Осмият Вселенски събор и Третият иерусалимски храм

рисковете на междухристиянския диалог
ven4e
Потребител
Мнения: 2975
Регистриран на: чет мар 27, 2008 8:13 pm

Re: Осмият Вселенски събор и Третият иерусалимски храм

Мнениеот ven4e » ср юни 15, 2016 11:31 pm

prokimen
Потребител
Мнения: 1671
Регистриран на: пон мар 19, 2007 10:30 am

Re: Осмият Вселенски събор и Третият иерусалимски храм

Мнениеот prokimen » ср юни 15, 2016 11:38 pm

Кабрал
Модератор
Мнения: 2534
Регистриран на: чет окт 02, 2008 11:32 pm

Re: Осмият Вселенски събор и Третият иерусалимски храм

Мнениеот Кабрал » чет юни 16, 2016 7:35 am

Става това, което трябва да стане, за пореден път православието да се изчисти.
Няма как фенерските змии да не се усучат около канониката, нали те я създадоха за да им служи? Много пъти съм писал как във вековете канониката измести догматиката и постепенно превърна думите Христови " защото игото Ми е благо, и бремето Ми леко" във "вашето робство е тежко и бремето Ми е голямо"! Толкова тежко и голямо, че да могат да се спасят само обезумели от глад отшелници, блъскащи глави в земята от сутрин до вечер пред портрета на фенерския владика. Създаде се цяло Византийско богословие и византийски ритуал?!? Как се допусна Христовото богословие да стане "Византийско"?
Говори се за събора през 1872 г. Какъв събор е това? Когато апостолите се събраха в Ерусалим четирима ли бяха и трима от тях прогониха ли четвъртия? Какъв събор е настоящия? Първият събор от един патриарх ли беше или от всички апостоли/епископи? Тогава е нямало автокефални църкви, по днешната логика решение е трябвало да вземат не всички апостоли, а техният патриарх.
Последна промяна от Кабрал на чет юни 16, 2016 8:31 am, променено общо 1 път.
Потребителски аватар
Next
Потребител
Мнения: 2967
Регистриран на: чет мар 29, 2012 9:19 am

Re: Осмият Вселенски събор и Третият иерусалимски храм

Мнениеот Next » чет юни 16, 2016 8:15 am

От 1922 г. Фенер получава западна финансова помощ. От времето на Мелетий Метаксакис.
Появява се новия стил.
Финансовата помощ явно върви и с духовна такава.
Това не е могъл да промени дори Сталин. Не казвам, че опита е бил за добро. Казвам само, че не е могъл.
Сега може да се появи папска тенденция в православието. Или някаква друга "новост".
prokimen
Потребител
Мнения: 1671
Регистриран на: пон мар 19, 2007 10:30 am

Re: Осмият Вселенски събор и Третият иерусалимски храм

Мнениеот prokimen » чет юни 16, 2016 9:56 am

От наша гледна точка на странични хора всичко изглежда възторжено, но от църковна гледна точка, колкото и да са неправославни документите, Съборът изисква друго отношение.

Доколкото всяка поместна църква е определила своя предсъборна комисия, излиза, че тези комисии не са си свършила работата. Все пак трябва да има отговорни за създалата се конфликтна ситуация с непредсказуеми последствия.

Патрирх Вартоломей е вече с единия си крак и половина в гроба. Той е тежко болен както и Българският патриарх. Видимо, п. Вартоломей мечтае името му да остане в историята и затова бърза с този събор.

Българската и Сръбската църкви поискаха отлагане на събора. Това поиска във вторник и митрополит Иларион Алфеев от името на Московската патриаршия.

Отговорът не закъсня от секретариата на патриарх Вартоломей, че както всички участници добре го знаят, не е в пълномощията и властта на патриарх Вартоломей да променя датата самолично. Това е във властта на всички предстоятели и регламентът го е предвидил, че в началото на събора дебатите и някои промени са възможни.

Начетени с предсказанията за Осмия събор и идването на Антихриста ние приветстваме решението на Синода на БПЦ-БП, но малко се замисляме за последствията.

Във възторженото ликуване трябва да признаем, че църковната дипломация е КАЛПАВА РАБОТА!

Патриарх Вартоломей няма пълномощия да променя датата на събора, определена от всички прелстоятели, в това число и дядо Неофит, но той има правото да наложи някои санкции.

Например, доколкото Московската патриаршия е погълнала неканонично Киевската митрополия, то в правото на Цариградската патриаршия е да отговори на искането на украинската рада и да провъзгласи украинската автокефалия.

Тогава конфликтът ще се задълбочи, защото Москва без УПЦ няма да има вече тази си мощ и авторитетност.

Лукашенко също флиртува с Цариград за автокефалия на Белоруската църква и това също може да стане.

Грузия може да бъде наказана с Абхазия и Осетия.

Антиохия може да получи право над Катар защото други разногласия тя няма.

За България не виждам много ясно как Вартоломей би могъл да си отмъсти. Изглежда ми смешно спрягането отново на етнофелитизма. Поне аз не забелязвам никакъв нюанс на етнофелитизъм в решението на Синода на БПЦ-БП.

Няма съмнение, че евхаристийното общение ще бъде нарушено между участващи и тези които няма да участват. Това би осуетило за известно време поглъщането на официалното православие от Ватикана, но до избора на нов Цариградски патриарх, което може и да е тази година още.

Украинската автокефалия ще е смъртоносен удар за Московската патриаршия и това може да струва главата на самия патриарх Кирил. Би било логично той самият да даде автокефалията на Украина, но засега Кремъл дава нарежданията и в двата случая главата на Гундяй-Мундяй ще падне. Почвата под нозете му е твърде несигурна и се говори дори за заговор на руски архиереи, искащи свалянето на патриарх Кирил.

Изглежда, че отношенията между МП и руската държава са свръх деликатни защото започва процес срещу сътрудник на отдела за международни отношения на Московската патриаршия за държавна измяна. Обвиняемът пък говори за разкрито украинско лоби в руския синод . С др. думи казано, съборният проблем ще даде драматични последствия за стабилността на Московската патриаршия.

Ако сърбите не се примирят с Вартоломей, ще видят Македонската автокефалия и тази на Черна гора.

Ще започне същинска война в Световното Православие.

Въторгът ни ще е кратък и той не може да оправдае калпавостта на църковната дипломация и безотговорността на патриарх Неофит какво подписва.

Остава голямата загадка защо Синодът не направи своето ултимативно искане при първото си събиране когато беше взето под внимание писмото "копи пейст" на руския колхозник митрополит Гавриил. Тогава, при болни митрополити Галактион и Дометиан също имаше единогласие по отношение на документите. Защо тогава още Синодът не поиска отлагане на събора и даде място на църковната дипломация да заработи и покаже уменията си?

Какво все пак е мотивирало българския Синод да провокира Цариградския патриарх и да саботира събора по този начин без много ясни богословски аргументации. Че е провокация, провокация е колкото и да ни въодушевява.

По-добре би било дядо Гавриил да остави духовното си чедо русофила Малинов да говори вместо него за руските телевизионни предавания, защото кандидат патриархът говори свръх селяндурски и може единствено да подложи на съмнение умствения капацитет на синодалните старци.

Петдесятница ще е видов ден за световното православно .
ven4e
Потребител
Мнения: 2975
Регистриран на: чет мар 27, 2008 8:13 pm

Re: Осмият Вселенски събор и Третият иерусалимски храм

Мнениеот ven4e » чет юни 16, 2016 10:31 am

Възможно е и да прости, но това би било анархия.
Кабрал
Модератор
Мнения: 2534
Регистриран на: чет окт 02, 2008 11:32 pm

Re: Осмият Вселенски събор и Третият иерусалимски храм

Мнениеот Кабрал » чет юни 16, 2016 11:13 am

Имало е достатъчно събори, които към момента са били "съдбоносни", но в последствие са останали непризнати от никой. Много клирици и кибици са писали за събора, но аз не прочетох нищо за вярата. Не, че има поместни църкви, които са с явно еретичен уклон, но последното което ме интересува е кой владика какво е казал и кой синод ще го назначава за такъв. Това са проблеми, които се решават на съвещания, а не на велики и всеправославни събори. Никъде не се обърна внимание на най-важното в българската позиция - извън Светото православие има само ереси и разколи, по-важно било дали еди кое си правило на Трулския събор кореспондира с друго от Патагонския.
Да, беше по-добре нашата делегация да отиде на сбирката, ако имаше смисъл, а такъв няма. Каквото и да правим няма да се реши никакъв проблем, а ще се даде легитимация на фенерския владика като източен папа. Ще си седим тук ако ще всички да отидат на събора. Най-добре и да ни "схизматират", защото е крайно време да се избере Четвъртия Рим. Първият отпадна заради ерес, вторият заради унията с еретици, третият е на път и е крайно време да се появи патриаршия, която да постави като първо и единствено условия за православие следването на Христовото учение, а не тънкостите на политиката. Още по-крайно време е да се постави и въпросът за мястото в православието на Фенерската партиаршия, развъдник на ереси и разколи.
prokimen
Потребител
Мнения: 1671
Регистриран на: пон мар 19, 2007 10:30 am

Re: Осмият Вселенски събор и Третият иерусалимски храм

Мнениеот prokimen » чет юни 16, 2016 1:44 pm

ven4e
Потребител
Мнения: 2975
Регистриран на: чет мар 27, 2008 8:13 pm

Re: Осмият Вселенски събор и Третият иерусалимски храм

Мнениеот ven4e » пон юни 20, 2016 12:37 pm

Потребителски аватар
Next
Потребител
Мнения: 2967
Регистриран на: чет мар 29, 2012 9:19 am

Re: Осмият Вселенски събор и Третият иерусалимски храм

Мнениеот Next » пон юни 20, 2016 12:46 pm

ven4e
Потребител
Мнения: 2975
Регистриран на: чет мар 27, 2008 8:13 pm

Re: Осмият Вселенски събор и Третият иерусалимски храм

Мнениеот ven4e » пон юни 20, 2016 12:56 pm

Благодаря за доказателството на думите ми, Некст! Щом на Руската църква й се размина, защо да не се размине и на нашата?
Кабрал
Модератор
Мнения: 2534
Регистриран на: чет окт 02, 2008 11:32 pm

Re: Осмият Вселенски събор и Третият иерусалимски храм

Мнениеот Кабрал » пон юни 20, 2016 6:38 pm

На събора няма да стане нищо, чесане на езици и декларации. Позициите на милет-баши Вартоломей, каквато всъщност е титлата на фенерския патриарх, са прекалено слаби за да наложи каквото и да е. Точно затова милет-баши се нуждае отчаяно от уния с поганците от римската епископия. В нея се предвижда за страни да се признаят тези, които следват папата, от една страна и фенерския патриарх, от друга, т.е. обединението ще е между подчинени на римската и фенерската епископии вярващи.
ven4e
Потребител
Мнения: 2975
Регистриран на: чет мар 27, 2008 8:13 pm

Re: Осмият Вселенски събор и Третият иерусалимски храм

Мнениеот ven4e » пон юни 20, 2016 7:21 pm

Дано си прав, че не може нищо да наложи, следователно и уния не може, значи няма от какво да се страхуваме.
Кабрал
Модератор
Мнения: 2534
Регистриран на: чет окт 02, 2008 11:32 pm

Re: Осмият Вселенски събор и Третият иерусалимски храм

Мнениеот Кабрал » пон юни 20, 2016 9:55 pm

ven4e
Потребител
Мнения: 2975
Регистриран на: чет мар 27, 2008 8:13 pm

Re: Осмият Вселенски събор и Третият иерусалимски храм

Мнениеот ven4e » пон юни 20, 2016 11:56 pm

Католиците редовно си правят Събори, а православните се събираме за първи път от 1200г. Доколкото разбрах, идеята е такъв Събор да се провежда периодично и няма за цел да разглежда догматически или канонически въпроси, а по-общи положения, които налага съвременното общество. Ако е така, липсата на някои представители не е фатална, както не би била и липсата на други на следващи подобни Събори. Дали всичко не беше "много шум за нищо", само страх от непривичното?

Върни се в “дебати: икуменизъм”



Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост