Евангелието на Левски
Re: Евангелието на Левски
Смол, не си съвсем прав. Според мен не си даваш сметка, че ние сме рожба на различна среда, виждаме нещата по различен начин...
Ние с теб сме рожба на евангелския протестантизъм - гледаме на всичко през призмата на Библията. Пет пари не даваме за никого или нищо ако смятаме, че Писанието ни подкрепя. Ако сравним Църквата с Дърво, то ние сме като брадви - добре наточени, живеещи с идеята, че трябва да кастрят сухите клони и по този начин да помагат на Дървото.
Некст е съвсем друга бира. Той гледа на всичко през призмата на Църквата. За него отците са великани, а създаденото от тях е свято нещо. Предполагам, че е старостилец (сигурно е казвал някъде, но аз не съм обърнал внимание, съжалявам), а старостилството не е просто борба за различен календар - то е мироглед, виждане че Църквата не бива да се променя в никакъв случай, което виждане достига дори до дреболии като календара. Ако ние сме като брадви, желаещи да се сечем, той е щит, виждайки най-висшата си цел в това да предпазва и да съхранява Църквата от посегателство и повреда...
Затова и като се срещнат такава брадва и такъв щит... обикновено се чува страхотен трясък :) Евангелиста беснее от това, че според него старостилеца отказва да види и признае очевидни неща, докато старостилеца се дразни, че евангелиста не признава нито отците нито Църквата за нищо и раздава присъди кой прав, кой крив като че е самият Господ Бог...
Не е ли по-интересно да поразмишляваш за тези неща отстрани, вместо да се опитваш на всяка цена да отсечеш нещо? Понеже докато ти му говориш "трябва да се сече!" а той ти отговаря "трябва да се пази!" не вярвам да постигнете съществен напредък... :) :) :)
Ние с теб сме рожба на евангелския протестантизъм - гледаме на всичко през призмата на Библията. Пет пари не даваме за никого или нищо ако смятаме, че Писанието ни подкрепя. Ако сравним Църквата с Дърво, то ние сме като брадви - добре наточени, живеещи с идеята, че трябва да кастрят сухите клони и по този начин да помагат на Дървото.
Некст е съвсем друга бира. Той гледа на всичко през призмата на Църквата. За него отците са великани, а създаденото от тях е свято нещо. Предполагам, че е старостилец (сигурно е казвал някъде, но аз не съм обърнал внимание, съжалявам), а старостилството не е просто борба за различен календар - то е мироглед, виждане че Църквата не бива да се променя в никакъв случай, което виждане достига дори до дреболии като календара. Ако ние сме като брадви, желаещи да се сечем, той е щит, виждайки най-висшата си цел в това да предпазва и да съхранява Църквата от посегателство и повреда...
Затова и като се срещнат такава брадва и такъв щит... обикновено се чува страхотен трясък :) Евангелиста беснее от това, че според него старостилеца отказва да види и признае очевидни неща, докато старостилеца се дразни, че евангелиста не признава нито отците нито Църквата за нищо и раздава присъди кой прав, кой крив като че е самият Господ Бог...
Не е ли по-интересно да поразмишляваш за тези неща отстрани, вместо да се опитваш на всяка цена да отсечеш нещо? Понеже докато ти му говориш "трябва да се сече!" а той ти отговаря "трябва да се пази!" не вярвам да постигнете съществен напредък... :) :) :)
Re: Евангелието на Левски
Ако въобще приема че нещо сека, то е да сека някакви заблуди, и конкретно тук посочих на некст заблудата, че дели тялото Христово. Тоест той сам се дели от тялото, без да го осъзнава. Това сека. Не отсичам никой, понеже Господ е който отсича някой, или пък присажда някой.
Няма как и двете страни да са прави. Няма как брадвата да сече нещо, което не е за сечене и да е права.. И няма как щита да пази нещо което не е за пазене и да е прав. Някой бърка. Аз смятам, че тук бъркат тези дето- отричат че братята са братя и такива заблуди ще ги сека, докле мога. Понеже тази заблуда е страшно зло и тя влече след себе си всичко останало- Гордост, високомерие и като следствие никаква любов и липса на реално свидетелство на Христовите пред света, че са Негови ученици..
Няма как и двете страни да са прави. Няма как брадвата да сече нещо, което не е за сечене и да е права.. И няма как щита да пази нещо което не е за пазене и да е прав. Някой бърка. Аз смятам, че тук бъркат тези дето- отричат че братята са братя и такива заблуди ще ги сека, докле мога. Понеже тази заблуда е страшно зло и тя влече след себе си всичко останало- Гордост, високомерие и като следствие никаква любов и липса на реално свидетелство на Христовите пред света, че са Негови ученици..
Re: Евангелието на Левски
Не "някой" - всички често грешим. Понеже като гледаме света през своята си призма (все едно брадва, щит или нещо друго) сме склонни да поставим всички акценти там където ни изглежда важно на нас... което обикновено води до дисбаланс - по-лек или по-тежък, все едно. Затова е много полезно ако човек може да вникне в позицията на другата страна, да види кои са акцентите там. Това балансира... Естествено ако другата страна е отпаднала от благодатта няма смисъл да се търси подобно "виждане". Но тук случая не е такъв - ние определено сме "разбалансирани" според мен. В противен случай старостилците (да не кажа всички православни направо) трябваше съвсем да са отпаднали от благодатта с толкова "неправилни" виждания... а те не са.
Само Бог е абсолютното мерило за истина. Ако дава на тях каквото и на нас... значи едва ли някой от нас е абсолютно прав, а другия абсолютно отпаднал. И като имаме предвид, че нашата роля на "брадви" е формирана много отдавна (още по времето на реформацията) с определена конкретна цел, а не като нещо вечно и боговдъхновено... вероятността да сме разбалансирани нараства главоломно според мен.
Само Бог е абсолютното мерило за истина. Ако дава на тях каквото и на нас... значи едва ли някой от нас е абсолютно прав, а другия абсолютно отпаднал. И като имаме предвид, че нашата роля на "брадви" е формирана много отдавна (още по времето на реформацията) с определена конкретна цел, а не като нещо вечно и боговдъхновено... вероятността да сме разбалансирани нараства главоломно според мен.
Re: Евангелието на Левски
Е, Тошо, аз не говоря- прави по всичко, а прави по конкретен въпрос, казус. Тук визирах партизанщината и деленето и това казвам че не е вярно и е лъжа и води до злини. Ако за нищо нямаме никаква увереност, то по добре тогава да не пишем нищо по никоя тема а само да четем. Има разлика между абсолйтно прав по всички въпроси, и прав по някой конкретно. За това иде реч, поне от моя страна.
А кой бил отпаднал от благодатта аз никога не съм дискутирал, понеже не е моя работа, но напротив , обратнита страна , в случая, Некст, само с това се занимава. За него ние не само не сме отпаднали от благодатта, ами ние никога не сме имали благодат. Незнам дали съзнаваш пропастта между нас в тази позиция. Това нещо е като от земята до небето разлика. Това наричам деление, неприемане на братята за братя, гордост и високомерие.
А кой бил отпаднал от благодатта аз никога не съм дискутирал, понеже не е моя работа, но напротив , обратнита страна , в случая, Некст, само с това се занимава. За него ние не само не сме отпаднали от благодатта, ами ние никога не сме имали благодат. Незнам дали съзнаваш пропастта между нас в тази позиция. Това нещо е като от земята до небето разлика. Това наричам деление, неприемане на братята за братя, гордост и високомерие.
Re: Евангелието на Левски
Йоане, като протестант не познаваш православното богослужение. Дори и сега в нашия храм четем доста неща на църковнославянски - минеи, октоих...! Това е богослужебен език, няма да се спирам върху генезиса му. И славянските православни Църкви го ползват, а навремето - само него.
П.п. Руснаците казват, че имат 2 езика - на единия (руски) да се псуват, а другия (църковнославянски) - да славят Бога.
П.п. Руснаците казват, че имат 2 езика - на единия (руски) да се псуват, а другия (църковнославянски) - да славят Бога.
- Aurelia Felix
- Модератор
- Мнения: 4097
- Регистриран на: ср авг 12, 2009 8:47 pm
Re: Евангелието на Левски
Фундаментът на вярата ни е Господ Иисус Христос, това поне е пределно ясно упоменато в Писанията. Всеки друг фундамент, който измества Главата ще рухне, независимо дали е вяра в църква, библия или каквото и да е. Защото нито Библията, нито Църквата като такива са непогрешими сами по себе си, защото няма непогрешими хора. А и Църквата се състои от хора, и Библията е писана от хора.
Тук се пропуска нещо много важно: ние не се спасяваме, защото ставаме непогрешими. Нито Библията е непогрешима сама по себе си, но това не й пречи да е боговдъхновено писание. Знам, че за протестантите това е висока летва, но те рано или късно ще бъдат изправени от самия живот пред тази летва. И тогава, както вече писах има 3 пътя: православие, ислям или атеизъм.
Тук се пропуска нещо много важно: ние не се спасяваме, защото ставаме непогрешими. Нито Библията е непогрешима сама по себе си, но това не й пречи да е боговдъхновено писание. Знам, че за протестантите това е висока летва, но те рано или късно ще бъдат изправени от самия живот пред тази летва. И тогава, както вече писах има 3 пътя: православие, ислям или атеизъм.
Re: Евангелието на Левски
Далеч съм от мисълта да те убеждавам да ставаш протестант, Некст :). Освен всичко друго изобщо не смятам, че Исус Христос е дошъл на земята за да основе протестантизма :lol: :lol: :lol: Макар самият аз да се определям като протестант за мен това не е нищо повече от течение в християнството, възникнало по определени исторически причини и в определен исторически контекст...
Re: Евангелието на Левски
Тези хора не знам дали са русофоби, но не тези хора освободиха България, а руския цар. Едва ли участниците в Априлското въстание и за миг са предполагали, че сами ще освободят България, целта им е била да предизвикат намесата на Русия.
Ако Захари Стоянов беше наблегнал на ученето, нежели на шиенето, щеше да знае, че по време на изброените Руско-турски войни не е имало дори идея за самостоятелна България сред населението, за да е възможно някой да бъде освободен. Ако Русия беше поставила въпроса за свобода на Балканите тогава, сега те щяха да са една голяма Гърция. По това време българите са били един от многото народи на империята, сравнително богат и добре обезпечен, който бил тормозен не от султана, а от слабостта на султана и дивеещите из целите Балкани разбойнически орди, изцяло интернационални, в чийто състав българите били значителна част.
Възраждането започва към средата на века, а основополагащ момент за бъдещата българска държава е Църковната независимост, заради която не сме освободени като "рум руманис" с майчин език гръцки, а като българи.
Ако Захари Стоянов беше наблегнал на ученето, нежели на шиенето, щеше да знае, че по време на изброените Руско-турски войни не е имало дори идея за самостоятелна България сред населението, за да е възможно някой да бъде освободен. Ако Русия беше поставила въпроса за свобода на Балканите тогава, сега те щяха да са една голяма Гърция. По това време българите са били един от многото народи на империята, сравнително богат и добре обезпечен, който бил тормозен не от султана, а от слабостта на султана и дивеещите из целите Балкани разбойнически орди, изцяло интернационални, в чийто състав българите били значителна част.
Възраждането започва към средата на века, а основополагащ момент за бъдещата българска държава е Църковната независимост, заради която не сме освободени като "рум руманис" с майчин език гръцки, а като българи.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта