Правилна гледна точка за традицията 2Солунци 2:15

теми, свързани с протестантството
vipaz
Потребител
Мнения: 368
Регистриран на: съб дек 06, 2008 2:41 pm

Re: Правилна гледна точка за традицията 2Солунци 2:15

Мнениеот vipaz » ср дек 11, 2013 10:36 am

Да преданието е устно и писменно според Солунци 2, но то има Апостолски източник, историческа достоверност, и се получава лично, а не се препредава то човек на човек векове наред!!! Точно спроед Словото в Солунци 2 !!!
Защо темата е озаглавена така правилна гледна точка? Защо според ПЦ прданието е това което се запазило през вековете и е достигнало до нас от уста на уста чрез първите светии чак до ден днешен, а според думите на Аспотол Павел преднието не е това, а личното учение на апостолите, което църквите са получавали чрез проповеди или Послания от тях!!!!!

Кабрал е навхвърлял една камара неща които не вършат никаква работа аз питам ако преданието и Писанието са едно и също нещо Божие Слово защо, се открива противоречия в тях и защо при обуславяне на доктрина в ПЦ се използват догми създадени векове по късно от Писанието?? Ето конкретния приемер четете.

На кратко според тебе Писанието е основата на Православната догма, а преданието го подкрепя и пояснява нали така.

Но това в действителност въобще не е така, защото някои от догмите ви не само че нямат нищо общо с Писанието, те конкретно започват от преданията
на църквата векове по късно!!!! И напълно противоречат на Писанието ще ти дам примери, от които ще стане ясно на всички това което твърдя.

Тъй като сам Карбал спомена за монашеството, ще ми бъде много интересно да видя произхода му в Свещеното Писание, и освен това искам с да ви покажа как учението за монашеският живот има огромно влияние върху догмата на ПЦ. Молитвите, въздържането от женене заради Бога(не забраната), постът, и смирението са част от учението на Свещеното Писание, но монашество както знаете не спира до там! Къде Писанието говори са монаси, монашеско съжителство, и къде в Писанието се говори за това че монашеският живот начело с безбрачието е задължително!

Само искам да вметна че според Църковната история през 269 г. Св. Антоний Велики основава в Египет първата монашеска общност това е доста време от деня на Петдесятница нали!(Вие преценете това учение с какъв произход след като започва през 3век!!!!)

Извадка от доктрината за монашеството. Вие преценете това догма на Писанието ли е или на Преданието, даже бих казал че сравнението му с тайнствата влиза в една друга графа!

Дионисий Ареопагит, преп. Теодор Студит и дру­ги древ­но­цър­ков­ни ав­то­ри при­чис­ля­ват чи­на на пос­т­риг­ва­не­то в мо­на­шес­т­во към св. Тайнства. В са­мо­то пос­ле­до­ва­ние той съ­що е на­ре­чен тайнство. Монашеското постригване, по­доб­но на Кръщението, е уми­ра­не за пре­диш­ния жи­вот и въз­раж­да­не в но­во битие.
Цитат от
http://www.pravoslavie.bg/
Последна промяна от vipaz на ср дек 11, 2013 11:08 am, променено общо 1 път.
Кабрал
Модератор
Мнения: 2534
Регистриран на: чет окт 02, 2008 11:32 pm

Re: Правилна гледна точка за традицията 2Солунци 2:15

Мнениеот Кабрал » ср дек 11, 2013 10:50 am

Аз не съм чул за ред при който Светия Дух дава откровения на който си иска. По скоро това е оправдание всеки да обяснява, че изповядва откровението на Светия Дух. Да не говорим, че нищо не може да противоречи на проповядваното от Иисус Христос лично и чрез апостолите. Светият Дух действа в съборните решения, защото така е писано, дава благодат чрез тайнствата, но не прави нови откровения, защото Бог не страда от разтроение на личността.
Какво е светото предание е казал Випаз като е цитирал ап. Павел: "И тъй, братя, стойте твърдо и дръжте преданията, които сте научили било чрез наше слово или чрез наше послание". Павел само "преданието" но ние наричаме това предание "Свето" защото идва от Господ. Това предание е в основата си устно. Писмената част от него се появява между 10 и 70 години след кръстната смърт и е в две основни групи - Евангелията и Деяния, историята на събитията и Посланията, които като цяло са напътствия върху допуснати от местните църквите грешки при изповядване на устното предание.
Тук е уместно да попитаме: Какво става с предадените устно неща, които са били изповядвани точно и не се е налагало апостолите да вразумяват паството? Според евангелистите тези практики не съществуват! Това е абсурда, плод на научните тълмачи на библията! Те не приемат това, което цялата църковна общност е приемала без никакви противоречия и затова не се е налагало да се обсъжда в послания.

Уместно е да се попита как да различим тази всепризнати практики предвид древността им? Методите са два - те не прябва да противоречат на нищо в сигурния и безпорен източник - Светите писания и за тях да има други писмени древни сведения. Ние не се чудим как да се кръщаваме, защото начинът е описан в Дидахе, която дълго време е била приемана и за част от Писанието. Отпаднала е не защото има пороци, а защото по своята същност е древен Катехизис и като такъв е част от друг вид църковна книжнина. След като знаем как е извършвано кръщението в древността започваме с критиката на този начин докато намерим слаба страна и ако намерим не го приемаме, а ако не намерим го приемаме. Започваме с Писанието и виждаме пълната обвързаност с него и липса на противоречия, след това го разглеждаме и чисто имперически и стигаме до същия резултат. Сигурни, че не противоречи на нищо писано и проследили пътят му от древността до днес ние го приемаме и прилагаме.
small axe
Потребител
Мнения: 2485
Регистриран на: чет апр 23, 2009 7:23 pm

Re: Правилна гледна точка за традицията 2Солунци 2:15

Мнениеот small axe » ср дек 11, 2013 11:05 am

mon
Потребител
Мнения: 129
Регистриран на: ср авг 27, 2008 5:19 pm

Re: Правилна гледна точка за традицията 2Солунци 2:15

Мнениеот mon » ср дек 11, 2013 11:23 am

Випас, разбери най-сетне, че монашеството не е догмат. Може и без него да се спасиш.
Значи пускаш тема, основана на 2Солунци 2:15: ''И тъй, братя, стойте и дръжте преданията, които научихте било чрез наше слово, било чрез наше послание'', и след това започваш да твърдиш че трябва да държим само посланието. Ами това което е ''чрез наше слово'' ? Ами ако е имало и други послания, които не са запазени?
Кабрал
Модератор
Мнения: 2534
Регистриран на: чет окт 02, 2008 11:32 pm

Re: Правилна гледна точка за традицията 2Солунци 2:15

Мнениеот Кабрал » ср дек 11, 2013 11:30 am

small axe
Потребител
Мнения: 2485
Регистриран на: чет апр 23, 2009 7:23 pm

Re: Правилна гледна точка за традицията 2Солунци 2:15

Мнениеот small axe » ср дек 11, 2013 12:44 pm

Кабрал
Модератор
Мнения: 2534
Регистриран на: чет окт 02, 2008 11:32 pm

Re: Правилна гледна точка за традицията 2Солунци 2:15

Мнениеот Кабрал » ср дек 11, 2013 12:58 pm

Епископите трябва да са неженени, защото църквата е решила така. Толкова! Аз ти казах нещо за двете същности на Спасителят, ти така и не вдяна нищо. Неслитно неизменно неразделно неразлъчно се разпознават двете същности на Църквата, Божествената и човешката. Нещата свише, свързани със спасението и основните начала на вярата са от Бог, но вътрешното устройство на Църквата е от хората, съобразявайки се с всичко останало. Очевидна е имало постоянни и многобройни проблеми с женени епископи, което наложило забраната такива да са епископи. По вашата логика ще излезе, че Павел, Йаков и други апостоли са еретици, защото не били женени.
small axe
Потребител
Мнения: 2485
Регистриран на: чет апр 23, 2009 7:23 pm

Re: Правилна гледна точка за традицията 2Солунци 2:15

Мнениеот small axe » ср дек 11, 2013 1:36 pm

Последна промяна от small axe на ср дек 11, 2013 1:40 pm, променено общо 1 път.
Потребителски аватар
Next
Потребител
Мнения: 2967
Регистриран на: чет мар 29, 2012 9:19 am

Re: Правилна гледна точка за традицията 2Солунци 2:15

Мнениеот Next » ср дек 11, 2013 1:38 pm

small axe, пак плачеш на чужд гроб. Вие нямате епископи. Защо ли в Словото пише за тях, а вие нямате? Те са приемници на апостолите.

Има епископ, има църква... Виж да си основеш сектичка е повече от елементарно. Ни приемство, ни традиция, ни история... нищо. Само "високи" приказки и добро театро.
small axe
Потребител
Мнения: 2485
Регистриран на: чет апр 23, 2009 7:23 pm

Re: Правилна гледна точка за традицията 2Солунци 2:15

Мнениеот small axe » ср дек 11, 2013 1:52 pm

Не знаех, че сте в гроб. Ти го казваш.
Как да нямаме ние извън ПЦ епископи, пак послъгваш, и хич не те е срам?!?! Епископите и презвитери и стареите/ страейшините/ е едно и също. Но както обичайно, вие сте си ги разделили, когато се е минало известно време, че така ви е било по удобно, или не знам защо. Явно много кандидати е имало да управляват, та не е могло да се разберат, кой кум, кой сват, кой на булката брат. Приемствеността с апостолите я дава Св. Дух, не човеци. Разбери го това. Един ден ще го осъзнаеш, ма голям срам ще береш тогава..

Ето какво казва и историята:

Св. Йероним ясно ни казва как двете служби започнали да се различават. Той бил един от най-учените църковни отци, живял в края на 4-ти и началото на 5-ти век, пътувал доста много по разни части на Християнския свят, и внимателно изучил писателите, които били писали преди него. В своето тълкувание на Тит 1:5,7; Фил. 1:1, и Д.А. 20:17,28, Св. Йероним казва, че във времето на апостолите, презвитерите и епископите са били еднакви, и имали еднакви отговорности и длъжности; но по-после, по причина на раздори и партизанства, един се избирал за председател на другите презвитери, и властта на управление му била връчена. Той казва: "С тези си забележки ние показваме, че презвитери и епископи са били същи; но по лека-лека, за да се изкоренят семената на раздор, цялото управление е било предадено само на едного. Както презвитерите (т.е., днес) знаят, че по църковен обичай са подчинени на този, който е поставен над тях, така и нека знаят епископите, че те са (сега) по-големи от презвитерите повечето по обичай отколкото по действително назначение от Христа". Св. Августин и други църковни писатели дават подобно свидетелство. Църковното управление по този начин отстъпвало от образеца на апостолската църква; и промяната следвала до като всичките чинове на светското правителство на Римската държава са били представени в църквата, и системата достигнала до архиепископи, патриарси, и Римския папа с претенциите му, че е глава на всемирната църква.
Потребителски аватар
Next
Потребител
Мнения: 2967
Регистриран на: чет мар 29, 2012 9:19 am

Re: Правилна гледна точка за традицията 2Солунци 2:15

Мнениеот Next » ср дек 11, 2013 2:26 pm

Салто мортале. Взехме един православен, който говори за неща извън апостолската приемственост, абра-кадабра, и нямало видиш ли нужда от нея.....
И така всеки протестант може да си основе "църква" без никакви притеснения :idea:

Защо над вашите пастори има началници, и защо редовия протестант хич не знае какви ги вършат. Даже и кои са. Е, за пищни банкети, това-онова се разбира, но долу-горе това.
Кабрал
Модератор
Мнения: 2534
Регистриран на: чет окт 02, 2008 11:32 pm

Re: Правилна гледна точка за традицията 2Солунци 2:15

Мнениеот Кабрал » ср дек 11, 2013 2:36 pm

small axe
Потребител
Мнения: 2485
Регистриран на: чет апр 23, 2009 7:23 pm

Re: Правилна гледна точка за традицията 2Солунци 2:15

Мнениеот small axe » ср дек 11, 2013 2:45 pm

Кабрал
Модератор
Мнения: 2534
Регистриран на: чет окт 02, 2008 11:32 pm

Re: Правилна гледна точка за традицията 2Солунци 2:15

Мнениеот Кабрал » ср дек 11, 2013 2:50 pm

В какъв смисъл епископът е шеф на паството? Това за пръв път го чувам?!? Ние не сме евангелисти, където пасторът коли и беси.
vipaz
Потребител
Мнения: 368
Регистриран на: съб дек 06, 2008 2:41 pm

Re: Правилна гледна точка за традицията 2Солунци 2:15

Мнениеот vipaz » ср дек 11, 2013 3:23 pm

По темата:

Правилната гледна точка за преданието според 2Солунци 2:15

С общия усилия достигнахме до извода че Писанието е основата на догмата за ПЦ.

Аз обаче твърдя нещо различно и го показвам давам ви за пример Монашеството, никой от вас православни не влезе в спор с това а прескочихте
на автомат кой е безгрешен и кой не. По темата има ли Библейско основание за монашеството в Писанията и подчертавам за забрана на женитбата.

Кабрал защитава монашеството с цели два пасажа които разбира се нямат никаква вързка с това което говорим но човека
си е направил труда да ги копира нека все пак да ги прочетем бавно:

Кабрал:
"А на неженените и вдовиците казвам: добре им е, ако си останат като мене. Но, ако не се въздържат, нека се женят; защото по-добре е да се женят, отколкото да се разпалват. 1Кор.7:8-9"

Разбира се 7 стих е пропуснат но аз ще "съгреша" като ви го пусна и него. Само за НЕКСТ това Е ПРАВОСЛАВНИЯТ ПРЕВОД.

7. Защото желая, всички човеци да са като мене; ала всеки си има своя дарба от Бога, един - тъй, други - инак. ⇨

Според Писанието не според преданието има хора които могат да живеят без брак, това е дар от Бога, и има такива които немогат да живеят без брак
това също е дар от Бога. Апостол Павел който е безбрачен, казва желая всички да са като мене ОБАЧЕ, това нещо неможе да се наложи защо то е
дар от Твореца.
Павел е безбрачен, питам Кабрал това прави ли го монах! Къде виждате в този текст идеята за задължително безбрачие, за отделяне от "грешният свят" къде? моля ви разсянете ми
как този текст въобще може да има връзка с задължаването на монасите да живеят сами, те или са дарени или не и никой не може да ги задължава, дори
самият Павел не смее да го направи, защото знае че това означава да пристъпи Божията воля с един куп последствия след това.

А вие от ПЦ налагате безбрачието на всички епископи, а католиците на всички клирици. Ето тази ваша догма има един източник някакво ПРЕДАНИЕ, но не и ПИСАНИЕТО.

За девствениците нямам заповед от Господа, но ви давам съвет, като помилуван от Господа да Му бъда верен. Поради настоящата нужда за добро намирам това: добре е за човека да си бъде тъй. Свързан ли си с жена, не търси развод; развързан ли си от жена, не търси жена. Па, ако се и ожениш, няма да съгрешиш; и девица, ако се омъжи, няма да съгреши. Но такива ще имат грижи за плътта, а пък аз ви щадя. 1Кор.7:25-28

Следва отново текст за монашеството! Забележете какво казва Апостола ако же ожени не съгрешава, но такива ще имат грижа за плътта, заради брачният завет. Монасите са задължени да да са в безбрачие, и повярвайте ми ако се оженят ще бъдат наречени еретици според ПРЕДАНИЕТО НО НЕ И СПОРЕД ПИСАНИЕТО

Най-трагичното от цялата работа че монашеството влиза като задължително за всички епископи, а в Писанието изрично се казва че презвитера/епископа трябва да бъде женен-Тит 1 глава, може би Павел не е бил истински православен или истински монах или истински апостол какъв е отговора ви.

Завършвам с още един моаншески съвет към всички надзорници/епископи моля да го коментирате ако не ви е неудобно:

1Тимотей 3глава
1. Вярно е това слово : ако някой се стреми към надзорничество , добро дело желае.
2. Надзорникът обаче трябва да бъде непорочен , мъж на една жена , самообладан, разбран, порядъчен, гостолюбив, способен да поучава 5,
3. не пияница, не побойник, а кротък, не скандалджия 6, не сребролюбец ,
4. който управлява добре своя дом и държи децата си в послушание с пълна сериозност,
5. защото, ако човек не знае да управлява своя дом , как ще се грижи за Божията църква?

ПРЕДАНИЕ ИЛИ ПИСАНИЕ?

Върни се в “протестантство”



Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта