Петдесятни проблеми с кръщението със /в/ Светия Дух

теми, свързани с протестантството
whoami
Потребител
Мнения: 908
Регистриран на: пет фев 01, 2008 12:01 am

Re: Петдесятни проблеми с кръщението и даровете на Духа

Мнениеот whoami » ср юли 08, 2009 4:11 pm

освен разсъждения има и цитати от Библията

също

Смятам, че в двата линка се казва достатъчно за тайнството миропомазване.
Кабрал
Модератор
Мнения: 2534
Регистриран на: чет окт 02, 2008 11:32 pm

Re: Петдесятни проблеми с кръщението със /в/ Светия Дух

Мнениеот Кабрал » нед юли 11, 2010 12:33 am

Випаз,
Тук сме говорили за кръщението и естествено не съм казал, че никой освен Корнилий не е получил даровете на Духа, един от които е да се говорят други езици, а че случаят е изключителен защото само при Корнилий даровете на Духа са дадени преди кръщението. Причината е описана, апостолите не са искали да ги кръстят и с нисхождането на даровете Бог е показал, че трябва да се кръщават и обрязаните. След този случай всички получават даровете на Духа след кръщението. Но говорим не за кръщение в Светия Дух, а за "дара на Духа", както казва апостол Петър: "Бог им даде равен дар" Деян. 11:17

Това, което вие приемате за второ кръщение е отделно тайнство и се нарича Нисхождане дара на Духа или Миропомазване.
Питаш къде в Писанията се говори за миропомазване. Боговдъхновенният автор на Деяния изрична казва, "че Дух Светий се дава чрез възлагане ръцете апостолски" Деян.8:18 и то само по този начин, защото Симон Влъхва предлага да купи тази сила. Когато апостолите умират кой нисхожда даровете, кой дава Светия Дух? Повтарям, след като изрично е казано, че се дава само с ръце апостолски? Според Светото Предание като църквата се разраства много и това става с помазанието с миро, осветено от апостолите, както продължава и след смърта им. Светото Предание тук е проверено със Светото Писание и няма противоречия, защото тази практика се потвърждава в Писанията. Първоначално никой не говори за нисхождането на дара на Духа, като "печат на Духа", но в последствие миропомазването започва да се нарича "печат на Духа", както винаги се е наричало в Църквата запечатване, печат, а при миропомазването свещенникът произнася задължително думите:"Печат дара Духа Святаго".

А Тоя, Който утвърдява нас с вас в Христа и ни помаза, е Бог;Той ни и запечата и даде залога на Духа в сърцата ни. 2 Кор.1:21-22

И не оскърбявайте Светия Дух Божий, с Когото сте запечатани за в деня на избавлението. Гал.4:30

И вие имате помазание от Светаго и знаете всичко. 1Ин.2:20

И помазанието, което вие получихте от Него, пребъдва у вас, и нямате нужда да ви учи някой; но понеже самото това помазание ви учи на всичко и е истинско и нелъжовно, то пребъдвайте в него, според както ви е научило.1 Ин.2:27

Както виждаш казано е достатъчно ясно и дори да не го знаехме от преданието щяхме да стигнем до това по логически път:
1. Иисус Христос е помазаник;
2. Самите християни са "памазаници"; "не се докосвайте до Моите помазани" Пс. 104:15
3. Дарът се дава само и единствено с полагане на ръце апостолски;
4. Апостолите ги няма;
5. В първите години се казва винаги "изпълниха се с Духа", "Духът слезе върху тях", но в последствие започва да се говори за помазание, което християните получават след кръщението/в деня на избавлението/ и това помазание се нарича "печат", т.е. настъпило е нещо, което не е казано изрично, но то е довело до промяна.

Защо сме сигурни, че това помазание, което християните наричат "Печат на Духа" се прави с миро? Първо, защото това са специфични термини и помазание се прави с миро /благоухаен елей/ и най-важното, така се е правило винаги за освещение и даване на Духа в старозаветни времена:

Говори още Господ на Моисея и каза: вземи си най-добри благовонни вещества: самоток смирна - петстотин сикли, благовонна канела, колко половината от това, сиреч, двеста и петдесет, благовонна тръстика - двеста и петдесет, касия - петстотин сикли, според свещената сикла, и един хин маслинен елей; и от това направи миро за свещено помазване, маст смесена по изкуството на мироварец: това да бъде миро за свещено помазване; Изх.30:22-25

"А на Израилевите синове кажи: това да Ми бъде миро за свещено помазване в родовете ви" Изх.30:31

Тогава от мирото за помазване изля на главата на Аарона та го помаза, за да го освети. Левит 8:12

и облечи с тях брата си Аарона и синовете му с него, и помажи ги, напълни ръцете им, и освети ги, за да Ми бъдат свещеници. Исх. 28:41

Самуил взе рога с елей и го помаза посред братята му, и Дух Господен почиваше върху Давида от оня ден и насетне.1 Цар. 16:13

Виждаме, че е крайно глупаво един помазаник, т.е. християнин да говори срещу помазанието.
Випаз, може да ми вярваш - нищо, което е приела Православната Църква не може да бъде оборено, защото нейното учение е от Бог и е изцяло в съответствие с Писанието.
Aether
Потребител
Мнения: 982
Регистриран на: съб юни 27, 2009 10:40 pm

Re: Петдесятни проблеми с кръщението със /в/ Светия Дух

Мнениеот Aether » нед юли 11, 2010 9:07 am

Хммм, това е странно, защо разглеждате Св. Дух през текстовете, като се твърди, че сте кърстени с Духа, къде е вътрешното лично изживяване?
Като видя подобни теми винаги питам за дарби, но незнайно защо се намесва цирка... :lol:
Бих казал, че протестантите са се хванали с тея езици, защото това е единственото нещо дет може да се научи и така уж са с Духа....

Всъщност, ако не другаде къде да питам освен тук. Може ли да пратите линкчета (или книжлета) с проявите на Духа в момента, чувал съм разни работи, но те са повече при отшелници или манастири, така мирянин с дарби от Духа, просто не съм чувал аз...
Потребителски аватар
Aurelia Felix
Модератор
Мнения: 4097
Регистриран на: ср авг 12, 2009 8:47 pm

Re: Петдесятни проблеми с кръщението със /в/ Светия Дух

Мнениеот Aurelia Felix » нед юли 11, 2010 11:41 am

сега виждам, че ереста за 2 кръщения е подробно обяснена на випаз от православните в настоящата тема. също така отлично е обяснено миропомазването, но както се казва, кел файда. випаз ще си тъне в ереста, докато един ден Бог му отвори ума, ако е от призваните за спасение. ако не е - ще си умре в ереста, което означава, че Бог след като е изследвал и познал сърцето му, лично го е предал на заблуда (справка 2 Сол. 2:10-12). а когато Бог предаде някого на заблуда, спасение няма.

ако модераторите счетат за нужно, могат да преместят изказването ми от темата на Жоро тук.
small axe
Потребител
Мнения: 2485
Регистриран на: чет апр 23, 2009 7:23 pm

Re: Петдесятни проблеми с кръщението със /в/ Светия Дух

Мнениеот small axe » нед юли 11, 2010 6:01 pm

vipaz
Потребител
Мнения: 368
Регистриран на: съб дек 06, 2008 2:41 pm

Re: Петдесятни проблеми с кръщението със /в/ Светия Дух

Мнениеот vipaz » ср юли 14, 2010 1:51 pm

Кабрал
Модератор
Мнения: 2534
Регистриран на: чет окт 02, 2008 11:32 pm

Re: Петдесятни проблеми с кръщението със /в/ Светия Дух

Мнениеот Кабрал » ср юли 14, 2010 4:00 pm

Випаз,
Хубаво е да напишеш кратко като определение какно точно искаш да кажеш, че трудно те разбирам. Има само едно кръщение, защото е без значение дали лъже апостолът или Христос, приемем ли че има повече от едно все някой е излъгал, което веднага прави Писанията обикновенно четиво, интересно, но не и боговдъхновенно.

След като Христос е казал да чакат да бъдат кръстени със Свети Дух, преди това е казал, че който не се роди от вода и Дух няма да влезе в Царството Божие, в Деяния е описано, че кръщението в името на Господа Христа е с вода, а Павел казва, че кръщението е само едно ние приемаме за вярно всичко, а не спорим дали е излъгал Иисус, Лука или Павел. Щом Писанията са боговдъхновенни значи има само едно кръщение, които се извършва с вода и със Светия Дух, както винаги е учила Православната Църква.

Даровете на духа се дават с полагане на ръце апостолски, което изключва необмислените ти тълкувания на кръщението на Павел. Няма как Ананий да нисходи даровете с полагане на ръце, защото той не е апостол. Оттук рухват и всичките ти заключения. Доровете на Духа идват само с полагане на апостолски ръце, но други тайнства се правят от клира с полагане на ръце, вероятно е било маслосвет за изцеление, защото ръцете са положени за да се излекуват очите:
10. А в Дамаск имаше един ученик, на име Анания, комуто във видение Господ каза: Анание! Той отговори: ето ме, Господи!
11. А Господ му рече: стани, та иди на улицата, която се нарича Права, и подири в Иудината къща един тарсянин, на име Савел; ето той се моли,
12. и видя във видение мъж, на име Анания, влязъл и възложил ръка върху него, за да прогледа.
13. Анания отговори: Господи, слушал съм от мнозина за тоя човек, колко зло е сторил на Твоите светии в Иерусалим;
14. той и тук има власт от първосвещениците да върже всички, които призовават Твоето име.
15. Но Господ му каза: иди, защото той Ми е избран съд, за да понесе името Ми пред народи, царе и синове Израилеви.
16. И Аз ще му покажа, колко трябва той да пострада за Мое име.
17. Анания отиде и влезе в къщата и, като възложи върху му ръце, рече: брате Савле! Господ Иисус, Който ти се яви по пътя, по който дохождаше ти, ме прати, за да прогледаш и да се изпълниш с Дух Светий.
18. И изведнъж сякаш люспи паднаха от очите му, и той веднага прогледа и, като стана, покръсти се;

Давам целият епизод за да няма пак увъртания.

Изрично е казано, че ръце ще се положат за да прогледне Павел, след което Ананий възлага ръце на Павел и му казва, че е изпратен да за да прогледне Павел и да се изпълни със Дух Светий. Павел проглежда, следствие от полагането на ръцете и се кръщава за спасение при което се изпълва с Дух Светий, но това не са даровете на Духа, защото Ананий не е апостол и не може да ги нисходи.

За Самария съвсем си се объркал, защото от 2 години ти наливам в главата, че кръщението е различно от нисхождането на даровете, има две отделни тайнства. Кръщението е със Свети Дух и при ккръщението приемаме Духа и ставаме духовни, но даровете на духа следват кръщението и са отделно тайнство. Нали разбиращ, че е невъзможно православен да мисли, че с кръщението се дават даровете на Духа, след като православните имат отделно тайнство с които се нисхождат даровете - Миропомазване?

Заблудата ти идва защото не правиш разликата от изпълването с Духа при кръщението и изпълването с Духа при което приемаме даровете на Духа. Две различни нещо, но не две отделни кръщения, а едно кръщение и едно миропомазване, или в апостолски времена полагане на ръце апостолски, но само апостолски, не на Анания.

Затова сега седни и напиши какво е кръщението за опрощаване на греховете с вода и дали то е със Свети Дух и какво според теб е "кръщението" в/със Светия Дух, в какво се изразява и защо реши, че то е кръщение, а не нисхождане на даровете на духа/миропомазване, полагане на ръце апостолски/? Както и защо след като е отделно от кръщението не е тайнство според еретиците евангелисти?

Тълкуванията ги остави за понататък, първо напиши определенията та да има какво да доказваш с тълкуване.
vipaz
Потребител
Мнения: 368
Регистриран на: съб дек 06, 2008 2:41 pm

Re: Петдесятни проблеми с кръщението със /в/ Светия Дух

Мнениеот vipaz » чет юли 15, 2010 11:50 am

Потребителски аватар
m.muladzhikova
Потребител
Мнения: 774
Регистриран на: пет яну 22, 2010 9:04 am

Re: Петдесятни проблеми с кръщението със /в/ Светия Дух

Мнениеот m.muladzhikova » чет юли 15, 2010 2:52 pm

Кабрал
Модератор
Мнения: 2534
Регистриран на: чет окт 02, 2008 11:32 pm

Re: Петдесятни проблеми с кръщението със /в/ Светия Дух

Мнениеот Кабрал » чет юли 15, 2010 6:30 pm

Жоро
Потребител
Мнения: 1396
Регистриран на: съб апр 11, 2009 9:10 pm

Re: Петдесятни проблеми с кръщението със /в/ Светия Дух

Мнениеот Жоро » чет юли 15, 2010 7:07 pm

Здравей Vipaz,

Кабрал много добре ти е отговорил. И понеже знам, че веднага ще се хранеш за Ананий, трябва да помниш, че никъде не пише, че чрез полагането на ръцете на Ананий Святият Дух дойде на Савел. Да кажем обаче, че е дошъл именно в този момент. Първо, за Ананий нищо не знаме - дали е бил в служение или не. Да кажем, че не е бил. От това пак нищо не следва. Бог ЛИЧНО изпрати Ананий при Савел. От тази случка по никакъв начин не следва, че всеки може да полага ръце и да дава дара на Святия Дух.

Сватия Дух се е давал само чрез апостолските ръце. Ананий е изключние, а не правило. Това че сега ги няма апостолите, не значи че случая с Ананий става правило.

Случаите, когато Святия Дух слиза на вярващите също са изключение - т.е. Бог решава свръхестествено да се намеси в тази специфични ситуации. Едната беше с езичниците в Корнилиевия дом. Никой не би дръзнал да кръсти тези повярвали езичници, камоли да възлага ръце за даване дара на Духа.

Та въпроса си остава отворен. Сватия Дух се дава чрез полагане на апостолските ръце. Сега апостолите ги няма. Как се дава Святия Дух днес, когато ги няма апостолите да положат ръце? - Мисля че Карбал е дал много точен, основан на Писанието отговор. И не бързайх да изхрърляш Стария Завет, който е бил Библията по времето на апостолите, а и доста време след това.

Поздрави,
Кабрал
Модератор
Мнения: 2534
Регистриран на: чет окт 02, 2008 11:32 pm

Re: Петдесятни проблеми с кръщението със /в/ Светия Дух

Мнениеот Кабрал » чет юли 15, 2010 8:35 pm

Кабрал
Модератор
Мнения: 2534
Регистриран на: чет окт 02, 2008 11:32 pm

Re: Петдесятни проблеми с кръщението със /в/ Светия Дух

Мнениеот Кабрал » пет юли 16, 2010 10:08 am

small axe
Потребител
Мнения: 2485
Регистриран на: чет апр 23, 2009 7:23 pm

Re: Петдесятни проблеми с кръщението със /в/ Светия Дух

Мнениеот small axe » пет юли 16, 2010 11:31 am

тодоре
Потребител
Мнения: 128
Регистриран на: вт мар 10, 2009 10:47 pm

Re: Петдесятни проблеми с кръщението със /в/ Светия Дух

Мнениеот тодоре » пет юли 16, 2010 11:43 am

На еретици и сектанти, каквото и да пуснат само кафе ще да излиза.

Върни се в “протестантство”



Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост