Осмият Вселенски събор и Третият иерусалимски храм

рисковете на междухристиянския диалог
ortos
Потребител
Мнения: 68
Регистриран на: пон яну 26, 2015 3:51 pm

Re: Осмият Вселенски събор и Третият иерусалимски храм

Мнениеот ortos » пон авг 01, 2016 3:38 am

Потребителски аватар
Ника
Модератор
Мнения: 1020
Регистриран на: съб ное 14, 2009 7:25 pm

Re: Осмият Вселенски събор и Третият иерусалимски храм

Мнениеот Ника » пон авг 01, 2016 7:53 am

Да взимаме на себе си подвизи, които са самоволни, е вид гордост. Да кажем, че се нуждаем от турско робство, за да станем свети, това е желание за подвиг, не според разума, това е прелест. Това е безумие и безбожие. Едва ли това е Божията воля.
Освен това е казано, че в последните времена ще има светии, дори много по-силни от първите, но ще се крият далеч от хората.
Освен това е писано, че в последните времена християните няма да бъдат гонени, чрез меч и нож, а чрез съблазните на света, най-много чрез изкушенията на богатството. Който устои на това колективно безумие, ще бъде верен на Бога.
Почетете "Светите отци за хората в последните времена".
Дори пророка - Свети Илия, изтощен от гоненията е споделил на Бога, че няма вече верни на Бога и Бог му е казал, че има 7 хиляди души, които не са преклонили глава пред дявола. Ако предположим, че евреите, тогава са били към два милиона, седем хиляди си е съвсем успокоително число.
prokimen
Потребител
Мнения: 1671
Регистриран на: пон мар 19, 2007 10:30 am

Re: Осмият Вселенски събор и Третият иерусалимски храм

Мнениеот prokimen » пон авг 01, 2016 10:36 am

prokimen
Потребител
Мнения: 1671
Регистриран на: пон мар 19, 2007 10:30 am

Завръщането на Вартоломей

Мнениеот prokimen » пон авг 01, 2016 11:14 am



В два постинга в този форум бе споменато за отлитането на Цариградския патриарх Вартоломей с един от последните самолети в навечерието на опита за държавен преврат в Турция. Прокрадна се информация, че патриарх Вартоломей е бил уведомен за преврата, а според друга информация той е бил косвено свързан и затова е побързал да напусне Турция.

за завръщането на Вартоломей и критична нотка, че "руски медии разпространиха версията, че патриарх Вартоломей е напуснал Истанбул един ден преди преврата, защото е имал информация за него"

Според портала "Двери", нямало нищо сензационно във факта, че Вартоломей напуснал Турция с последния полет преди преврата. Почивката му била предвидена отпреди.

Става знайно недоумението на сръбския православен митрополит за Словения, че той не е бил уведомен за неканоничното от църковна гледна точка пристигане на Вартоломей.

Отдавна съм загубил всякакво доверие в информациите на въпросния портал. Затова и всеки път търся преди всичко лукавата им дезинформация или опит за църковна интрига, в които редакционната им колегия от години наред се подвизава с ненадминат "професионализъм".

, в която пишат за недоумението на сръбския митрополит От нищо нещо. Така могат да се окачествят новините около частното неофициално пребиваване на Цариградския вселенски патриарх Вартоломей през по-миналата седмица в Словения."

Как така "ОТ НИЩО НЕЩО"? Сред редакционната колегия на професионалните провокатори и дезинформатори има цял един професор богослов и преподавателка в богословския факултет, както и друг един богослов-мисионер.

Богословите, уважаващи себе си, трябваше да укажат на читателите си, че от канонична гледна точка е АБСУРД православен иерарх да влезе в каноничната територия на друг иерарх без знанието на право-правещия. Няма значение дали посещението е официално или неофициално. Не става реч за селски поп, а за Вселенския патриарх.

По какви причини канцеларията на турския баш папаз не е уважила местния словенски архиерей или Сръбската патриаршия?

Дори ако "руските медии" се окажат прави в подозрението си, канцеларията на патриарх Вартоломей или самият той можеше да се обърне било към местния право-правещ архиерей или към Сръбската патриаршия пост фактум и да се избегне недопустимия скандал и задълбочаване на предположението, че полетът на Вартоломей е повече от мистериозен.

Недоумявам пред факта, че порталът с големи претенции омаловажава прецедентът, който не би трябвало да има свое място.

Скандалът е от значение, защото, според информацията, патриарх Вартоломей бил придружаван от Виенския митрополит в Словения. От канонична гледна точка такива разходки на чужда канонична територия са недопустими! Това "Двери" трябваше да го споменат в някаква деликатна форма, знаейки че екипът на портала са про-Вартоломееви провокатори.
ortos
Потребител
Мнения: 68
Регистриран на: пон яну 26, 2015 3:51 pm

Re: Осмият Вселенски събор и Третият иерусалимски храм

Мнениеот ortos » пон авг 01, 2016 12:52 pm

prokimen
Потребител
Мнения: 1671
Регистриран на: пон мар 19, 2007 10:30 am

Re: Осмият Вселенски събор и Третият иерусалимски храм

Мнениеот prokimen » пон авг 01, 2016 11:01 pm

Потребителски аватар
Next
Потребител
Мнения: 2967
Регистриран на: чет мар 29, 2012 9:19 am

Re: Осмият Вселенски събор и Третият иерусалимски храм

Мнениеот Next » пон авг 01, 2016 11:43 pm

prokimen
Потребител
Мнения: 1671
Регистриран на: пон мар 19, 2007 10:30 am

Re: Осмият Вселенски събор и Третият иерусалимски храм

Мнениеот prokimen » пон авг 01, 2016 11:58 pm

Потребителски аватар
Next
Потребител
Мнения: 2967
Регистриран на: чет мар 29, 2012 9:19 am

Re: Осмият Вселенски събор и Третият иерусалимски храм

Мнениеот Next » вт авг 02, 2016 12:09 am

prokimen
Потребител
Мнения: 1671
Регистриран на: пон мар 19, 2007 10:30 am

БЕЗ ДУМИ

Мнениеот prokimen » вт авг 02, 2016 12:43 am





[youtube] https://youtu.be/0_85e2BjfMA[/youtube]

Откриването на московската джамия и присъствитео на православен митрополит и православен президент



Православният митрополит при своите братя с чалмите

prokimen
Потребител
Мнения: 1671
Регистриран на: пон мар 19, 2007 10:30 am

Видео мастер клас по освещаване на храм

Мнениеот prokimen » вт авг 02, 2016 12:56 am

Когато благодатта пресъхне у църковниците, притичват им се на помощ техните братя мохамедани и юдеи.

Ще доживеем ли да видим какви чудеса ще стават във въпросния храм?

laikos
Потребител
Мнения: 199
Регистриран на: чет фев 05, 2015 8:42 pm

Re: Осмият Вселенски събор и Третият иерусалимски храм

Мнениеот laikos » вт авг 02, 2016 2:23 pm

Уважаеми prokimen, благодаря за дадените линкове. Факт е, че злото не е запазена територия само за неправославните. Напротив даже, когато идва от нас, то е още по-неприемливо. Описаните зверства и жестокости, правени от православни на православни са достатъчно основание за постигналите ни бедствия и мизерното ни положение днес. На всички нас, балканците, и на братушките барабар с нас.

Госпожа Кабаиванска, заслужила и известна българка, за разлика от световно неизвестни, незаслужили и пишещи под никове индивиди, изразява своето разбираемо недоумение по повод коректното название на османското господство.

От гледна точка на държавата и в библейски контекст това безспорно е "робство", "плен". Както филистимското робство и вавилонския плен на евреите. Но в социален и битов план категорично думата "робство" е неподходяща, ако ще се изразяваме с исторически коректна терминология, а не с емоционално заредени понятия.

Причината за падането ни под османско владичество, познато ни от учебниците по история и като "турско робство", е отказът на българския народ през 14-ти век да подкрепи управляващата аристокрация в борбата й с османските завоеватели. Историческите факти са ясни и недвусмислени: нашите царе са се сражавали с османците начело на неголеми "професионални" армии, а народа е участвал в съпротивата спорадично и то изключително на местна почва: това градче, онази крепост и т.н. Хората не са възприемали османското нашествие като някаква апокалиптична беда, безусловно изискваща масова саможертва.

Защо ли? Защо? Ами Кабрал и аз ясно обяснихме защо. Великите държавни идеи, разните Трети и Четвърти Римове са много далеч от ума на народните маси, за които е далеч по-важно колко крини жито и колко стомни вино ще им поиска бирника. Освен това народа е лъган един път.

Около 100 години преди османската инвазия България страда от друго, по-страшно бедствие: татарските набези. Аристокрацията се изпокрива по крепостите, народа тегли патилата. Хората тогава се самоорганизират, появява се един Ивайло и на основата на народната решимост и единодействие татарите за бити и изгонени от страната. Впоследствие, като се вижда силата на монголите, с тях се преговаря и се минава на варианта "данък" = откуп, и всеки си поема бремето и цената за личната сигурност.

Но какво се получава. Нашият герой, тогавашния Бойко Борисов, влиза в Търново и става цар, "добрия селски цар". Да, ама феодалната система и експлоатация си остава, дворцовите интриги се завъртат и нашия селяк скоро е изстрелян от столицата и търси закрила при бившите си врагове. А те не виждат в него политическо бъдеще и си му рязват селската тиква при една веселба. Вечна му памет!

А народа гледа и помни. Следващия път вече не иска да се залъгва и да си пролива кръвта за привилегиите на аристокрацията. Освен това, при все опустошенията и пролятата кръв, народа вижда - повтарям ВИЖДА!!!, че никакво "робство" не го чака, а буквално - и за днешния индоктриниран човек парадоксално, по-лек живот! Защото османските завоевания на Балканите започват през 1354г. и към времето на превземането на Търново някои българи вече 40 години живеят под османска власт.

Ако работата беше само на клане и "три синджира" роби, нямаше ли народа масово да се надигне и да се хване за оръжието? Ами щеше, защото нямаше да има какво да губи. А са оказва, че е имало какво да губи.

Ама какво говориме тука за безпросветния народ. Богоосветените и боговдъхновени калугери от Света гора още към 1340г. декларират верноподаничество към султана и искат закрилата му. И я получават, така че Атон се опазва за всичките 500 години.

Никой сериозен човек не отрича фактите на зверства и грабежи, на религиозна дискриминация, както и практически непоправимите загуби в обществено-културен план. За България нещата са още по-тежки предвид нескопосаното ни половин Освобождение. Но да се развиват някакви митологеми, да се използва исторически некоретна терминология, да се отива в едни голи емоции, това не е сериозно. Това нищо не обяснява. От това следва извода, който прави Прокимен: "Мохамед е по-силен от Христос". Като християнин аз не съм съгласен с това и имам своите аргументи, които ясно изложих.

Просто на народа му е отървало да е така.

Иначе какво, българите нямат качества на войници ли? Не им ли стига кураж? Ами тогава кой би турците на Шипка, при Лозенград, Бунар-Хисар, Чаталджа, Одрин, Булаир и Шаркьой? Нали същите наши дядовци, бивши "турски роби". Само дето чисто и просто НИКОГА НЕ СА БИЛИ РОБИ!
Потребителски аватар
Next
Потребител
Мнения: 2967
Регистриран на: чет мар 29, 2012 9:19 am

Re: Осмият Вселенски събор и Третият иерусалимски храм

Мнениеот Next » вт авг 02, 2016 4:42 pm

prokimen
Потребител
Мнения: 1671
Регистриран на: пон мар 19, 2007 10:30 am

Re: Осмият Вселенски събор и Третият иерусалимски храм

Мнениеот prokimen » вт авг 02, 2016 7:51 pm

Потребителски аватар
Next
Потребител
Мнения: 2967
Регистриран на: чет мар 29, 2012 9:19 am

Re: Осмият Вселенски събор и Третият иерусалимски храм

Мнениеот Next » вт авг 02, 2016 8:18 pm


Върни се в “дебати: икуменизъм”



Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост