Приснодева ли е Божията Майка?

теми, свързани с протестантството
Кабрал
Модератор
Мнения: 2534
Регистриран на: чет окт 02, 2008 11:32 pm

Re: Защо Библията ни повелява да се молим за мъртвите?

Мнениеот Кабрал » чет май 14, 2009 5:44 pm

JC Disciple

Re: Защо Библията ни повелява да се молим за мъртвите?

Мнениеот JC Disciple » чет май 14, 2009 8:05 pm

Много благодаря за отговорите,искам да кажа,че не съм искал да обидя никой,ако е станало така най-искрено се извинявам за стореното,относто отговора на Кабрал,изчерпателен от една страна, но не и точен според мен от друга защото това "докато" подсказва друго,ако кажа "няма да пия вода докато не завали" например(съжалявам ако давам неуместен пример но това ми дойде наум за "докато") не означава ли че след това ще пия(по логична последователност това означава),това за годините на Йосиф ще ми е интерестно да го прочета някъде за него(като доказателство),защото е логично да е "праведен"(освен в другия и в този смисъл в който имаш предвид т.е. от възрастта да не е репродуктивен)но къде се казва че праведен мъж не може да си прави деца и пак да е праведен,или е грях да правиш деца когато имаш жена и това те отдалечава от праведността?А отностно познаването, ще е логично той да не може,за да не кажат някои че Мария е заченала от него(това са мои размисли),но все пак ми се ще да ми се докаже(ако някой не го мързи,да прати линк). :)
Кабрал
Модератор
Мнения: 2534
Регистриран на: чет окт 02, 2008 11:32 pm

Re: Защо Библията ни повелява да се молим за мъртвите?

Мнениеот Кабрал » чет май 14, 2009 11:49 pm

В Библията не се говори за пиене на вода, а за това, че Йосиф не е познал Мария до раждането на Иисус, като изрично е посочено, че с това се е сбъднало пророчеството: "ето, девицата ще зачене в утробата си и ще роди Син, и ще Му нарекат името Емануил". Двете неща са пряко свързани. Доказателство са писанията от Преданието, където изрично се сочи, че Божията Майка е Приснодева - Игнатий Богоносец, който е съвременник и очевидец на събитията, както от всички писали по въпроса. Никога не е имало каквото и да е съмнение относно това. Вселенските събори обръщат внимание на Богоматер не защото е имало някакъв спор относно нея, а защото се е твърдяло, че Христос е човек и тя е била наричана Човекородица или Христородица. Даже на първите протестанти не е идвала такава налудничава мисъл, че Писанията може да са грешни и Девицата да е всъщност временна, както и всички останали. Ако искаш доказателство, Игнатий Богоносец ти е достатъчен, по всички научни критерии написаното от него е исторически издържано доказателство. Има само един историк - Тукидит, който пише някой нещо по свои лични впечатления, други по разкази, но поне е бил съвременник на написаното, за разлика от всички останали древни писатели, които най-често са писали няколко века след събитията. Че Иисус не е имал родни братя са писали и римляните, които след въстанието издирвили всични наследници на Давид и заловили синовете на Иуда, брата Господен, което били земеделци, даже в протоколите отбелязали колко земя имали, както и факта, че ръцете им били груби, очевидно наистина работили и не представлявали опасност за империята, заради което били пуснати. Двамата умрели в дълбока старост, като се включили в църковният живот. Не си спомням сега имената им, но мислиш ли, че те не знаели коя е баба им? Вие как а мислите историята? Представяш ли сега някой да започне да пише, че Тошо бил женен за Бриджит Бардо и бил първият американски космонавт. Нали всички го познават или са го познавали родителите им и ще умрат от смях. Нали Игнатий и другите са проповядвали и техните неща са ги чели хора, които лично познавали и Христос и Богородица, че и цялата им рода. Ти защо не тръгнеш да убеждаваш света, че Мерелин Монро е девица? След 500 г. може, но сега ще ти е трудно.
Потребителски аватар
aktex
Потребител
Мнения: 2764
Регистриран на: нед апр 30, 2006 2:30 am

Re: Защо Библията ни повелява да се молим за мъртвите?

Мнениеот aktex » пет май 15, 2009 12:02 pm

Кабрал избадаш в голяма дупка като казваш ,че Мария е била приснодева.
Това не са казва в писанието на старозаветните , нито на новозаветни книги. Никъде не е споменато ,че тя остава девствена по време или пък след раждането. Била е по време на зачеването.
След като Исус има две същности - човешка и божествена , не можем ли да кажем ,че Мария е родила Исус с две личности (но тук не говорим за шизофрения).
Кабрал ... нещата тук вече опират до: вярваме в писанията на римляните ... или... вярваме в Словото на Бога - Библията. Двете си противоречат.
Кабрал
Модератор
Мнения: 2534
Регистриран на: чет окт 02, 2008 11:32 pm

Re: Защо Библията ни повелява да се молим за мъртвите?

Мнениеот Кабрал » пет май 15, 2009 1:30 pm

Зограф
Модератор
Мнения: 933
Регистриран на: вт апр 28, 2009 11:22 pm

Re: Защо Библията ни повелява да се молим за мъртвите?

Мнениеот Зограф » съб май 16, 2009 2:41 pm

Уважаема Актех,
Действително св. Отци са писали че и Антихриста ще се роди от девица от Даново коляно, но от ПОХОТ.
А св. Богородица и Приснодева Мария е заченала;- от нея истинския Човек,- и от Дух Светий, който всичко животвори и силата на Всевишния истинския Христос и наш Господ. /Лук. 1;35/ Понеже и ти като мен обичаш да вникваш и в думите на Стария Завет спомни си: " и Дух Божий...носеше над водата" /Бит.1;2/ Тук думата "носеше" е така като казваме за кокошката ,че "носи" яйцата преди да се излюпят. Това "носене или мътене" се случило и над една единствена човешка яйце-клетка от страна на Светия Дух за да се роди Родения преди всички векове.
vipaz
Потребител
Мнения: 368
Регистриран на: съб дек 06, 2008 2:41 pm

Re: Защо Библията ни повелява да се молим за мъртвите?

Мнениеот vipaz » ср май 20, 2009 11:33 am

Темата е друга но явно всички се оплеснахте. Дори и кабрал разбра защо Библията не ни позволява да се молим за мъртвите но си трае да не кажат другите че е станал евангелски вярващ.

Извън темата ясно си е писано че тя е Девица когато ражда Христос но след това- Но не я познаваше докато тя роди [първородния си] син; и нарече го Исус. По православано текста трябва да бъде изменен за да съвпадне на учениято на БПЦ - Но той не я познаваше докрая на живота си и роди син; и нарече го Исус. Ето това си е точен православен превод.
Кабрал
Модератор
Мнения: 2534
Регистриран на: чет окт 02, 2008 11:32 pm

Re: Защо Библията ни повелява да се молим за мъртвите?

Мнениеот Кабрал » ср май 20, 2009 12:49 pm

Випаз,
Текста си е точен. Казано е Девицата и никъде няма дори намек, че е настъпила някаква промяна. Заради това няма защо да пише, че Но той не я познаваше докрая на живота си, защото живота на Йосиф не е интересувал никой. Казах ти, че никой не знае дали една жена ще има две или осем деца, но като роди за първи път се казва, че това е първородното и дете, никой не казва той засега е неназован, но като се поди второто вече ще е първородният. На никой през ум не му е минавало, че след 20 века ще се пръкнат еретици, за които сексуалният живот на Йосиф ще въпрос на съществуване. Ако бяха предположили щяха да го напишат по-подробно. Така или иначе имаме един установен библейски факт: и в Старият и в Новият завет Мария е наречена Девицата, с пълен член. Ако имаш нещо, което да изобличи Исая и Матей като лъжци го сподели с нас.
Потребителски аватар
Gunev
Потребител
Мнения: 922
Регистриран на: пон апр 07, 2008 10:58 pm

Re: Защо Библията ни повелява да се молим за мъртвите?

Мнениеот Gunev » ср май 20, 2009 1:16 pm

В много химни се среща определението на св. Богородица като "врата Божия". Предречено е във видението на св. пророк Йезекиил :
"тия врата ще стоят затворени, не ще се отворят, и никой човек не ще влезе през тях, защото Господ, Бог Израилев, влезе през тях, и те ще стоят затворени."
(Йезек.44:2)
vipaz
Потребител
Мнения: 368
Регистриран на: съб дек 06, 2008 2:41 pm

Re: Защо Библията ни повелява да се молим за мъртвите?

Мнениеот vipaz » вт май 26, 2009 4:06 pm

Спокойно не се хаби да пишеш мене неможеш да ме убедиш в това.
Жоро
Потребител
Мнения: 1396
Регистриран на: съб апр 11, 2009 9:10 pm

Re: Защо Библията ни повелява да се молим за мъртвите?

Мнениеот Жоро » ср май 27, 2009 12:19 am

ТодорК
Модератор
Мнения: 1140
Регистриран на: пон окт 06, 2008 2:36 pm

Re: Защо Библията ни повелява да се молим за мъртвите?

Мнениеот ТодорК » ср май 27, 2009 10:32 am

Не бих казал, че девството е добродетел - в този случай всички семейни християни би трябвало да са недобродетелни.
Добродетел е целомъдрието. А то е правилно сексуално поведение. За несемейните това е девството. За семейните това е зачитането на брачните клетви, държането на своя съсъд "в святост и почест, а не в страстна похот като езичниците" и т.н. Можеш да си женен и пак да си добродетелен (целомъдрен).

На въпроса за Мария/Богородица - има ли някой който да счита че тя е била недобродетелна/нецеломъдрена? Защото това е всъщност въпроса, а не дали е била женена само формално. Защото женитбата не принизява жената (нито мъжа), още по-малко я прави недобродетелна. За мен лично няма никакво значение дали Мария/Богородица е останала девствена до смъртта си или е имала и други деца (от кога стана унизително за една жена да има деца??? не беше ли май обратното - особено в онези времена?) - отношението ми към нея не би се променило. Защото почитта ми се основава на:

1. Тя е била праведна
2. Това, което Бог е направил за/чрез нея - друга такава жена няма, нито ще има.

Така че не виждам защо хвърляте толкова много сили и енергия в спор за нещо, което е без особено значение. Струва ми се, че е по-разумно да съсредоточим вниманието си върху въпросите, касаещи собствената ни праведност. Мария вече е получила наградата за делата си - каквато и да е тя.
Кабрал
Модератор
Мнения: 2534
Регистриран на: чет окт 02, 2008 11:32 pm

Re: Защо Библията ни повелява да се молим за мъртвите?

Мнениеот Кабрал » ср май 27, 2009 1:49 pm

Випаз,
Тези дето не могат да ги убедят в нещо обикновенно наричаме луди. Ако искаш се прабвай да убедиш някой в съответното заведение, че не е Наполеон.

Тошо,
Щом нещо е казано в Писанието и се е знаело от всички, включително и от исторически документи, значи е така. Ако някой знае португалски може да провери значението на това, което евангелистите/новите/ отричат, защото в момента са се разписали юдеи месианци. Месианска чума, представители на която са нашите общи познат от Фелоушип, използва същите аргументи. Защото за разлика от евангелисти като Випаз и всички по-нови течения, те много добре знаят какво означава отричането на Приснодевието. И по своята същност то е изведено до основен въпрос на вярата. В предстоящата и чакана от тях "Последна война на юдеите месианци срещу езичниците християни" войнството на юдеите ще бъде водено от Раби Йешуа хаМесиах срещу езичниците християни водени от фалшивият си месия Иисус Христос. Фалшивият месия е Антихриста, разликата била, че юдеите използват "фалшивият месия", а християните "антихрист". Каква е разликата между чаканият от богоборците юдеи месия и Иисус Христос? Че майката на техният месия е обикновенна жена. Не случайно евангелистките изстъпления по адрес на Пресветата Дева започват скоро след пръкването на юдейското месианство.

Няма случайни неща. Ако "Девицата" се окаже недевица, кой е дошъл? Господ Иисус Христос или Раби Иешуа хаМесиах, юдейският месия, който ще води юдейското войнство срещу християните езичници?
ТодорК
Модератор
Мнения: 1140
Регистриран на: пон окт 06, 2008 2:36 pm

Re: Защо Библията ни повелява да се молим за мъртвите?

Мнениеот ТодорК » ср май 27, 2009 2:30 pm

Жоро
Потребител
Мнения: 1396
Регистриран на: съб апр 11, 2009 9:10 pm

Re: Защо Библията ни повелява да се молим за мъртвите?

Мнениеот Жоро » чет май 28, 2009 10:07 am

Тодоре, благодаря ти че редактира латиницата. Обстоятелствата бяха такива че нямах кирилица. То и сега нямям български spell-check, ама няма начин.

Обръщам се към потестантите, защото още са ми близки. Та нали и аз до вчера сричах "Четирите духовни принципа".

За да разберете по-добре как е мислила Църквата още от самото начало ще ви цитирам (по-смисъл) две правила:
- Ако някой учи, че сексуалните взаимоотношения между съпрузите в брака са грях, нека бъде анатема.
- Ако този, който се е отдал на безбрачие се глемее и се мисли за нещо повече от тези, които са сключили брак, нека бъде анатема.

Девство е добродетел, целомъдрието – също. Девството обаче не е задължително, за разлика от целомъдрието. Пвел казва, че ако се ожениш правиш добре, но ако запазиш девствеността си, правиш още по-добре. Брака е добро, девството още по-добро, но този подвиг не е за всеки. Още ранната Църква е издигала подвига на девството и е писала книги за него, като го е възхвалявала и издигала за пример. Днешнте протестани нямат такова разбиране. Обиколете книжарниците и намерете, ако можете, поне една книга посветена на девството. За брака има много – и това е хубаво, ама за девството – нито една. За тях монасите са заблудени балъци, затова смятат, че Мария е по-скоро като тях (протестантите). Та нали те са мерилото за всичко, дори и за Писанието.

Освен за девството, протестантите нямат ясно разбиране и за святостта. Ако Моисей трябваще да си събуе обувките при срещата с Бог, защото земята беше свята поради Божието присъствие, и ако израилтяните не трябваще да се докосват до жените си три дни, защото Бог щеше да им говори от Синай, какво да кажем за Блгословенната? Святият Дух я осени и от нея се роди „святото”(Лук 1:35). Какво беше разбирането на праведния Йосив за святоста? Мислите ли, че след като е държал Мария в дома си толкова верме без да я познае и след като разбира, че е зачеенала от Бога той без чувство за святост и без страх от Бога я е познал? Само че за някои протестанти святоста е в ума. Те смятят че Моисей си е събул обувките за да покаже почит, а не че земята е свята. Каша!

Но те пак нищо няма да чуят, зашото смятат че се опират на авторитета на непогрешимото Божие Слово, а не на църковни митове. Само че пропускат да заблежат че Писанието е непогрешимо, но читателя не е. Писанието е боговдъхновено, но тълкуванието може и да не е. Хайде да направиме проверка дали следвате Писанието. Кога за последе път нарекохте Мария „благословенна”, както тя пророкува в Лук 1:48?

Ако за Девата не се вслушвате в гласа на църквата, в гласа на отците, нито дори в гласа на отците на реформацията, как да очакваме, че ще се вслушате относно молитвата за умрели. В прочем вие опитахте ли се поне да вникнете в това учение и после да го отхвърлите. Ако сте го разбрали да ви изпитам. Може ли според него да се молим за умрели невярващи? Защо мислим че можем да се молим за умрелите? Какво целим с тези молитви?

Ако ние се опитвахме да вкараме това учение в църквата, разбираемо ще е да го отхвърлите като нещо ново. Ама то си е в църквата още от самото начало, така че като ще новаторствате, поне трябва да знаете какво отхвърляте, за да не се окаже че пак вървите срещу Писанието.

Върни се в “протестантство”



Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта