За "За какво му е на попа акордеон..."
За "За какво му е на попа акордеон..."
Много благодаря за тази статия!
Ще си позволя да копирам тук части от нея, които ме заковаха и просветлиха усмивката в погледа ми. Може би, защото съвсем неосъзнато, инстинктивно, като по детски нещо ми липсва в някои изяви на пламенната деятелност и активност по въцъркворяването. Липсва ми именно човечността, за която говори прот. М. Воробьов.
"На всяка цена да хванем човека, да го доведем в църквата, да го заставим да се изповяда и да се причасти, но и веднага да го изоставим и да се втурнем към следващата жертва на въцърковяването…
Струва ми се, че в самата дума "въцърковяване" има нещо неправилно, нещо привнесено от комсомолското минало. На правилния комсомолец постоянно му се налагаше да възпитава, да подбужда, да привежда някого към ново ниво на комунистическа съзнателност.
Когато се замислям, че трябва да въцърковя някого, аз заставам от позицията на някакво превъзходство: ето аз чета светите отци, а той - не; аз знам с какво се отличава Великия пост от Богородичния, а той – не. Та нали аз не съм такъв като другите невъцърковени…
Ние без да се усетим парадираме отминалата съветска действителност и най-опасното е, че го правим именно без да се усетим...
...
Както и във всяко начинание, така и когато желаем да направим някого църковен човек е нужно първо да го заобичаме (тук, се проверява и собствената църковност), а след това да отстъпим мястото на Божия промисъл, Божествената благодат, която ще устрои всичко по най-добрия начин.
...
Общата работа най-добре скрепява единомислието на енориашите. И даже почистването на храма, ремонтът се превръщат от принуждение в послушание, което, колкото и тържествено да звучи се изпълнява не по заповед, а за слава Божия.
Ако се възползваме от още един литературен образ, въвеждането в църковния живот става така, както Том Сойер боядисваше оградата..."
Ще си позволя да копирам тук части от нея, които ме заковаха и просветлиха усмивката в погледа ми. Може би, защото съвсем неосъзнато, инстинктивно, като по детски нещо ми липсва в някои изяви на пламенната деятелност и активност по въцъркворяването. Липсва ми именно човечността, за която говори прот. М. Воробьов.
"На всяка цена да хванем човека, да го доведем в църквата, да го заставим да се изповяда и да се причасти, но и веднага да го изоставим и да се втурнем към следващата жертва на въцърковяването…
Струва ми се, че в самата дума "въцърковяване" има нещо неправилно, нещо привнесено от комсомолското минало. На правилния комсомолец постоянно му се налагаше да възпитава, да подбужда, да привежда някого към ново ниво на комунистическа съзнателност.
Когато се замислям, че трябва да въцърковя някого, аз заставам от позицията на някакво превъзходство: ето аз чета светите отци, а той - не; аз знам с какво се отличава Великия пост от Богородичния, а той – не. Та нали аз не съм такъв като другите невъцърковени…
Ние без да се усетим парадираме отминалата съветска действителност и най-опасното е, че го правим именно без да се усетим...
...
Както и във всяко начинание, така и когато желаем да направим някого църковен човек е нужно първо да го заобичаме (тук, се проверява и собствената църковност), а след това да отстъпим мястото на Божия промисъл, Божествената благодат, която ще устрои всичко по най-добрия начин.
...
Общата работа най-добре скрепява единомислието на енориашите. И даже почистването на храма, ремонтът се превръщат от принуждение в послушание, което, колкото и тържествено да звучи се изпълнява не по заповед, а за слава Божия.
Ако се възползваме от още един литературен образ, въвеждането в църковния живот става така, както Том Сойер боядисваше оградата..."
-
- Потребител
- Мнения: 1478
- Регистриран на: нед сеп 18, 2011 7:53 am
Re: За "За какво му е на попа акордеон..."
Момчета,
Колкото сте набожни, толкова сте и неграмотни.
В изречението "Но, за постигането на резултати със този подход, е нужно..." не трябва да има запетаи, защото няма смислово разчленяване или противопоставяне на части в текста.
Съвсем нелепа е запетаята в "Това е, пътят!" Все едно да пишеш "Другарю, Борисов" или "Майка, Тереза".
::o
Колкото сте набожни, толкова сте и неграмотни.
В изречението "Но, за постигането на резултати със този подход, е нужно..." не трябва да има запетаи, защото няма смислово разчленяване или противопоставяне на части в текста.
Съвсем нелепа е запетаята в "Това е, пътят!" Все едно да пишеш "Другарю, Борисов" или "Майка, Тереза".
::o
Re: За "За какво му е на попа акордеон..."
Ей, трябваше да напиша" пътят " с голяма буква, знаех си, :D
г-н Кихот, нетрамотна работа е мойта, но иначе изреченията дето ги цитирах горе са хубави, нали? Вие, като архиепископ, какво ще кажете? Това ли е е пътят! :thumbup:
Пишете на Макилиян. Да ви назначи един модератор по правописа, няма само той, завалията, да се мъчи с мен.
г-н Кихот, нетрамотна работа е мойта, но иначе изреченията дето ги цитирах горе са хубави, нали? Вие, като архиепископ, какво ще кажете? Това ли е е пътят! :thumbup:
Пишете на Макилиян. Да ви назначи един модератор по правописа, няма само той, завалията, да се мъчи с мен.
-
- Потребител
- Мнения: 1478
- Регистриран на: нед сеп 18, 2011 7:53 am
Re: За "За какво му е на попа акордеон..."
Абе започвам да се чудя дали действително не сте прави. Аз - архиепископ? Защо пък не? Знам какви хора станаха и епископи, и митрополити, а един се изхитри и патриарх да стане, без да е написал и една проповед през живота си (ако това е живот), а аз продължавам да съм г-н Никой... Последните ще бъдат първи, казва Господ. Как така бе, нали онези с титлите и лимузините имат благодат и в ада ще газят по нашите нещастни глави? Ох, горко ни!
Без уважение,
антиепископ
:think:
Без уважение,
антиепископ
:think:
-
- Потребител
- Мнения: 1478
- Регистриран на: нед сеп 18, 2011 7:53 am
Re: За "За какво му е на попа акордеон..."
Докторе, щом сте антибишоп, значи все пак полагате грижи за група от вярващи, дори те да са само във университета.
Когато няма достойни епископи, тогава вместоепископите носят тежеста.
Във всеки случай да напомня, не забравяй да ме поканиш на софра.
Когато няма достойни епископи, тогава вместоепископите носят тежеста.
Във всеки случай да напомня, не забравяй да ме поканиш на софра.
Re: За "За какво му е на попа акордеон..."
Г-н жид,
Ще Ви поканя на кьор софра, когато научите, че думите в българския се членуват. Не е "тежеста", а "тежесТ+Та". Не знам обаче доколко издържате на ядене и пиене, платено от моя милост.
:wave:
Ще Ви поканя на кьор софра, когато научите, че думите в българския се членуват. Не е "тежеста", а "тежесТ+Та". Не знам обаче доколко издържате на ядене и пиене, платено от моя милост.
:wave:
-
- Потребител
- Мнения: 1478
- Регистриран на: нед сеп 18, 2011 7:53 am
Re: За "За какво му е на попа акордеон..."
Леви,
Моля ти се, вземи един правописен речник и прочети предговора, белким запомниш нещо. Пишеш: "доктора наистина там..." Щом една дума е подлог (който върши действието), трябва да е членувана - "докторЪТ".
"Творбите за древните култове от българоговорящи автори, не..." Не може да има запетая между подлог и сказуемо (глагол).
:oops:
Моля ти се, вземи един правописен речник и прочети предговора, белким запомниш нещо. Пишеш: "доктора наистина там..." Щом една дума е подлог (който върши действието), трябва да е членувана - "докторЪТ".
"Творбите за древните култове от българоговорящи автори, не..." Не може да има запетая между подлог и сказуемо (глагол).
:oops:
Re: За "За какво му е на попа акордеон..."
:biggrin: Ето и ограда за боядисване - едно обучение по правопис за грамотни богословски коментари.
-
- Потребител
- Мнения: 1478
- Регистриран на: нед сеп 18, 2011 7:53 am
Върни се в “прочетено в православие.бг”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост