ОПРЕДЕЛЯНЕ АВТЕНТИЧНОСТА НА ПРЕДАНИЕТО

теми, свързани с протестантството
vipaz
Потребител
Мнения: 368
Регистриран на: съб дек 06, 2008 2:41 pm

Re: ОПРЕДЕЛЯНЕ АВТЕНТИЧНОСТА НА ПРЕДАНИЕТО

Мнениеот vipaz » чет фев 06, 2014 4:47 pm

Кабрал
Модератор
Мнения: 2534
Регистриран на: чет окт 02, 2008 11:32 pm

Re: ОПРЕДЕЛЯНЕ АВТЕНТИЧНОСТА НА ПРЕДАНИЕТО

Мнениеот Кабрал » чет фев 06, 2014 5:37 pm

small axe
Потребител
Мнения: 2485
Регистриран на: чет апр 23, 2009 7:23 pm

Re: ОПРЕДЕЛЯНЕ АВТЕНТИЧНОСТА НА ПРЕДАНИЕТО

Мнениеот small axe » чет фев 06, 2014 7:20 pm

Последна промяна от small axe на чет фев 06, 2014 7:33 pm, променено общо 1 път.
Потребителски аватар
Aurelia Felix
Модератор
Мнения: 4097
Регистриран на: ср авг 12, 2009 8:47 pm

Re: ОПРЕДЕЛЯНЕ АВТЕНТИЧНОСТА НА ПРЕДАНИЕТО

Мнениеот Aurelia Felix » чет фев 06, 2014 7:31 pm

В православието.ком може да се намери текста на св. литургия на съвременен български език. Препоръчвам на випаз и смол да я прочетат и ако намерят в нея нещо, което противоречи на Св. Писание да ни осведомят.
Целият този спор е преливане от пусто в празно. От друга страна няма лошо - хората трябва да се намират на приказка :)
По темата вече ви се посочи какво влиза в Светото Предание. Ако ви мързи да четете ще ви го кажа с една ясна и проста формулировка: Това, в което е било вярвано навсякъде, винаги и от всеки.
small axe
Потребител
Мнения: 2485
Регистриран на: чет апр 23, 2009 7:23 pm

Re: ОПРЕДЕЛЯНЕ АВТЕНТИЧНОСТА НА ПРЕДАНИЕТО

Мнениеот small axe » чет фев 06, 2014 7:35 pm

Кабрал
Модератор
Мнения: 2534
Регистриран на: чет окт 02, 2008 11:32 pm

Re: ОПРЕДЕЛЯНЕ АВТЕНТИЧНОСТА НА ПРЕДАНИЕТО

Мнениеот Кабрал » чет фев 06, 2014 8:42 pm

Смол, това са твои размисли, както сомият ти казваш "само твои" и нямащи нищо общо с нищо. Църквата е приела цялото Учение и ако беше възможно тя да се ръководи само от Нисанията нямаше да има нужда Павел три години да учи презвитерите и пак да ги остави недоучени. Колкото и бавно да четеш едва ли ще ти трябва повече от 2-3 седчици да прочетеш Библията, което иде да рече, че едва ли Павил е чел само Писанията на презвитерите.
Естествено, че в Новия завет са написани най-важните неща, но пак опираме до тяхната достоверност, т.е. до тълкуването и извличането на точния смисъл на текстовете, което няма как да стане от само себе си.

Като казах "презвитерите" та се сетих как били едно с епископите, но не точно дякони. Та дяконите били избрани поради нужда някъде до 40 г. след Христа., по-късно, вероятно 50-60 г. след Христа това ставало и с епископите-презвитери, които може и да са били едно, но само 20-30 г. по-късно вече са различно, както виждаме от посланията на Игнатий Богоносец, които са писани преди Евангелието на Йоан. Това естествено е Църковното предание, което се развива във времето, а не Светото, което е постоянно.
Хвърляте някакви измишльатини без никаква връзка с разума. Как става низхождането на Даровете на Светия Дух след като апостолите са умрели, или с тяхната смърт ние губим обещаното от Иисус? Таво къде го пише в Библията, защото изпадаме в омагьосан кръг - не пише, че длуг освен апостолите може да низхожда даровете, но пише за обещанието на Иисус (живата вода) за всички християни? Излиза, че Библията лъже.

Сега четох тема за безкрайният спор вълнуващ Пентакостали и други откачалки: Кръщението в името на Иисус Христос или в името на Отца, Сина и Светия Дух? Е, хванете с Випаз Библията и отговаряйте, а във ваша помощ ще пусна къде да четете:

19. И тъй, идете, научете всички народи, като ги кръщавате в името на Отца и Сина и Светаго Духа,
20. и като ги учите да пазят всичко, що съм ви заповядал, и ето, Аз съм с вас през всички дни до свършека на света. Амин. Мат. 28

38. А Петър им рече: покайте се, и всеки от вас да се кръсти в името на Иисуса Христа, за прошка на греховете; и ще приемете дара на Светаго Духа. Деян.2

16. (Защото Той не бе слязъл още нито върху едного от тях, а само бяха кръстени в името на Господа Иисуса.) Деян.8

48. И заповяда им да се кръстят в името на Иисуса Христа. Деян.10

5. Като чуха това, те се кръстиха в името на Господа Иисуса. Деян. 19

И както вече писах една група кръщава в името на Отца, Сина и Светия Дух, другата в името на Иисуса Христа, а третата, най-хитрите, правят две кръщения за да вържат гащи, нищо, че другаде се казва "едно кръщение", важно е да по Библията.
small axe
Потребител
Мнения: 2485
Регистриран на: чет апр 23, 2009 7:23 pm

Re: ОПРЕДЕЛЯНЕ АВТЕНТИЧНОСТА НА ПРЕДАНИЕТО

Мнениеот small axe » чет фев 06, 2014 9:53 pm

Потребителски аватар
Aurelia Felix
Модератор
Мнения: 4097
Регистриран на: ср авг 12, 2009 8:47 pm

Re: ОПРЕДЕЛЯНЕ АВТЕНТИЧНОСТА НА ПРЕДАНИЕТО

Мнениеот Aurelia Felix » пет фев 07, 2014 11:47 am

small axe
Потребител
Мнения: 2485
Регистриран на: чет апр 23, 2009 7:23 pm

Re: ОПРЕДЕЛЯНЕ АВТЕНТИЧНОСТА НА ПРЕДАНИЕТО

Мнениеот small axe » пет фев 07, 2014 1:42 pm

Потребителски аватар
Next
Потребител
Мнения: 2967
Регистриран на: чет мар 29, 2012 9:19 am

Re: ОПРЕДЕЛЯНЕ АВТЕНТИЧНОСТА НА ПРЕДАНИЕТО

Мнениеот Next » пет фев 07, 2014 2:05 pm

small axe
Потребител
Мнения: 2485
Регистриран на: чет апр 23, 2009 7:23 pm

Re: ОПРЕДЕЛЯНЕ АВТЕНТИЧНОСТА НА ПРЕДАНИЕТО

Мнениеот small axe » пет фев 07, 2014 2:15 pm

Е, тези които искат нещо да разберат, ще прочетат в постингите ми и ще видят, че не съм писал никога нищо противно на писанието. А с глупаци не ми се занимава. Времето е ценно нещо.
Потребителски аватар
Aurelia Felix
Модератор
Мнения: 4097
Регистриран на: ср авг 12, 2009 8:47 pm

Re: ОПРЕДЕЛЯНЕ АВТЕНТИЧНОСТА НА ПРЕДАНИЕТО

Мнениеот Aurelia Felix » пет фев 07, 2014 4:49 pm

small axe
Потребител
Мнения: 2485
Регистриран на: чет апр 23, 2009 7:23 pm

Re: ОПРЕДЕЛЯНЕ АВТЕНТИЧНОСТА НА ПРЕДАНИЕТО

Мнениеот small axe » пет фев 07, 2014 5:21 pm

Кабрал
Модератор
Мнения: 2534
Регистриран на: чет окт 02, 2008 11:32 pm

Re: ОПРЕДЕЛЯНЕ АВТЕНТИЧНОСТА НА ПРЕДАНИЕТО

Мнениеот Кабрал » пет фев 07, 2014 10:10 pm

Смол, няма как хем Библията да е авторитет, хем да не е. Или приемаме Писанията или не. Очевидно е, че след като само апостолите са правели нещо и е трябвало да пътуват надалече за да го правят няма как то да се прави от "на който му скимне". Изрично е казано за Филип Благовестник, че е изпълнен със Светия Дух, но той не може да низходи даровете.

Иначе никой не може да иска от тебе да знаеш Светото предание извън записаната в Новия завет част. Причината за това е, че за Църквата е важно да съхрани и предаде на следващите поколения Учението оставено от Иисус на апостолите. Светото предание е служило в едни времена на често срещащи се големи ереси, когато е давало точните отговори на това, което е правилно или не и при спорове е служило за тълкуване на Светото писание в тези смутни времена. Дошъл и Седмия Вселенски събор, където Църквата приела, че Учението вече не е заплашено от изопачаване от големи ереси. Дали това е било така или не не знам, но в действителност всичко достъпно и открито ни за Божията същност и Иисус Христос било напълно изяснено, а от друга страна вярващите били изтерзани от над един век иконоборство. Така се стигнало до решението, че всичко по Светото Писание е ясно и правилно изтълкувано със Светото предание и вече трябва да се следва само Светото Писание, но както е разтълкувано от Църквата. Т.е. само някакви си 800 години преди Лутер Вселенската Църква приложила правилото "Само Писанията", но както са разтълкувани със Светото предание.

Това имам предвид като казвам, че няма как да знаеш Светото предание, но и няма как тълкуването ти да е правилно, ако не съвпада напълно с това на Църквата.
small axe
Потребител
Мнения: 2485
Регистриран на: чет апр 23, 2009 7:23 pm

Re: ОПРЕДЕЛЯНЕ АВТЕНТИЧНОСТА НА ПРЕДАНИЕТО

Мнениеот small axe » пет фев 07, 2014 11:56 pm

Е, да, точно това и аз казвам, че това ваше предание, е тълкование, или някакви подпорки за определен начин на тълкуване на части от писанията. Тоест това си е вашата традиция на тълкуване.
Аз, пак повтарям, както в началото, понеже не се доверявам на това някой друг да ми тълкува писанието, съм достатъчно нахален според някои, а според писанието- като беряните, та се осмеляам сам да чета и мисля и сравнявам и изграждам мнение. Та сигурно в много от нещата съм напълно на едно мнение с начинът по което вие вярвате, но за други не съм. И именно за тези други неща, според православието съм не християнин, е с това не съм съгласен и няма как да бъда.

Аз не признавам, ни мощи, ни икони/ за чудотворни/, ни празници / против празниците нямам нищо против, просто чистосърдечно си признавам че не ги спазвам, като вас/, ни постни периоди, ни блажни, нямам изповедник и сигурно има и други неща. Та ако тия неща които не правя,ме правят нехристиянин в очите на правоверните следвачи на традиции, така да бъде.. Това е положението. Ако има скандализирани да се оплачат дето има една приказка, на арменският поп.

Върни се в “протестантство”



Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост