Философски аспекти на поведението на апостол Павел и Августин
- Aurelia Felix
- Модератор
- Мнения: 4097
- Регистриран на: ср авг 12, 2009 8:47 pm
Re: Философски аспекти на поведението на апостол Павел и Августи
Аетер не е чел нито Павел, камо ли Августин. Той е чел ЗА Павел и Августин от съмнителни източници. Затова се излага за кой ли път. Предлагам на админа да заключи темата. Това все пак е православен християнски форум, а не фен клуб на Дан Браун.
Re: Философски аспекти на поведението на апостол Павел и Августи
Темата за "Философските аспекти..." сложих в протестантство защото там са всички възможни глупости и празнословия. Освен това няма раздел "Форум за деца". Но мястото действително е тук, защото темата е протестантска. Тези расъждения са плод на т.н. "библеистика". Библеиста е тиквеник, който не разбира за какво иде реч в Библията, няма харизма да направи своя църква, а само дудне по библейски въпроси. Библеистиката е чисто протестантско движение което въпреки, че нарича себе си "наука" си е чиста шарлатания. Първите и най-известни библеисти са били пряко свързани и излизат от евангелистките църкви в деветнайсти век. Атакуват християнството като "изследват" Писанията. Според първите библеисти новозаветните писания са писани около 100-150 г. след Христос. Православната църква не им обръща никакво внимание, за разлика от комунистите, които издават повечето им книги. Сега има ново течение, чиято цел е да "докаже", че християнството е подменено от "гърците", Павел и последователите му, с помоща на Петър и останалите апостоли. Истинските последователи и наследници на Христос били братята му и най-вече Иаков. Затова и се изкарват родни братя на Иисус, братя по кръв и синове на Дева Мария.
Тук евангелистите много ще се възмутят и вече се възмущават от постнатите писания, но те са служители на богоборците библеисти, защото по същество изповядват основните им ереси, че Дева Мария не е Приснодева, а майка на други деца, че "гърците" опорочили "Богът на Авраам, Исаак и Яков", че истинската вяра на Христос била подменена от Църквата и т.н.
Тук евангелистите много ще се възмутят и вече се възмущават от постнатите писания, но те са служители на богоборците библеисти, защото по същество изповядват основните им ереси, че Дева Мария не е Приснодева, а майка на други деца, че "гърците" опорочили "Богът на Авраам, Исаак и Яков", че истинската вяра на Христос била подменена от Църквата и т.н.
- Aurelia Felix
- Модератор
- Мнения: 4097
- Регистриран на: ср авг 12, 2009 8:47 pm
Re: Философски аспекти на поведението на апостол Павел и Августи
Кабрале, то глупости и празнословия е едно, а сквернословия - съвсем друго. Гнусните инсинуации по адрес на светите апостоли и блажения Августин са си сквернословия, достойни за перото на Дан Браун и вестник "Шок", но не и за православен християнски форум, та макар и в раздел "протестантство".
Re: Философски аспекти на поведението на апостол Павел и Августи
Последна промяна от ven4e на пон окт 12, 2009 3:50 pm, променено общо 1 път.
Re: Философски аспекти на поведението на апостол Павел и Августи
Прави разлика между удоволствие и радост - садомазохизмът е наслада за тялото (удоволствие), а радостта от успеха в дадена цел е чисто психичен процес. С други думи, садомазохизмът е клевета, тъй като мотивите за радостта на апостола са преиначени (приписани са на плътски източник, а са чисто духовни).
П.С. - Удоволствието светите отци наричат нечиста радост.
П.С.2. - Етер, благодаря ти за тези три примера за окарикатуряване дори на такива велики учители. Беше ми изключително полезно да видя за пореден път как с преиначаване на факти и прибавяне на лъжи може да се конструира логически издържана теза, от която единствено вярата може да намери изход и да я обори (не че съм я оборила, говоря по принцип).
П.С. - Удоволствието светите отци наричат нечиста радост.
П.С.2. - Етер, благодаря ти за тези три примера за окарикатуряване дори на такива велики учители. Беше ми изключително полезно да видя за пореден път как с преиначаване на факти и прибавяне на лъжи може да се конструира логически издържана теза, от която единствено вярата може да намери изход и да я обори (не че съм я оборила, говоря по принцип).
Re: Философски аспекти на поведението на апостол Павел и Августи
Дади, а забеляза ли, че във версията на Ролинс е изфабрикуван някакъв кон, дето всъщност си е авторова намеса? Че даже и аз се увлякох по неговата измислица, толкова достоверно звучеше. Всъщност от коня ако беше паднал, беше по-лесно за доказване, но ето, дори и без кон, внезапната загуба на зрение и гласа, който го е уплашил, са достатъчен повод да падне.
Под "плът" в Писанието наистина не се разбира само тялото, можем да имаме "плътски ум", земен, душевен, за разлика и дори в противоречие с Христовия ум.
Под "плът" в Писанието наистина не се разбира само тялото, можем да имаме "плътски ум", земен, душевен, за разлика и дори в противоречие с Христовия ум.
Re: Философски аспекти на поведението на апостол Павел и Августи
О, извинявам се за грешката не е Ролинс, просто Ролинс пише подобно на Браун и за туй реших да го спомена. Иначе е Гуенаел Верез - Третият от Тройцата: Светият Дух е Богинията Майка. Превода е от френски (ест французите си падат по революции :lol: ). И се прави съпоставка между Св. Дух и Кундалини (тя е женски принцип) в Йога, като се стига до заключение, че са едно и също, казано по различен начин в различните учения. Като преди това се разглежда, защо жеснкия принцип е бил потъпкван в определени общества и т.н.
Моля, не отваряйте тема и за това, защото ще ми дойдат много камъните върху главата :lol:
Моля, не отваряйте тема и за това, защото ще ми дойдат много камъните върху главата :lol:
Re: Философски аспекти на поведението на апостол Павел и Августи
Съгласен съм, но от къде ще вземем думите на Иисус, като се води че "50% от Новия завет са написани от Павел"?
Знаем ти от евангелията и другите апостоли. Знаем ги от Светото Предание и това, което виждаме е, че няма различия. Павел е писал доста, но както добре знаем Писанията са били само малка част от Учението получено от Църквата, а и решението Павел да е в канона е взето много десетилетия, че и векове след Павел.
Няма Ерусалимска или друга библеистика, има само грешна библеистика.
Знаем ти от евангелията и другите апостоли. Знаем ги от Светото Предание и това, което виждаме е, че няма различия. Павел е писал доста, но както добре знаем Писанията са били само малка част от Учението получено от Църквата, а и решението Павел да е в канона е взето много десетилетия, че и векове след Павел.
Няма Ерусалимска или друга библеистика, има само грешна библеистика.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост