Интернет-форумите-школа по Православие или панаир на суетата

място за коментар върху текстове от портала
refab
Потребител
Мнения: 1164
Регистриран на: пон окт 09, 2006 7:25 pm

Re: Интернет-форумите-школа по Православие или панаир на суетата

Мнениеот refab » пет ное 20, 2009 12:29 pm

ven4e
Потребител
Мнения: 2975
Регистриран на: чет мар 27, 2008 8:13 pm

Re: Интернет-форумите-школа по Православие или панаир на суетата

Мнениеот ven4e » пет ное 20, 2009 12:51 pm

Кабрал
Модератор
Мнения: 2534
Регистриран на: чет окт 02, 2008 11:32 pm

Re: Интернет-форумите-школа по Православие или панаир на суетата

Мнениеот Кабрал » пон ное 23, 2009 10:13 am

Има едно широко разпространено оправдание на греха, че ние не знаем как ще се спасим, а кой ще се спаси ще определи Бог. Бог се превръща в универсално оправдание, за всяка наша грешка, защото не ни е оставил ясни условия за спасение и ние не носим вина за постъпките си, защото се лутаме из лабиринта, в който Бог ни е поставил. Оставаме с впечатлението, че Иисус не е дошъл да ни спаси, а да прояви чуството си за хумор.

Не можем да приемем тази позиция, защото е лъжа. Един човек не знае дали лично той ще се спаси, защото има субективно мнение за себе си и макар да мисли, че живее без грях, може и да греши, да не преценява правилно делата си и това, което мисли за добро всъщност да е лошо. Макар да не можем да сме сигурни дали лично ние ще се спасим, знаем много добре кой и защо се спасява, защото това ни е казано от Христос и не можем да богохулстваме, като го обвиняваме в съчиняване на загадки с които да ни подведе. Нищо в Писанието и Преданието не ни дава право да въприемаме Христос като агент-провокатор. Всичко е казано пределно ясно, без никаква възможност за различно тълкуване.

1. Спасяваме се по Благодат, което означава, че ни спасява Бог и без Бог не можем да се спасим. Нищо повече или различно. Това е обективна даденост която не зависи нито от нас като отделни личности, нито от Творението като цяло. Предварителна предпоставка отнасяща се за всички, но която сама по себе си не спасява, защото ако спасяваше само с наличието си, щяха да се спасят всички, цялото творение от Създанието до Свършекът, защото Благодатта е вечна като Бог.
1.1 След като Благодатта не е за всички, а тя спасява възниква въпросът как я получаваме? Това става само е единствено в Църквата, чрез тайнствата. Няма друг начин.

2. След като Благодатта не спасява всички, кое е условието някой да се спасят, а други не?

2.1. Благодатта се подава само и единствено в тайнствата извършвани от Църквата, което означава човек да промени състоянието си от това, което е било до определени момент в друго, което да го направи член на Църквата. За да изостави някой старите си вярвания в еврейският идол, езическите богове или филисофският материализъм трябва да повярва!

2.1.1Той трябва да повярва, че му е открит Истинският Бог, а не идол. Да повярва, бе Бог е един - Отец, Син и Светият Дух и точно да изповяда неговата същност, както относно ипостасите, така фяктът, че Иисус Христос е въплатеният Син. Без да вярва в Светата Троица и Въплащението никой няма да се спаси.

2.1.2 Сред като е повярвал, че въплатеният Син Божий е оставил благовещението, човек трябва да вярва в това благовещение . Хората от онова време са знаели от Светото Писание, че са осъдени от Бог заради първородният грях и лишени от Духа живеят в грях. Наистина Бог даде закона на Мойсей, но спазването на закона само облекчавало земният живот без да води до спасение и вечен живот. Това, което изкупило греха на нашите прародители били страданията и кръстната смърт на Иисус Христос, въплатения Божий Син.

2.1.3 Вярвайки, че смърта е победена на кръста и на хората е даден шанс за спасение, човекът трябвало да пристъпи към промяна от смърт към живот, т.е. да промени състоянието си, което да го направи годен да получи Благодат или да стъпи на дългият път на покаянието. Първата стъпка по този път е да се роди свише. Вярта не е достатъчна, защото все пак е наше, човешко действие, макар и следствие на въплащението и оставеното ни от Бог Учение.

2.2.1 Рождението свише е от вода и Дух и е следствие на действието на водата, като външен белег и Благодатта на Светият Дух, която получаваме, Който повярва в това и го изпълни, ще се спаси, който не повярва ще бъде осъден. Действието на Благодатта на Светият Дух, чрез водата като видим белег в свещенодействието на Църквата се нарича Свето кръщение. Иисус е изкупил прародителският грях, но не го е опростил. Опрощението на греха става в това тайнство със словото „Во имя Отца и Сина и Светаго Духа”, Изпълването ни със Свети Дух при кръщението ни връща към състоянието на първите хора преди грехопадението и отменя за кръстеният духовната смърт, на която цялото човечеството е било осъдено. Кръщението е абсолютно и неотменно условие за спасение.

2.2.2 Веднъж кръстен и станал член на Църквата християнинът трябма да води живот в Дух, а не в буква, което ще рече да ръководи действията си от наредбите на Светия Дух, който го изпълва, от Новият завет написан във вътрешностите му, а не от принудителният закон, който е трябвало да изпълнява от страх от наказание. Това можем да правим само ако Духът е в нас, и сме под Благодат т.е. ако сме членове на Светата Църква. Ние сме в Тялото Христово – Църквата когато получаваме Благодатта в Светото тайнство Евхаристия или Причастение. Участието ни в Евхаристията достойно е условие за спасение, но не обсолютно, защото човек може да се спаси и без да е участвол в Евхаристията, но само и единствено, ако е починал непосредствено след кръщението. При всички други случаи достойното участие в Евхаристията е неотменно условие за спасението.

2.2.3 Човешките плът и дух са немощни и ние изпадаме в грехове, които ни отделят от Църквата, а следователно и от Бог. За да се върнем в Църквата трябма да се покаем и изповядаме греховете си, за да ни бъдат опростени в Тайнството Изповед от свещенникът чрез Благодатта на Светият Дух. Тайнството Изповед е „умален модел” на първоначалното ни покаяние и кръщението, казано на небогословски език. Теоретично то не е необходимо условие за спасение, защото праведникът няма нужда от покаяние, но на практика без разкаяниеи изповед не можем да се спасим, защото в огромното си болшинство сме грешни.

3. Благодатта, която получаваме чрез Тайнствата на Църквата не е самоцелна. Тя трябва да определи всичките ни действия и ние да живеем в Дух Божий, т.е. вършейки добри дела. Чрез добрите дела ние изпълняваме и двете Христови заповеди – да възлюбим Бог и ближният. Сърцевината на християнството са добрите дела. Нищо не е равностойно на тях, те са тези, които определят вярата и извън добрите дела вярата няма самостоятелни функции, без тях тя е мъртва. Смисълът на самата вяра е да доведе до добри дела. Покаянието което иска Христос от нас се изразява в плодовете на покянието или делата на покаянието, затова и ние ще бъдем съдени за делата си. Добрите дела, които са правили християните ще ги спасят от осъждането, те са обсолютно условие за спасение, но нам е неизвестно колко трябва да извършим за да се спасим, затова трябва да ги трупаме, за да имаме съкровищница на небето, когато дойде времето на Съда.


Горното да се прочете внимателно и да се наизусти от еретиците. За православните ще го пусна в много разширен вид в отделна тема.
Последна промяна от Кабрал на вт ное 24, 2009 11:05 pm, променено общо 2 пъти.
small axe
Потребител
Мнения: 2485
Регистриран на: чет апр 23, 2009 7:23 pm

Re: Интернет-форумите-школа по Православие или панаир на суетата

Мнениеот small axe » пон ное 23, 2009 12:23 pm

Кабрал
Модератор
Мнения: 2534
Регистриран на: чет окт 02, 2008 11:32 pm

Re: Интернет-форумите-школа по Православие или панаир на суетата

Мнениеот Кабрал » пон ное 23, 2009 12:32 pm

:lol: :lol: :lol:
sandi
Потребител
Мнения: 1174
Регистриран на: вт мар 06, 2007 6:31 pm

Re: Интернет-форумите-школа по Православие или панаир на суетата

Мнениеот sandi » вт ное 24, 2009 6:35 am

small axe
Потребител
Мнения: 2485
Регистриран на: чет апр 23, 2009 7:23 pm

Re: Интернет-форумите-школа по Православие или панаир на суетата

Мнениеот small axe » вт ное 24, 2009 10:47 am

Какво изумително има , Санди , не разбирам??Благодатта се дава от Бога чрез Духа.Бог е , който дарува благодат!
Църквата не е инструмента който дава благодат.Събранието Христово/църквата / се ползва от Божията благодат и стои в нея.
Посочи ми къде писанията казват че Христовото събрание дава , раздава , подава и тн.благодат на някого?

Ето какво мога да ти кажа относно думата използвана за църква:
Английската дума за църква е "church" , произлиза от гръцката дума 'kyriakon" ,което значи - принадлежа на Господа.Единствените две места където се използва тази дума в новия завет са 1 Кор.11:20 и откровение 1:10 във връзка с деня на Господа.Тази дума е започнала да се употребява и за други неща свързани с групата принадлежаща на Господа.

Еврейската дума е "gahal"и значи просто събрание.Превежда се в септуагинтата като ekklesia.тази дума не се отнася непременно към религиозно събрание/ Битие 28:3 ,49:6 ,Пс.26:5/ , много често се отнася и до израил.

Гръцката дума е еклесия , значи събрание основно се използва в политически , а не в религиозен смисъл.Тя не се отнася до хората , а до събранието.Това значи че когато хората не са се събирали официално не са били наричани еклесия.На две места в новия завет , тази дума се използва в този светски гръцки смисъл./деян. 19:32,34/
Ако трябва да се преведе думата въз основа на нейната етимология , тя трябва да се преведе -"събрани заедно "
Също не може да не се каже и че в новия завет ,думата придобива по богато значение отвъд буквалното , тоест че независимо дали християните са събрани или не си остават Божие събрание , наречено и тяло Христово.

посочи ми къде срещаш това че Христовото събрание е източник , или канал даващ , раздаващ или подаващ благодат?Ако ми покажеш ще се съглася с това , може да не съм го разбрал достатъчно ясно.
Кабрал
Модератор
Мнения: 2534
Регистриран на: чет окт 02, 2008 11:32 pm

Re: Интернет-форумите-школа по Православие или панаир на суетата

Мнениеот Кабрал » вт ное 24, 2009 1:56 pm

Смол,
Ние общуваме с Бог чрез тайнствата, затова само чрез тях получаваме благодат. А тайнствата ги прави Църквата. Това е разликата със Старият завет, когато Бог е говорил на хората чрез пророците, с времето на Христос, когато Той говореше с нас лично. След Петдесятница вярващите станаха едно с Бог в Църквата и благодатта се получава в тайнствата. Защото Иисус е казал, че ще остави на земната църква Светият Дух казваме още и благодатта на Светия Дух, а не че Светият Дух е отделен от Бог или има различни благодати. Тъй като от една страна тайнствата се вършат от свещеннослужители чрез видими елементи/водата при кръщението, мирото при Миропомазване, елея при елеоосвещение и т.н./, а от друга, невидима страна, се получава благодат, която е от Бог казваме, че благодатта се подава в тайнствата чрез Църквата. Безмислено е да повтаряме, че благодатта е от Бог, защото друга няма, това е общоизвестен факт и никой не приема, че Църквата си е изработила някаква собствена благодат.
Зограф
Модератор
Мнения: 933
Регистриран на: вт апр 28, 2009 11:22 pm

Re: Интернет-форумите-школа по Православие или панаир на суетата

Мнениеот Зограф » вт ное 24, 2009 2:30 pm

Уважаемий СмолАкс,
Твоите расъждения относно Божията благодат са същността на учението на Църквата за благодатта на Св. Дух изложено от самия Господ Иисус Христос в беседата си с Никодима: "Вятърът духа, дето иска, и гласа му чуваш, но не знаеш, отде иде и накъде отива" С тези думи Господ обяснява на Никодима, че както е непостижимо откъде идва и накъде отива вятъра, така непостижимо е и присъствието на Светия Дух за нашите ограничени човешки умове. Затова и прор. Давид казва: "Твоите съдби са велика бездна"/Пс.35/
И св. ап. Павел казва: "Божието никой не знае, освен Божия Дух"/ІКор.2:11/ и още: "Всичко това го произвежда един и същият Дух, като разпределя всекиму поотделно, както си иска"/ІКор.12:11/ Забележете писано е РАЗПРЕДЕЛЯ ВСЕКИМУ ПООТДЕЛНО КАКТО СИ ИСКА. Тоест Дух Светий слиза или идва като дар, а не като условие за някякви лични качества. Къде са делата ти Кабрале? Може някой от сутрин до вечер да стои в храма и да участва във всички треби и тайнства, но ако Бог - Св. Дух по неведоми за нас причини не благоволи над този човек, - то напразни ще са и пости и молитви и кленопреклонения и всякакви добри дела. Към тебе се отнасят думите на апостола :" ами ти ...кой си, та спориш с Бога?"/Рим.9:20/ Няма условия, няма място, БЛАГОДАТТА НА СВ. ДУХ МОЖЕ ДА ПОСЕТИ КОГОТО СИ ИСКА И КЪДЕТО ЕДИНСТВЕНО ТОЙ,- НАШИЯТ ГОСПОД РЕШИ.
ven4e
Потребител
Мнения: 2975
Регистриран на: чет мар 27, 2008 8:13 pm

Re: Интернет-форумите-школа по Православие или панаир на суетата

Мнениеот ven4e » вт ное 24, 2009 2:59 pm

Има обаче и един друг момент - Самият Бог ни е обещал да ни даде благодат, когато искаме, т.е. Неговата воля съвпада с нашата добра воля: И тъй, ако вие, бидейки лукави, умеете да давате добри даяния на чедата си, колко повече Отец Небесний ще даде Дух Светий на ония, които Му искат? Нашето искане се състои именно в дела, които са участие в Тайнствата - поне така аз разбрам това място, ако някой има друго тълкувание, да го каже. Дарът на благодатта е недействен единствено тогава, когато човек сам не открива сърцето си за нея - тя не насилва човека.
Зограф
Модератор
Мнения: 933
Регистриран на: вт апр 28, 2009 11:22 pm

Re: Интернет-форумите-школа по Православие или панаир на суетата

Мнениеот Зограф » вт ное 24, 2009 7:47 pm

ven4e
Потребител
Мнения: 2975
Регистриран на: чет мар 27, 2008 8:13 pm

Re: Интернет-форумите-школа по Православие или панаир на суетата

Мнениеот ven4e » вт ное 24, 2009 8:09 pm

Здравей Зограф, аз не мисля, че в тази дискусия някой иска да е прав, по-скоро всеки допълва казаното от другите, защото пише или от собствения си опит или от това, което е прочел. Ето например какво пише св.Йоан Кронщадски:
Причастяването с Тялото и Кръвта Христови, църковните Тайнства и обществената молитва са тези средства, които Бог ни е дал за въздигане от земното към небесното.
Мисля, че същото има предвид и св.Нектарий Оптински:
Външното е от нас, а вътрешното - от Божията благодат. Затова извършвайте външното и когато то бъде в изправност, тогава ще дойде и вътрешното.
Molecule
Потребител
Мнения: 628
Регистриран на: ср ное 05, 2008 1:15 am

Re: Интернет-форумите-школа по Православие или панаир на суетата

Мнениеот Molecule » вт ное 24, 2009 8:25 pm

Амон-зограф, престани да се изказваш, по-добре, защото съвсем абсурдни скудоумия вече почваш да си измисляш, и то ги пробутваш като постулати на Църквата. Ако вземе някой да ти повярва, и за него, и за теб няма да е добре.
Потребителски аватар
Gunev
Потребител
Мнения: 922
Регистриран на: пон апр 07, 2008 10:58 pm

Re: Интернет-форумите-школа по Православие или панаир на суетата

Мнениеот Gunev » вт ное 24, 2009 8:43 pm

Като стане въпрос за тези неща, винаги в съзнанието ми изплуват протестантските сбирки в които навремето участвах... "Добър вечер Святи Душе! Благодарим ти че точно сега изпълваш всеки от нас...". Имаше някакво театро в цялата работа, някакъв отработен сценарий... Едва ли не Господ беше длъжен да върви след капризите на призоваващите, и не се допускаше Той да има друга идея по въпроса... Всеки искрено вярващ би усетил насилственото, нагласеното и изкуственото в такава ситуация... Ако Бог благоволи - така ще е, ако не - не. И разбира се Той ще си има причината за това дали е благословил нещо или напротив... От друга страна си правя една малка моя статистика... Когато занемаря молитвата за известен период от време, нещата лека полека отиват по наклона, по нанадолнището, по инерцията на случайностите, по стихията на произвола... и става страшно, студено, абе изобщо - зле. От друга страна, когато постоянствам в молитва, нещата малко по малко се нареждат, идват си на местата... "Искайте и ще ви се даде, тропайте и ще ви се отвори". "Нашият небесен Отец се грижи за птичките, които нито сеят, нито жънат - колко повече ще се погрижи за вас, маловерци", "Ако поискаш от баща ис хляб, камък ли ще ти даде"... И т.н. ... Колкото и да сме зле (а със сигурност в сравнение с Него ние винаги сме зле) Той влиза в положението ни, разбира ни много добре, и като любящ Баща откликва на терзанията ни... Велико е...
Та така... Няма нужда да се взираме в крайностите... Ако живеем с мисълта за любящия Отец, който ни разбира прекрасно и ни влиза в положението - ето, отговорите никога не закъсняват... Разбира се има случаи, когато искаме неща, за които не осъзнаваме колко биха ни навредили в даден план. Затова и не ги получаваме (нали все пак винаги накрая казваме "Да бъде Твоята Воля, не моята"). Ако си мислим че сме недостойни, и никога няма да получим Благодат свише - ами така и ще ни бъде, "според вярата"... Така разпъваме отново Христос... Той нали затова дойде - за да издигне мост от падналата ни природа към Дома. При любящия Отец...
small axe
Потребител
Мнения: 2485
Регистриран на: чет апр 23, 2009 7:23 pm

Re: Интернет-форумите-школа по Православие или панаир на суетата

Мнениеот small axe » вт ное 24, 2009 9:21 pm

Пак нападки.Вероятно много ви е яд на някой хора.
скудоумен = на ограничен , глупав , тъп
интересно кое е глупавото , ограничено и тъпо нещо дето зографа го е казал?Че делата не спасяват ?

Мнозина в този свят мислят че спасението им се дължи на делата дето са извършили , но то е понеже не са в Божията благодат, на думи дрънкат че са грешници , ама устата им ги издават че нехаят много за това.
Инак целуят иконите като замаяни , гладуват/постят надлежно , свещи палят , па и големи православни кръстени патриоти са , но Господ не спасява заради това никой , но само заради възлюбения си Син, и вярата в Него,която вяра, ако е жива и истинска има следствие дела и живот на покаяние.

С такава вяра , роден отгоре , ако е един православен вярващ , нека се моли , благодари , гледа иконите , пости и скърби по Бога , добро прави!!Приветствам го.
Нищо че не съм православен , в смисъла в който вие сте , приветствам такъв вярващ човек от все сърце./ нищо че той вероятно не би ме приветствал , като инославен, не ми пречи това/

Върни се в “прочетено в православие.бг”



Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост