Има ли благодат в Католическата църква?

място за коментар върху текстове от портала
Руслан Аврамов
Потребител
Мнения: 58
Регистриран на: чет сеп 10, 2009 10:20 pm

Re: Има ли благодат в Католическата църква?

Мнениеот Руслан Аврамов » чет сеп 10, 2009 4:24 pm

Уважаеми Кабрал,
Вие пренебрегвате Завета на свети Марк Евгеник Ефески, който не е имал никакво общение с латиномислещите и не е позволил същите дори да присъствуват на погребението му.
Свети Теодор Студит, свети Максим Изповедник и много други християни, които не са следвали йерархията, когато последната в разни времена е проповядвала ерес, всички са били наричани разколници от тази йерархия. Макар на свети Герасим Йордански да му служел лъв, макар да бил чудотворец, той също бил в заблуда, понеже не приемал Четвъртия Вселенски събор и увлякъл след себе си хиляди палестински монаси, докато бил вразумен от свети Евтимий Велики и се покаял.
Вървете най-напред да се научите, а после правете такива изказвания. Според вашия начин на мислене свети Марк Ефески, свети Максим Изповедник и безброй други неприели общението с еретици са вън от Църквата! Та това е светохулство!
Уважаеми Кабрал, не тези, които нямат общение с новокалендарци и икуменисти са разколници, а всички ония, които са впаднали във всепрелестта на икуменизма! Именно те са си направили нова "църква" и си живуркат комфортно, очаквайки земния "цар", който има да дойде.
Прочетете книгата "Православие и икуменизъм" на архм. Серафим (Алексиев) и архим. Сергий (Язаджиев), и ще се убедите каква е истината.
А ето част от нея:
"Когато Църквата бива заливана от явна ерес, каквато е в наши дни всеереста на икуменизма, ВЕРНИТЕ НА ИЗНАЧАЛНОТО, НЕПОВРЕДЕНО ХРИСТОВО УЧЕНИЕ ПРАВОСЛАВНИ ХРИСТИЯНИ ИМАТ ПЪЛНОТО КАНОНИЧЕСКО ОСНОВАНИЕ В 15-ТО ПРАВИЛО НА ДВУКРАТНИЯ КОНСТАНТИНОПОЛСКИ СЪБОР (961 Г.) ДА ПРОЯВЯТ БОГОУГОДНА РЕВНОСТ И ДА СЕ ОТДЕЛЯТ ОТ ЕРЕТИЧЕСТВУВАЩИТЕ, ДОКАТО ПРЕМИНЕ ВЪЛНАТА НА ЗЛОВРЕДНАТА ЕРЕС. Такова отделяне ни най-малко не може да се окачестви като разединение на Църквата, а напротив, то е "достойно за чест", защото, както завършва споменатото 15-то правило, отделилите се по причина на действуваща ерес православни християни "не с разкол са разсекли единството на Църквата, но (напротив) те са побързали да запазят Църквата от разколи и разделения".
Новокалендарците-икуменисти, именно те са разколниците и еретиците!

Руслан Аврамов, недостоен, но православен християнин.
Кабрал
Модератор
Мнения: 2534
Регистриран на: чет окт 02, 2008 11:32 pm

Re: Има ли благодат в Католическата църква?

Мнениеот Кабрал » чет сеп 10, 2009 11:10 pm

Това не го разбрах.
Верно, че съм се черпил с католически монаси в един бразилски манастир с университет към него, но извън пости. Като ме поканиха на печено прасенце и аржентинско вино на 23 декември категорично отказах. Освен това и през ум не ми е минавало да се моля с тях.
Винаги съм се държал към здравото учение на апостолите, че еретиците няма да се спасят. Това ,че съм духовен наставник на Акте не променя нещата, защото даже не общувам с нея, а само й пълня главата с мъдрост. Може да имам и някое друго опущение, но не смятам да ставам светец.

А това, че някой руши църквата мислейки, че го прави за нейно добро, няма как да приема. Между другото БПЦ се оттегли от разговорите между православни и католици, но не съм чул старостилните разколници да са мирясали. Хубавото при тях, че отшумават като евангелистите, с възраста и естественият край. В най-лошият случай със следващото поколение.
Руслан Аврамов
Потребител
Мнения: 58
Регистриран на: чет сеп 10, 2009 10:20 pm

Re: Има ли благодат в Католическата църква?

Мнениеот Руслан Аврамов » пет сеп 11, 2009 12:38 am

Уважаеми Кабрал, нямам намерение да споря с Вас, тъй като Истината е родена преди всичко!
За какви стилове говорите, това да не е мода или музика?! Има един единствен Църковен календар, съгласно който е определено празнуването на Пасхата и Месецослова, а другия, измислен от еретика Григорий XIII и неговите безбожни астрономи, няма нищо общо с Православната Църква.
Всеки, който не приема Църковния календар, няма право да се нарича православен! Такъв е предаден на анатема от три Всеправославни Събора (1583, 1587 и 1598 г.) и е вън от Господнята Църква.
Всички икуменисти и имащите общение с тях, и тези, които ги подпомагат и защищават тяхната нова ерес, са предадени на анатема от Руската православна задгранична църква през 1983 г., под председателството на митрополит Филарет Вознесенский, чийто нетленни мощи са открити през 1998 г. и по-късно е канонизиран като св. Филарет Нови Изповедник.
Смешно е да се говори за каквото и да било ново в Църквата, още повече да се въвежда. За Вас явно и Господ е вече стар? Изглежда чакате нов такъв?!
Ако имате предвид т. нар. Българска старостилна православна църква, да, те наистина са в разкол, тъй като техния предстоятел Киприан Филийски се е отделил (не поради ерес) от Гръцката Истински Православна Църква, която е Христовата Църква! Тяхната еклезиология е еретическа, говорейки за болни и здрави части съставляващи Христовата Църква.
А какво да кажем за т. нар. БПЦ? Новокалендарие - анатема, икуменизъм - анатема, лъжетайнства, симония и пр. = отпадане от Христовата Църква!
Да не забравяме, че по силата на 45-то и 65-то апостолски правила, имащите молитвено и евхаристийно общуване с еретици, са също еретици.
Що се отнася до наличието на благодат извън Православната Църква, то нека видим как е отговорил св. Теодор Студит Изповедник на зададения му от монах Методий въпрос: в църквите, осквернени от свещеници, встъпили в общение с ереста, и заемани от тях - може ли да се влиза в тях за молитви и псалмопения?
Отговор: Съвсем не е нужно да се влиза в такива църкви за посочените цели; защото е написано: ето, оставя се вам домът ви пуст (Мат. 23:38). Наистина, щом е въведена ерес, тогава Ангелът хранител е отлетял от това място, по словата на св. Василий Велики; и такъв храм става обикновен дом. Намразих сборището на злонамерените, - говори псалмопевеца, - и с нечестивци няма да седна (Пс. 25:5). И апостолът казва: каква прилика между Божия храм и идолите? (2 Кор. 6:16).
Ето и словата на някои от св. Отци:
Св. Марк Ефески: „Еретик е не само този, който отстъпва от Православната вяра в големите въпроси, но и онзи, който се отклонява от нея и в малките. Такъв човек не само се окачествява като еретик, но и подлежи на законите против еретиците, дори ако той само много малко се е отклонил от правата вяра”.
Св. Фотий: „Във въпросите на вярата, дори най-малкото отклонение вече е смъртен грях. Знай, че даже едно малко нарушение на преданието води до пренебрегване на всички догмати”.
Св. Игнатий Богоносец: "Дори епископът ти да има ангелски живот, дори да бъде девственик, дори да има дар на чудотворство и планини да премества, мъртви да възкресява, ако ти говори нещо по-различно от това, което сме ви възвестили, анатема да бъде”.
Св. Теодор Студит: „Свети Иоан Златоуст ясно е обявил на всички, че неприятели Божии са не само еретиците, но и всички ония, които общуват с тях”.
Св. Василий Велики: „С тези, които придават вид, че изповядват Православие, но са в съюз с хора с друг мироглед и не приемат предупрежденията, продължавайки да упорстват, Вие не само сте длъжни да прекратите съюза, но и сте длъжни да престанете да ги наричате братя”.
Св. Амфилохий Иконийски: “Бог Отец не търпи неуважение към Сина Му, и не обича хулещите Го и се гневи на тези, които влизат в общение с хулителите”.




И на края, ако не искате мен, по живот достоен за всяко осъждане, послушайте свети Апостол Павел, който казва, че ония които изменят Евангелието, и които и в най-малкото въвеждат нововъведения, били те папи, патриарси (на които в деня на Пасха слиза свети огън), та дори и ангел от небето, нека са анатема!

Кабрал
Модератор
Мнения: 2534
Регистриран на: чет окт 02, 2008 11:32 pm

Re: Има ли благодат в Католическата църква?

Мнениеот Кабрал » пет сеп 11, 2009 8:50 am

Господин Аврамов,
Църковната година започва на 1 септември, което веднага прави безмислено споренето относно тези два календара. Празнуването на Пасхата също не се изчислява нито по Юлианския, нито по Григорианския, а по фазите на луната, ако сме по точни - по древноегипетският, който са ползвали евреите. Може да се говори много за календарите и дали е правилно правилно Рождеството да се празнува когато не е било - на 6.01, когато стадата са в кошарите, а не на полето и което е изчислено по четвърти - гръцки календар.

Като чета написаното започвам да разбирам евангелистите и от къде е тръгнала ереста им. Ние все пак сме Христова Църква, не църква на светците. Марк Ефески, въпреки, че е от най-достойните православни никога не е бил свети отец - такива са само участниците в Светите събори на Църквата. От 100-150 г. започна едно уродливо явление - създаване в недрата на Православната Църква на "светоотческо"-интелектуална/протестанстваща/ такава. Идеолозите на тази "цъква" са пропаднали интелитенти, ако въобще някой може да пропадне повече от това да е "интелигент", които избирателно ползват трудовете на християнски богослови, кръстени от тях "Свети отци". За разлика от богословите и светците, които са били грешни /защото само един е без грях/, истинските Свети отци участници в съборите са били безгрешни, но само относно решенията си, защото тези решения са продиктувани от Светият Дух. Абсолютно недопустимо е мнението на отделния православен да се приравнява по святост със санкцията на Духа. На Съборите Светите отци са давали определение/вероизповедална форма/на догми. Нито те, пък дори и Светият Дух не са ги измисляли, тези догми са ни били оставени от Иисус Христос, но защото като Бог знаел несъвършенствата на хората, Той оставил Светият Дух в Църквата за да ни ги напомня. И когато наставали спорове, Светият Дух определял коя група е права. Тези догми са нашата вяра и те не се менят. На съборите са приемани и канони. Разликата между догмите и каноните е, че догмата е правило на вярата, оставено ни от Бог чрез Светото Писание и Светото Предание, канона е правило за църковен живот, което има основа в Светото Писание и/или Светото Предание, както и в Църковното Предание. Като правила каноните се менят - например за първенството на римският епископ. Също е за календара, защото едва ли можем да приемем, че Църквата до Първият събор е била в грешка, защото е ползвала 3 календара - египетският, гръцкият и юлианският. А и е малко съмнително Бог да е създал земята по Юлианския, въведен 40 г. преди Христос.

Относно Петровият пост. Петров го нарича народа и го свързва с Петровден. Петровден е променен, но поста не е, зъщото всъщност не е на апостол Петър, а на Светите Апостоли, които постели преди Петдесятница. Постът продължава да е ориентиран по Петдесятница, а това че не съвпада с Петровден няма абсолютно никакво отношение към вярата, защото дори да съвпадаше с денят на Светият Апостол не съвпада с дните на никой от останалите апостоли/ апостол Павел не е участвал в този пост/. И тук разколниците-старостилци изпадат в латинската ерес, която твърди за някъкво върховеннство на Петър. Това е действието на "светоотческо-интелектуалното" течение - разколническо по намерение и еретично по същност. "Абе той народа и някой светец е казал, че постил на Петровден и ние трабява да го правим". Не, ние постим, защото апостолите са постели преди Петдесятница, а не защото Петър е бил разпнат. А и едва ли на апостол Петър би му минало през ум, че някой ще е еретик, ако не пости точно на датата на смърта му по юлианският календар.

Всички знаем, че проблемът не е в календара, а в гордоста и високомерието - "ние сме баш православните, тези останалите трева да пасат". Ако не беше календара щеше де е друго, разколникът винаги намира причина за разкола, както престъпникът оправдание за престъплението.
Руслан Аврамов
Потребител
Мнения: 58
Регистриран на: чет сеп 10, 2009 10:20 pm

Re: Има ли благодат в Католическата църква?

Мнениеот Руслан Аврамов » пет сеп 11, 2009 11:25 am

Странни времена! Вие не ни считате дори за християни? Отказвате ни правото да бъдем в Църквата? Ала вашето тъй наречено църковно единство е невъобразима смесица: в него има и лъжесвидетелства срещу Истината и богомерзки деяния против нея. Може би вие сте синове на Авраама и принадлежите към Църквата по наследство, а ние сме самаряни и езичници? Кажете смело – от какво се срамувате? – че сте фарисеи и че поради родовата си принадлежност сте вътре в Църквата и че собствено вие сте самата Църква, независимо от делата си. Кажете гръмко пред Бога, че днес е невъзможно вече да бъдем християни, невъзможно е да се придържаме към свещеното Предание на Основателя на Църквата, което сме получили от Него чрез истинните Му ученици и апостоли, а не от лъжеапостоли — Преданието, което е и извор на благодатния църковен живот. Кажете, че на каквото и да учите народа, грешки не може да имате тъкмо и единствено защото сте били и винаги, по наследство, ще се зовете “воинствуващата Църква”, или, както вие противно на цялото църковно съзнание твърдите — “грешащата Църква”. Смайваща хула срещу Църквата, която е стълб и крепило на Истината (1 Тим. 3:15)!
Защо мамите вярващите, като нарочно смесвате нравствените човешки съгрешения, произтичащи от немощта на нашето (паднало) естество, със съзнателното или несъзнателното отстъпничество от Бога и измяната спрямо Него?
Така наричаното от Вас „старостилство”, осъдено ли от някого, предадено ли е на анатема? Ако не е, тогава оставете мъдруванията за себе си и не подвеждайте простодушните люде. Или Вие се ръководите от такива „старци” като Паисий, Антим и др., на които всеки ден са служили ангели, и на които през ден се е явявала Пресвета Богородица, а през два - Сам Господ Иисус Христос?! Да, тези същите, които най-безсрамно твърдят, че ние нямаме отговорност или вина и можем да останем в общение с тях - новокалендарците-икуменисти. Към такива „старци” могат да бъдат отнесени думите на св. Йоан Златоуст: “Всички техни думи са безумие и приказки за неразумни деца”!
В днешно време монасите искат да се сдобият с митри, с игуменски жезли, като при това само фиктивно изповядват вярата, — тоест, показват известно негодуване, но без да престават да поменават патриарха, като продължават да търпят всички нововъведения спрямо Евангелието. Свети Теодор Студит обаче пише, че дело на монаха е да не търпи и най-малко нововъведение в Христовото Евангелие.
В кой век, когато е била проповядвана нашироко ерес, светците и християните са постъпвали като вас, които продължавате да поменавате еретиците и да сте в общение с тях? Какъв прецедент в историята на Църквата ще посочите, за да кажете, че следвате неговия пример? Да бяхте синове на светците (сиреч техни подражатели и последователи), „щяхте да вършите делата Авраамови”, както казва Евангелието (Иоан. 8:39).
Вие твърдите, че календара не бил важен. Твърдите също, че поста не се променя. Не така обаче мислят отците на Православната Църква, които са предали новия календар на анатема, а „ако и Църквата не послуша, нека ти бъде като езичник и митар” (Мат. 18:17).! Възмутително е вашето отношение към празника на светите първовърховни апостоли Петър и Павел. Светата Църква толкова почита тези велики апостоли, че е определила техният празник да бъде предшествуван от пост, който продължава от 8 до 42 дни. При новокалендарците обаче, този пост бива винаги съкращаван, а когато Възкресение Христово се падне между 5 и 8 май, въобще няма пост, което е дръзко погазване и нарушаване на Църковния Устав (Типикона). По новия календар се нарушава и Православното богослужение, изменят се Евангелските четива и още много неща. Всичко това е в разрез с Устава на Църквата.
Погледнете и вижте, че тази година Петровият пост бе съкратен наполовина по новия календар! Или ще кажете, че е по-добре да постиш по-кратко, но истински, отколкото по-дълго, но по фарисейски?!
И не се оправдавайте, че сте излезли от ССЦ. Ето, и аз излязох из калта, но като не се умих, продължавам да съм си окалян. Спрях да ходя в блудния дом, но като продължавам да имам връзки с блудници, си оставам блудник.
Може би и Вие сте от така наречените „вътрешни борци”, които апелират: „Останете където сте, защото ето и тук има такива, които се противят на икуменизма. Останете да се борим против икуменизма заедно”. Това на практика означава следното: Останете в ереста, за да се борите против нея. Въпреки това, същата тази ерес все повече и повече напредва и въвлича в пропастта все повече и повече хора. Така наречената „вътрешна борба”, която това изповедание пропагандира, е обречена на неуспех. Дали къща, обхваната от страшен пожар се гаси отвътре? И дали пътниците на кораб, поканени да останат на него, за да го спасят заедно, ще се спасят от водовъртежа, който силно ги въвлича във водната бездна?
Ето словата на великия съвременен св. отец Игнатий Брянчанинов, свързани с вероотстъпничеството и отношението на съвременните християни към този застрашителен феномен. Той ни дава такова драгоценно напътствие: „Отстъплението е допуснато от Бога - не се опитвай да го спреш с немощната си ръка. Отдръпни се, опази се от него самият ти — повече не се иска от тебе. Опознай духа на времето, изучи го, за да избегнеш по възможност неговото, влияние!“
Съвсем правилно отбелязвате, че сме горди и високомерни. Да, и не само това. Трябва много да се каем. Най-важното е, че по Божия милост сме в Истинската Христова Църква и не смеем да й изневерим дори с мисъл, защото извън нея спасение няма.
Тук са уместни словата на мъченик Платон (памет 18 ноември): „Макар и да имам едно име с Платон, но не сме в една посока. Името не може да съедини онези, които вярата разделя. Затова нито аз на онзи Платон, нито Платон на мене е подобен, освен по име. Аз се уча и уча на тази философия, която е Христова, а той е учител на онази философия, която е безумие пред Бога, понеже е писано: „ще погубя мъдростта на мъдреците и ще отхвърля разума на разумните".
Така и за нас с вас може да се каже, че макар и да се наричаме със същото име – християни, но не сме в една посока, защото името не може да съедини тези, които разделя вярата.
Е, лъжемъдруващи Платонци, „водещи вътрешна борба”, не сте по пътя с нас? Да! И ние с вас! Защото вие, посредством хитрите слова на вашите лъжовни басни, развращавайки ума на простодушните, способствате за тяхното разложение и гибел.

Последна промяна от Руслан Аврамов на нед сеп 13, 2009 5:33 pm, променено общо 1 път.
Кабрал
Модератор
Мнения: 2534
Регистриран на: чет окт 02, 2008 11:32 pm

Re: Има ли благодат в Католическата църква?

Мнениеот Кабрал » пет сеп 11, 2009 5:18 pm

Руслан Аврамов
Потребител
Мнения: 58
Регистриран на: чет сеп 10, 2009 10:20 pm

Re: Има ли благодат в Католическата църква?

Мнениеот Руслан Аврамов » пет сеп 11, 2009 10:15 pm

Уважаеми Кабрал,
Вие твърдите: "...по определение на Вселенски събор се придържаме само и единствено към установените от Църквата правила, а не към Преданието".
Ето какво постановява Първият Вселенски Събор с участието на 318 отци:
Който наруши Църковното Предание, писано или неписано – Анатема (Анатемата означава пълно отсичане от Бога и отделяне от Църквата и предаване на дявола).
Седмият Вселенски Събор с участието на 367 богоносни отци постановява:
Който пренебрегва което и да е Църковно Предание, писано или неписано на него Анатема (деяние 7).
Нали Ви казах да оставите мъдруванията за себе си и да не подвеждате ближните.
Наистина, прав е презвитер Козма!
Прощавайте, че ви отнех от скъпоценното време!




С уважение, но и с болка,
Руслан
Кабрал
Модератор
Мнения: 2534
Регистриран на: чет окт 02, 2008 11:32 pm

Re: Има ли благодат в Католическата църква?

Мнениеот Кабрал » нед сеп 13, 2009 12:16 pm

По определение от Вселенски събор събор се придържаме към това, което каже събора. А след Първия събор имало още и на Шестия се определило, че Писанието е напълно и достатъчно изтълкувано с Преданието и вече се продържаме към Писанието, но само както светите отци са го тълкували. Което преведено на обикновен език означава, че никой повече не може да тълкува каквото и да е с Преданието, защото няма как да знае Преданието по-добре от светите отци. И тава е било 680 г. Затова не ми пробутвай католически номера, че всеки монах дето е казал нещо, което ти харесва е Предание. Светото Предание е това, което Христос е оставил на апостолите, а те на Църквата. А лично аз не вярвам Христос да е определил кой календар да се ползва. А номера е католически, защото тяхното Предание е разтегливо като вашето - то не е оставеното ни от апостолите, а трудовете на богословите, напр.около половината им предание е на Тома Аквински, а имат предание и от миналия век. Ние такова нямаме. Имаме една ясна догматика която е изцяло върху Светото Писание, тълкувано със Светото Предание и в тази догматика не е споменато нищо за Юлианския календар.

Казах ви, щом ви е кеф календара да е повод за нещо - календара да е, но причината е в гордостта и надменността ви - най-тежките грехове. Вие решихте, че знаете повече от Църквата. Така да е, знайте повече, но далече от нея.
prokimen
Потребител
Мнения: 1671
Регистриран на: пон мар 19, 2007 10:30 am

Re: Има ли благодат в Католическата църква?

Мнениеот prokimen » нед сеп 13, 2009 3:39 pm

Потребителски аватар
Aurelia Felix
Модератор
Мнения: 4097
Регистриран на: ср авг 12, 2009 8:47 pm

Re: Има ли благодат в Католическата църква?

Мнениеот Aurelia Felix » нед сеп 13, 2009 7:09 pm

Благодатта е спътница на Истината. Благодатта и Истината се откриха в лицето на нашия Господ Иисус Христос.
Следователно Бог дава благодат според стремежа към Истината и стоенето в Истината. Нито повече, нито по-малко.

Vendie adoremus Dominus!
prokimen
Потребител
Мнения: 1671
Регистриран на: пон мар 19, 2007 10:30 am

Re: Има ли благодат в Католическата църква?

Мнениеот prokimen » нед сеп 13, 2009 7:43 pm

Зограф
Модератор
Мнения: 933
Регистриран на: вт апр 28, 2009 11:22 pm

Re: Има ли благодат в Католическата църква?

Мнениеот Зограф » пон сеп 14, 2009 7:44 am

Потребителски аватар
Aurelia Felix
Модератор
Мнения: 4097
Регистриран на: ср авг 12, 2009 8:47 pm

Re: Има ли благодат в Католическата църква?

Мнениеот Aurelia Felix » пон сеп 14, 2009 9:37 am

Къде уважеми Зографе ти се привидя икуменизъм в изказването ми??? Къде ти се привидя смесване на лъжа с истина??? Истината е Иисус Христос - въплътеното Божие Слово и наш Господ. Който Го изповядва и познава е откъм Него. Какво му е трудното да се разбере на това?

Изглежда си от хората, които все еретици ловят. Сигурно ако живееше в средните векове щеше да гориш еретици на кладата подобно на римокатолическите ти събратя. Явно с Торквемада сте в един отбор. :clap:

По това и други ти изказвания смятам, че за теб се отнасят тези думи на Лимасолския митрополит Атанасий:

"И да знаете, че тези хора, религиозните хора, са най-опасният тип в Църквата. Тези религиозни хора са опасни. Бог да ни опази от тях. Когато служих Света Литургия и казвахме «Господи, спаси благочестивите», един светогорец каза на шега «Господи, спаси ни от благочестивите», тоест Бог да ни опази от религиозни човеци, защото религиозен човек означава своенравна личност, която никога не е имала отношение с Бога. Той просто изпълнява задълженията си пред Него, но няма никакво сериозно отношение и затова Бог не му открива нищо на този човек. И ви признавам от опита си, че не видях по-лоши врагове на Църквата от религиозните хора"


"Следователно, нека внимаваме върху себе си и да разберем, че Църквата е лечебница, която ни лекува, кара ни да обичаме Христос, а Христовата любов е пламъкът, който гори в сърцата ни, и нека изследваме себе си дали се намираме в Божията любов. Ако в нас виждаме всички тези пороци, користолюбието и лукавството, тогава трябва да се безпокоим. Защото не е възможно Христос да е в нашите сърца и да сме кисели като оцет."

"В Църквата се развива едно отношение. Личното отношение на човека с Христос, не с учението на Христос - така да се каже - не с Евангелието. Евангелието е нещо, което ни помага да стигнем до Христовата любов. Когато стигнем до Христовата любов, всичко спира. Остава само отношението на човека с Бога. В това Църквата се различава от религията"

Ти, който ходиш на църква, каква полза ти донесе Църквата? Например, ходил си на поклонения, видял си старци, видял си свети мощи, видял си Света Гора, иконата на Света Богородица в Тинос и си се завърнал. В крайна сметка каква е ползата от всички тези неща? Преобрази ли се сърцето ни? Станахме ли по-смирени човеци? Станахме ли по-милосърдни човеци? Станахме ли по-кротки човеци в семейството ни, в манастира ни? Или там, където работим? Това е, което има значение."
ivo_tehno
Потребител
Мнения: 409
Регистриран на: ср май 28, 2008 7:00 pm

Re: Има ли благодат в Католическата църква?

Мнениеот ivo_tehno » пон сеп 14, 2009 11:45 am

Отпадането на старостилците от Църквата е точно и само заради календара, но когато видяха, че не могат да убедят никого с това, дори и себе си се хванаха за икуменизма, като удавник за сламка :oops: и не спират до там, а продължават с нахалството си и стигат до крайности, та дори до хула към Църквата в която обитава Св.Дух, колкото и да не им се иска. Това че много от нас които сме в Църквата заслужаваме да бъдем изхвърлени извън борда, не е основание да хулите Църквата.
Ще дойде време, когато всяка официална инстанция (каквато е и Църквата) ще признае антихриста, тогава всеки трябва да постъпи по разум, но сега е малко рано да се говорят глупости. Много пъти съм казвал, спрете да залъгвате съвестта си така човек става коравосърдечен, злобен, няма любов към ближния, така става отстъплението, за това говорят светците и старците.
Руската Църква е по стария календар и ражда светци, Гръцката е по новия и тя има. :roll:
Старостилците имат много голям проблем със сексуалността, това са го наследили от католицизма, там всички свещеници са безбрачни и на повечето им липсва това, за това го и налагат на семейните, (спрете секса), защото те самите не им е разрешено. Така се сбъдва това, че срещу каквото се бориш, такъв ставаш.
Основната книга с която се бият в гърдите е "Стремеж към съвършенство" на св.Никодим Светогорец, която се оказа обаче че е заимствана от католика Игнатий Лойола. В нея се казва, "Ако те напада блудна страст, то представи си жената, като скелет разяждана от червеи и нападението ще отмине", ще отмине да, ама ще те отмине и Божията Благодат, която не се дава за такива "подвизи".
Оправете си мисленето, грешно е.
prokimen
Потребител
Мнения: 1671
Регистриран на: пон мар 19, 2007 10:30 am

Re: Има ли благодат в Католическата църква?

Мнениеот prokimen » пон сеп 14, 2009 4:39 pm

Последна промяна от prokimen на вт сеп 15, 2009 12:04 am, променено общо 1 път.

Върни се в “прочетено в православие.бг”



Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост