Ще се спасят ли евангелистите?

теми, свързани с протестантството
Кабрал
Модератор
Мнения: 2534
Регистриран на: чет окт 02, 2008 11:32 pm

Ще се спасят ли евангелистите?

Мнениеот Кабрал » ср окт 29, 2008 11:25 pm

sandi
Потребител
Мнения: 1174
Регистриран на: вт мар 06, 2007 6:31 pm

Мнениеот sandi » чет окт 30, 2008 8:08 am

.





Интересно !!! Бедността на Лутер била мит !!! :shock:

Една статия за ''основателя'' на протестантвото :

Немски историци са успели да реконструират картината на домашния бит на основателя на протестантизма Мартин Лутер (1483-1456). Те са работили върху възстановката в продължение на 5 години. Особено внимание било отделено на анализа на битовите отпадъци, открити в жилищата, обитавани от Лутер и семейството му. Сред находките, които ще бъдат изложени в откриващата се експозиция, се открояват красиви бирени халби, предмети на домашния бит, златни украшения на съпругата на Лутер, 250 сребърни монети и дори тоалетната на Лутер.

Някои от откритията, направени от учените в дома на Лутер във Витенберг, където той е живял със съпругата си и шесте си деца, вероятно ще разочароват най-ревностните протестанти.


Учените са открили в домашния боклук голямо количество котешки скелети и нямат обяснение на въпроса, откъде са се появили.( :shock: ) Но най-сериозен удар върху наложения имидж на Лутер е развенчаването на мита за това, че е живял в бедност и нищета. Изследвайки редица документи, немските специалисти доказват, че към края на живота си Лутер е тежал повече от 150 кг( :shock: ). Кухненските отпадъци показват, че семейството му се е препитавало отлично дори тогава, когато в Германия е имало глад. В дома на Лутер свинското и пилешкото са били на почит. Рибата също е присъствала често на трапезата на реформатора.


Новооткритите исторически документи показват, че Лутер е бил доста богат за времето си. Притежавал е мелници, земи и се е занимавал с лихварство. Майката на Лутер, както се изяснява според документите, също е била заможна жена. По този начин широко разспространената версия, че детството на Лутер е било тежко, в мизерия и бедност, също не получи потвърждение.


Представители на немските протестанти вече заявиха, че резултатите от изследването “са неуместни по отношение на религията".


Изложба с най-интересните находки от изследването ще бъде открита в гр. Хале на 31 октомври.




От



.
ТодорК
Модератор
Мнения: 1140
Регистриран на: пон окт 06, 2008 2:36 pm

Мнениеот ТодорК » чет окт 30, 2008 10:34 am

Здравейте Кабрал, Санди :)

Благодаря ви за включването по темата :) :) Първо искам отново да кажа че не се включвам за да ви убеждавам че съм прав или нещо подобно - просто споделям мнението си с надеждата да е от полза за някого, както и чета вашите не с идеята да ги оборя, а търсейки ползата от вашите мнения за себе си. За мен това е най-важното в общуването ни - да науча нещо от вашите мнения. Защото каква ми е ползата от моето собствено мнение дори и да е правилно и да успея да го "докажа"? Никаква. От вашите изказвания ми е ползата - ако размишлявам над тях и се обогатявам от вашите знания и опит. И ако си давам труд да пиша сега(защото за мен представлява труд да пиша по тези въпроси - не се удоволствам в споровете или по някакъв начин да ми е приятно) то е с надеждата вие да се обогатите по някакъв начин чрез мен.

Кабрал, позволих си да ти пиша директно какво мисля, защото въпреки на пръв поглед лековатия ти понякога тон считам, че си сериозен мъж и ще разбереш какво ти казвам и защо ти го казвам(Дали ще си съгласен е съвсем отделен въпрос. Аз само казвам какво мисля, а ти си имаш задължението да го изпиташ и да решиш дали е правилно или не). Затова и си позволявам да ти кажа "по мъжки" какво мисля, смятайки че няма да се обидиш, вместо да увивам мнението си в 2 кила памук и да се налага половин час да ровиш докато откриеш същността. И с голяма неохота го казвам - не за да те критикувам нещо, а защото считам че така е правилно и че дори грях върша ако си замълча.

Мисля че е изключително опасно да се изказваме така категорично, за неща, които Бог не ние дал да разбираме(не да знаем, а да разбираме!!) лично. Разбирам увереността, която имаш, от това че си стъпил на раменете на великани. Но моето мнение е че това не само може да те подхлъзне към гордост, но и самият ти би могъл да сгрешиш - дори и знаейки(но нямайки истинското разбиране, което само Бог дава за ) правилните отговори. Прочети ли историята ми от оригиналната тема - как съгрешавах казвайки добрите и правилни думи "Слава на Бога!" защото нямах разбиране? Мислиш ли че ти, аз или някой друг сме застраховани от подобно нещо в живота си?
Може би греша спрямо теб за тези неща. Форумните запознанства предразполагат към подобни грешки и ако съм сбъркал моля най-смирено за прошка. Но разбираш, че след като ми се струва че виждам подобни неща, не мога просто да си замълча, както и ти не можеш просто да си замълчиш след като считаш вижданията на евангелистите за неправилни :) :) :)
Ще продължа със същинската част в следващият си пост.

Бог с вас!

П.П. Пиша всички тези неща с най-добри чувства и искрено уважение, в което, надявам се, не се съмняваш.
ТодорК
Модератор
Мнения: 1140
Регистриран на: пон окт 06, 2008 2:36 pm

Мнениеот ТодорК » чет окт 30, 2008 2:50 pm

(продължение)

Ти даваш три точки, които според теб са необходими за спасението на човека, като споменаваш още две, които мисля също е добре да се разгледат(аз поне не виждам те да са по-малко важни от да речем причастието, но може и да греша). Аз бих ги разделил на 3 етапа в живота на християнина, които ще разгледам поотделно за да е по ясно изложението ми.
1. Повярване в и изповядване на Бога(твоята точка 1)
2. Покаяние, т.е. твоето лично обръщане от суетата на света към Бога
3. Дела на вяра - това са делата, които ти следствие на твоята вяра и желанието ти да тръгнеш по "тесния път" вършиш. Тук според мен обикновено попадат първо кръщението, после причастието и още много неща. Може да се каже наистина(макар и само в определен смисъл - ще разгледам това малко по-нататък) че те са необходими за спасението - Яков 2:14-26

1. Вярата в Бога
Съгласен с казаното от теб изцяло - това е наистина фундаментална точка. Опасността обаче да бъде подменен живия Бог с един идол, носещ същото име, идва според мен не толкова от богословските върхове(които малцина изкачват), а от здравата основа - самото Евангилие. Наистина едно "друго Евангелие" повлича след себе си и един "друг Исус"(Галатяни 1) и "друг път", който би било логично да води на друго място. И ми си струва, че е добре да насочим по-голямо внимание тук, защото обикновените хора като мен например едва ли стигат много по-далече. Ще си позволя да ти припомня една мисъл на някой(забравих кой) от Светогорските старци - "Не на всеки е дадено да има тънко знание, и не на всеки - блажена простота". Разсъди сам - правилно ли е да търсиш от мен отговор на въпроси, които даже не съм сигурен какво значат, камо ли да знам защо изобщо някой вярва така?
Струва ми се по-разумно да изпитваш някой в какво вярва, според това което е достигнал, а не според някакви неща, които той просто ще ти изрецитира според както ги е чул някъде и те всъщност нямат никакъв дял в това, което той действително вярва и живее.
Ще ти издам една "протестантска тайна" :) - сериозните евангелисти, които наистина търсят Бога и не са с промити мозъци, се страхуват от ереси изключително много, защото ересите и лъжеучителите са навсякъде около тях и те всеки ден се борят с някой, който иска да ги завлече след себе си. Затова са свикнали ревниво да бранят това, в което са сигурни и да не приемат нищо ново без внимателно изпитване - без значение кой го казва. Все пак става дума за живота им! Ще осъдиш ли такъв човек като еретик ако ти отговори "Не знам, не ги разбирам тия работи", когато започнеш да се възмущаваш от филиоквето например, което на теб толкова ти боде в очите? А и защо смяташ че виждането на повечето протестанти се различава от православното ако говорим за големите доктрини, които и без това малцина разбират? Моите наблюдения показват точно обратното. Може и да има някаква секта в Америка(която да представя себе си за петдесятна), която да вярва в "някакво същество, което се манифестира по различни начини", но аз съм бил 5 години в петдесятна църква в България и те уверявам че тук такива неща няма. Всъщност доколкото познавам православното учение за св. Троица мога с чиста съвест да заява че всички мои познати неправославни, които считам за сериозни християни, го изповядват без никакви отклонения. За изхождането на Святия Дух не сме разговаряли(не ни е хрумвало) но съм бил например в църква където се казва символа на вярата при всяко богослужение - казват православния, без филиоквето.
Както казах вече според мен по-сериозната опасност идва не от върха, а от дъното и наистина мнозина са завлечени от едно "друго евангалие"(и съответно вярват в "друг Исус") - но това е отделна тема.

(продължението - в следващ пост, сори :( )
ТодорК
Модератор
Мнения: 1140
Регистриран на: пон окт 06, 2008 2:36 pm

Мнениеот ТодорК » пет окт 31, 2008 11:23 am

(продължение)
По другите точки няма да съм така многословен - да не ви отегчавам със словоизлиянията си :)

2.Покаяние
Тук не мисля че има някакви различия - за да стане християнин, освен човека да вярва, е необходимо и да се покае, т.е. да остави "широкия път" и да тръгне по "тесния". В противен случай(без покаяние) бих дръзнал да кажа че такъв човек има вяра твърде подобна на тази на бесовете, които също признават Бога(Яков 2:19 - "и бесовете вярват и треперят"), но Му се противят.

3. Кръщение, причастие и т.н
Тук, доколкото ми е известно, има догматични различия. Повечето протестанти считат(доколкото знам) че някой от горните неща, които православието счита за тайнства, са всъщност само символ(Това се отнася особено за причастието). Аз не дръзвам да изразя мнение. Дали хляба и виното свръхестествено се превръщат в плътта и кръвта на Господ Исус Христос или само ги символизират не мога да кажа, и понеже ми се струва че стъпваме на "свята земя", повтарям отново - не дръзвам дори да имам лично мнение за момента. Това което знам е, че моят Господар е заповядал да се кръстя и съм го направил. И че е заповядал още, да се причестявам за Негово възпоменание - и аз го правя. Същото е и с другите неща - старая се да изпълнявам волята на моя Господар, според колкото Той ми е дал мъдрост да я разбирам.


Горните писания са всъщност мнението ми по точките, споменати от Кабрал, относно това, което е необходимо за спасението, а не толкова аргументите ми да вярвам че Бог спасява хора извън православието. Всъщност истинският ми аргумент е друг, но за съжаление той е колкото силен, толкова и субективен - няма никакъв начин да го "докажа".
Става дума за това, че съм виждал плодове в живота на неправославни, които за мен убедително доказват, че Бог работи в живота им. Знам и какви велики дела Той е извършил в собствения ми живот, макар и аз да не съм православен.
Затова и не мога да приема, че Бог работи единствено в православната църква. И че всички спасени са в нея. За съжаление не мога да подкрепя довода си нито с библията, нито със св. отци, нито с каквото и да е - мога да дам единствено личното си свидетелство, което и правя в момента :).

Към Санди
Здравей отново, съжалявам че се забавих толкова но отговарям подред, а Кабрал доста ме поизпоти :)
Аз по принцип съм доста резервиран към нещата, дето се пишат по вестниците(не защото това се отнася за М. Лутер, а по принцип), но въобще не изключвам възможността това да е истина. Аз самият не знам нищо за Лутер - нито за живота му, нито за ученията му. Но скоро попаднах на сайт, където някой се беше постарал да извади цитати от книгите му, които звучаха изключително смущаващо. И ако някой от тях може да се взети извън контекста, то имаше някой, за които не виждам изобщо какъв контекст би могъл да ги оправдае :). Така че нищо чудно Лутер да е бил противоречива личност в най-добрия случай, а може би дори и по-зле...
Може би ако някой се е интересувал от него и е изследвал повече, ще може да хвърли светлина по въпроса...

Бог с вас!
Гост

Мнениеот Гост » пет окт 31, 2008 8:36 pm

.


Тодор(е)К, привет ! Сега ще изразя едно свое виждане, което, може би ще те засегне ! За което предварително се извинявам !!!

Пич, като ти чета постовете, една мисъл ми се завърта в ума ! Та тая мисъл ''ми нашепва'', че май умишлено се правиш на наивен, или, прощавай, но наистина си наивник ! Но по-вероятното е, че се правиш на такъв, опитвайки се чрез използването на човешка хитрост да ни ''повлечеш'' в ''свои води'' ! Което, както виждаш за сега е трудно непосижимо :lol: !

Ти естествено веднага би изразил учудване от тази ми констатация, та изпреварващо ще се опитам да разясня, защо ме спохожда тази мисъл ! :lol:
Та ! На всяка изразена от нас, Православните, верова позиция, ти започваш да прилагаш една философия на ''неопределеноста'' поднасяйки ни уж своите; любознателство и заинтересованост ! А всъщност, подозирам, че използваш възможно най-предразполагащата форма за общуване за прокарване на протестантска верова позиция, естествено на своята си деноминация !

Ако греша в изразеното си мнение, то моля : Опровергай ме !!!
Но аргументирано !!!





.
sandi
Потребител
Мнения: 1174
Регистриран на: вт мар 06, 2007 6:31 pm

Мнениеот sandi » пет окт 31, 2008 8:43 pm

Кабрал
Модератор
Мнения: 2534
Регистриран на: чет окт 02, 2008 11:32 pm

Мнениеот Кабрал » пет окт 31, 2008 9:45 pm

Последна промяна от Кабрал на съб ное 01, 2008 8:55 am, променено общо 5 пъти.
ТодорК
Модератор
Мнения: 1140
Регистриран на: пон окт 06, 2008 2:36 pm

Мнениеот ТодорК » пет окт 31, 2008 10:39 pm

ТодорК
Модератор
Мнения: 1140
Регистриран на: пон окт 06, 2008 2:36 pm

Мнениеот ТодорК » пет окт 31, 2008 11:10 pm

Кабрал
Модератор
Мнения: 2534
Регистриран на: чет окт 02, 2008 11:32 pm

Мнениеот Кабрал » съб ное 01, 2008 12:11 am

ТодорК
Модератор
Мнения: 1140
Регистриран на: пон окт 06, 2008 2:36 pm

Мнениеот ТодорК » нед ное 02, 2008 5:07 pm

Кабрал
Модератор
Мнения: 2534
Регистриран на: чет окт 02, 2008 11:32 pm

Мнениеот Кабрал » нед ное 02, 2008 8:38 pm

12. Ала ние приехме не духа на тоя свят, а Духа, Който иде от Бога, за да знаем това, що ни е дарувано от Бога;
13. това и проповядваме не с думи, научени от човешка мъдрост, а с думи, научени от Духа Светаго, като сравняваме духовното с духовно.
14. Душевният човек не възприема онова, що е от Божия Дух: за него това е безумство; и не може да го разбере, защото то се изследва духовно.
15. Духовният пък изследва всичко, а него никой не изследва.
16. Защото, кой е познал ума Господен, та да го обясни? А ние имаме ум Христов.


Отделни стихове тълкуват евангелистите, които градят общностите си на 1-2 стиха, игнорирайки останалото.

Не само тук, но и навсякъде апостолите недвусмислено посочват, че те проповядват полученото от Христос и Светият Дух, според Христовото обещание. Не ходят сато пасторите с Библия под мишка за да зарибяват ливадите и да им крънкат десятък. Проповядват Божественото откровение, което те са получили лично от Бог. В това Първо послание до коринтяните е подробно описано, че Павел им е проповядвал Светото Предание. И защото в канчетата им не влезнало много/били като деца по ум/, ги нахокал и с едно, после с още едно писание, което по-късно Православната Църква включила в канона. Така или иначе, св. апостол е искал да каже, че само което апостолите са получили от Иисус и Светият Дух и са предали чрез проповедите си, естествено устни, по Светото Предание, само то е единствено вярното - духовното. А това което сам търси е душевното, от душата на всеки лично, не от църквата. Т.е. този, който сам си измисля учение, а не изповядва това, което му е предадено от църквата, няма общение нито с Иисус Христос, който е глава на Църквата, а Тя Негово тяло, нито със Светият Дух. Ум Христов не значи, че всеки който започне да кукурига или мучи го има, а само апостолите, на които умът - учението Христово му е предадено лично от Христос или чрез Светият Дух.

И да обобщя накракто - Божественото от Бога, личното, в добрият случай от нас, в лошият от дявола. Но личното никога не е от Бога. Дори когато съвпада по изводи с учението на Църквата, защото за да е добро и угодно Богу едно дело, то трябва да е от Него. Фарисеинът дал много, вдовицата малко, но Иисус похвалил вдовицата.

Любимите на евангелистите "благородни", но безверни беряни, като изоглавени чели писанията за да се уверят, че апостолите не ги пързалят. За разлика от болшинството, което приемало Христос, без въобще да боде очи в Писанията. Защото имали вяра. Не било нужно да се убеждават. Убеждава се неверникът - евреите беряни се нуждаят от убеждение, за нас не е нужно, ние сме православни, вярваме в Христос даже и Библия да не сме видели през живота си.
sandi
Потребител
Мнения: 1174
Регистриран на: вт мар 06, 2007 6:31 pm

Мнениеот sandi » пон ное 03, 2008 5:08 pm

ТодорК
Модератор
Мнения: 1140
Регистриран на: пон окт 06, 2008 2:36 pm

Мнениеот ТодорК » вт ное 04, 2008 5:36 pm


Върни се в “протестантство”



Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта