Има ли благодат в Католическата църква?

място за коментар върху текстове от портала
prokimen
Потребител
Мнения: 1671
Регистриран на: пон мар 19, 2007 10:30 am

Има ли благодат в Католическата църква?

Мнениеот prokimen » пон май 04, 2009 6:06 pm

Във връзка с публикацията на уважаемия отец Стефан имам два въпроса към богословите и богословски грамотните.

1) за спекулацията и демагогията с въпроса за благодатността

При положение, че се приема благодатността у римо-католиците, то с какво ще се оправдае твърдението, че нямало благодат у онези православни, които не признават т.н. "официално" православие или болшевишките администрации? Например, официалните православни администрации, спекулирайки с догмата за единството на Църквата, не признават благодатността у старостилните юрисдикции или в юрисдикцията на Митрополит Инокентий. Неотдавна беше преръкоположен свещеник Борислав - Борис.

Прочее, има ли някаква стойност преповтаряният в последно време догмат за някакво си единство на Църквата? Трябва ли да се приеме друга истина, че е възможно да има няколко църкви и не е задължително да вярваме само в ЕДНА ЦЪРКВА?

2) за непогрешимостта или съгрешимостта на Църквата Христова

Ако приемем за истина написаното в публикацията за "греха на църквата" по отношение на трагичното явление от 1054 г., то трябва да се опровергае догмата за непогрешимост на църквата.

В светлината на публикацията как маститите богослови и професионални демагози ще обяснят на простолюдието двете абсурдности -

-що е единство на църквата
- непогрешима ли е църквата?

Благодаря предварително на онези, които биха хвърлили логична и догматично непогрешима светлина по двата ми въпроса.

П.П. Към отец Стефан имам конкретен въпрос дали признава светостта на Йоасаф Кунцевич и смята ли за грях на римо-католицизма беатификацията на латинския прелат, лично виновен за смъртта на стотици сръбски православни свещеници и богомолен народ само затова, че са православни сърби?
Кабрал
Модератор
Мнения: 2534
Регистриран на: чет окт 02, 2008 11:32 pm

Re: Има ли благодат в Католическата църква?

Мнениеот Кабрал » вт май 05, 2009 3:58 pm

Аз не знам кой е презвитер Стефан, а и никой не го е упълномощил да говори от името на Църквата, затова на въпроса на Прокимен ще отговоря, че нито в латинската църква, нито в разколниците или старостилците има Благодат.

Конкретно за писанията на презвитера/презвитер, защото така се е назовал/:

Католическата църква през периода, когато е доминирала схоластиката е въвела учението за различни видове благодати. Всъщност благодатта на Светия Дух е една. Тя има различни действия и проявления. Това отчасти отговоря на всички Ваши въпроси.

Въпросът беше има ли благодат в католическата църква и шикалкавенето със схоластиката по никакъв начин не отговаря дори отчасти на този въпрос. Колко благодати са си измислили еретиците си е тяхна работа. И една да беше и сто да бяха - все едно, те са вън от истинската. И са вън не защото: "в Католическата църква са възникнали и са се оформили различни неправилни учения и понятия. В общи линии те се свеждат до рационализъм, легализъм, морализъм, индивидуализъм и пиетизъм, които превръщат богословието в затворена идеологическа система". Това да беше, на ръце да ги носим. Какво означават горецитираните понятия даже не ме нтересува, защото не заради тях латинската църква е изпаднала в ерес. Има си форуми по философия, където могат да се обсъждат легализма, морализма, индивидуализма и други магарии. Но магария е едно, а ерес друго. Ереста е ерес - грешка, не е неправилни учения и понятия, а сгрешени учения, понятията са бял кахър. Дали съдията ще те осъди защото си убил, умъртвил, причинил смърта или лишил от живот някой е все ще си висиш на въжето. Дали ще сбъркаш понятието "вечен живот" с "вечна веселба" или "вечен купон" няма да те направи еретик. Не заради това латинската църква е еретична, а заради сгрешени учения, добре известни и напълно различни от изброените философски понятия от г-н Стефанов. Нямаме сведения нито от Светото Писание, нито Светото Предание, че моралистите и индивидуалистите няма да се спасят, но знаем друго, че ще се спаси този, който вярва, т.е. изповядва точната Божия същност. Божията същност е догматично определена от Писанието и Преданието и изрично формулирана от Вселенските събори. Тези догмати не познават същество при което някакъв дух изхождал от някакъв отец и от сина му. Подобни същества наричаме идоли. Тази шуро-бадженашка история нито е била използвана срещу арианите, защото е била измислена три века по-късно, нито въобще е било редно да му влезе в главата на нормален човек. Ниглежирането на архиереста Филиокве с празнодумства, че Светата Църква търпяла това дълго е исторически невярно. Както добре знаем много време след схизмата филиоквето не се четяло официално в Рим, заради което германсият император/ май-беше Отон/ нахокал папата.

Догматиката не познава и спасител, на когото обожествяваме човешкото тяло. Тя познава друг Спасител, Спасител който не мърсува с католически монахини и не си разменя телесните части с тях, благодарен за добре прекарана нощ. Тъй като не съм клирик си позволявам да пиша за тези неща, които Светата Църква формулира като "нечувана гнусота" имайки предвид еротичните разкази свързани с "появата" на сърцето христово. Нашият Спасител няма да се върне за битката с Антихриста със женско сърце в гърдите, защото Той е Бог, а не католическа карикатура.

След като променили и Божията същност относно вътрешният живот на Пресветата Троица, видели сметката и на единството на двете природи в личността Христова, католиците не мирясали, а се заели и с догмата за Църквата, който също променили, както им изнася. Но и това им било малко, та се върнали пак на Христос и преценили, че нещо не е много читав или поне не е достатъчно достоен за тях и му натресли и един стадион "непогрешими" папи. Да му правят компания, че скучаел като "един безгрешен". И защото еретик умора няма, се захванали и с Богоматер. Дотук говоря само да отстъплението от догматиката. По трудно е да изследваме какво не са охулили и озлочестили, отколкото да гледаме какво са оставили, както ни е предадено от Бога. Другите им дивотии край нямат и няма защо да ги изброяваме - те са добре известни.

Винаги съм казвал, че евангелистите са комичната страна на християнството, но истинските врагове са католиците. Те няма да се спрат пред нищо в богоборството си. Векове неуморно преследват целта си, да подменят Бог с папата.

Относно последните въпроси на Прокимен.

Няма догмат за единството на църквата, а че има една една света, вселенска и апостолска Църква. От което следва, че всички, които са извън тази Църква са извън общението с Бог. Който не признава официалното православие се нарича католик, евангелист или езичник. Болшевишка администрация е лично мнение, което могат да използват само хора които са били поне за няколко месеца партизани по време на болшевишката власт. Светата Църква се ръководи и от словото Божие, което е казало, че всяка власт е от Бога. За разлика от миряните, които са могли да пропуснат тази част и ако им е било лошо да "хванат Балкана". Тези които не са го направили да се придържат към писаното и да прегледат очите си греди, преди да търсят трески в църковните. Малко е лицемерно да си се спотайвал по онова време, а сега да търсиш сметка от митрополити на по 90 г., че не са млатили Тошо с кандилата и че монахините не са веели байраци по барикадите. Църквата има функции и точно тези функции е изпълнявала. В неделя бях на кръщене и накрая някой кръстен трябваше да обикаля със свеща. Посочих едно след друго 3 млади момчета и нито едно не беше кръстено, а всички, които сме живели при болшевиките се оказахме кръстени. Църквата си е вършила работата. Ние, или поне тези дето не им е харесвало, не свършихме нищо, затова сега да си налягаме парцалите. Ако Бог беше припознал Църквата Си като отряд на съпротивата щеше да я научи на морзовата азбука, да прави бомби и краде кашкавал.

Що е единство на църквата?

Да се смириш! Да се смириш или както е казал народа да си седнеш на дирника и да приемеш, че има по-достойни от теб, а не да дивееш по площадите. Даже в момента да няма по-достойни, да се замислиш за последиците. А продължението на отговора го виждаме във веселата шайка на децата на капитан Лутер. Не случайно адвокат на разколниците е протестантски пастор, част от протестантстващите идеолозите няма да казвам къде са, за да не обидя някой учил във БФ.

Та и протестантите са почнали с мисълта добро да направят, ама виждаме докъде стигнаха. Според автора, вероятно учил във един факултет, дето няма да го споменавам, филиоквето било за добро, да се борим с арианите. То всичко е за добро, лошо е като дойде време за резултати, а то рано или късно идва.

Сега разколниците си мислят, абе какво толкова, ще си вземем но някой храм и ще си проповядваме. А не им минава и през ум, че след два дни или два месеца следващите разколници ще са ги извадили със шутове от храмовете, защото вече ще се знае, че така може. И така докато ги докараме до 30-40 хиляди православни църкви, като братята протестанти.
kassie
Потребител
Мнения: 685
Регистриран на: пет юли 18, 2008 8:14 pm

Re: Има ли благодат в Католическата църква?

Мнениеот kassie » вт май 05, 2009 6:50 pm

Много ме смути тази статия :oops:
Мисля, че ние-миряните имаме нужда от ясно разграничаване на нещата, разбира се поднесено с цялата необходима любов и деликатност, но ясно и недвусмислено...
Статията е дипломатична, но тази дипломатична позиция обърква хората на най-ниско, ежедневно ниво... Това, което се вижда, е преекспониране на общото с католицизма и олекване на различията, които според мен, са много големи и много съществени...
Резултат от несмилането на подобна деликатност според мен е, че много обикновени православни хора се хващат за общото и просто не стигат до различията ... и приемат папата (изказванията му) като (свой) духовен ръководител и католическата църква като Църквата... познавам такива... :oops:
Зограф
Модератор
Мнения: 933
Регистриран на: вт апр 28, 2009 11:22 pm

Re: Има ли благодат в Католическата църква?

Мнениеот Зограф » ср май 06, 2009 12:58 am

Възлюбени братя и сестри,
Ако у Прокимен въпроса за "спекулация и демагогия с Благодатта" предизвика да изригне вулкан от огън и жупел с прибързани /поне според мен/ и много крайни да не кажа и почти неверни заключения у многоуважавания и начетен Кабрал то сигурно това има някакви обяснения. Драги Кабрал, успокой духа си и размисли имам ли поне мъничко право да ти направя следните забележки:
1.Категоричната ти присъда къде има и къде няма благодат е плашеща - да не би да ти дава Дух Светий отчет къде и кога и кого може да посети?? Доколкото разбирам ти му разрешаваш да стои само над Синода на Патриарх Максим???Ще си позволя да напомня:"Вятърът духа, дето иска, и гласа му чуваш, но не знаеш от де иде и накъде отива" С тези думи Господ обяснява на Никодима, че както е непостижимо от къде идва и накъде отива вятъра, така непостижимо е и присъствието на Светия Дух за нашите ограничени умове. Нека вникнем в тези думи малко повече: 1. Господ Иисус Христос, казвайки за вятъра ни учи, че Дух Светий има пълна свобода на движение.2.Даже и да има според нас пречки "Духът прониква във всичко, дори и в дълбините Божии". 3. За човека е напълно неизвестно в кой момент, и кое място или кой човек ще посети Дух Светий или пък да пожелае да го напусне за определено време или завинаги "Твоите съдби са велика бездна", "Божието никой не знае, освен Божия дух" и още:"Всичко това го произвежда един и същи Дух, като разпределя всекиму поотделно, КАКТО СИ ИСКА" З. Дух Светий слиза или идва като дар, а не като условие за някакви лични качества -"като разпределя всекиму поотделно, както си иска"/ІКор.12:11/Св. Златоуст пише:"тука се казва,че Той върши всичко "както си иска"....и в заключение пише:"Нека да не изискваме отчет от Светия Дух"Щом самите духоносни апостоли пишат, че когато се обърнали към Асия е било достатъчно, за да ги напусне, то би трябвало да сме много предпазливи с тези тънки неща. Аз не съм "се спотайвал лицемерно онова време" и много преди да навършат допуснатата от вас възраст 90 г. В досието ми буквално пише:" Установи се, че .../името ми/ продължава да....превежда, размножава и продава тайно внесена от Запад религиозна литература, злослови по адрес на лоялно настроени към нас духовници" Изобличавах на глас когато в Сливенска епархия превърнаха един храм в киносалон, когато с благословението на Варлаам Пловдивски разрушиха параклиса до Малко Белово, когато изгониха монасите от Рилския монастир и искаха да изнесат от новия музей мощите на св.Иоан Рилски. Тогава ако си спомняте разжалвания Пешо милиционера вършеше тяхната работа. Настръхва ми косата когато си спомня "за добросъвестно вършените работи от тези Архиереи" не ме карайте да продължавам. Изопачавате и думите от словото Божие, защото смисъла на цитираното от вас е ДОПУЩЕНИЕ Божие, а ще Ви помоля добросъвестно да цитирате че дявола казва: "Тебе ще дам властта над всички...царства...понеже тя е мене предадена, и аз я давам комуто искам"/Лука 4;6/ Прощавайте и моля да останем взаимно с добри чувства, аз повече няма да ви се преча.
Кабрал
Модератор
Мнения: 2534
Регистриран на: чет окт 02, 2008 11:32 pm

Re: Има ли благодат в Католическата църква?

Мнениеот Кабрал » ср май 06, 2009 9:37 am

Ние не говорим за вятъра и какво са казали пророците за наличието или общуването с Духа на миряните, а какво е казал Господ за присъствието на Духа в Църквата. И не е казал, ние да си седим в Неговата църква, пък ако имаме късмет ще ни изпрати Духа. Казал е друго. Тук говорим за Църквата и естествено, че част от тази Църква е Патриарх Максим и православните българи. Ако преди време беше избран за патриарх Инокентий, а Максим беше подскачал пред кметството за да го регистрира Софиянски щеше да е обратното - Инокентий щеше да е патриарх български и част от Светата Църква. Сега е вън от Църквата. Комунистите са дошли и са си отишли, както десетки власти преди тях, но Църквата съществува. И съществува защото е над тези работи. Колко по страшни бяха комунистите от разколниците? Комунисти ли влезнаха в Ал.Невски да бият патриарха или разколници? Комунистите може и да са разрушили параклиси и църкви, но издържаха цялата БПЦ и нямаше свещенник без заплата. В "Стършел" имаше една статия "Честито ви другари" или нещо от рода, в която се осмиваше едно видинско село, че си построило църква. Комунистите не пратиха хунбейбини да превземат свещоливницата и да раздават на циганите свещи, които да продават на женски пазар. Кога официалната власт е казала лоша дума за Църквата. Клишетата/не в лошия смисъл/, че православието е спасило България в кои учебници ги пишеше? Не ви ли направи впечатление, че освещавахте сините парцали на хора, които обясняваха, че най голямата историческа грешка на България била, че е прила правосланието и кирилицата, защото така се откъснала от Европа. И с тази изменническа и крадлива шайка седяхте на една софра. Внасяли сте литература от запад. От коя точно западна православна църква? Защото литературата, която се внасяше от запад беше изключително сектантска и то финансирана от най-гнусните и богати течения - муунисти, йеховисти, мормони, адвентисти, защото имаха средства за това. И власта ги преследваше, така както сега всички смятат, че е правилно ВМРО да не пуска йеховистите. Какво се е променило?
Целият разкол беше организиран от новите евангелистки секти в България. Това беше цената за техните гласове на изборите в полза на СДС. Мисля, че и тук съм го цитирал, но скоро/преди 1-2 г./ в едно евангелистко издание един пастор се тръшкаше, че се изморили да гласуват за СДС и да не виждат резултати. Същият разказваше как още 1990 г. Луджев обикалял евангелистките сборища за да им предлага сделки с гласовете им. Разколът беше не да се подмени ръководството на БПЦ, а тя да се превърне в протестантска, всеки активист със собствена черква и приходите от нея, законната част от които да отчислява "нагоре".
Зограф
Модератор
Мнения: 933
Регистриран на: вт апр 28, 2009 11:22 pm

Re: Има ли благодат в Католическата църква?

Мнениеот Зограф » ср май 06, 2009 12:10 pm

Никога не съм одобрявал разколниците и разкола като идея е дълбоко погрешен. Да не говорим за отвратителните постъпки които ги съпровождаха, но "хумбейвини" имаше и от двете страни и ако си спомняте беше убит свещенник. Никого не оправдавам, но считам, че първопричината е лукавия, а негови маши сме ние нещастните грешни хора. Не желая никого да осъждам като личност, но има постъпки които не одобрявам без да забравя кой стои зад тях, аз съм много по-лош от всички.
ivo_tehno
Потребител
Мнения: 409
Регистриран на: ср май 28, 2008 7:00 pm

Re: Има ли благодат в Католическата църква?

Мнениеот ivo_tehno » ср май 06, 2009 12:29 pm

Не, няма благодат! То ако имаше нали щяхме да сме едно със тях, с евреи, с протестанти и т.н.
Разликата м/у тях и нас е точно в благодатта и опита на Св.Дух. Чудеса(благодатни) стават и при тях, естествено ако някоя майка(не православна) с болно дете падне пред Парижката Св.Богородица и с вяра и се помоли, мислите ли че детето няма да оздравее? Не сте ли чели за чудесата на иконите на Св.Богородица, а и въобще за чудесата да не би да са ставали само с православни, но нямат Св.Дух. Нали Той ни учи, нали слушаме Неговия "вятър", нали чрез Него са се освещавали светците, чрез Него са тайнствата. За какво просто говорим, та нали Той е живототворящия Дух("Моят Дух ви пращам") и Той говореше на старозаветните пророци.
8. И в Духа Светаго, Господа, Животоворящия, който от Отца изхожда, Комуто се покланяме и го славим наравно с Отца и Сина, и Който е говорил чрез пророците.
Поздрави и нека се държим в правилната вяра, да намалим малко логиката, да смирим умовете, че дявола бие по умните глави.
"Главата на мързеливия е работилница на дявола" :D
refab
Потребител
Мнения: 1164
Регистриран на: пон окт 09, 2006 7:25 pm

Re: Има ли благодат в Католическата църква?

Мнениеот refab » ср май 06, 2009 1:38 pm

Естествено е, че има благодат в католическата черква, но тя е условна, в смисъл, че е компрометирана, доколкото опира до доктриналните особености и дефекти в тази черква, и е лимитирана от тях! От тази гледна точка тази благодат (в католическата черква) е повече всеобща, отколкото (или никак!?) "евангелска, освещаваща и спасяваща" (вж. Правосл. догматическо богословие", Д. Митев), в сравнение с това, което би могло да се очаква при православното християнство, съобразно неговата доктрина и мистична практика. Както може да се подразбере, в положителното си отношение и оценка на православието(спрямо католицизма), нямам предвид неговата цялост в настоящия момент (поне в България), която(цялост) включва и неговата социалност, обредност и ритуалност, вкл. и отклика им в светското обществото, защото търпят критика.
Освен посочените от Кабрал обстоятелства, бих обърнал внимание и на свързаните с тях склонност към визионерство при католиците, неприемането (доколкото знам!?-поправете ме, ако греша!) на доктрината на св. Григорий Палама за Божествените енергии, неоценяването на значението на практиката с Ииусосвата молитва...
Потребителски аватар
Gunev
Потребител
Мнения: 922
Регистриран на: пон апр 07, 2008 10:58 pm

Re: Има ли благодат в Католическата църква?

Мнениеот Gunev » ср май 06, 2009 3:37 pm

Зограф
Модератор
Мнения: 933
Регистриран на: вт апр 28, 2009 11:22 pm

Re: Има ли благодат в Католическата църква?

Мнениеот Зограф » ср май 06, 2009 4:54 pm

Много е вероятно до десетина години и вашето желание - мечта г-н Гунев да се сбъдне. Видни са две противоречащи си сили - външни, които се стремят към обединение и едни вътре в недрата на самото Православие и Църква - на разделяне, на противоречия, които не водят до нищо добро, които искат да прелъстят и примамят привърженици по линията на икуменическата "икономия" и зилотската "акривия". Не завърших отговора си към Кабрал:не бих прибързано окачествил Добротолюбието, Св. Иоан Златоуст и още цяла плеяда св. Отци като "изключително сектантска и то финансирана от най-гнусните".... Внасяната литература бе от изданията на Задграничната Руска Църква - Джорданвил. Какво против имате и какви са Вашите прибързани претенции??? Близо 40 години никъде никой не можеше да закупи от някъде свободно Библия защото не беше такава Партийната повеля, към която с вярност и коленопреклонно бе изпълнявана от няколкото Комсомолци, които по партйно поръчение станаха монаси, богослови, а няколко и епископи. Този факт ще ви отговори на Вашия въпрос: "Кога официалната власт е казала лоша дума за Църквата." Или докато ние сме живяли и търпяли атеистическия и комунистически гнет Вие сте живяли на луната, или през този период сте били от помощниците на злия гений на Българската Църква полк. Христо Маринчев /по едно време май имаше и кабинет в Св.Синод/ или като г-н Асенов не сте били роден ? Кое е верното не знам, но както се мьчехте да заблудите, че властта на Комунистите е от Бога, така много ожесточено се нахвърлихте.... Простете, да поставим точка върху тази жива рана на нашата Църква.
Кабрал
Модератор
Мнения: 2534
Регистриран на: чет окт 02, 2008 11:32 pm

Re: Има ли благодат в Католическата църква?

Мнениеот Кабрал » ср май 06, 2009 9:08 pm

Обединение с латинската църква няма да има и не може да има. Никога папите няма да се откажат нито от власта си, нито от ересите си, нито от постъпленията си от десятък. Като изключим винаги корумпираната и самолюбива Вселенска патриаршия нанесла на православието повече злини от католицизма, никой нито търси, нито се интересува от обединение с еретици. Как ще се откажат от ересите си? За тях "пръв между равните" означава 1/10 от десятъка на всички вярващи да постъпва във Ватикана. По близо 4 млрд. евро получават само от католиците в Германия. Католицизма не се издържа продавайки свещи, а събирайки пари и не си ли платиш можеш да влизаш в катедралата, но не взимаш участие в службата. Всякакви папски мераци ще се изпарят, като разбере, че православните не плащат. Да се обединим с кои? Монаси от манастир са ме канили вътре в манастира на печено прасенце и аржентинско вино на 23 декември, на връх пости. Вие въобще как си го представяте католицизма? В катедралата в нашият град сложиха банкомат вътре, за да си плащаш десятъка с кредитна карта. Какво общо имаме с тях? Да ги чакаме да се откажат от примацията?

Ето им го отговора, част от спора с две католически падрета в най-големият форум на Ю.Америка:

Относно примацията на папата съм казал скромно: "Глупости, глупости. Без край", за да не наливам вода в мелниците на пасторите, които са 80% от форума, католическите падрета 20% и един православен. Но и да не плещят глупости падретата.

Отговори:

Първо падре/лошото/:

Кабрал - псевдоортодоксален католико и схизматико

Салве Мария

Твоята аргументация е подигравателна, измислена и негодна.

Надявам се, че господинът ще изостави източната схизма - радост за сатаната - и ще се завърне в кошарата на добрият пастир Петър, вън от която абсолютно никой не може да се спаси.

След което си дадох зор да приведа нашата позиция по въпроса/отлично дадена в Православието.сом и най-вече, че единствените, които могат да се интересуват от примацията са православните църкви, защото Петър е основал Антиохийската, а римската е единствената, която не е основана от апостол и т.н.

Намесва се добрият пастор:

Кабрал, аз приемам праославните църкви като легитимни, които имат апостолска приемственост, както и знам, че Петър е упълномощил Лин. /дотук с доброто/. Аз се надявам, че един ден вие ще се върнете в ИКАР/католическа апостолска църква на Рим/.

http://www.lideranca.org/cgi-bin/index. ... y&num=3498

За отказ от какви ереси ми говорите? Ами те ереси нямат, ние сме еретиците, които трябва да се покаят и да се върнат в кошарата на папата.

Зограф,
Аз не ги знам тези, дето ги пишеш, защото не съм имал работа в Светият Синод. Комсомола се опита да ме убие, затова не бях и комсомолец. Довлекоха се веднъж едни от Градският комитет, плещиха някакви глупости и накрая казаха, че комсомола отпуснал малко пари за почерпка. Та се почерпихме в една механа с обикновен коняк и салата кисели краставички и така се почерпихме, че ме събудиха писъци, на сън съм тръгнал да прескачам балкона на седмият етаж и нашите едвам ме издърпали. От тогава ни комсомол ме интересува, нито кисели краставички ям. От религиозно семейство съм и никой никога не е бил гонен, затова че ходи на църква. Прабаба ми я опяха през 1983 г. три попа и единият каза: Тя беше една от опорите на църквата в нашият град. Ходил съм десетки пъти на църква, много-много по-често отколкото сега, и никой не ме е закачал. Не мога да си представя някой да получи поръчение да стане поп или монах и да го изпълни. Близък роднина ми е срамът за църквата, рода ми и цялото човечество поп Павел, по известен като Илиянскиат поп, на който още пазим една карикатура от Стършел, някъде в началото на шейсетте, когато така се е бил нафиркал, че на едно потребение пял "Аз си имам две съседки-две съседки, две кокетки". И така беше изобразен, пеейки и размахвайки кандилото пред ковчега. Друг роднина ми беше шефа на второ районно, също видна попивателна с който се напиваха при всяко събиране, дядо ми ги е гонил боси на улицата- и попа и милиционера, защото като се напиели се събували боси и почвали хора. Е, колко трябва да е изперкала партията, за да плаща на някой да става поп, като имаше такива, дето като се напият всичко си казват? Какво ще научи от попа, какво са изповядали бабичките? Не знам как е свършил попа, защото съм бил малък и ги знам тези неща от разкази, но знам, че 2-3 пъти е бил изпращан на заточение от Синода, единият във Ветрен, винопроизводителен район, което много беше възмутило и родата и паството. И този го търпяха, защото нямаше жив човек са кандидатства, какви комсомолци ще ти ходят по пъръчение в Църквата?
Потребителски аватар
Gunev
Потребител
Мнения: 922
Регистриран на: пон апр 07, 2008 10:58 pm

Re: Има ли благодат в Католическата църква?

Мнениеот Gunev » ср май 06, 2009 9:47 pm

Кабрал, пак щях да падна от стола от смех. Официално обявявам награда (една бутилка обикновен коняк + кисели краставички) за първия ти скучен постинг в този форум. Не споделям песимизма ти относно "обединение с латинската църква няма да има и не може да има", но тъй като нямам директни наблюдения върху католишката хава, нямам и с какво да ти опонирам. Оставам си с голата вяра и надежда един ден Христовата молитва да се сбъдне и да станем едно.
Зограф
Модератор
Мнения: 933
Регистриран на: вт апр 28, 2009 11:22 pm

Re: Има ли благодат в Католическата църква?

Мнениеот Зограф » чет май 07, 2009 8:25 am

Ех Кабрал и вие добри ми дечица,
Явно, че родителите ви, а по-точно вашите баби и дядовци не са ви разказвали как в училище им разказваха за героя Павлик Морозов, че и се кълняха да бъдат като него....Кой е той ли, - съветски пионер, който предал майка си и баща си защото "били вражески настроени към Партията" и благодарение на честния пионер родителите му заминали с еднопосочен билет за Сибир и не се върнали естествено, но Партията му станала негова "Майка". Когато отцеубийството стане пример за подражание, какво да очакваш после от така промита детска психика за която нама вярна представа кое е добро и кое зло. Няколко години преди да почине твоята баба се развиха едни Синодални битки с покойния вече дядо Паисий Врачански, ако ги помни някой от форума нека той ги раскаже.....
Зограф
Модератор
Мнения: 933
Регистриран на: вт апр 28, 2009 11:22 pm

Re: Има ли благодат в Католическата църква?

Мнениеот Зограф » пет май 08, 2009 12:28 am

Май пак аз ще трябва да продължа тази толкова тъжна история за Голготата на Българската Православна Църква преди 1990 г.
Историята, която ще ви разкажа, беше "Рубикона" , след който вече всякаква съпротива от страна на здравите сили в БПЦ бяха сломени и всичко полетя към пропастта на сляпото подчинение на партийните повели и ДС. Дядо Паисий Врачански беше от онези достопочтенни и мастити Архиереи заели катедри преди 9 септември1944г. Той е завършил освен богословие и медицина в Париж, ерудит с много чуствителна християнска съвест и за разлика от поколението Митрополити избирани след съдбоносната 1944 г.беше готов всеки един момент ако се наложи да стане мъченик но не проводник на чужди на Православието интереси. Да поясня - след 1944 г. за да стане някой епископ, а още повече Митрополит беше абсолютно задължително в аналитичния отдел на ДС да дадът психологически профил на кандидата с изричното условие по характер той ДА НЕ БЪДЕ ГОТОВ ЗА МЪЧЕНИЧЕСТВО!!! Изключение - единствено за доверените номенклатурчици на Партията, внедрени вътре в Църквата. Та става дума за един тъкмо такъв кадър, но тъй като е вече покойник Архиерейски Наместник няма да спомена името му. Та той същия беше изгонил жена си и прибрал една млада жена и когато това стигна до ушите на дядо Паисий, последва веднага запрещение да свещенодейства и изпращане на покаяние в монастира св.Иоан Пусти. Но нашия човек, знае че Партията стои зад него и въобще не обръща внимание и не изпълни заповедтта на дадо Паисий. Тогава той изпраща на място Викарния си епископ Арсений /По-късно Митрополит Пловдивски/ и нещастника-сладострастник бе лишен от възможността да влиза в храма и свещенодейства. Обаче веднага последва реакция от страна на Комитета по църковните въпроси с заповед въпросния номенклатурчик да бъде възтановен веднага. Дядото отговори: като много държат на него да си го вземат...Последва спешно заседание на Синода и последва братска молба да бъде върнат на поста си въпросния... На братската молба дядо Паисий вече болен тежко и на легло отговори с пет страници "съображения" и категоричен отказ за компромиси. Маринчев отиде при дядо Арсений и му каза: върни нашия човек, Стареца е болен и няма и да научи, а ти ще станеш следващия Врачански Митрополит. Викарния отказа и Маринчев бесен веднага изпрати четирима Митрополити да уговорят дядо Паисия. Той ги изслуша и каза: Разберете, че ако аз сега отстъпя, вие от сега нататък няма да можете да защитите и на "йота" Църквата. След седмица когато заседаваше Синода с предложение град Плевен да премине към Видинска епархия, за да може да бъде върнат негодника-Наместник, дойде вестта, че дадо Паисий се е починал. Последваха след определения срок избори и о чудо избран е дядо Арсений!!! Какво последва? Изборите бяха анулирани, дядо Арсений бе заточен като прост монах в Бачковския манастир, а бе решено да поставят втория по гласове дядо Тихон- Ректора на Семинарията в Черепиш, но и той се оказа достоен Владика и заяви: " Народа е избрал Арсений и аз никога няма да заема чужд пост. Скандала беше вече станал над-национален, но под твърдата ръка на полк.Маринчев със сила бе наложен "избора" на нине здравствующия ни Архиерей .
prokimen
Потребител
Мнения: 1671
Регистриран на: пон мар 19, 2007 10:30 am

Re: Голготата на Б.П.Ц.

Мнениеот prokimen » пет май 08, 2009 8:36 am


Върни се в “прочетено в православие.бг”



Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта