски събор и Третият иерусалимски храм

Мнениеот Next » пет юли 29, 2016 2:12 pm

laikos
Потребител
Мнения: 199
Регистриран на: чет фев 05, 2015 8:42 pm

Re: Осмият Вселенски събор и Третият иерусалимски храм

Мнениеот laikos » пет юли 29, 2016 4:47 pm

laikos
Потребител
Мнения: 199
Регистриран на: чет фев 05, 2015 8:42 pm

Re: Осмият Вселенски събор и Третият иерусалимски храм

Мнениеот laikos » пет юли 29, 2016 5:43 pm

Но да оставим всичко това и да обърнем взор към новата тема, където някои модератори съвсем се оляха!
Потребителски аватар
Next
Потребител
Мнения: 2967
Регистриран на: чет мар 29, 2012 9:19 am

Re: Осмият Вселенски събор и Третият иерусалимски храм

Мнениеот Next » пет юли 29, 2016 6:21 pm

ortos
Потребител
Мнения: 68
Регистриран на: пон яну 26, 2015 3:51 pm

Re: Осмият Вселенски събор и Третият иерусалимски храм

Мнениеот ortos » пет юли 29, 2016 6:34 pm

laikos
Потребител
Мнения: 199
Регистриран на: чет фев 05, 2015 8:42 pm

Re: Осмият Вселенски събор и Третият иерусалимски храм

Мнениеот laikos » пет юли 29, 2016 9:17 pm

Next,

Вие упорито отказвате да вденете това, което ви се обяснява. Нито аз, нито Кабрал, сме поставяли под съмнение популярното название на османското владичество.

Привеждате някакви 12+1 тома; това не е сериозно. Моля, посочете ми конкретен текст в конкретно житие, за да се убедя, че в житията на светиите има описани случаи на покупко-продажба на рая, така както това е описано в руската класическа литература от XIX в. След като крепостничеството не било робство, защо император Александър 2-ри е наречен Цар Освободител през 1863г.? Ако това са били свободни хора, от какво ги е освободил царят?

Давате пример освен това с една народна песен. Има и други на тази тематика. Но знаете ли въобще колко много са народните песни, колко различни са темите им и на фона на това народно творчество какъв е процента на темите със "страдалческа" насоченост? С други думи, каква е била социалната острота на османското владичество, популярно наричано "турско робство" от времето на Възраждането насам?!

Абе, въобще, Вие уважавате ли собствения си народ, на който организаторите на Априлското въстание му палеха къщите, за да въстане? Не допускате ли и други причини за революционната пасивност на българите освен "малодушен страх" и "робска психика"? (Иначе поклон пред паметта на героите и жертвите, благодарение на които се освободихме.)

Имайте предвид, че ние от по-старото поколение сме закърмени с едни изкривени исторически представи, заложен ни е един своеобразен исторически комплекс, за да бъдем масово манипулирани. За себе си се радвам, че Бог ми е просветил ума, за да изляза от митологемата "селския цар Ивайло-хайдутите-народните партизани", съответно "византийско, турско и фашистко робство" и въобще юнаците с патлаците, които трябва да са идол на обществото.

И ако не е имало "черно робство", от какво са ни освобождавали революционерите, де?! Ако не е имало фашистко робство, от какво ни освободи Червената армия през 1944г.? Значи, фашистко робство е имало, и толкоз! Аналогиите си ги правете сами.
Потребителски аватар
Next
Потребител
Мнения: 2967
Регистриран на: чет мар 29, 2012 9:19 am

Re: Осмият Вселенски събор и Третият иерусалимски храм

Мнениеот Next » пет юли 29, 2016 9:58 pm

laikos, нали щяхме да я оставяме тая тема?
Администрацията няма да разцепи нишката, ако трябва - отваряйте друга. Нямам зор да доказвам това или онова.

13-ти том на пространните жития. На български. Има по памет 400-500 страници, половината за мъченици по турско.
Мога ли да помня страница и абзац?!

Дадох книга с разкошна библиография (използвана литература)!!! Да, ама не - дрън, дрън, цар Александър и тинтири-минтири. Знаем, и за Априлското възстание знаем, и за образованието през комунистическо, и каквото там...

Или изпървом прочетете книгата, за която дадох линк - и за коя иде спор или стига толкова!

Върни се в “дебати: икуменизъм”



Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост