Има ли според протестантите поне един спасил се християнин п
Здравей dshakin.
Разбира се, че не съм обиден от нищо. Всъщност аз съм този, който трябва да се извини, ако първия ми пост по темата е звучал обидно. Съвсем не съм имал подобно намерение, но като се замисля сега виждам, че спокойно може да се изтълкува като намек за заядливост :).
Сега по темата.
Ако се интересуваш от богословските аргументи на различните виждания, то аз не мога да ти ги дам. Да ти кажа честно не се и интересувам на този етап да ги науча. Както казах и преди, Бог не ми е дал да ги разбирам тези неща засега, така че единственото което бих могъл евентуално да направя, е да открия най-умната и логична теза, която е най-добре подкрепена с аргументи. Но от личен опит знам, че не всичко, което звучи умно и логично и е добре подкрепено с факти, непременно е истина. Затова, дори без да те познавам, си позволих да ти препоръчам да я зарежем тази тема - защото съм се парил здраво. Бих искал да ти разкажа по-подробно, но не знам къде е подходящото за това място. Може би ти също си преживял моите проблеми и отдавна да си ги надрасъл - няма как да знам. Но при всички случаи мисля, че би бил полезен един разговор по тази тема.
Ако въпреки всичко искаш да разискваш сериозно тази тема, може би е добре да я поставиш в някой сериозен протестантски форум, защото поне за момента не виждам кой тук може да отговори на въпросите ти, освен ако не вземе например някоя протестантска догматика и не препише писаното по въпроса там. Което едва ли би било задоволително. Също така знанията, които имат православните богослови за протестантските гледни точки по различни въпроси, обикновено са взети от различни православни източници, които не съм сигурен доколко точно познават различните течения в протестантизма днес и доколко са актуални(да не говорим че може да са пристрастни).
Що се отнася до грешките на църквата, имах предвид църквата като организация, например БПЦ. В нея(като във всяка организация) си има ръководители, които вземат решения и тъй като не са безгрешни(като римския папа), понякога грешат. Това е, което имах предвид.
Обвинението, че православната църква е грешила в Гопсподнето учение(както си ме разбрал) е нещо изключително сериозно и не бих си позволил да го отправя просто така, без да посоча къде точно според мен е грешката и защо вярвам така.
Единствено по коментара ти по трета точка бих искал да направя уточнението, че макар икуменистите да използват тази точка за да защитят неправилните си(според мен) разбирания, все пак наистина ИМА неща, по които можем да вярваме различно и пак и двамата да сме Христови. Например св. ап. Павел пише до църквата в Рим "Един вярва, че може да яде всичко, а немощният яде зеленчук", увещавайки ги да се приемат едни други, вместо да влизат в препирни относно точното учение за ястията. Това не значи че има две истини по въпроса, а че "Божието царство не е ядене и пиене" и това дали ти лично ядеш месо или не, не те прави по-малко или повече Христов. Така че възможно е да имаме различия по някой въпроси, които да не са съдбоносни. Изобщо няма да се учудя, ако въпроса "Кой е спасен и кой не между 2 и 16в?" е един от тях :) :) :)
Разбира се, че не съм обиден от нищо. Всъщност аз съм този, който трябва да се извини, ако първия ми пост по темата е звучал обидно. Съвсем не съм имал подобно намерение, но като се замисля сега виждам, че спокойно може да се изтълкува като намек за заядливост :).
Сега по темата.
Ако се интересуваш от богословските аргументи на различните виждания, то аз не мога да ти ги дам. Да ти кажа честно не се и интересувам на този етап да ги науча. Както казах и преди, Бог не ми е дал да ги разбирам тези неща засега, така че единственото което бих могъл евентуално да направя, е да открия най-умната и логична теза, която е най-добре подкрепена с аргументи. Но от личен опит знам, че не всичко, което звучи умно и логично и е добре подкрепено с факти, непременно е истина. Затова, дори без да те познавам, си позволих да ти препоръчам да я зарежем тази тема - защото съм се парил здраво. Бих искал да ти разкажа по-подробно, но не знам къде е подходящото за това място. Може би ти също си преживял моите проблеми и отдавна да си ги надрасъл - няма как да знам. Но при всички случаи мисля, че би бил полезен един разговор по тази тема.
Ако въпреки всичко искаш да разискваш сериозно тази тема, може би е добре да я поставиш в някой сериозен протестантски форум, защото поне за момента не виждам кой тук може да отговори на въпросите ти, освен ако не вземе например някоя протестантска догматика и не препише писаното по въпроса там. Което едва ли би било задоволително. Също така знанията, които имат православните богослови за протестантските гледни точки по различни въпроси, обикновено са взети от различни православни източници, които не съм сигурен доколко точно познават различните течения в протестантизма днес и доколко са актуални(да не говорим че може да са пристрастни).
Що се отнася до грешките на църквата, имах предвид църквата като организация, например БПЦ. В нея(като във всяка организация) си има ръководители, които вземат решения и тъй като не са безгрешни(като римския папа), понякога грешат. Това е, което имах предвид.
Обвинението, че православната църква е грешила в Гопсподнето учение(както си ме разбрал) е нещо изключително сериозно и не бих си позволил да го отправя просто така, без да посоча къде точно според мен е грешката и защо вярвам така.
Единствено по коментара ти по трета точка бих искал да направя уточнението, че макар икуменистите да използват тази точка за да защитят неправилните си(според мен) разбирания, все пак наистина ИМА неща, по които можем да вярваме различно и пак и двамата да сме Христови. Например св. ап. Павел пише до църквата в Рим "Един вярва, че може да яде всичко, а немощният яде зеленчук", увещавайки ги да се приемат едни други, вместо да влизат в препирни относно точното учение за ястията. Това не значи че има две истини по въпроса, а че "Божието царство не е ядене и пиене" и това дали ти лично ядеш месо или не, не те прави по-малко или повече Христов. Така че възможно е да имаме различия по някой въпроси, които да не са съдбоносни. Изобщо няма да се учудя, ако въпроса "Кой е спасен и кой не между 2 и 16в?" е един от тях :) :) :)
Малък офтопик:
Наистина мисля, че трябва да поднеса сериозно извинение за първия си постинг по темата. И тъй като постинга е публичен, редно е и да се извиня публично, а не в ЛС.
Виждам, че реагирах остро, първосигнално и неправилно на отношението, което ми се стори, че виждам в темата. Сега съжалявам за думите си и искрено моля за прошка.
Наистина мисля, че трябва да поднеса сериозно извинение за първия си постинг по темата. И тъй като постинга е публичен, редно е и да се извиня публично, а не в ЛС.
Виждам, че реагирах остро, първосигнално и неправилно на отношението, което ми се стори, че виждам в темата. Сега съжалявам за думите си и искрено моля за прошка.
Последна промяна от Кабрал на пон окт 13, 2008 9:35 am, променено общо 1 път.
Re: Има ли според протестантите поне един спасил се християнин п
2-15 век няма съмнение за толкова време е имало не хиляди а милиони верни Божий деца и те всички са спасени , Който повярва и се кръсти ще бъде спасен. Не зависимо в коя църква е щом е служил вярно покаял се е за всичките греховете няма съмнение той е Спасен. Бог не спасява по членство в църква. Той гледа на сърцето на хората. Вижте работата е не само да се спасиш от Божият гняв а след това да бъдеш верен на малкото за да може Бог в своето царство да те постави на много.
Re: Има ли според протестантите поне един спасил се християнин п
Много съжалявам но не сам сагласен с тебе и на мене Бог е дал разум и мъдрост. Ако беше католик щях да се саглася с тебе знаеки какво е учението на Католическата църква. Обаче те казват същото за Православните няма да се спасят. И пак ще кажа че не Праволсавната църква вяра и спасява а учението на Господ Иисус Христос то е вратата за рая. Лошото с православието че приема че единствено чрез него човек може да се спаси, истината че това е не вярно. Може ли Христос да казва е едно вие да казвате друго и аз да вярвам на вас неможе!
Учението за покаяние е почти едно и също в всички църкви. Да не би Православната църкава да държи патента за Спасението Христово не мисля, то е за всички човеци. Може би ти се иска всички не православни да не се спасят е то не зависи оба4е от човек то си е Божии промисъл.
Извинвай ако съм те обидил, Бог да те Благослови и да ти даде мъдрост да Го познаеш
Учението за покаяние е почти едно и също в всички църкви. Да не би Православната църкава да държи патента за Спасението Христово не мисля, то е за всички човеци. Може би ти се иска всички не православни да не се спасят е то не зависи оба4е от човек то си е Божии промисъл.
Извинвай ако съм те обидил, Бог да те Благослови и да ти даде мъдрост да Го познаеш
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта