Правилна гледна точка за традицията 2Солунци 2:15

теми, свързани с протестантството
vipaz
Потребител
Мнения: 368
Регистриран на: съб дек 06, 2008 2:41 pm

Правилна гледна точка за традицията 2Солунци 2:15

Мнениеот vipaz » пон дек 09, 2013 11:57 am

2 Солунци, глава 2, стих 15
15 И тъй, братя, стойте твърдо и дръжте преданията, които сте научили било чрез наше слово или чрез наше послание.

Тъй като темата е много важна и хлъзгава ще напиша някои от нещата които ти казах и други които не ти казах

Под думата предания тук Апостол Павел визира, неговото учение което  е предал на църквата в Солун
по два начина, устно и писмено. Той не говори за някакви предания които препредава или знае от други
християни, тоест това не е същото за което говори Исус в Марка 7:8, за учението на Фарисеите което няма
божествен произход и под знака човешка заповед. И  разбира се на второ място това за което той говори не
е преданието за което православните говорят. Основната разлика при православното предание е че
то няма личен и автор който да стои зад него, споменава се светата църква, светиите, отците, апостолите, и на второ място то не е предадено от първо лице както Павел казва преданието което сте научили лично от мене чрез
слово или послание. Тоест в православното предание  има елемента на баснята и народната поговорка тъй
като се твърди че се е предавало от уста на уста и на второ място то няма автор затова и не може да носи авторитета на Апостолите, които съставят 90 процента от Новозаветния Канон. Както добре виждаш това за което говори Павел е съвсем различно о преданието което православната църква се опитва да вмъкне като божествено откровение наравно с Писанието. При писанието ние имаме преданието или личното учение на Апостолите от първо лице непроменено до ден днешен за разлика от така нареченото свето предание което няма характеристиките на писаното Божие слово и не може да претендира за Неговия Авторите
Апостол Павел нарича своето благовестие учение което се предава лично от него (предание) което
не е получил от човек а лично от самият Господ

Галатяни 1:11. Защото ви известявам, братя, че проповядваното от мене благовестие не е човешко;
12. понеже аз нито от човек съм го приел, нито съм го научил от човек, но чрез откровение от Исуса Христа.

Но той заявява категорично че това негово учение е Божие слово а не човешко такова!

1Солунци 2:13. И за туй и ние непрестанно благодарим на Бога загдето, като приехте чрез нас словото на Божието послание, приехте го, не като човешко слово, а като Божие слово, каквото е наистина, което и действува между вас, вярващите.

Доброто разбиране върху този текст ни помага добре да разграничим какво е имал предвид Апостол Павел под предание и как напълно погрешно някои църкви дават знак за равенство между преданието на апостолите чрез което са написани Посланията и Евангелията и устната традиция на фарисеи и православни католици и други.
Но това не е всички има още няколко проблема които ще видим когато се задълбочим в текста.

1.Православната църква и Католическата приемат предания които самите те датират по късни от първи век, тоест
те не са от първо източника а са препредадени
2. Много от така наречени предания може спокойно да наречем фалшиви защото са в противоречие с НЗ писания
3. Ако има нещо предадено и достигнало като истина до 21 век е невъзможно да бъде разграничено от истината заради липсата на достоверна историческа информация както при Каноничните Писания, и отново трябва да опрем до метода за разграничението му от авторското учение на Апостолите чрез Писаното Слово, което ще доведе до отпадане на традицията като достоверна.
4. В Писаното Слово имаме пълното Евангелие-учение за благочестието, живота на Исус и спасението. Самите
апостолите признават че няма как да бъде записано всичко но това което те са записали е достатъчно за познаване
на цялата вяра и приемането на Спасителната Благодат.

Йоан 20
30. А Исус извърши пред учениците още много други знамения, които не са вписани в тая книга.
31. А тия са написани за да повярвате, че Исус е Христос, Божият Син, и, като вярвате, да имате живот в Неговото име.

5.Апостол Павел говори за предание което лично той им е предал, не такова за което е чул от други а те от своя
страна от други и т.н. Неговата позция е твърде ясно, че те трябва да вярват само в това учение(ПРЕДАНИЕ) което
те лично са получили от него.
С какво този пасаж доказва че ние трябва да държим традиции предадени от уста на уста чрез неизброим брои посредници, истината е че с нищо!
vipaz
Потребител
Мнения: 368
Регистриран на: съб дек 06, 2008 2:41 pm

Re: Правилна гледна точка за традицията 2Солунци 2:15

Мнениеот vipaz » пон дек 09, 2013 4:36 pm

Нека да не влизаме в темата с емоционални аргументи, а с богословски такива.

Никъде не твърдя че ние протестантите не вярваме в тялото и кръвта на Господа, сам Лутер е спорил с своите съмишлиници че това наистина са тялото и кръвта на Господа.
Никъде не твърдя че ние отхвърляме църквоната история, учението на апостолските ученици и техният приност в църквата.
Никъде не твърдя че преди Лутер никой не е познавал истината, това са несериозни неща.

По темата основната разлика между протестанската деноминация и православната е в учението на църковната традиция. Православните твърдите че заедно с Свещеното Писание и Свещеното предание е Божие слово. Знаейки това цитирах този стих, и приложих коментар какво има предвид апостол Павел под предание, и съпоставих какво православието има предвид под предание макар и да цитира именно същият стих!

Очаквам от вас да ми приложите вашето разбиране върху текста, в което да поднесете правилно светоотечско тълкувание, за това кое е преданието(греши ли Павел?) как то е боговдъхновенно, непокътното вече 20 века и т.н ако вие страх да го направите, това означава че вие страх да се изправите лице в лице с истината, а вярвам че вие обичате истината както и аз самият.

И второ надявам се да ви покажа огромната разлика между Богдвъхновено Писание и църковната традиция която смята че има в себе си историческа стойност но не може да бъде нито равна нито подобна на Свещеното Писание, защото има огромна разлика между исторически факти, християнска книжнина, размишленията на отците върху Словото които както знаете доста често са в активно противоречие(може би имате логично обяснение) съпоставено с вечното БОЖИЕ СЛОВО, което не търпи промяна нито противоречие защото носи авторитета на нашият Господ-Исус.

1Петрово 1:24. Защото "всяка плът е като трева, и всяка човешка слава - като цвят у трева: изсъхна тревата, и цветът й олетя; ⇨
25. но словото Господне пребъдва довеки"; а това е словото, което е вам благовестено.


Надявам се братски да размишляваме върху темата без нападки, мисля че още в началото започнах аргументиран диалог.
Последна промяна от vipaz на пон дек 09, 2013 4:56 pm, променено общо 1 път.
Кабрал
Модератор
Мнения: 2534
Регистриран на: чет окт 02, 2008 11:32 pm

Re: Правилна гледна точка за традицията 2Солунци 2:15

Мнениеот Кабрал » пон дек 09, 2013 4:44 pm

Здравей Випаз, къде се потурчи толкова време? Вече мислих, че се се замонашил в Поморийския манастир, но като те чета продължаваш с педтесятниците. Като твой духовен наставник ще ти обясня нещата вкратце:

Преданието на фарисеите идва от времето на вавилонския плен, когато се ражда юдаизма като религия и се отделя от древното "християнство" или истинското Божие учение. Юдаизмът изоставя Светото писание и изготвя свои "свещенни" книги, а всъщност сборници със сквернословия. Иисус Христос определя именно юдаизма като човешко учение, базирано не на пророкуваното, а на човешките книги.

В Писанията (Новия завет) се говори за предание, което Църквата последствие определя като Свето предание, това е учението на Иисус Христос, което Той е предал на апостолите, а те на вярващите. Правилно си забелязал, че Светото предание е устно и писмено, но си пропуснал, че писменото Свето предание се нарича Писание или Нов завет, който заедно със Стария завет или Светото писание са двете съставни части на Библията. Точно затова Църквата приема Устното Свето предание заедно с Писменото Свето предание. Трябва да се отбележи, че около 400 години Църквата не прави някакъв строг подбор на книгите от Новия завет, дори Йоан Дамаскин 700 години след Христа слага една книга повече, а католиците и до днес приемат за свещенни няколко книги н Стария завет, неприемани от православните.

Ще те светна и за нещо, което малко православни знаят: Ние ползваме Светото предание за за да тълкуваме Светите писания, не самостоятелно. Ще те светна и за нещо, което още по-малко православни знаят, от 1300 години Светото предание не действа в православието и то по решение на Вселенски събор на който Отците на Църквата са приели, че Светите писания са напълно и точно разтълкувани от Светото предане, няма никакви спорове относно съдържанието и точното им значение и затова Светото предание е изпълнило основната си функция. Във връзка с това съборът напътства вярващите да ползват и изучават само Библията, но не както те решат, а според тълкуването й дадено от Църквата.

Н заключение мога са кажа, че единствено православните се придържат стриктно към "Сола Скриптура", за разлика от католици и протестанти, както и енангелисти, които напълно ниглежират Светите писания за сметка на своите предания. На това трябва да се сложи край за да няма проблеми после. Никакви волни испълнения, никакви пасторски книжлита! Трябва да сте като православните - само Писанието или на български Сола Скриптура. И да не забравяме - както го е разтълкувала Църквата!
vipaz
Потребител
Мнения: 368
Регистриран на: съб дек 06, 2008 2:41 pm

Re: Правилна гледна точка за традицията 2Солунци 2:15

Мнениеот vipaz » пон дек 09, 2013 5:26 pm

Здравей Кабрал, монах не мисля да ставам аз съм семеен човек пък като чувам какво става из манастирите... пък и в мойта Библията не пише нищо за
замонашването, може би ще ме насочиш къде да чета.

Радвам се че си изтрзнял прав си че "Само Словото" на Господа трябва да бъде водител на всички християни правосалвни, католици, евангелски.

И все пак да не се пързаляме, вие и ние имаме различно отношение към църковното наследство нали така.

Както ме познаваш като виден Библеист приложих Слово от Господа по въпроса за преданията, та в това Слово се обяснява какво е истинското предание, и съответно какво може да бъде лъжливото препредаденото без автор, без иситоричска достоверност, без подкрепа от други автори, противоречащо на това което вече е прието и разпознато от всички като Божиео отрковение.

Воторо давам за пример фарисейското предание тъй като Исус лично се занимава с Него и го осъжда, аз го разглеждам като тип предания които циркулират и до ден днешен в православна и католическа църква и някъде в протестанските също(с човешки произход)

Можеш ли да ми разясниш на мене невежият:

1. Какъв е начина за проверка на достоверност на свето предание
2. Може ли доктрини създадени след първи век да хем да са нови хем да не добвятт нищо ново към благовестието(спомни си анатемата на Павел)
3. Може ли свето предание да противоречи на свето Писание и ако да кое ще да е истинското
4. Кои свети отци са смятали че това което пишат е Божие Слово и има същия авторитет с каноничните писания(цитирай ми)
5. Може ли свеленски събори да са тълкували непогршимо писаният и все пак един на друг да са противоречали(Разбойнически, Иконоборски, Толедски и др.)
6. Ако свето предание е абсолютна истина защо католическото такова не се приема от православните(Пример първият Папа на Рим), както се приеме свето Писанието и от двете църкви
7. Може ли писанието да бъде тълкувано вярно без преданието, и ако неможе какви са причините(надявам се да ми дадеш разумни аргументи в и зивън Словото)

Вярвам че ще се включиш сериозно както и всички останали.

Благословения
Кабрал
Модератор
Мнения: 2534
Регистриран на: чет окт 02, 2008 11:32 pm

Re: Правилна гледна точка за традицията 2Солунци 2:15

Мнениеот Кабрал » пон дек 09, 2013 7:19 pm

Кабрал
Модератор
Мнения: 2534
Регистриран на: чет окт 02, 2008 11:32 pm

Re: Правилна гледна точка за традицията 2Солунци 2:15

Мнениеот Кабрал » пон дек 09, 2013 7:55 pm

small axe
Потребител
Мнения: 2485
Регистриран на: чет апр 23, 2009 7:23 pm

Re: Правилна гледна точка за традицията 2Солунци 2:15

Мнениеот small axe » пон дек 09, 2013 8:08 pm

Кабрал, никъде не е казано, че всяко събиране на вярващите е със статут на непогрешимо. Отделно не забравяй кои са се събрали там- били са апостолите, старейшините и презвитерите, мнозина от тях свидетели на Христа. Светият дух е говорил в онези дни директно с глас, не като днес мнозина си въобразяват, че св. Дух им говорел нещо на сърцата. Това е не по писанията. Да там, не него събиране, те са постановили вярни неща, и се видяло угодно на тях и НА СВ. ДУх да не налагат други бремена на езичниците освен и тн... Няма нужда от други нови постановления, ако имаше, те щяха да ги постановят. Разбираш ли?
Аз не вярвам че в учението след апостолите може да се добави нещо, напротив, думите на апостол Петър са в противоположна посока , той недвусмислено предупреждава , че след неговото заминаване ще се вмъкнат гибелни ереси! Той не казва, на събори ще направите така че да няма ереси, той казва че ще се вмъкнат и пътят на истината ще се похули. [b]Вмъкнали са се...колкото и да се пънеш тук, че съборите са безгрешни и няма ереси.[/b]
Ересите, тук са, сред нас, сред вярващите, и мнозина вярват в такива, без да подозират. Затова е нужно да сравняваме всичко с казаното в писанията за да се чистим от заблуди. Православната църква, както и всички останали християнски общности не е застрахована и е също с вмъкнати вътре ереси.

Я кажете, кои са ересите които са се вмъкнали в църквата и поради тях пътят на истината се е похулил? И защо като Господ на земята втори път е под въпрос ще намери ли вяра? Какво, нали православните следват безгрешно учение. Защо така се случват нещата през годините? Защото не е безгрешно никое учение и навсякъде е пълно с грешки, борби и противоречия. И при вас е пълно, не се заблуждавайте и в миналото е било пълно, древността го свидетелства. Не се заблуждавайте!

Недейте подскача, не ви плюя, просто ви казвам истината. Тя боли понякога но е за изцеление. Аз самият вероятно вярвам във верни и неверни неща и затова се моля Богу, все повече да ми показва кое е истина и кое заблуда, аз винаги съм готов да се променям и да променям вижданията си, ако писанията говорят различно от убежденията ми. многократно съм го правил досега. :thumbup:
Но това е понеже не се имам за безтрешен, непогрешим. Вашата съборна непогрешимост, която сами сте постановили, много ви пречи за това нещо.
Последна промяна от small axe на пон дек 09, 2013 8:24 pm, променено общо 1 път.
Кабрал
Модератор
Мнения: 2534
Регистриран на: чет окт 02, 2008 11:32 pm

Re: Правилна гледна точка за традицията 2Солунци 2:15

Мнениеот Кабрал » пон дек 09, 2013 8:17 pm

Апостолите са били последователи и ученици на Христа, но пак имали нужда от съборно решение. Вие нямате нужда, защото знаете всичко.

Православната църква е преживяла много ереси, но винаги е успявала да ги отстрани от себе си и това е заслугата на съборите. Безмислено е да се нищят хипотези, решенията на съборите са написани, който има възражения може да ги опровергае. За съжаление 99% от критикарите на съборите не знаят нито едно решение, но си говорят лаф да става.
Зограф
Модератор
Мнения: 933
Регистриран на: вт апр 28, 2009 11:22 pm

Re: Правилна гледна точка за традицията 2Солунци 2:15

Мнениеот Зограф » пон дек 09, 2013 9:50 pm

Вижте колко ясен въпрос задавам: Протестанти, моля посочете кои са мислели точно като вас и тълкуват с принципите както вие тълкувате Писанието през 2,3,4, 5, 6, векове, а може и да посочите ако желаете и през следващите. Ако нямате имена и представители то това значи, че вашето учение няма връзка и приемственост с Христос и апостолите.
Ето и нашата приемственост : 1. Новия завет /4-те Евангелия и Послания/ 2. Апостолските правила /канони/ от Апостолския Събор 45г. 3. Апостолски постановления 4. Дидахе /Учението на 12-те Апостоли 70 г. 5. Посланието на св. ап. Варнава 76г. 6. Свещеномъченик Дионисий Ареопагит 96 г. 7. св. Ерм и неговият "Пастир" 96г. 8. Свещеномъченик Климент Римски 101г. 9. Свещеномъченик Игнатий Богоносец 107 г. 10. Аристид философ 150 г 11. свети Папий Иераполски 150 г. 12. мъч. Юстин Философ 166 г. 13. Свещмъч. Поликарп Смирненски 14. св. Мелитон епископ Сардийски 177 г. Въпросът ми е: Има ли нещо в съчинението и живота на тези мъже което да считате за еретическо? Това е началото на Православната Църква и тези са първите нейни Учители и свети Отци, които почитаме и изучаваме и твърдим, че са били носители на благодатта на Св. Дух. Вие признавате ли това и ако не - докажете защо?
Кабрал
Модератор
Мнения: 2534
Регистриран на: чет окт 02, 2008 11:32 pm

Re: Правилна гледна точка за традицията 2Солунци 2:15

Мнениеот Кабрал » пон дек 09, 2013 10:31 pm

Християнството не е повлияно от гръцки философи. Дори любимият "платонизъм" в християнството не идва от Платон, а от Плотин и не само не оказва никакво влияние върху православието, а самият Плотин е силно повлиян от християнството и се опитва да пригоди многобожието към Един Бог. Някой негови идеи относно двоичността на душата намират отражение при дуалистичните ереси, но нито една в православието.
Освен изброените от Зограф църковни дейци има и цяла и непрекъсната поредица от други църковни дейци, църковни тисатели и апологети, които дават цялостна представа за Учението още преди съборите. Нищо не е измислено от Светите отци, те повтарят оставените от Христос заповеди във връзка с появилите се ереси и дават пояснения по тях. Напр. определенията относно двете същностти на Спасителя "неслитно, неизменно, неразделно и неразлъчно" познаваеми, не се срещат в Писанията, но се извеждат от тях и през тях минава тълкуването на цялото Писание. Ако си бяхте дали зор да научите този догмат щяхте да разберете огромна част писаното. То се прилага и по отношение на поробената и свободната воля. Не можем да разделим неразделното нито да слеем неслитното, Сатаната не е поробил душите ни и Бог не иска сам да да определя волята ни. Нито човек може сам да излезе от мрака към светлината, нито Бог определя по своя воля кой ще се спаси без участието на човека. Цялото Учение е по образа Спасителя, където човешката и Божията воля изграждат едно тяло като Богочовешки организъм при който Бог и хора са "неслитно, неизменно, неразделно и неразлъчно" познаваеми в Църквата.
mon
Потребител
Мнения: 129
Регистриран на: ср авг 27, 2008 5:19 pm

Re: Правилна гледна точка за традицията 2Солунци 2:15

Мнениеот mon » вт дек 10, 2013 12:01 am

Смол, трябва да разбереш разликата между догмат и канон. Догматите са неизменни и задължителни и представляват истините на вярата, а каноните определят реда в Църквата и може да се променят ако се наложи. Каноните са правила, които помагат, но не са задължителни за изповядването на истинната вяра както догматите. Вярващият човек може да се спаси и без да става монах, без да бъде исихаст, без да има икони, без да е виждал свети мощи и т.н. Има и нещо друго - Църквата има многовековен опит и много от нещата, в които се съмняваш са изпитани във времето и е установено че помагат затова и се използват, въпреки че не са задължителни.
Освен Свещено Предание има и Църковно предание и трябва да правиш разлика и между тях. Цитат от тук - http://www.pravoslavieto.com/books/prav ... edanie.htm - ''От Свещеното или Апостолското предание Православната църква различава т. н. Църковно предание. Последното се е развивало на основата на Апостолското Предание и е в тясна връзка с него, но там са намерили място и много устни предания, стари и по-късни агиографски сведения, местни църковни обичаи и др., които не са задължителни за Църквата като цяло, ако не са в съгласие с духа на Свещеното Предание. Често пъти мнозина по традиция приемат с неограничено доверие като Свещеното Предание много от онова, което е проникнало в Църквата като обичай.''
Също така сред народа има много суеверия, но за тях е ясно и няма да говоря.
small axe
Потребител
Мнения: 2485
Регистриран на: чет апр 23, 2009 7:23 pm

Re: Правилна гледна точка за традицията 2Солунци 2:15

Мнениеот small axe » вт дек 10, 2013 12:13 am

Аз затова не съм и православен. В темата ясно съм писал защо. Не че не считам православните за братя по вяра, но просто за мен са една от деноминациите. Но нека се концентрираме върху поставените въпроси. Вие самите, оставам с впечатлението, че не си не си познавате историята, не знаете кое откъде и защо идва. Сега е момента това да стане. Поне да знаете какво и защо вярвате. Четете Майендорф, много неща е писал човека и от там много неща стаат ясни. Поне на мен ми се изясниха.
vipaz
Потребител
Мнения: 368
Регистриран на: съб дек 06, 2008 2:41 pm

Re: Правилна гледна точка за традицията 2Солунци 2:15

Мнениеот vipaz » вт дек 10, 2013 11:57 am

Както си го и представях всички се разлютяха, отново призива ми е за конструктивен и аргументиран диалог, другото са емоции.

По темата. Когато започнах с посланието към Солунската църква, бях учуден че никой не ми противореча, и Кабрал каза че Писанието е което е
източник на догмата в Православната църква а преданието само го подкрепя и обяснява.
Искам само вметна преди да продължа че според св. ап. Павел почитан като първо апостол на езичниците от всички християнски общности, според него
преданието е Христовото учение което той не е приел от човеци а от Бога, затова и задължава своите духовни деца да приемат неговото предание това което
са чули ли прочели ЛИЧНО от него. И аз ясно разграничих че това което ПЦ има предвид под предание въобще не е същото за което говори и Апостола, тоест то неможе да бъде източник на догмата, а може само да посочи определени исторически факти и данни.

Според Кабрал светите отци са изпозлвали преданието не за основа на догма а за да се определи чрез Него кои са Писанията на Апостолите.
Цитат:
4. Кои свети отци са смятали че това което пишат е Божие Слово и има същия авторитет с каноничните писания(цитирай ми)


Никой! Светите отци са участниците във Вселенските събори и то само при произнасянето им в решенията на съборите. Тогава са били "свети" защото са действали под ръководството на Светия Дух, иначе са били грешни като всички хора. Светите отци не са писали собствени решения, а при възникнали противоречия са се произнасяли кое е грешното. В крайна сметка отците от съборите са определи канона на Писанието и са се ръководили от него.

Цитирам
Кабрал "Православната догматика се основава на Писанията. Най-сериозната критика от православната група срещу еретика Арий на Първия Вселенски събор била, че неговото учение не е основано на Писанията, а на негови лични умозаключения"

От думите на Кабрал става ясно че свето предание не е основа за православната догма а Писанието!

От тук следва да се заключи че и протестанти и православни имат един източник на своята догма Свещеното Писание, като основна разлика е подхода към тълкувание едните чрез съборите, отците, и преданието, а другите чрез научни, исторически, лингвистични, традиционно евангелски документи и не на последно място под ръководството на Духа(Между другото тези подходи са приети използвани от всички съвремени богословски науки, екзегетика, херменефтика, Църквона История, Гръцки Нов Завет, Библейска Археология, Патрология, Библейски науки и други, и прилагани от Богословския факултет БПЦ нали така Кабрал)

Обаче аз виждам тука голям противоречие защо?

Защото преданието за което говори Апостол Павел не е това което се взема за авторитетно в ПЦ, и освен всичко това
Кабрал се оптва да подвете всички ни като казва че преданието не е основа на догмата в БПЦ, а Писанието.

Тоест има един същи термин предание за две различни неща, едното учението на апостолите Божие Слово, другото исторически данни и спомени за учението на апостолите.

И на второ място това прословуто предание за което се говори не само че не е просто подкрепа на Писанието ами е Негов първи заместник и потивник.

Нека да се аргументирам, аз твърдя че ПЦ има догми не всички разбира се, (между другото основните догми за спасението на душата са същите и като нашите 1:1 за характера на Христос и Бога, благочестив живот, дествено зачатие, вечните състояния, ангели и т.н), които не само че нямат нищо общо с писанието но техният истински корен е ПРЕДАНИЕТО, и още по шокиращо те се появяват векове по-късно от основните догми!(явно че тяхния автор не нито Христос нито неговите ученици) Винаги когато възникне спор за тях се използват фрази като Църквата ни учи че, светите Отци ни учат че... тоест авторитета на Божието Слово е приравнен с думите на светите Отци и църковната история!. Ако вие неможе да ме оборите с аргументи на вярата това ще означава че Исус в Марка 7 че Исус визира ПЦ като казва: ала напразно Ме почита, проповядвайки учения, - заповеди човечески!

Тъй като сам Карбал спомена за монашеството, ще ми бъде много интересно да видя произхода му в Свещеното Писание, и освен това искам с ваша помощ да видим как това монашеско учение има огромно влияние върху догмата на ПЦ. Молитвите, въздържането от женене, постът, и смирението са част от учението на Свещеното Писание, но монашество както знаете не спира до там! Къде Писанието говори са монаси, монашеско съжителство, и къде в Писанието се говори за това че всички Епископи трябва да се замонашат и тогава да се избират за такива!!!

Само искам да вметна че според Църковната история през 269 г. Св. Антоний Велики основава в Египет първата монашеска общност това е доста време от деня на Петдесятница нали!

Дионисий Ареопагит, преп. Теодор Студит и дру­ги древ­но­цър­ков­ни ав­то­ри при­чис­ля­ват чи­на на пос­т­риг­ва­не­то в мо­на­шес­т­во към св. Тайнства. В са­мо­то пос­ле­до­ва­ние той съ­що е на­ре­чен тайнство. Монашеското постригване, по­доб­но на Кръщението, е уми­ра­не за пре­диш­ния жи­вот и въз­раж­да­не в но­во битие.
Цитат от
http://www.pravoslavie.bg/
Кабрал
Модератор
Мнения: 2534
Регистриран на: чет окт 02, 2008 11:32 pm

Re: Правилна гледна точка за традицията 2Солунци 2:15

Мнениеот Кабрал » вт дек 10, 2013 5:40 pm

Випаз, пак си го опаткал дълго и неразбираемо! Дой едно по едно, че вас изпусне ли ви човек от поглед за два дни правите три църкви.

Ап. Павел казва, че преданието е устно и писмено! Съгласни ли сме за това?
ivanb63
Потребител
Мнения: 819
Регистриран на: вт фев 16, 2010 12:20 pm

Re: Правилна гледна точка за традицията 2Солунци 2:15

Мнениеот ivanb63 » вт дек 10, 2013 10:15 pm


Върни се в “протестантство”



Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост