Защо добрият разбойник на кръста се спаси без кръщение?

теми, свързани с протестантството
Кабрал
Модератор
Мнения: 2534
Регистриран на: чет окт 02, 2008 11:32 pm

Защо добрият разбойник на кръста се спаси без кръщение?

Мнениеот Кабрал » ср юни 26, 2013 6:33 pm

Ако евангелизмът трябва да сече монети безспорно от едната страна ще е образа на добрия разбойник, опростен от Иисус Христос на кръста. Църквата учи, че молитвите помагат малко на починалите, но не казва нищо за попържните, защото ако те вредяха дори 100 пъти по-малко отколкото молитвите помагат горкият разбойник отдавна да има собствена секция в ада. Няма ерес на която човекът да е станал главен герой и няма сборище, където да не е издигнат в култ.

Какво му е толкова специалното на разкаялият се злодеец?

Един от увисналите на кръста злодейци Го хулеше и казваше: ако си Ти Христос, спаси Себе Си и нас. А другият, като заговори, мъмреше тогова и казваше: та и от Бога ли се не боиш ти, когато и сам си осъден на същото? А ние сме осъдени справедливо, защото получаваме заслуженото според делата си; но Тоя нищо лошо не е сторил. И казваше на Иисуса: спомни си за мене, Господи, кога дойдеш в царството Си! И отговори му Иисус: истина ти казвам: днес ще бъдеш с Мене в рая. Лк. 23:39-43

Историята никога не е будила спорове сред православните, но се явявя преамбюл в конституцията на борците срещу кръщението, защото разбойникът бил спасен без да се кръсти, което от своя страна означавало, че кръщението не е важно за спасението и няма проблем да се спасиш и без да си кръстен.

Тезата е несъстоятелна дори само за това, че до този момент Иисус Христос не е изпратил апостолите да кръщават и догматът за кръщението не действа. С това може да се приключи историята, но всъщност тя е една от най-важните в Писанията, защото в нея се преплита най-важното за разбирането на благовестието.
Ще го кажа първо съвсем накратко:

След като грехът легна върху човечеството за него нямаше спасение от себе си. В своята любов Бог се въплъти в Иисус Христос, който с кръстната си смърт изкупи човечеството, но не му опрости последствията първородния грях. Този грях се опрощава отделно и то от Бог, който е наложил наказанието. Разбойникът е опростен лично от Бог, лице в лице. Не някой от апостолите, а лично Бог опрощава разбойникът и то след като той Го припознава като Господ, т.е. повярвал е в Триединният Бог и е въплатил вярата си в дела. Това става по време на земния живот на Иисус Христос, когато човеците са могли да общуват с Бог директно.
След възнесението общуването с Бог вече не е лично. Писанията и Преданието ни казват, че до Второто пришествие няма как да общуваме с Бог лично, лице в лице, а това общуване ще става в тайнствата където получаваме Благодат чрез Светия Дух. Тайнството в което Пресветата Троица, Отец, Син и Свети Дух, опрощават първородния грях е кръщението. Това е единственото тайнство, което не се осъществява задължително от свещенослужител, не той опрощава греха, както при изповедта, опрощението е лично от Бог, чрез водата. Дори лаик може да извърши кръщението при инзвънредни обстоятелства, но нито може да опрости грях, нито да ръкоположи свещенник, нито да низходи Даровете.

Разбойникът на кръста е опростен лично от Бог и не се е нуждаел от кръщение. След като сме загубили възможността да общуваме лично с Бог можем да се спасим само с кръщение.
small axe
Потребител
Мнения: 2485
Регистриран на: чет апр 23, 2009 7:23 pm

Re: Защо добрият разбойник на кръста се спаси без кръщение?

Мнениеот small axe » ср юни 26, 2013 6:54 pm

Кабрал
Модератор
Мнения: 2534
Регистриран на: чет окт 02, 2008 11:32 pm

Re: Защо добрият разбойник на кръста се спаси без кръщение?

Мнениеот Кабрал » ср юни 26, 2013 7:34 pm

Кръстен можеш да се спасиш и без тези неща, но некръстен не можеш да се спасиш и с тях!
Потребителски аватар
Next
Потребител
Мнения: 2967
Регистриран на: чет мар 29, 2012 9:19 am

Re: Защо добрият разбойник на кръста се спаси без кръщение?

Мнениеот Next » ср юни 26, 2013 9:03 pm

Кабрал
Модератор
Мнения: 2534
Регистриран на: чет окт 02, 2008 11:32 pm

Re: Защо добрият разбойник на кръста се спаси без кръщение?

Мнениеот Кабрал » ср юни 26, 2013 9:19 pm

Щом съм го казал аз няма какво повече да се мери! А ако ти трябва цитат за сдавиш евангелистите като вълк агне, използвай думите на Христос за праведниците, които не се нуждаят от покаяние, а е наредил и те да се кръстят. Два са в този смисъл за праведниците и ще си ги потърсиш в Евангелията. Не че няма поне още 400 в този насока, но това са все пак думи на Иисус Христос.
small axe
Потребител
Мнения: 2485
Регистриран на: чет апр 23, 2009 7:23 pm

Re: Защо добрият разбойник на кръста се спаси без кръщение?

Мнениеот small axe » ср юни 26, 2013 11:13 pm

Вие и двамата не сте наясно какво говорите. Единият казва че може да се спасиш без покаяние и вяра!? Което е покъртително.
Другият, пък, с него воювали, срещу православието, враждували и той се брани от несъществуващи врази. Некст, ти си враждуващият, от постингите ти се вижда, постоянното хулене и плюене по християните неименуващи се - православни! Ама няма да видиш това скоро, за тебе явно е нормално да се хулят тези дето ги смяташ"иноверци"
Кабрал
Модератор
Мнения: 2534
Регистриран на: чет окт 02, 2008 11:32 pm

Re: Защо добрият разбойник на кръста се спаси без кръщение?

Мнениеот Кабрал » чет юни 27, 2013 10:47 am

И какво покаяние трябва на праведника? Или на децата?

Каква вяра има отхвърлящия кръщението? Вяра в какво и кой? Какво означава вярата, освен призоваването на Божието име, което правиш в кръщението и как се кръщаваш без вяра? Вярата не е клон във физиката са да решаваш задачи и уравнения, а да изповядаш Божията същност, а не юдейския идол. В кръщението приемаш символа на вярата и се отричаш от сатаната и това е мярката за вярата в този момент, актът който превръша мисловния процес във вяра, а не в мъртва вяра.

Отричайки кръщението вие отричате връзката с Бог, защото тя е само в тайнствата, няма друга връзка. Това е разликата между времето на Църквата и времето на земния живат на Иисус Христос, когато може да се срещнеш с Него лично и той да те опрости. Той те опрощава не защото е добър човек, а защото е Бог. След създаването на Църквата този връзка с Бог е чрез благодатта получавана от Светия Дух в тайнствата, където видимата страна са действията на свещенослужителя, а невидимата - Светия Дух. В този смисъл ние казваме, че свещенникът опрощава грехове, но той не го прави със своя лична сила, а с Благодатта на Светия Дух в тайнството изповед. Това повторението на Богочовешката същност на Спасителя, от една страна хората, от друга Бог, слети неслитно и т.н. Първородния грях не е обикновенно нарушение на Божия норма за поведение, той е предизвикал изрично осъждане от Отца, Сина и Светия Дух и тук свещенникът не може да ни опрости, това е единственото тайнство, което може да извърши всеки, чрез трикратно потапяне(поливани и т.н.) в името на Пресветата Троица и чрез водата, но нищо повече. Лаикът не може да низходи последствие даровете на Духа.
От тук и Новия завет следват между 6574 и 11875 евангелистки църкви, които твърдят, че има две кръщения, едното в името на Отца, Сина и Светия Дух, а другата в "името Христово", както често пише в Новия завет, но това е друга тема.
small axe
Потребител
Мнения: 2485
Регистриран на: чет апр 23, 2009 7:23 pm

Re: Защо добрият разбойник на кръста се спаси без кръщение?

Мнениеот small axe » чет юни 27, 2013 2:05 pm

За сетен път се убеждавам, че с теб е доста безсмислено да се говори, понеже кривиш думите на опонента и се правиш на ударен.
Кой отхвърля кръщението? Де го този злодей покажи ми го да идем двамата да му набием канчето.

Твоето в случая католическо виждане по темата, и за първородният грях не ме интересува, за това си дебатирай с папата, ако те приеме на аудиенция.
Няма праведен ни един. Това е истината, и тнл праведници не са праведни в смисъла на безгрешни. Те може да са оправдани, но не и праведни. И апостол Павел беше праведен според закона, но не беше безгрешен. тоест той имаше нужда от П О К А Я Н И Е !
Кръщението е след покаяние, няма смисъл преди това. За децата съм писал мнението си многократно във форума, ако има заинтересовани, в което се съмнявам, могат да открият в нарочните теми какво и защо.

Както и да го въртиш и сучеш това, няма да си прав с твоето разсъждение, че можело да се кръсти някой без покаяние. Не може! Но нищо, бутай по сизифовски.
Дори, като кръщавате бебешоците, кръстника се отрича от дявола /което е пълна пародия и простотия, щото е несмислено това действие, но това са ви обичаите/ Аз съм присътствал на такова кръщение, където кръстника се отрече, и навън с бурен смях рече, че се отрекъл от всичко хубаво и последва бурен смях от околните малоумни люде. Бебето, горкото, пред това време, спеше сладко в прегръдките на новите си "кръстници", без да знае какви простотии го очакват за в бъдеще с подобни духовни "възпитатели"
Пълна пародия!
Потребителски аватар
Next
Потребител
Мнения: 2967
Регистриран на: чет мар 29, 2012 9:19 am

Re: Защо добрият разбойник на кръста се спаси без кръщение?

Мнениеот Next » чет юни 27, 2013 5:52 pm

Пародия е превръщането на тайнствата в бизнес. Дори не е пародия, а по-страшно.

Кръстника носи голяма отговорност за християнското възпитание на детето. Родителите също. Да се кръщава само с идеята да се приберат едни пари е двоен грях (първия е симония).
Стотника кръсти себе си и целия си дом - т.е. и децата.

Но каквото и да става в една къща, виновен е стопанина.
В случая епископа. Не че свещеника е безгрешен в случая.
Комунистите се потрудиха много да вкарат свои хора за епископи и не се знае колко още ще се жъне посятото от тях...
Кабрал
Модератор
Мнения: 2534
Регистриран на: чет окт 02, 2008 11:32 pm

Re: Защо добрият разбойник на кръста се спаси без кръщение?

Мнениеот Кабрал » чет юни 27, 2013 5:57 pm

Смол, нали в другата теми ви казах с Леви за споровете?
Иисус Христос е казал пряко и без заобикалки, че праведник не се нуждае от покаяние, а вие може да палнете един огън и с някой индиански шаман да развявате всякъкви цитати около него, няма да се промени нищо.
Покаянието е да си промениш начина на живот, ти да не очакваш някой праведник да повярва и променяйки живота си да стане разбойник или политик?
small axe
Потребител
Мнения: 2485
Регистриран на: чет апр 23, 2009 7:23 pm

Re: Защо добрият разбойник на кръста се спаси без кръщение?

Мнениеот small axe » чет юни 27, 2013 6:34 pm

Праведник, в смисъл безгрешен , наистина няма нужда от покаяние. Но такъв беше само Месията.
Ти да не смяташ че на света е имало и други безгрешни хора, дето няма нужда да се покаят от нещо? Няма такива, писано е- " Няма праведен нито един".. "Всички съгрешиха"
Кабрал
Модератор
Мнения: 2534
Регистриран на: чет окт 02, 2008 11:32 pm

Re: Защо добрият разбойник на кръста се спаси без кръщение?

Мнениеот Кабрал » чет юни 27, 2013 7:03 pm

Аз нищо не смятам, Христос е казал, че праведник няма нужда от покаяние. Аз казвам, кой разбрал, разбрал, кой не, здраве!
Eleazar_Levi
Потребител
Мнения: 1478
Регистриран на: нед сеп 18, 2011 7:53 am

Re: Защо добрият разбойник на кръста се спаси без кръщение?

Мнениеот Eleazar_Levi » чет юни 27, 2013 7:11 pm

Пак с измислици и незнание се опитваш да "защитаваш" православието, обаче с подхода си не само не го защитаваш ами караш хората да го хулят, защото не само че не си прав, но и си служиш с измислици.

Иисус, никъде, ама никъде не е казал имат ли нужда, нямат нужда, праведниците от покаяние!
small axe
Потребител
Мнения: 2485
Регистриран на: чет апр 23, 2009 7:23 pm

Re: Защо добрият разбойник на кръста се спаси без кръщение?

Мнениеот small axe » чет юни 27, 2013 7:13 pm

Добре, нека го кажем по друг начин /както казва главният прокурор/, дай да видим текста на който се позоваваш, да му видим контекста и да помислим. Цитирай..
Кабрал
Модератор
Мнения: 2534
Регистриран на: чет окт 02, 2008 11:32 pm

Re: Защо добрият разбойник на кръста се спаси без кръщение?

Мнениеот Кабрал » чет юни 27, 2013 7:40 pm

Леви, ти си [изтрито от администратор - моля всички да се въздържат от лични обиди], че каквото и да кажеш няма значение. Вземи мерки овреме, защото ще бастисаш живота си.
Смол, това сме го коментирали поне 10 пъти, напъни се и си го намери. достатъчно е да напишеш "праведници покаяние" и ще намериш двата цитата. Аз не се нуждая да ги знам, аз знам какво е благовестието и досега нито един цитат не е бил срещу казаното от мен.

Пропуснах нещо, аз никога не лъжа, прекалено много са ми греховете, за да правя и това!

Върни се в “протестантство”



Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост