Св. Синод постави условия за участието на Българската православна църква в срещата в Шамбези

място за коментар върху текстове от портала
prokimen
Потребител
Мнения: 1671
Регистриран на: пон мар 19, 2007 10:30 am

Св. Синод постави условия за участието на Българската православна църква в срещата в Шамбези

Мнениеот prokimen » вт яну 19, 2016 7:41 am

Изявата на БПЦ - БП е изненадваща. Не че условието не е похвално, но голямата загадка е по чия свирка тропна Синодът или с други думи казано, кой е поръчителят щото безинициативната Българска патриаршия да се изяви.

Двата православни български портала избързаха да зарадват читателите си с голямата новина, че едва ли не заради БПЦ - БП проблемът с православната църква на Чешката и Словашка земи е най-сетне решен.

""

Порталът "Православие БГ" най-често препечатва статии и не се сили да е арбитърът в информационната и църковна информация.

Повече от странно е некоректното поведение на другия портал с пре-големи претенции и реално присъствие на хора със завидна информираност и професорско - мисионерски компетенции. Струва ми се, че уважаващите себе си информатори, имащи претенцията да са каймака на българската богословска мисъл и изживяващи себе си едва ли не като съвестта на българската църковност, би трябвало да информират православните българи, че отсега нататък започва какафонията в чешко-словашкото православие.

Къде са канонистите от богословските факултети, на които им се плаща все пак за научно-просветна дейност да хвърлят някаква ограмотяваща светлина и ако не могат да възпитават грамотни богослови, поне да уважат бедните духом от редовите православни християни и да им кажат, че нещата са твърде забатачени заради фанариотската лукавост и мания за надмощие.

Къде са онези пишман богослови и самовлюбени интелектуалци, които се организираха в свое време да отстояват хулиганщината на Вартоломей при последното му идване в България и защо не си посипят главите обилно с пепел, осъзнавайки и признавайки, че от един масон като Вартоломей нищо свястно не може да се очаква.





"... Фактически мы видим, как одна из автокефальных Церквей делегировала другой Церкви право пересматривать свое внутренне устройство.

Устав Православной Церкви Чешских земель и Словакии является довольно демократичным. Он предполагает активное привлечение мирян к делам церковного управления. Потому не исключено, что попытки внесения в этот Устав радикальных изменений могут натолкнуться на противодействие как рядового духовенства, так и простых прихожан."

С други думи казано, ако въпросното признаване по настояването на БПЦ-БП не донесе църковен мир, а раздор и разделения в Чехия и Словакия, Българският Синод ще се покае ли че си вре гагата където не му е работа?

Налага се въпросът защо Българският Синод не прояви същата принципност и по отношение на Македонската Православна Църква, която е далеч по-жизнена. По какви причини Македонската църква заслужава такова пренебрежително отношение от страна на БПЦ-БП ?
Кабрал
Модератор
Мнения: 2534
Регистриран на: чет окт 02, 2008 11:32 pm

Re: Св. Синод постави условия за участието на Българската православна църква в срещата в Шамбези

Мнениеот Кабрал » вт яну 19, 2016 9:24 am

С прекалено много и любезни думи е описано котилото около БФ при ФФ на СУ. Те не заслужават това.
Иначе съм съгласен с всичко без въпросите около МПЦ. Там нещата не са така прости и в един момент ще се окаже, че БПЦ и въобще християни в България има от 1953 г., а кръстените през 864 г. са били прави македонци.
Малко неща могат да се намерят в нашата история за Великата схизма, затова бях крайно изненадан, че в католическата литература навсякъде пишеше, че от едната страна бил папата, от другата "петте източни патриарси - вселенски, йерусалимски, антиохийски, александрийски и български". По това време е български патриарх е бил Охридският митрополит, както се сочи и във византийски източници. Пет минути след признаването на автокефалност на МПЦ ще разберем, че древната българска църква всъщност е била македонска, а татарите-българи тичали след шаманите около огньове и клали кози по камъни.
prokimen
Потребител
Мнения: 1671
Регистриран на: пон мар 19, 2007 10:30 am

Re: Св. Синод постави условия за участието на Българската православна църква в срещата в Шамбези

Мнениеот prokimen » вт яну 19, 2016 11:42 am

По салата на поставените условия, едното от които е признаването на нищо и никаквата църква на Чешките и Словашки земи, би трябвало да се уважи и тази в Република Македония, която е несравнимо по-жива и организирана административно, както е с най-древно славянско християнство. Всички славяни дължим на македонците славянския език и по какви критерии Ростислав е по-важен за признаване от Македонския предстоятел? Правилата на църковната задкулисна игра са твърде неясни, за да не кажа крайно непочтени и малко позорно става за БПЦ-БП да се въвлича в този чешко-словашки бардак, чийто край никак не е ясен.

По искание на Москва ли или на Прешов се изяви София? А сега кой ще помирява Москва и Истамбул. Без Московската патриаршия никаква поместна църква нямаше да има, защото някога си е било една нищо и никаква сръбска епархия. Московската патриаршия не само има заслуга за автокефалния ранг на поместната църква, но дори им купи адмистративната сграда за предстоятеля им преди няколко години.

Вартоломей поиска извинение от Ростислав, а защо самият Вартоломей не се извини, че го оскърби с хомосексуални обвинения и закани никога да не признае педераста за предстоятел на автокефалната църква.

Сега уж педерастът е признат за целомъдрен мъж и църквата за автокефална по силата на Томоса, но порталите би трябвало да уточнят, че точно Томосът сега става голям камък за препъване и в крайна сметка, не поместната църква ще си оправя какафонията, но едва ли не канят Вартоломей да им управя вътрешните уставни несъответствия с прословутия Томос.

Възниква въпросът какво е била църквата на Чехословакия до Томоса - канонична или не? Ако не е била автокефалия, то на кого се е подчинявала и ако не се е подчинявала на Истамбул, тогава тайнствата им благодатни ли са?

Ето го просторът за канонистите, които би трябвало да се почувстват морално задължени да осведомят студентите си и църковната общественост за поредната какафония "православен патент".

До ден днешен не съм прочел нито една грамотна и навременна статия от български канонист и се питам има ли ги грамотните канонисти в България а и на какво учат студентите си, ако са неспособни да отреагират моментално при каноничен прецедент или проблем?

Чест прави на професор Иван Желев, че той единствен сред авторитетите дръзна да издигне глас по въпроса с двете български енории (едната в Словакия и втората в Чехия), които Българският Синод хариза на Христофор.

По тази логика, Синодът трябва да хариже на Американската Църква и българската епархия на Йосиф Американски, както и всички български храмове, които са на територията на Турция - на Вартоломей Цариградски.

Нека канонистите, ако ги има някъде в България, ни обяснят статута на строящата се в Москва "българска" църква. Българският патриарх прави първа копка, българска строителна организация строи храма и нищо друго българско не се забелязва на сайта на храма в строеж. Настоятелят или казано по български "председателят на църковното настоятелство" е руски свещеник, а и самият сайт се списва на руски език. Тогава защо ще се хвърлят български пари в Москва? Ако предположим, че там ще служат бъдещите представители на Българския патриарх при Московския патриарх, питанката е дали ще служат по български маниер или според руската богослужебна традиция?

Мъглата от църковно-административна и богословска гледна точка е непрогледна навсякъде в каноничното православие, което действа най-неканонично по всички въпроси. Отново се връщам на Македонската църква. По кой канон ще се признава църквата в Чехия и Словакия и по силата на кой канон не може да се признае автокефалността на църквата в Република Македония? Да не би една Албанска Църква да е по-авторитетна от Македонската?

Ако българското синодно условие беше самостоятелно и не продиктувано по някакви задкулисни уговорки, би трябвало да се постави въпроса за признаването от Цариград на 3-те автокефални църкви - и на Македонката и на Американската, но не би. Тогава въпросното съвещание в Шамбези ще е едно голямо НИЩО с какафоничния български принос без принципност! Става смешно и жалко това българско високопарно намесване.

Върни се в “прочетено в православие.бг”



Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта