101-ви поход за водното кръщение

теми, свързани с протестантството
vipaz
Потребител
Мнения: 368
Регистриран на: съб дек 06, 2008 2:41 pm

Re: 101-ви поход за водното кръщение

Мнениеот vipaz » чет юли 08, 2010 3:22 pm

ivanb63
Потребител
Мнения: 819
Регистриран на: вт фев 16, 2010 12:20 pm

Re: 101-ви поход за водното кръщение

Мнениеот ivanb63 » чет юли 08, 2010 3:45 pm

ivanb63
Потребител
Мнения: 819
Регистриран на: вт фев 16, 2010 12:20 pm

Re: 101-ви поход за водното кръщение

Мнениеот ivanb63 » чет юли 08, 2010 4:00 pm

Потребителски аватар
Чехълче
Модератор
Мнения: 2032
Регистриран на: нед дек 20, 2009 1:49 pm

Re: 101-ви поход за водното кръщение

Мнениеот Чехълче » чет юли 08, 2010 5:02 pm

Кабрал
Модератор
Мнения: 2534
Регистриран на: чет окт 02, 2008 11:32 pm

Re: 101-ви поход за водното кръщение

Мнениеот Кабрал » чет юли 08, 2010 5:17 pm

Отново каша направена от опитите да се разбере нещо по отделни стихове, които цитиращите не разбират.
Не се мъчете да разберете отделен акт от вярата, защото няма да можете. Има цялостно разбиране и без него не може да си обясните отделните етапи.

1. Дух и плът, небесно и земно са били едно обхванато от водата, над което се е носил Светия Дух;
2. Плътта-човекът-се отделя от Бог при грехопадението и плътта/земята/ е прокълната, тя е мъртва духовно и обхваната от грях;
3. Бог, който е любов, общува с хората чрез пророците, давайки им Закона, спазването на който да им осигури земни блага, но избрания народ не понася и това;
4 Бог вижда, че човечеството само не може да се изкупи, не може да изостави смъртта на греха и в любовтта си решава да се въплати чрез ипостасният Син в Богочовек, който от една страна да изкупи човечеството, чрез собствената си жертва, а от друга да влезе в пряко общуване с творението за да му предаде Божата воля.;
5. Синът се въплащава в Господ и Бог Иисус Христос, общува с хората и им предаде волята на Бог, заради което нашата вяра е богооткровена, след което пострада изкупи човечеството, умря и възкръсна, а учението Му ни посочи пътят по който да се спасим и ние.

Кое отдели човек от Бог и кое човек трябва да остави за да бъде отново духовен?
Това е грехът!

След като Бог осъди плътта да бъде проклета и отделена от Духа, кой може да отмени това?
Само Бог!

След като само Бог може да отмени греха, а Иисус Христос е възкръснал, как може да стане общуването ни с Бог, при което Той да ни отмени/опрости/ греха?
Това става чрез ипостаса на Светия Дух, който Иисус измоли от Отец за Църквата.

След като Светия Дух не е въплатен като Сина, как общуваме с Него?
Само и единствено чрез тайнствата, при които получаваме благодатта чрез видимите действия на Църквата и невидимите действия на Духа.

Можем ли да общуваме с Бог извън църквата и тайнствата?
Не можем!

След като се изчистим от греха в кое състояние ще се върнем?
В сътоянието в което са били земното и небесното в ден един, съединени от водата, над която се носи Светия Дух.


Това е ключът за разбиране на цялото Писание и с този ключ абсолютно всичко е кристално ясно.

Всеки може да дава каквито и да е примери със стихове и те ще получат веднага напълно непротиворечиво тълкуване. Може да започвате.

Например историята на Випаз с Йоан Предтеча. Кръщението на Йоан е само с вода, защото по това време Бог е общувал лично с хората и сам ги е спасявал, чрез лична връзка с тях - куци, слепи, сакати, дъщерята на стотника, Лазар и героят от всички евангелистки ереси - добрият разбойник на кръста. Йоановото кръщение естествено не опрощава грехове, защото Йоан е човек. Това кръщение никога не се е правило от църквата и няма нищо общо с кръщението с вода и Дух, което се прави в името на Отца, Сина и Светия Дух за опрощение на греховете. Т.е. при модното кръщение на Йоан липсва връзката с Бог, нямаме общуване с него, за да може да се отмени грехът.
Това се доказва и от вторият даден от Випаз пример:

4. и като се събираше с тях, Той им заповяда: не се отдалечавайте от Иерусалим, а чакайте обещанието на Отца, за което сте слушали от Мене;
5. защото Иоан кръщава с вода, а вие не след много дни от днес ще бъдете кръстени с Дух Светий.

Апостолите трябва да чакат Светият Дух/на езици каточе ли огнени/ да слезе над Църквата за да получат "сила отгоре" "свише"/а не отново/ за да започнат да кръщават. Църквата може да кръщана от този момент, защото кръщението вече е с вода и Светия Дух, чрез който става общуването с Бог. Затова и Христос ги предупреждава преди да се облекат в сила, да не правят нищо, защото то щеше да е човешко действие, а не "свише". Биха могли да опростят текущите грехове/Ин.20:20-22/, но не и първородния.

Няма никакво противоречие между Символа на вярата и Йоан Кръстител, догато идеята за повече от едно кръщение е в разрез с Ефесяни 4:5 „един Господ, една вяра, едно кръщение” и цялото писание. Под "едно кръщение" се разбира "едно, което е от Бог и ни опрощава греховете", а не че на света е имало само едно кръщение. Имало е и други и затова са питали християните. Сектата на Йоан Кръстител е съществула 300 г. след смъртта му и е продължавала да кръщава, но само във вода, а не с вода и Дух.

Може да направим проверка и по друга линия.
1. Греховете опрощава Бог или с дадена от него сила;
2. Има кръщение във вода, което опрощава греховете, но има и друго различно кръщение със/в Светия Дух, което не знаем за какво служи.
3. Как кръщението във вода ще опрости греховете, ако в него не участва Бог? Навлизаме в езичеството при което отделни предмети имат магическа сила, в случая водата от само себе си опрощава грехове. Това не можем да допуснем и затова трябва да приемем, че водното кръщение е с Отец или Сина, защото Светия Дух е зает с другото кръщение. Но Отец няма как да е, а Иисус Христос е казал, че до второто пришествие ще общува с нас чрез Духа. Освен това не кръсти нито опрости Павел, а го прати да се кръщава в църквата. Т.е. или водата сама трябва да опрощава грехове издигайки се в четвърти ипостас на Бог или да приемем, че Христовото кръщение е с вода и Светият Дух, както учи Кабрал, който се е научил от Църквата, която се е научила от Бог.
Потребителски аватар
zmianatz
Потребител
Мнения: 1760
Регистриран на: съб ное 28, 2009 9:50 am

Re: 101-ви поход за водното кръщение

Мнениеот zmianatz » чет юли 08, 2010 6:38 pm

Потребителски аватар
zmianatz
Потребител
Мнения: 1760
Регистриран на: съб ное 28, 2009 9:50 am

Re: 101-ви поход за водното кръщение

Мнениеот zmianatz » чет юли 08, 2010 6:45 pm

Жоро
Потребител
Мнения: 1396
Регистриран на: съб апр 11, 2009 9:10 pm

Re: 101-ви поход за водното кръщение

Мнениеот Жоро » чет юли 08, 2010 7:58 pm

Потребителски аватар
zmianatz
Потребител
Мнения: 1760
Регистриран на: съб ное 28, 2009 9:50 am

Re: 101-ви поход за водното кръщение

Мнениеот zmianatz » чет юли 08, 2010 8:20 pm

Ясно е, че Кръщението е едно. Просто става по различен начин. :!:
Кабрал
Модератор
Мнения: 2534
Регистриран на: чет окт 02, 2008 11:32 pm

Re: 101-ви поход за водното кръщение

Мнениеот Кабрал » чет юли 08, 2010 8:39 pm

Кръщението за опрощение на греховете, в името на Отца и Сина и Светаго Духа, е едно и става по един начин - с вода и Дух, а има осем/може и да бъркам/ кръщения, които се споменават в Писанията
vipaz
Потребител
Мнения: 368
Регистриран на: съб дек 06, 2008 2:41 pm

Re: 101-ви поход за водното кръщение

Мнениеот vipaz » пет юли 09, 2010 8:50 pm

Потребителски аватар
m.muladzhikova
Потребител
Мнения: 774
Регистриран на: пет яну 22, 2010 9:04 am

Re: 101-ви поход за водното кръщение

Мнениеот m.muladzhikova » пет юли 09, 2010 10:18 pm

Випаз,

Без сложени препинателни знаци - нищо не можах да разбера :problem:...
Кабрал
Модератор
Мнения: 2534
Регистриран на: чет окт 02, 2008 11:32 pm

Re: 101-ви поход за водното кръщение

Мнениеот Кабрал » пет юли 09, 2010 11:38 pm

Випаз,
Както обикновенно си зареден с поредните глупости изтърсени от пастора ти. Казал съм ти да четеш Писанието и да се придържаш о него, а не в пасторските предания.

Оплел си се напълно в кръщението, затова ти дадох ключ да си търкуваш нещата. Твърдиш, че има две кръщения, добре, но трябва да обявим, че Писанията не са Божието слово, защото в тях е казано, че кръщението е едно. Или приемаме, че има едно само кръщение, или че Писанията не са боговдъхновенни, ти си избери, не ми се спори.

Твърдиш, че кръстените във вода с кръщението на Йоан ефесяни са били кръстени в Светият Дух от Павел с полагане на ръце, но в текста пише друго, а то е, че Павел въобще не е признал кръщението на Йоан/обяснил съм защо/ и отново кръщава учениците, сред което полага ръце и те получават даровете на Духа, това са две различни действия, две отделни тайнства, което се доказва от гл.8 на Деяния:

14. Като чуха апостолите, които бяха в Иерусалим, че Самария е приела словото Божие, проводиха там Петра и Иоана,
15. които слязоха и се помолиха за тях, за да приемат Дух Светий.
16. (Защото Той не бе слязъл още нито върху едного от тях, а само бяха кръстени в името на Господа Иисуса.)
17. Тогава възлагаха върху им ръце, и те приемаха Духа Светаго.
18. А Симон, като видя, че Дух Светий се дава чрез възлагане ръцете апостолски, донесе им пари
19. и рече: дайте и мене тая власт, та, комуто възложа ръце, да приема Духа Светаго.
20. Но Петър му каза: среброто ти да погине заедно с тебе, задето си помислил, че с пари се добива дарът Божий.
21. Ти нямаш дял, ни жребие в тоя дар, защото сърцето ти не е право пред Бога.

Ще ти ги обясня като на малко дете:

1. Тези хора са кръстени в името на Господа Христа, което означава, че те са кръстени с кръщението за опрощение на греховете. Кръстени са не от случаен човек, а от Филип Благовестник, един от първите седем дякони.

2. Те не са ПРИЕЛИ Светия Дух, защото очевидно дори Филип Дяконът не може да им го нисходи, а трябва да дойдат апостоли за да възложат ръце за да ПОЛУЧАТ Светия Дух кръстените в името на Господа Христа.

3. Това приемане на Светия Дух се нарича добиване/приемане, нисхождане/ дарът на Духа.

Да се върнем на учениците в Ефес:

1. Докле Аполос беше в Коринт, Павел премина през горните страни, дойде в Ефес и, като намери там някои ученици,
2. каза им: като повярвахте, приехте ли Светаго Духа? А те му отговориха: нито сме и чули, дали има Дух Светий.
3. Той им рече: а в какво се кръстихте? Те отговориха: в Иоановото кръщение.
4. Павел каза: Иоан кръщава с покайно кръщение, казвайки на народа да вярва в Оногова, Който иде след него, сиреч, в Христа Иисуса.
5. Като чуха това, те се кръстиха в името на Господа Иисуса.
6. И когато Павел възложи на тях ръце, слезе върху им Дух Светий, и те почнаха да говорят на разни езици и да пророчествуват.

1. Павел ги кръщава в името на Господа Иисуса
2. След като ги е кръстил в името на Господа Иисуса Павел полага ръце и върху тяп СЛИЗА Дух Светий и те започват да говорят разни езици.

Схващаш ли, че се говори за две отделни неща, за две отделни тайнства, едно от които е кръщението в името на Гостода Иисуса, а второто е получаване на даровете на Духа, което става с възлагане на ръце апостолски. Никъде в Писанията слизането/приемането на Светия Дух, което се нарича още нисхождане/получаване на даровете на Светия Дух. Наричаме ги така, защото така е пророкувано и така е казва апостол Петър:

А Петър им рече: покайте се, и всеки от вас да се кръсти в името на Иисуса Христа, за прошка на греховете; и ще приемете дара на Светаго Духа. Деян.2:38

Отново първо се кръщаваме след което получаваме даровете на Духа, един от които е и доворенето на чужди езици.

Получаването на даровете на Духа е различно от слизането/изпълването със Светия Дух при кръщението, което се вижда при кръщението на евнуха и Павел:

А Филип му каза: ако вярваш от все сърце, - може да се кръстиш. Той отговори и рече: вярвам, че Иисус Христос е Син Божий.И заповяда да спрат колесницата; па слязоха двамата във водата, Филип и скопецът; и кръсти го. Когато пък излязоха из водата, Дух Светий слезе върху скопеца Деян.8:38-39

Да не забравяме, че Филип Благовестник не е могъл да нисходи даровете на Духа и затова е извикал апостолите, което изключва, че тук става дума за слизането на даровете на Духа върху скопеца, а изпълването с Духа при кръщението, различно тойнство от получаването на даровете.

брате Савле! Господ Иисус, Който ти се яви по пътя, по който дохождаше ти, ме прати, за да прогледаш и да се изпълниш с Дух Светий. И изведнъж сякаш люспи паднаха от очите му, и той веднага прогледа и, като стана, покръсти се; Деян. 9:17-18

Същата история разказана в гл. 22:
А някой си Анания, мъж благочестив по Закона, с добро име между всички иудеи в Дамаск, дойде при мене, застана и ми рече: брате Савле, прогледай! И аз тозчас прогледах и погледнах към него. А той ми каза: Бог на нашите отци те е отредил да познаеш волята Му, да видиш Праведника и да чуеш глас от устата Му, защото ще Му бъдеш свидетел пред всички човеци за онова, що си видял и чул.И сега що се бавиш? Стани, кръсти се и умий греховете си, като призовеш името на Господа Иисуса.Виждаме, че Анания казва на Павел, че е изпратен за да прогледне Павел и да се изпълни със Светия Дух и това, което става е, че Павел проглежда и се кръщава за да умие греховете си, което е идентично с изпълването със Светия Дух, така както е казано и в:

Защото чрез един Дух всички сме кръстени в едно тяло, било иудеи или елини, било роби или свободни; и всички с един Дух сме напоени. 1Кор.12:13
И не оскърбявайте Светия Дух Божий, с Когото сте запечатани за в деня на избавлението.Еф.4:30
„Той ни спаси не поради делата на праведност, що ние извършихме, а по Своята милост, чрез банята на възраждането и обновата от Духа Светаго, Когото изобилно изля върху нас чрез Иисуса Христа, нашия Спасител,та, оправдани с Неговата благодат, да станем по надежда наследници на вечния живот”. Тит 3:5-7

Твърдиш, че има едно кръщение във вода за опрощение на греховете, в името на Господа Христа и второ, при което приемаме Светия Дух. Това означава, че може да сме призовали името Христово, да сме кръстени в името на Отца, Сина и Светаго Духа и да не сме духовни, т.е. да не сме изпълнени с Духа? Според мене това е крайно невероятно и едва ли се е случило на хората в Самария. Що за щуротия е да твърдиш, че хора повярвали, призовали името Христово при кръщението, нямат Светия Дух в себе си? Да не би да са повярвали от сатаната? Как ще сме кръстени в Христа, облечени в Христа, но без Светия Дух? И какво правим с този текст от гл.8 на Римляни:

"Вие живеете не по плът, а по дух, само ако Духът Божий живее във вас. Ако пък някой няма Духа на Христа, той не е Христов. Ако ли Христос е във вас, тялото е мъртво за грях, а духът живее за правда. Но ако Духът на Оногова, Който възкреси от мъртвите Иисуса, живее във вас, то, Който възкреси Христа от мъртвите, ще оживотвори и смъртните ви тела чрез живеещия във вас Негов Дух".

Как ще сме облечени в Христа при кръщението, а няма да имаме Духа? Нали разбирах колко са обсурдни твърденията ти?

В заключение:
1. Има кръщение в името на Отца и Сина и Светия Дух, наричано още "в името на Господа Христа", "в името на Иисуса Христа", "като призоваха името на Иисуса Христа". Това кръщение е във вода и със Светия Дух.
2. Има нисхождане на даровете на Светия Дух, което се извършвало с полагане на ръце апостолски, впоследствие с миропомазване, при което вече кръстени получаваме даровете на Духа:
"и ето, в последните дни, казва Бог, ще излея от Моя Дух върху всяка плът; синовете ви и дъщерите ви ще пророчествуват; младежите ви ще виждат видения, а старците ви ще сънуват сънища; и в ония дни върху рабите Ми и рабините Ми ще излея от Моя Дух, и ще пророчествуват".
Другото което си писал не разбрах напълно, затова ще му отговоря утре.
Потребителски аватар
zmianatz
Потребител
Мнения: 1760
Регистриран на: съб ное 28, 2009 9:50 am

Re: 101-ви поход за водното кръщение

Мнениеот zmianatz » съб юли 10, 2010 7:12 pm

Несъмнено Светият Дух присъства в Тайнствата, както и във всички вярващи. Ето какво скоро пак прочетох, и разбрах, че Светия Дух не се ограничава до някакво място - и определен ритуал, а посещава всеки, който пожелае. :!:

67. И Захария, баща му, се изпълни с Духа Светаго и пророкува, казвайки:
68. благословен е Господ, Бог Израилев, задето посети и извърши избавление на Своя народ
Потребителски аватар
Aurelia Felix
Модератор
Мнения: 4097
Регистриран на: ср авг 12, 2009 8:47 pm

Re: 101-ви поход за водното кръщение

Мнениеот Aurelia Felix » съб юли 10, 2010 7:23 pm


Върни се в “протестантство”



Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост